![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sa revenim la subiectul topicului: conform invataturilor Domnului Iisus Hristos si a Sfintilor Apostoli (invataturi gasite numai in Sfanta Scriptura), botezul copiilor nu este un botez crestin. Citat:
Dar, acesta este un subiect pentru alt topic. Sa ramanem la tema discutiei: botezul in Biblie. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Daca tot s-a vorbit pe forumul asta despre Dumnezeu si libertatea de alegere pe care o lasa omului, consider ca e absolut normal ca botezul sa aiba loc la o varsta a maturitatii (18, 21, 33 de ani?) sau mai tarziu, daca cel in cauza asa decide.
Daca omul moare pana la varsta la care se poate duce de bunavoie la botez, inseamna ca asa a vrut Dumnezeu. Mi se pare absurd sa aiba de suferit sufletul celui in cauza. Fetii avortati nu sunt botezati, dar nu ajung in iad, nu? "Libertatea de alegere a parintilor" e irelevanta, cum poate fi salvat sufletul unui copil care moare nebotezat, din moment ce el nu are capacitatea de a intelege si de a lua o decizie informata? Nu cred ca e un lucru asa de rau amanarea botezului. Tuturor le e frica de "ce se intampla daca moare inainte de botez?". Pai ce sa se intample, nu ajunge in rai, dar chiar daca era botezat nu aveam nicio garantie ca respectivul ajunge in rai - poate e plin de pacate.
__________________
User vechi: scrabble. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
cu asha zisele inovatii , nu sunt inovatii : Hristos a format Biserica Sacramentala , chiar daca voua va place sa ignorati lucrul asta in Matei 16:18-19.Sfintele Taine ale Bisericii toate au fost instaurate de Hristos, si toate au baza biblica.Tot ce apartine de Biserica are drept izvor de pornire Biblia si Sf Traditie.Cei care nu au pastrat credinta data de apostoli (apostolica) sunt cei ce s-au despartit de Biserica Apostolica.Intai catolicii , iar apoi din catolicii toate cultele astea protestante si neo-protestante. PREZBÍTER, prezbiteri, s.m. Titlu (onorific) pentru o persoană care face parte din cinul1 (2) bisericesc; spec. preot. – Din ngr. presbytos, fr. presbytère. iar despre Botez citeste mai sus si vezi ce ti-am scris in pagina 1 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Parca discutam despre botezul in Biblie nu despre botezul in Biserica Ortodoxa. Trebuie sa recunoasteti ca este o mare diferenta intre cele doua tipuri de botez. Botezul biblic (conform invataturilor Domnlui Iisus Hristos si ale Apostolilor Sai) presupune ascultare, invatare, alegere personala, credinta si marturisire. "Duceti-va si propovaduiti Evanghelia la orice faptura. Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit."(Marcu 16:15,16) "Botezul ... este marturia unui cuget curat, inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3:21) Cum ramane cu botezul pruncilor, care nu pot indeplini nici una din conditiile botezului biblic, crestin? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Condor, e simplu de inteles. Pentru voi natura umana a fost total distrusa de pacat, omul nu mai poate face nimic decat sa creada pentru a se mantui, pe cand in Ortodoxie natura umana a fost afectata de pacat, nu distrusa. De aceea ea are nevoie de Taine si nu-si permite amanarea lor pentru diverse varste. Nu stau sa mai invoc versete ca nu are rost, am mai postat in alta parte si ai inteles doar ce-ai vrut si nu ce ar fi trebuit.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, (1 Petru 3:21) Putin mai diferita.In discutia cu Nicodim Mantuitorul ii spune acestuia ca trebuie sa ne nastem de sus ca sa vedem Imparatia lui Dumnezeu.Nasterea de asemenea este asimilata cu pruncimea si infantilitatea.Tot acolo Mantuitorul spune ca de nu se va naste cineva din apa si din Duh nu va intra in Imparatia lui Dumnezeu.Nasterea din apa reprezinta Botezul si putem vedea ca nasterea din apa in discutia cu Nicodim este pusa inaintea nasterii din Duh , si e primordiala nasterii din Duh.Sa nu uitam de pruncii care au strigat la intrarea in Ierusalim si au cantat la intrarea Mantuitorului in Ierusalim si care au tulburat si maniat pe farisei. Și văzând arhiereii și cărturarii minunile pe care le făcuse și pe copiii care strigau în templu și ziceau: Osana Fiului lui David, s-au mâniat, Și I-au zis: Auzi ce zic aceștia? Iar Iisus le-a zis: Da. Au niciodată n-ați citit că din gura copiilor și a celor ce sug Ți-ai pregătit laudă? (Matei 21:15-16) sau de pruncul Elisabetei care a saltat in pantecele ei cand a venit Maria in vizita. Că iată, cum veni la urechile mele glasul salutării tale, pruncul a săltat de bucurie în pântecele meu. (Luca 1:43) dar nici voi nu ati auzit scriptura : Din gura pruncilor și a celor ce sug ai săvârșit laudă, pentru vrăjmașii Tăi, ca să amuțești pe vrăjmaș și pe răzbunător. ? (Psalmi 8:2) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Incercati sa aveti putin respect pentru Sfanta Scriptura (Cuvantul lui Dumnezeu). A fost data ca sa ne invete nu ca sa ne folosim de ea pentru a ne argumenta invataturile proprii. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
D-le condor , citeste mai cu atentie mesajele mele.Dupa opinia ta care sunt criteriile dupa care se poate boteza cineva?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu cred ca asa ar trebui abordat botezul. Aceasta taina trebuie abordata dintr-o perspectiva ontologica- ce consecinte are botezul sau este doar un act juridic de impacare cu Dumnezeu. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine zice ca trebuie abordata asa si nu altfel?
__________________
User vechi: scrabble. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Botezul in BOR | orthodoxia.i.thanatos | Botezul | 594 | 26.01.2010 01:33:12 |
Botezul | Hartford | Biserica Ortodoxa Romana | 34 | 30.12.2009 13:30:00 |
botezul | dulcineea | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 70 | 09.09.2008 10:17:27 |
botezul | mircea/ovidiu | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 0 | 28.08.2005 01:10:00 |
|