![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
condor , daca se refera la invataturile din scriptura si din afara scripturii , inseamna da ca sola scriptura cade.
"Deci fratilor stati neclintiti si tineti predaniile pa care le-ati invatat fie prin cuvant fie prin epistola noastra"(IITes 2;15) "fie prin cuvant" tu ce intelegi prin asta? "Deci și alte multe minuni a făcut Iisus înaintea ucenicilor Săi, care nu sunt scrise în cartea aceasta. Dar acestea s-au scris, ca să credeți că Iisus este Hristosul, Fiul lui Dumnezeu, și, crezând, să aveți viață în numele Lui." (Ioan 20:30-31) "Dar sunt și alte multe lucruri pe care le-a făcut Iisus și care, dacă s-ar fi scris cu de-amănuntul, cred că lumea aceasta n-ar cuprinde cărțile ce s-ar fi scris. Amin. "(Ioan 21:25) Trebuie subliniat ca in vremea aia se comunica mai mult direct fata catre fata , Apostolii deplasandu-se personal ei , sau prin ucenicii trimisi de ei , invatand pe oamenii datinile lui Dumnezeu si propovaduind evanghelia lui Hristos. "Pentru aceasta am trimis la voi pe Timotei, care este fiul meu iubit și credincios în Domnul. El vă va aduce aminte căile mele cele în Hristos Iisus, cum învăț eu pretutindeni în toată Biserica."(1Cor 4:17) " Dar eu(Pavel) voi veni la voi degrabă - dacă Domnul va voi - și voi cunoaște nu cuvântul celor ce s-au semețit, ci puterea lor. " (1 Cor 4:19) 4. Și de se va cuveni să merg și eu, vor merge împreună cu mine. 5. Ci voi veni la voi, când voi trece prin Macedonia, căci prin Macedonia trec. 6. La voi mă voi opri, poate, sau voi și ierna, ca să mă petreceți în călătoria ce voi face. 7. Căci nu vreau să vă văd acum numai în treacăt, ci nădăjduiesc să rămân la voi câtăva vreme, dacă va îngădui Domnul. 8. Voi rămâne însă în Efes, până la praznicul Cincizecimii. 9. Căci mi s-a deschis ușă mare spre lucru mult, dar sunt mulți potrivnici. 10. Iar de va veni Timotei, vedeți să fie fără teamă la voi, căci lucrează ca și mine lucrul Domnului. 11. Nimeni deci să nu-l disprețuiască; ci să-l petreceți cu pace, ca să vină la mine; că îl aștept cu frații. 12. Cât despre fratele Apollo, l-am rugat mult să vină la voi cu frații; totuși nu i-a fost voia să vină acum. Ci va veni când va găsi prilej. 13. Privegheați, stați tari în credință, îmbărbătați-vă, întăriți-vă. 14. Toate ale voastre cu dragoste să se facă. 15. Vă îndemn însă, fraților, - știți casa lui Ștefanas, că este pârga Ahaei și că spre slujirea sfinților s-au rânduit pe ei înșiși S 16. Ca și voi să vă supuneți unora ca aceștia și oricui lucrează și se ostenește împreună cu ei. 17. Mă bucur de venirea lui Ștefanas, a lui Fortunat și a lui Ahaic, pentru că aceștia au împlinit lipsa voastră. 18. Și au liniștit duhul meu și al vostru. Cunoașteți bine deci pe unii ca aceștia. 19. Vă îmbrățișează Bisericile Asiei. Vă îmbrățișează mult, în Domnul, Acvila și Priscila, împreună cu Biserica din casa lor. 20. Vă îmbrățișează frații toți. Îmbrățișați-vă unii pe alții cu sărutare sfântă. 21. Salutarea cu mâna mea, Pavel. (1 Corinteni cap 16 versetele 4:21) Apostolii au propovaduit Evanghelia in toate colturile invatand direct datinile si invataturile lui Hristos, formand Biserici peste tot si hitoronisind preoti. "Și hirotonindu-le preoți în fiecare biserică, rugându-se cu postiri, i-au încredințat pe ei Domnului în Care crezuseră. " (Faptele Apostolilor 14:23) Vedem inca de atunci ca existau datini si invataturi nu doar in Scriptura si Epistole ci si invataturi orale(directe) si traditii orale care s-au transmis mai departe.In vremea aceea Biserica interactiona direct cu cei ce au scris NT si exista o relatie directa, nu doar prin scrieri ci si prin cunoastere directa.Precum si Apostolul Ioan zice ca multe a mai facut Iisus , dar acelea au fost scrise ca sa credem.Apostolii au propovaduit Evanghelia , a hitoronisit preoti si episcopi , si au intarit Biserica cu invataturile lor , atat scrise cat si directe. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sa revenim la subiectul topicului: conform invataturilor Domnului Iisus Hristos si a Sfintilor Apostoli (invataturi gasite numai in Sfanta Scriptura), botezul copiilor nu este un botez crestin. Citat:
Dar, acesta este un subiect pentru alt topic. Sa ramanem la tema discutiei: botezul in Biblie. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Daca tot s-a vorbit pe forumul asta despre Dumnezeu si libertatea de alegere pe care o lasa omului, consider ca e absolut normal ca botezul sa aiba loc la o varsta a maturitatii (18, 21, 33 de ani?) sau mai tarziu, daca cel in cauza asa decide.
