Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 01.03.2017, 22:33:28
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Cum să fie inventate argumentele dacă au fost lăsate canoane în acest sens? Tocmai, plecatul genunchilor (când nu e cazul) poate fi o formă a duhului protestant ascuns sub o mască de falsă evlavie. Bineînțeles, îndemnul se adresează și duhului, nu doar trupului.
Eu am spus de argumentul dat de diac. Ica. Pietismul inseamna traire fara invatatura, poate fi si in picioare si in genunchi.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Smerit înseamnă a ști să stai acolo unde îți este locul, să ții cont de prezența celor jurul tău cărora le-ai putea distrage atenția prin gesturile tale.
Asta explica IPS Bartolomeu Anania, de acolo am luat ideea aceea. Daca cineva e singurul din Biserica in picioare si se gandeste cat de nestiutori sunt cei ce stau in genunchi nu e deloc smerenie, iti dai seama.
Citat:
Canonul 90 al Sinodului Trulan precizează: "Am primit în mod canonic, de la de Dumnezeu purtătorii Părinții nostri, să nu plecăm genunchii în dumineci, cinstind Invierea lui Hristos..."

Sfântul Petru al Alexandriei (sec. al IV-lea) ne spune în canonul 15: iar duminica o ținem zi de bucurie pentru Cel ce a înviat în ea, întru care am primit să nu plecăm nici genunchii.
Le stiu pe acestea, mai este un canon, dar inainte de a scrie acel mesaj am citit si unele lamuriri: https://doxologia.ro/intreaba-preotu...impul-crezului
Aceste canoane nu tin de dogma, la fel ca alte canoane. Cum spune si parintele, tin de randuiala in Biserica. Unul din cei mai mari canonisti romani spune ca aceasta randuiala nu are o importanta deosebita.
Apoi trebuie sa ne gandim care erau conditiile de atunci si ce spune exact canonul. Spune ca in celelalte zile se poate ingenunchea. Deci cad toate argumentele folosite de reformisti (de genul "drepti"), pentru ca in alte zile cand se tine Liturghia se putea ingenunchea. Deci se poate ingenunchea daca este un sfant in timpul saptamanii. Atunci toate explicatiile folosite de diac. Ica sia ltii sunt fara valoare.
Mai e un aspect, unii stau in genunchi si ca sa se odihneasca. Poate in acea epoca era un semn de mai mare evlavie sa reziste cineva sa stea in picioare, slujbele fiind mai indelungate. Azi evlavia mai mare ste sa stie cineva in genunchi, cel putin la noi.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Așa este, ce mai contează încă un lucru mic pe lângă multe altele. Aparent pare doar o problemă de formă (eu zic și cu implicații de fond dacă ții cont de ce spun canoanele). Ca la noi, la nimeni, fiecare cu regula lui, iar Biserica cu regulile sale.
Dar cei ce vor sa se ocupe de lucrurile acestea mici am observat ca sunt cei ce au conceptii sau gandire modernista (diac. Ica este unul din propovaduitorii conceptiilor ecumeniste la noi). Ei nu vad sau nu vor sa vada lucrurile importante, ce tin de dogma, dar se ocupa doar de lucrurile marunte. Asta e problema, pentru ca aceasta intoarcere la inceputuri este tot o conceptie protestanta. In ortodoxie Biserica este perfecta (in inavatatura sa) in fiecare moment din istorie. In protestantism se spune ca a deviat o perioada, de aceea ei spun ca a fost nevoie de reintoarcere la origini.
Reply With Quote