Citat:
În prealabil postat de topcat
Desigur, totul poate fi prezentat in forme care sa atraga. Dar cind iei la maruntit ceea ce spui nu sta deloc la o judecata rationala.
De exemplu, pe mine ma depaseste total urmatorul rationament: Dzeu este un zeu universal, care ii judeca pe toti, toti sintem urmasii lui Adam deci pacatosi prin definitie, dar isi trimite fiul intr-un singur loc pe lume. Hristos este fiul sau, de fapt el este Dzeu, stie ca e nemuritor, dar se preface ca e muritor, ca moare pentru noi.
Spui ca cei ce nu cred in Hristos sint despartiti de Dzeu si dupa moartea fizica, desi multora nu le-a dat ocazia sa il cunoasca.
Sint foarte multe contradictii peste care, chiar daca mi-as dori sa ajung la Dzeu, nu pot sa trec. M-as insela pe mine insumi.
|
Iisus Hristos se prezinta pe Sine ca fiind Fiul omului si Fiul lui Dumnezeu, deci avand doua naturi (firi): una omeneasca, alta dumnezeiasca. Era atat om, cat si Dumnezeu in acelasi timp. Fiind Dumnezeu adevarat, nascut din vesnicie din Tatal, a luat trup muritor ca al nostru, ispasind in el (in trup), prin suferintele si moartea Sa, pacatele noastre. El nu putea muri cu natura (firea) Sa dumnezeiasca, pentru ca Dumnezeu nu poate muri, ci a murit cu trupul Sau, in trupul Sau fiind ispasita pedeapsa pentru pacatele noastre. Viata noua, duhovniceasca, ca efect al mortii si invierii Lui vine in toti cei ce cred ca Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu. In cei ce n-au credinta nu lucreaza Duhul Sfant, adica ei nu beneficiaza de efectele mortii si invierii Fiului lui Dumnezeu, ramanand despartiti de Dumnezeu. Necrezand in Hristos, jertfa Lui nu are nici un efect transformator in viata lor.
Prin cei care nu cred in Hristos ma refer la cei care au auzit de El, nu despre cei care nu au auzit, pentru ca, bineinteles, nu poti crede daca n-ai auzit. Cat despre cei care nu I-au auzit Evanghelia, Dumnezeu stie cum ii va judeca. In orice caz, un criteriu dupa care ii va judeca pe cei ce n-au auzit-o este Legea Morala scrisa de El in toti oamenii, despre care marturiseste Sfanta Scriptura.