![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc, Fani, ca ne-ai vorbit de deasa Impartasanie.
Cautand pe net articole si invataturi pe aceasta tema, am dat de acest material foarte instructiv: http://www.ortodoxmedia.com/opinie.php?o_id=1 Citindu-l, fiecare sa traga propria concluzie. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Conform cu ceea ce scrie la rugaciunile de Sfanta Impartasanie nimeni nu e vrednic de Sfintele Taine.
Ca daca Sfantul Ioan Damaschinul care a compus canonul invierii sau Sfantul Simeon Noul Teolog iar mai din urma Sfantul Vasile cel Mare sau Sfantul Ioan Gura de Aur (de la care provin Sfintele Liturghii) ziceau ca sunt pacatosi si nevrednici cine e vrednic? Cine vine cu smerenie si cu constiinta propriilor pacate la acela e voie sa se dea cine nu vine la acela sa nu se dea ca i se ingramadesc carbuni incinsi pe crestet. Poftiti aci de pe engleza rezumatul invataturii Sfantului Simeon Noul Teolog: "Since thou hadst received within thy pure soul God's enlightenment, O righteous Father, thou wast shown to the world as a blazing light which drave away its thick darkness and moved all men to seek the grace of the Spirit which they had lost. O all-holy Father Symeon, intercede with Him to grant great mercy unto us who honour thee." |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Da, sunt multe argumente pentru o impoartasanie deasa si fara necestitatea spovedaniei de fiecare data. Incepand cu Parintii, din mai multe epoci, si terminand cu unii parinti din zilele noastre. Exista o buna argumentare la p. Alexandru Schmemann, in mai multe carti de ale lui. Iar dintre romani, a publicat Anca Miha un articol mai sus in care sunt citati si autori romani.
Insa este adevarat ca nu se poate face redescoperire a traditiei pierdute de la o zi la alta pentru toti credinciosii deodata. rtrebuie mai intai catehizat, trezit constiinta, si incetul cu incetul facuta aceasta trecere, dupa parerea mea. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din cele ce am citit aici unii preoti care au trait sau traiesc in Occident sunt adeptii acestei Sf.Impartasanii fara spovedanie. De ce ,nu inteleg . Teama de a pierde credinciosi? Timpul limitat al duhovnicului ? Parintele Calciu explica foarte clar pericolul care exista in aceasta situatie ,pericol care il atinge atat pe mirean cat si pe duhovnic. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.scribd.com/doc/2563019/Al...ostul-cel-Mare Este o carte minunata. Nu are nimic de a face cu teama de a pierde credinciosi. Si in occident, unde unii preoti sfatuiesc asta, binecuvantare pt deasa impartasanie si fara spovedanie de fiecare data se da la credinciosii seriosi, care vin mereu la biserica si despre care duhovnicul stie ca incearca sa duca o viata crestina. Nu se spune sa vina oricine, oricum. Argumente pt impartasania f deasa : - asa faceau primii crestini in primele secole - asa sfatuiesc sf. Vasile, sf. Ioan Gura de Aur, sf. Nicodim Aghioritul si altii - liturghia e facuta pt impartasanie nu pentru a asista (vezi canonul de mai sus) - spovedania in mod istoric nu a fost legata de impartasanie. - nimeni nu este 'vrednic' - protii se impartasesc de fiecare data dar nu se spovedesc de fiecare data. de ce sa se faca aceasta deosebire intre ei si mireni care nu are nici o legatura cu harul preotiei? ca doar nu ii face vrednici harul acesta? - dca ne uitam bine la rugaciunile din Liturghie, vedem ca se presupune ca ne impartasim; cand suntem chemati la ospat, nu stam pe delaturi si laudam mancarea fara sa o gustam. si altele Eu stiu ca traditia actuala este alta in multe locuri, dar asta nu inseamna ca este si buna. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Da , dar de ce numai preotii din Occident au astfel de idei ,aparent imbatabile ?
Eu stiu ca trebuie sa nu am pete pe haina purtata la nunta. De unde stie preotul cu ce a gresit mireanul in ultimul timp chiar daca este serios si vine la biserica ? Si preotii , chiar daca nu se spovedesc ,ei trebuie sa fie precum preotii de la inceputul crestinismului ,deci cu cat mai putine pacate. Un preot vrednic merge si se spovedeste cand simte ca a gresit cu ceva ,el cunoaste mai bine decat noi canoanele. Deci pastram obiceiurile de la inceputul crestinismului cand oamenii erau mult mai curati sufleteste decat cei din zilele noastre ,dar starea noastra de pacatosenie e mult mai mare. Articolul par.Calciu mi se pare f.bine argumentat ,sa se tina cont de traditie. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai citit capitolul erspectiv, anita? Merita sa vezi si parerea asta. Nu numai preotii trebuie sa se straduiasca sa fie ca cei de la inceputuri, dar si noi. Nicaieri la inceputuri nu se facea aceasta deosebire intre ei si noi. Un mirean credincios ca si un preot trebuie sa se cerceteze si sa se spovedeasca de indata ce a gresit cu ceva. Nu este vorba de canoane aici, ci de pacate, or pacatele tot crestinul ar trebui sa stie cate sunt, nu sunt o mie de canoane. Nu numai preotii din occident au astfel de idei, si in Romania in Ardeal le au unii , si in alte tari cum ar fi Grecia sau Liban si Siria. Si eu gandeam asa la inceput iar parintele meu nu m-a obligat sa fac cum credea el, m-a lasat sa ma impartasesc mai intai numai cu spovedanie si mai tarziu cand am inteles si eu unele lucruri mi-a zis sa ma impartasesc des. Este bineintleles importanta relatia cu duhovnicul. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Am citit ce curand 'Despre Inselare'
Acolo spune ca primul pas catre mantuire este vederea pacatului propriu ,apoi pocainta s.a.m.d. Deci vederea pacatului propriu este mare lucru ,in functie de cata mandrie avem in noi aceasta vedere poate fi incetosata. Ma rog ,e doar o parere. De aceea e bine sa mergem cat mai des la slujbe si sa ne spovedim. Eu ma simt bine sa ma spovedesc si apoi daca mi se da incuviitare ma impartasesc. Dar spovedania mai intai ,este un fel de a face ascultare. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Dom-le poate ne da careva linkul cu parintele Staniloae zicand ca ecumenismul e produsul masoneriei.
(inregistrarea video sau audio.) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.ortodoxmedia.com/inregist...spre-ecumenism dai click pe Despre ecumenism, sub poza. e mp3. se aude cam prost. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Consecintele razboiului | mihaela75 | Generalitati | 17 | 24.03.2011 19:59:43 |
Mihai Viteazul - Parastas la 409 ani de la moartea acestuia | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 11.08.2010 20:45:00 |
Identificarea sufletului si identitatea acestuia | adelin | Generalitati | 23 | 27.01.2010 12:01:38 |
Pacatul - si consecintele lui? | s_snape | Generalitati | 14 | 09.05.2009 15:37:11 |
Cum putem integra raul in univers, si care este rolul acestuia | magnusfelyx | Generalitati | 6 | 30.12.2008 19:14:48 |
|