![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Aceste canoane nu tin de dogma, la fel ca alte canoane. Cum spune si parintele, tin de randuiala in Biserica. Unul din cei mai mari canonisti romani spune ca aceasta randuiala nu are o importanta deosebita. Apoi trebuie sa ne gandim care erau conditiile de atunci si ce spune exact canonul. Spune ca in celelalte zile se poate ingenunchea. Deci cad toate argumentele folosite de reformisti (de genul "drepti"), pentru ca in alte zile cand se tine Liturghia se putea ingenunchea. Deci se poate ingenunchea daca este un sfant in timpul saptamanii. Atunci toate explicatiile folosite de diac. Ica sia ltii sunt fara valoare. Mai e un aspect, unii stau in genunchi si ca sa se odihneasca. Poate in acea epoca era un semn de mai mare evlavie sa reziste cineva sa stea in picioare, slujbele fiind mai indelungate. Azi evlavia mai mare ste sa stie cineva in genunchi, cel putin la noi. Dar cei ce vor sa se ocupe de lucrurile acestea mici am observat ca sunt cei ce au conceptii sau gandire modernista (diac. Ica este unul din propovaduitorii conceptiilor ecumeniste la noi). Ei nu vad sau nu vor sa vada lucrurile importante, ce tin de dogma, dar se ocupa doar de lucrurile marunte. Asta e problema, pentru ca aceasta intoarcere la inceputuri este tot o conceptie protestanta. In ortodoxie Biserica este perfecta (in inavatatura sa) in fiecare moment din istorie. In protestantism se spune ca a deviat o perioada, de aceea ei spun ca a fost nevoie de reintoarcere la origini. |
|