Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.10.2009, 12:45:39
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MadalinaM Vezi mesajul
Parintii bisericii zic ca nu, pentru ca nu sunt botezati, nu li s-a sters pacatul stramosesc, nu si-au dus crucea in lumea aceasta, oricat ar fi fost ea de grea/usoara etc.
Apoi, mai e un aspect, daca s-ar fi ajuns asa de usor in Rai, toate mamele ar fi avortat ca sa le ajunga copiii in Rai, probabil ar fi disparut si omenirea si am fi toti in Rai, fara sa meritam neaparat sau fara sa fi castigat prin luptele cu noi si pacatul acest loc.
Madalina, parintii Bisericii, cei rasariteni, NU spun asa ceva.
Asta este o teorie catolica, si are la baza o dostrina despre pacatul originar care nu este recunoscuta de ortodocsi, aceea ca pacatul originar este un fel de vina pe care o mostenim de la Adam, si fara de care suntem destinati iadului (ea vine de la fer Augustin, desi el nu a formulat-o chiar asa).
Ortodocsii nu spun, cum au spus catolicii atata vreme, ca un copil mort nebotezat nu poate fi mantuit. Mantuirea lui este o taina, sigur, ea este altfel ca a noastra, dar daca te uiti la putinele scrieri amle parintilor despre acest subiect, vezi ca nici nu isi pun problema ca un copil mort inainte de termen nu ar ajunge la Dumnezeu (este o scriere a sfantului Grigorie de Nissa in acest sens).
Faptul ca un om ajunge in rai nu este un motiv sa il omoram! Altfel, ar fi un lucru bun sa strangem de gat copilul imediat ce-l scoatem din scristelnita, nu?
Un copil mort nebotezat este nascut cu pacatul originar, insa ce inseamna asta? Ca este nascut sa moara, este nascut cu o slabiciune a firii care il va impinge spre pacat si il desparte de Dumnezeu, daca creste si ajunge capabil sa pacatuiasca. Insa daca moare, relatia lui cu Dumnezeu se va desfasura pe alte cai, necunoscute noua.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.10.2009, 12:48:28
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
relatia lui cu Dumnezeu se va desfasura pe alte cai, necunoscute noua.
Nici o revelatie in sensul asta?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.10.2009, 12:56:15
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Madalina, mamele nu avorteaza ca pruncii lor sa ajunga in rai. Iar daca ar face acest lucru, ar da dovada de necredinta. Nepasarea fata de prunc duce la avort. O mama care isi doreste ca pruncul sa ajunga in rai, va depune tot efortul sa-l nasca, sa-l creasca, sa se bucure de viata... caci raiul nu este lipsa vietii, ci plinatatea vietii.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.10.2009, 13:00:10
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Madalina, mamele nu avorteaza ca pruncii lor sa ajunga in rai. Iar daca ar face acest lucru, ar da dovada de necredinta. Nepasarea fata de prunc duce la avort. O mama care isi doreste ca pruncul sa ajunga in rai, va depune tot efortul sa-l nasca, sa-l creasca, sa se bucure de viata... caci raiul nu este lipsa vietii, ci plinatatea vietii.
Totusi, nu e o contradictie aici?
Daca raiul e scopul vietii unui crestin si daca acel crestin nu e egoist, nu ar trebui sa faca in asa fel incit cit mai multi oameni sa ajunga in rai, prin orice mijloace?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.10.2009, 13:10:55
metanoia2's Avatar
metanoia2 metanoia2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.08.2009
Locație: Cluj Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 175
Implicit

Atata timp cat Dumnezeu se roaga de oameni sa isi schimbe purtarile nu oamenii se roaga lui Dumnezeu sa-i ajute, de ce ar lasa sa intre toti in Rai. Singuri se lipsesc de el prin libera alegere. Fiecare face ce vrea si ce ii place nu ce ii place lui Dumnezeu.
__________________
"Imparate Ceresc Mangaietorule Duhul Adevarului care pretutindenea esti si pe toate le-mplinesti,Vistierul bunatatilor si Datatorule de viata, vino si Te salasluieste intru noi."
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.10.2009, 16:26:05
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Totusi, nu e o contradictie aici?
Daca raiul e scopul vietii unui crestin si daca acel crestin nu e egoist, nu ar trebui sa faca in asa fel incit cit mai multi oameni sa ajunga in rai, prin orice mijloace?
Daca ar fi pe asa, ar trebui sa ni se spuna sa omoram oamenii sfinti sau, cum spuneam, copiii mici abia botezati, ceea ce, nu cred ca trebuie sa o spun, nu e cazul.
Uciderea unui om nevinovat, pur este considerata chiar mai mare pacat.

