Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.09.2009, 11:53:12
condor
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Trebuie subliniat ca in vremea aia se comunica mai mult direct fata catre fata , Apostolii deplasandu-se personal ei , sau prin ucenicii trimisi de ei , invatand pe oamenii datinile lui Dumnezeu si propovaduind evanghelia lui Hristos.
Nu stiu la ce foloseste sublinierea dvs. Eu nu am nimic impotriva invataturilor date de Sfintii Apostoli, indiferent de modul cum au fost transmise (prin viu grai sau prin epistole). Sunt impotriva adaugirilor deformatoare (neconforme cu Sfanta Scriptura) la ceea ce ne-au invatatat Sfintii Apostoli. Acestia ne invata sa "tinem crdinta care a fost data o data pentru totdeauna" inca de pe vremea lor.

Ca sa revenim la subiectul topicului: conform invataturilor Domnului Iisus Hristos si a Sfintilor Apostoli (invataturi gasite numai in Sfanta Scriptura), botezul copiilor nu este un botez crestin.


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Apostolii au propovaduit Evanghelia in toate colturile invatand direct datinile si invataturile lui Hristos, formand Biserici peste tot si hitoronisind preoti.

"Și hirotonindu-le preoți în fiecare biserică, rugându-se cu postiri, i-au încredințat pe ei Domnului în Care crezuseră. " (Faptele Apostolilor 14:23)
Folositi o traducere gresita. Sfintii Apostoli nu au hirotonit preoti (iereu- lb. greaca) ci prezbiteri sau batrani - presbuteros, in lb. greaca). In Fapte Apostolilor 14:23 este folosit termenul de "prezbuteros" (la fel si in Fapte 11:30; 15:2; 15:4; 1 Timotei 5:19; Tit 1:5; 1 Petru 5:1). Termenul de "iereu" care, intr-adevar, inseamna preot, se foloseste numai in cazul preotie iudaice vechitestamentare (preotie simbolica) si in cazul preotiei noutestamentare a Domnului Iisus Hristos (adevarata preotie). In Noul Testament, slujbasii pamantesti sunt numiti "prezbiteros" (batran), "episcopos" (supraveghetor) sau diacon.

Dar, acesta este un subiect pentru alt topic.

Sa ramanem la tema discutiei: botezul in Biblie.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.09.2009, 14:39:24
hmiron hmiron is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.08.2009
Mesaje: 380
Implicit

Daca tot s-a vorbit pe forumul asta despre Dumnezeu si libertatea de alegere pe care o lasa omului, consider ca e absolut normal ca botezul sa aiba loc la o varsta a maturitatii (18, 21, 33 de ani?) sau mai tarziu, daca cel in cauza asa decide.

Daca omul moare pana la varsta la care se poate duce de bunavoie la botez, inseamna ca asa a vrut Dumnezeu. Mi se pare absurd sa aiba de suferit sufletul celui in cauza. Fetii avortati nu sunt botezati, dar nu ajung in iad, nu?

"Libertatea de alegere a parintilor" e irelevanta, cum poate fi salvat sufletul unui copil care moare nebotezat, din moment ce el nu are capacitatea de a intelege si de a lua o decizie informata?

Nu cred ca e un lucru asa de rau amanarea botezului. Tuturor le e frica de "ce se intampla daca moare inainte de botez?". Pai ce sa se intample, nu ajunge in rai, dar chiar daca era botezat nu aveam nicio garantie ca respectivul ajunge in rai - poate e plin de pacate.
__________________
User vechi: scrabble.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.09.2009, 17:07:28
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de condor Vezi mesajul
Nu stiu la ce foloseste sublinierea dvs. Eu nu am nimic impotriva invataturilor date de Sfintii Apostoli, indiferent de modul cum au fost transmise (prin viu grai sau prin epistole). Sunt impotriva adaugirilor deformatoare (neconforme cu Sfanta Scriptura) la ceea ce ne-au invatatat Sfintii Apostoli. Acestia ne invata sa "tinem crdinta care a fost data o data pentru totdeauna" inca de pe vremea lor.

