Citat:
În prealabil postat de Nietzsche
Ce am înÈeles eu dupa mai multe analize asupra textelor sale ar fi că:
1) Trinitatea este o persoană întregită(compusă) de 3 fiinÈe[Tatăl- sufletul(forma umană) care are personalitatea, Cuvântul ce se află în sânul/pieptul Tatălui prin care Tatăl vorbeÈte(un fel de vibraÈie spirituală, nu Ètiu, mă depăÈeÈte) Èi Duhul Sfânt asociat cu para de foc în vechiul testament, incercuind prezenÈa Tatălui.] Chiar face acea comparaÈie cu Domnul/Îngerul Domnului/para de foc, asta fiind "trinitatea vechiului testament" să zicem aÈa.
2. Această întregire sau plinătate aÈa cum ii spune el, ar fi un fel de condiÈionare a dumnezeirii. Adică Dumnezeu poate fi cu adevărat Dumnezeu doar în această formulă. Tatăl, Cuvântul, Duhul Sfânt sunt componentele ce alcătuiesc dumnezeirea.
3. Fiul lui Dumnezeu nu face parte din trinitatea dumnezeirii, este doar un om, fiind considerat un templu unde Dumnezeul trinitar îÈi găseÈte sălaÈ Èi comuniune cu umanitatea.
Presupun ca dvs cunoaÈteÈi mai bine ca mine cultele creÈtine, există undeva o asemenea interpretare în creÈtinătate? În ortodoxie Èi catolicism Ètiu sigur că nu, Trinitatea este văzută ca o fiinÈa simplă în 3 persoane, fiecare persoană având deplină dumnezeire.
|
Nu chiar, ce zici tu acolo sunt erezii si abateri.
1. Dumnezeu este unul singur
2. Tatal si Fiul si Duhul impartasesc esenta dumnezeirii si astfel este un singur Dumnezeu.
3. Tatal si Fiul si Duhul sunt Trei Ipostasuri, Trei Persoane ale dumnezeirii, egale, care impartasesc esenta dumnezeirii.
4. Fiul este nascut din Tatal, Duhul purcede din Tatal.
5. Fiul este Dumnezeu si om.
Vezi Crezul, unde sunt dogmele de baza.