pai tocmai , sf apostol pavel a zis : se pot impreuna in zilele din afara posturile din cauza neinfranarii lor , ca sa nu cada in pacate de preacurvie cu altii ... insa numeste asta neinfranare , adica a zis ca impreunarea din afara zilelor oprite este tot neinfranare , adica un pacat mai mic , pentru care sfintii parinti au decis sa faca pogoramant , ca sa nu ajunga la pacate mai mari ...
insa a te impreuna in post nu este necuratie doar fizica ; caci o necuratie fizica ar fi de exemplu sa imi manjesc mana de noroi sau rahat ( scuzati expresia ) , atunci as fi murdar trupeste dar nu sufleteste ... insa daca as fi doar murdar pe trup de baliga sau altceva , atunci nu putem zice ca nu am voie sa ma impartasesc ... pot sa ma impartasesc ... insa necuratia impreunarii din posturi nu este doar fizica , ci si sufleteasca , si tocmai asa se explica ca ai 7 zile de oprire de la impartasire ; nu ai cum sa fii oprit de la cele sfinte 7 zile daca necuratia ta ar doar trupeacsa , asta ar fi absurd ; deci avem de a face cu o necuratie si sufleteasca cand se impreuneaza in post si sarbatori ; de aceea sunt opriti ... 7 zile de orprire este canonul care se da si daca un barbat s-a uitat la un film erotic si a avut scurgere treaz ; tot 7 zile primeste ; deci 7 zile oprire nu este numai penttru o murdarire trupeasca ci si sufleteasca... cum poti sa zici ca impreunandu-te in post , nu este si un pacat sufletesc ? pai nu cu sufletul ai cazut prima data , inainte de a cadea cu trupul si fapta ? ba da ... deci e in primul rand o necuratie sufleteasca ... daca apostolul a numit neinfranare pana si impreunarea din afara posturilor ( si el zicea ca ar fi vrut ca toti sa se poata infrana ca si el , chiar si casatoritii ; nu a zis el asta ??? ba da ; scrie in biblie ca el a zis ca vrea ca toti sa fie ca el , si a numit mai apoi neinfranare impreunarea din afara zilelor oprite ) , cum sa nu fie pacat impreunarea din post ? asa ceva nu scire nicaieri , nici in pidalion nici nicaieri ...
|