Ca sa revenim la subiectul topicului: conform invataturilor Domnului Iisus Hristos si a Sfintilor Apostoli (invataturi gasite numai in Sfanta Scriptura), botezul copiilor nu este un botez crestin.




Folositi o traducere gresita. Sfintii Apostoli nu au hirotonit preoti (iereu- lb. greaca) ci prezbiteri sau batrani - presbuteros, in lb. greaca). In Fapte Apostolilor 14:23 este folosit termenul de "prezbuteros" (la fel si in Fapte 11:30; 15:2; 15:4; 1 Timotei 5:19; Tit 1:5; 1 Petru 5:1). Termenul de "iereu" care, intr-adevar, inseamna preot, se foloseste numai in cazul preotie iudaice vechitestamentare (preotie simbolica) si in cazul preotiei noutestamentare a Domnului Iisus Hristos (adevarata preotie). In Noul Testament, slujbasii pamantesti sunt numiti "prezbiteros" (batran), "episcopos" (supraveghetor) sau diacon.

Dar, acesta este un subiect pentru alt topic.

Sa ramanem la tema discutiei: botezul in Biblie.
Credinta e tinuta si prezervata in Biserica Ortodoxa , Biserica formata de apostoli la cincizecime, si care e in continuitate de atunci.Credinta cea dreapta e Bisericii.In legatura
cu asha zisele inovatii , nu sunt inovatii : Hristos a format Biserica Sacramentala , chiar daca voua va place sa ignorati lucrul asta in Matei 16:18-19.Sfintele Taine ale Bisericii toate au fost instaurate de Hristos, si toate au baza biblica.Tot ce apartine de Biserica are drept izvor de pornire Biblia si Sf Traditie.Cei care nu au pastrat credinta data de apostoli (apostolica) sunt cei ce s-au despartit de Biserica Apostolica.Intai catolicii , iar apoi din catolicii toate cultele astea protestante si neo-protestante.

PREZBÍTER, prezbiteri, s.m. Titlu (onorific) pentru o persoană care face parte din cinul1 (2) bisericesc; spec. preot. – Din ngr. presbytos, fr. presbytère.

iar despre Botez citeste mai sus si vezi ce ti-am scris in pagina 1
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.09.2009, 18:39:13
condor
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Credinta e tinuta si prezervata in Biserica Ortodoxa

Parca discutam despre botezul in Biblie nu despre botezul in Biserica Ortodoxa. Trebuie sa recunoasteti ca este o mare diferenta intre cele doua tipuri de botez.

Botezul biblic (conform invataturilor Domnlui Iisus Hristos si ale Apostolilor Sai) presupune ascultare, invatare, alegere personala, credinta si marturisire.

"Duceti-va si propovaduiti Evanghelia la orice faptura. Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit."(Marcu 16:15,16)

"Botezul ... este marturia unui cuget curat, inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3:21)

Cum ramane cu botezul pruncilor, care nu pot indeplini nici una din conditiile botezului biblic, crestin?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 03.09.2009, 18:49:45
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Condor, e simplu de inteles. Pentru voi natura umana a fost total distrusa de pacat, omul nu mai poate face nimic decat sa creada pentru a se mantui, pe cand in Ortodoxie natura umana a fost afectata de pacat, nu distrusa. De aceea ea are nevoie de Taine si nu-si permite amanarea lor pentru diverse varste. Nu stau sa mai invoc versete ca nu are rost, am mai postat in alta parte si ai inteles doar ce-ai vrut si nu ce ar fi trebuit.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 03.09.2009, 21:17:03
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de condor Vezi mesajul
Parca discutam despre botezul in Biblie nu despre botezul in Biserica Ortodoxa. Trebuie sa recunoasteti ca este o mare diferenta intre cele doua tipuri de botez.

Botezul biblic (conform invataturilor Domnlui Iisus Hristos si ale Apostolilor Sai) presupune ascultare, invatare, alegere personala, credinta si marturisire.