Exista si porunca impotriva omorului. Nu suntem noi cei ce hotaram masura vietii cuiva, asta e ideea - Dumnezeu este cel care pune aceasta masura.
De aceea avortul nu este acceptabil: pentru ca hotaram de la sine putere moartea unei fiinte, in plus fara aparare si nevinovata.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.10.2009, 21:36:23
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Daca ar fi pe asa, ar trebui sa ni se spuna sa omoram oamenii sfinti sau, cum spuneam, copiii mici abia botezati, ceea ce, nu cred ca trebuie sa o spun, nu e cazul.
Uciderea unui om nevinovat, pur este considerata chiar mai mare pacat.

Exista si porunca impotriva omorului. Nu suntem noi cei ce hotaram masura vietii cuiva, asta e ideea - Dumnezeu este cel care pune aceasta masura.
De aceea avortul nu este acceptabil: pentru ca hotaram de la sine putere moartea unei fiinte, in plus fara aparare si nevinovata.
Eu inteleg ce vrei sa spui tu, dar tu te faci ca nu intelegi ce vreau sa spun eu. Sa spunem ca pe mine nu ma intereseaza daca ajung in iad si deci fac ce vreau su pot: omor toti copiii si oamenii care ies de la impartasanie, sa fiu sigur ca sint nepacatosi. Ajung astfel mai multi oameni in rai? Sint mai multi oameni ce isi ating scopul in viata? Sint. Ce e rau in asta?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.10.2009, 15:09:58
MadalinaM MadalinaM is offline
Member
 
Data înregistrării: 29.11.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 75
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Madalina, parintii Bisericii, cei rasariteni, NU spun asa ceva.
Asta este o teorie catolica, si are la baza o dostrina despre pacatul originar care nu este recunoscuta de ortodocsi, aceea ca pacatul originar este un fel de vina pe care o mostenim de la Adam, si fara de care suntem destinati iadului (ea vine de la fer Augustin, desi el nu a formulat-o chiar asa).
Ortodocsii nu spun, cum au spus catolicii atata vreme, ca un copil mort nebotezat nu poate fi mantuit. Mantuirea lui este o taina, sigur, ea este altfel ca a noastra, dar daca te uiti la putinele scrieri amle parintilor despre acest subiect, vezi ca nici nu isi pun problema ca un copil mort inainte de termen nu ar ajunge la Dumnezeu (este o scriere a sfantului Grigorie de Nissa in acest sens).
Faptul ca un om ajunge in rai nu este un motiv sa il omoram! Altfel, ar fi un lucru bun sa strangem de gat copilul imediat ce-l scoatem din scristelnita, nu?
Un copil mort nebotezat este nascut cu pacatul originar, insa ce inseamna asta? Ca este nascut sa moara, este nascut cu o slabiciune a firii care il va impinge spre pacat si il desparte de Dumnezeu, daca creste si ajunge capabil sa pacatuiasca. Insa daca moare, relatia lui cu Dumnezeu se va desfasura pe alte cai, necunoscute noua.
Pai n-am zis ca s-ar duce in iad dar nici in Rai, asa am citit, n-am zis ca nu s-ar mantui, chiar Mantuitorul zice ca "in Casa Tatalui Meu multe locasuri sunt"...n-am cum sa zic cum se mantuiesc ei caci numai Dumnezeu stie, ziceam doar ca daca ne-am duce asa usor in Rai, atunci lumea ar alege calea cea usoara! Nicidecum ca mamele avorteaza ca pruncii sa se duca in Rai si nici sa-i omoram dupa botez ca sa se mantuiasca.

Pr. Cleopa zice:

- Sufletele copiilor avortati unde sunt?

- Sufletele copiilor avortati stau într-un loc unde nu este nici întuneric, nici lumină. Nici nu se bucură, nici nu se chinuiesc. Si ei strigă la Dumnezeu: "Doamne, pentru ce suntem noi lipsiti de bucuria fetei Tale, căci noi nu am văzut lumina soarelui, nu am văzut frumusetile din această lume si nici nu am făcut vreun păcat?" Si atunci glasul lor se ridică la Dumnezeu, iar Dumnezeu va cere sufletele din mâna mamelor ucigase. Iar părintii, care au omorât copiii în pântece, dacă fac canon, îi eliberează pe copiii lor din acea stare.

sursa: http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...e-avort-11.htm