Daca omul moare pana la varsta la care se poate duce de bunavoie la botez, inseamna ca asa a vrut Dumnezeu. Mi se pare absurd sa aiba de suferit sufletul celui in cauza. Fetii avortati nu sunt botezati, dar nu ajung in iad, nu? "Libertatea de alegere a parintilor" e irelevanta, cum poate fi salvat sufletul unui copil care moare nebotezat, din moment ce el nu are capacitatea de a intelege si de a lua o decizie informata? Nu cred ca e un lucru asa de rau amanarea botezului. Tuturor le e frica de "ce se intampla daca moare inainte de botez?". Pai ce sa se intample, nu ajunge in rai, dar chiar daca era botezat nu aveam nicio garantie ca respectivul ajunge in rai - poate e plin de pacate.
__________________
User vechi: scrabble. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
cu asha zisele inovatii , nu sunt inovatii : Hristos a format Biserica Sacramentala , chiar daca voua va place sa ignorati lucrul asta in Matei 16:18-19.Sfintele Taine ale Bisericii toate au fost instaurate de Hristos, si toate au baza biblica.Tot ce apartine de Biserica are drept izvor de pornire Biblia si Sf Traditie.Cei care nu au pastrat credinta data de apostoli (apostolica) sunt cei ce s-au despartit de Biserica Apostolica.Intai catolicii , iar apoi din catolicii toate cultele astea protestante si neo-protestante. PREZBÍTER, prezbiteri, s.m. Titlu (onorific) pentru o persoană care face parte din cinul1 (2) bisericesc; spec. preot. – Din ngr. presbytos, fr. presbytère. iar despre Botez citeste mai sus si vezi ce ti-am scris in pagina 1 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Parca discutam despre botezul in Biblie nu despre botezul in Biserica Ortodoxa. Trebuie sa recunoasteti ca este o mare diferenta intre cele doua tipuri de botez. Botezul biblic (conform invataturilor Domnlui Iisus Hristos si ale Apostolilor Sai) presupune ascultare, invatare, alegere personala, credinta si marturisire. "Duceti-va si propovaduiti Evanghelia la orice faptura. Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit."(Marcu 16:15,16) "Botezul ... este marturia unui cuget curat, inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3:21) Cum ramane cu botezul pruncilor, care nu pot indeplini nici una din conditiile botezului biblic, crestin? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Condor, e simplu de inteles. Pentru voi natura umana a fost total distrusa de pacat, omul nu mai poate face nimic decat sa creada pentru a se mantui, pe cand in Ortodoxie natura umana a fost afectata de pacat, nu distrusa. De aceea ea are nevoie de Taine si nu-si permite amanarea lor pentru diverse varste. Nu stau sa mai invoc versete ca nu are rost, am mai postat in alta parte si ai inteles doar ce-ai vrut si nu ce ar fi trebuit.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, (1 Petru 3:21) Putin mai diferita.In discutia cu Nicodim Mantuitorul ii spune acestuia ca trebuie sa ne nastem de sus ca sa vedem Imparatia lui Dumnezeu.Nasterea de asemenea este asimilata cu pruncimea si infantilitatea.Tot acolo Mantuitorul spune ca de nu se va naste cineva din apa si din Duh nu va intra in Imparatia lui Dumnezeu.Nasterea din apa reprezinta Botezul si putem vedea ca nasterea din apa in discutia cu Nicodim este pusa inaintea nasterii din Duh , si e primordiala nasterii din Duh.Sa nu uitam de pruncii care au strigat la intrarea in Ierusalim si au cantat la intrarea Mantuitorului in Ierusalim si care au tulburat si maniat pe farisei. Și văzând arhiereii și cărturarii minunile pe care le făcuse și pe copiii care strigau în templu și ziceau: Osana Fiului lui David, s-au mâniat, Și I-au zis: Auzi ce zic aceștia? Iar Iisus le-a zis: Da. Au niciodată n-ați citit că din gura copiilor și a celor ce sug Ți-ai pregătit laudă? (Matei 21:15-16) sau de pruncul Elisabetei care a saltat in pantecele ei cand a venit Maria in vizita. Că iată, cum veni la urechile mele glasul salutării tale, pruncul a săltat de bucurie în pântecele meu. (Luca 1:43) dar nici voi nu ati auzit scriptura : Din gura pruncilor și a celor ce sug ai săvârșit laudă, pentru vrăjmașii Tăi, ca să amuțești pe vrăjmaș și pe răzbunător. ? (Psalmi 8:2) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Incercati sa aveti putin respect pentru Sfanta Scriptura (Cuvantul lui Dumnezeu). A fost data ca sa ne invete nu ca sa ne folosim de ea pentru a ne argumenta invataturile proprii. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu cred ca asa ar trebui abordat botezul. Aceasta taina trebuie abordata dintr-o perspectiva ontologica- ce consecinte are botezul sau este doar un act juridic de impacare cu Dumnezeu. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine zice ca trebuie abordata asa si nu altfel?
__________________
User vechi: scrabble. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Botezul in BOR | orthodoxia.i.thanatos | Botezul | 594 | 26.01.2010 01:33:12 |
Botezul | Hartford | Biserica Ortodoxa Romana | 34 | 30.12.2009 13:30:00 |
botezul | dulcineea | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 70 | 09.09.2008 10:17:27 |
botezul | mircea/ovidiu | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 0 | 28.08.2005 01:10:00 |
|