"Duceti-va si propovaduiti Evanghelia la orice faptura. Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit."(Marcu 16:15,16)

"Botezul ... este marturia unui cuget curat, inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3:21)

Cum ramane cu botezul pruncilor, care nu pot indeplini nici una din conditiile botezului biblic, crestin?
Singura diferenta e cea de interpretare.Nu zice nici unde in Biblie , "sa nu botezati copii sau copiii nu pot fi botezati". In schimb cheama pe toti la fagaduinta mantuirii chiar si pe copii in Fapte 2:38-39.Nu se spune niciunde ca nu s-au botezat copii.In schimb ni se relateaza diferite botezuri in Biblie a Lydiei si a intregii sale case(Fapte 16,15);a temnicierului si a lor toti ai lui(Fapte 16:33) , a Stefanei si a casei ei (1Corinteni 1:16).Unde spune in Biblie , ca nu se pot boteza copiii , sau ca Imparatia Cerurilor nu este si pentru copii?Spune chiar contrarul ,mai mult decat atat model in Imparatia Cerurilor este dat un copil.Nu scrie niciunde cand trebuie sa credem sau cand trebuie sa ne botezam in Marcu 16:16.Nici cine trebuie sau poate sa se boteze si cine nu , ci mai degraba in versetul 15 zice propovaduiti Evanghelia la toata faptura.

Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, (1 Petru 3:21)

Putin mai diferita.In discutia cu Nicodim Mantuitorul ii spune acestuia ca trebuie sa ne nastem de sus ca sa vedem Imparatia lui Dumnezeu.Nasterea de asemenea este asimilata cu pruncimea si infantilitatea.Tot acolo Mantuitorul spune ca de nu se va naste cineva din apa si din Duh nu va intra in Imparatia lui Dumnezeu.Nasterea din apa reprezinta Botezul si putem vedea ca nasterea din apa in discutia cu Nicodim este pusa inaintea nasterii din Duh , si e primordiala nasterii din Duh.Sa nu uitam de pruncii care au strigat la intrarea in Ierusalim si au cantat la intrarea Mantuitorului in Ierusalim si care au tulburat si maniat pe farisei.

Și văzând arhiereii și cărturarii minunile pe care le făcuse și pe copiii care strigau în templu și ziceau: Osana Fiului lui David, s-au mâniat,
Și I-au zis: Auzi ce zic aceștia? Iar Iisus le-a zis: Da. Au niciodată n-ați citit că din gura copiilor și a celor ce sug Ți-ai pregătit laudă?
(Matei 21:15-16)

sau de pruncul Elisabetei care a saltat in pantecele ei cand a venit Maria in vizita.

Că iată, cum veni la urechile mele glasul salutării tale, pruncul a săltat de bucurie în pântecele meu. (Luca 1:43)

dar nici voi nu ati auzit scriptura :

Din gura pruncilor și a celor ce sug ai săvârșit laudă, pentru vrăjmașii Tăi, ca să amuțești pe vrăjmaș și pe răzbunător. ? (Psalmi 8:2)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.09.2009, 09:32:18
condor
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Singura diferenta e cea de interpretare.Nu zice nici unde in Biblie , "sa nu botezati copii sau copiii nu pot fi botezati".
Corect. Sfanta Scriptura nu spune nimic despre o varsta a botezului. Vorbeste doar de niste conditii ale botezului. Asa ca sunt nevoit sa va dau dreptate. Poate fi botezat si un bebeluls cu conditia sa asculte propovaduirea Evangheliei, sa creada si sa marturiseasca acest lucru (Marcu 16:16; Matei 28:19; Fapte 8:37; 1 Petru 3:21, etc).

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In schimb cheama pe toti la fagaduinta mantuirii chiar si pe copii in Fapte 2:38-39.Nu se spune niciunde ca nu s-au botezat copii.In schimb ni se relateaza diferite botezuri in Biblie a Lydiei si a intregii sale case(Fapte 16,15);a temnicierului si a lor toti ai lui(Fapte 16:33) , a Stefanei si a casei ei (1Corinteni 1:16).Unde spune in Biblie , ca nu se pot boteza copiii , sau ca Imparatia Cerurilor nu este si pentru copii?Spune chiar contrarul ,mai mult decat atat model in Imparatia Cerurilor este dat un copil.Nu scrie niciunde cand trebuie sa credem sau cand trebuie sa ne botezam in Marcu 16:16.Nici cine trebuie sau poate sa se boteze si cine nu , ci mai degraba in versetul 15 zice propovaduiti Evanghelia la toata faptura.
Ciupiti cate un verset din Sfanta Scriptura si incercati sa-i dati intelesul dorit de dvs. Am incercat o explicare biblica a celor 5 pasaje de care se agata cei care vor sa boteze pruncii. o gasiti pe prima pagina a acestui topic.

Incercati sa aveti putin respect pentru Sfanta Scriptura (Cuvantul lui Dumnezeu). A fost data ca sa ne invete nu ca sa ne folosim de ea pentru a ne argumenta invataturile proprii.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.09.2009, 10:56:36
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

D-le condor , citeste mai cu atentie mesajele mele.Dupa opinia ta care sunt criteriile dupa care se poate boteza cineva?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 03.09.2009, 17:16:38
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de hmiron Vezi mesajul
Daca tot s-a vorbit pe forumul asta despre Dumnezeu si libertatea de alegere pe care o lasa omului, consider ca e absolut normal ca botezul sa aiba loc la o varsta a maturitatii (18, 21, 33 de ani?) sau mai tarziu, daca cel in cauza asa decide.

Daca omul moare pana la varsta la care se poate duce de bunavoie la botez, inseamna ca asa a vrut Dumnezeu. Mi se pare absurd sa aiba de suferit sufletul celui in cauza. Fetii avortati nu sunt botezati, dar nu ajung in iad, nu?

"Libertatea de alegere a parintilor" e irelevanta, cum poate fi salvat sufletul unui copil care moare nebotezat, din moment ce el nu are capacitatea de a intelege si de a lua o decizie informata?

Nu cred ca e un lucru asa de rau amanarea botezului. Tuturor le e frica de "ce se intampla daca moare inainte de botez?". Pai ce sa se intample, nu ajunge in rai, dar chiar daca era botezat nu aveam nicio garantie ca respectivul ajunge in rai - poate e plin de pacate.
Botezul se mai numeste nastere din nou. Cine decide cand ne nastem prima oara? Avem un cuvant de spus la prima nastere??
Nu cred ca asa ar trebui abordat botezul. Aceasta taina trebuie abordata dintr-o perspectiva ontologica- ce consecinte are botezul sau este doar un act juridic de impacare cu Dumnezeu.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 03.09.2009, 17:39:08
hmiron hmiron is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.08.2009
Mesaje: 380
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Botezul se mai numeste nastere din nou. Cine decide cand ne nastem prima oara? Avem un cuvant de spus la prima nastere??
Nu cred ca asa ar trebui abordat botezul.
Dumneata justifici un lucru important cum e botezul cu o zicatoare. "Se mai numeste" nu este motiv destul, avand in vedere ca vorbim aici despre liberul arbitru pe care se presupune ca Dumnezeu l-a lasat omului.

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Aceasta taina trebuie abordata dintr-o perspectiva ontologica- ce consecinte are botezul sau este doar un act juridic de impacare cu Dumnezeu.
Cine zice ca trebuie abordata asa si nu altfel?
__________________
User vechi: scrabble.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Botezul in BOR orthodoxia.i.thanatos Botezul 594 26.01.2010 01:33:12
Botezul Hartford Biserica Ortodoxa Romana 34 30.12.2009 13:30:00
botezul dulcineea Mirungerea(Ungerea cu Mir) 70 09.09.2008 10:17:27
botezul mircea/ovidiu Mirungerea(Ungerea cu Mir) 0 28.08.2005 01:10:00