Pr. Arsenie Papacioc:
Deci, avortul este o crimă foarte mare, pentru că acest prunc mai întâi moare nebotezat. El are suflet din momentul zămislirii. Chiar în Dreptul Roman se spune: "Copilul, odată zămislit, are drept de cetătean". Cu conditia să se nască, spun ei. Dar nouă nu ne arde de inventar acum; dacă nu e-n inventar...
Deci, sufletul există din momentul zămislirii. O părere relativă a unor Sfinti Părinti spune că pruncul avortat "nu ar fi la bine pentru nebotez, nici la rău pentru nevinovătie". Nu ne amestecăm; noi îi pomenim la proscomidie, stiti, pe "pruncii înainte de vreme". Chiar am avut o discutie cu un părinte însemnat, un mare profesor, care nu recunostea că "pruncii înainte de vreme" sunt copiii acestia avortati. I-am demonstrat si a rămas convins.

sursa: http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...or-pruncii.htm

Eu la religie am invatat ca ne botezam, ca, printre altele, sa se stearga pacatul stramosesc si ca sa ne putem incepe lupta pt mantuire. Iar in Evanghelie zice: "De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu." (Ioan 3, 5)

Cateva linkuri pe tema topicului:
http://www.provita.org.ro/
http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...le-avort-4.htm
http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...le-avort-5.htm
http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortul/avortul.htm
Reply With Quote
  #9  
Vechi 21.10.2009, 16:21:20
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MadalinaM Vezi mesajul
Pai n-am zis ca s-ar duce in iad dar nici in Rai, asa am citit, n-am zis ca nu s-ar mantui, chiar Mantuitorul zice ca "in Casa Tatalui Meu multe locasuri sunt"...n-am cum sa zic cum se mantuiesc ei caci numai Dumnezeu stie, ziceam doar ca daca ne-am duce asa usor in Rai, atunci lumea ar alege calea cea usoara! Nicidecum ca mamele avorteaza ca pruncii sa se duca in Rai si nici sa-i omoram dupa botez ca sa se mantuiasca.

Pr. Cleopa zice:

- Sufletele copiilor avortati unde sunt?

- Sufletele copiilor avortati stau într-un loc unde nu este nici întuneric, nici lumină. Nici nu se bucură, nici nu se chinuiesc. Si ei strigă la Dumnezeu: "Doamne, pentru ce suntem noi lipsiti de bucuria fetei Tale, căci noi nu am văzut lumina soarelui, nu am văzut frumusetile din această lume si nici nu am făcut vreun păcat?" Si atunci glasul lor se ridică la Dumnezeu, iar Dumnezeu va cere sufletele din mâna mamelor ucigase. Iar părintii, care au omorât copiii în pântece, dacă fac canon, îi eliberează pe copiii lor din acea stare.

sursa: http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...e-avort-11.htm

Pr. Arsenie Papacioc:
Deci, avortul este o crimă foarte mare, pentru că acest prunc mai întâi moare nebotezat. El are suflet din momentul zămislirii. Chiar în Dreptul Roman se spune: "Copilul, odată zămislit, are drept de cetătean". Cu conditia să se nască, spun ei. Dar nouă nu ne arde de inventar acum; dacă nu e-n inventar...
Deci, sufletul există din momentul zămislirii. O părere relativă a unor Sfinti Părinti spune că pruncul avortat "nu ar fi la bine pentru nebotez, nici la rău pentru nevinovătie". Nu ne amestecăm; noi îi pomenim la proscomidie, stiti, pe "pruncii înainte de vreme". Chiar am avut o discutie cu un părinte însemnat, un mare profesor, care nu recunostea că "pruncii înainte de vreme" sunt copiii acestia avortati. I-am demonstrat si a rămas convins.

sursa: http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...or-pruncii.htm

Eu la religie am invatat ca ne botezam, ca, printre altele, sa se stearga pacatul stramosesc si ca sa ne putem incepe lupta pt mantuire. Iar in Evanghelie zice: "De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu." (Ioan 3, 5)

Cateva linkuri pe tema topicului:
http://www.provita.org.ro/
http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...le-avort-4.htm
http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...le-avort-5.htm
http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortul/avortul.htm
Hm...Observ din nou ca parintele Cleopa are si idei nu tocmai ortodoxe.
Sper sa nu imi sara acum iar toti in cap ca indraznesc sa-i judec pe marii duhovnici.

As vrea sa vad citate din Parinti cand zic ceea ce spune parintele Cleopa. Eu am citit numaiu scrierea sfantului Grgore de Nissa, despre pruncii morti prematur, in care nici nu se indoieste ca sunt in lumina atotfiitoare, fiind nevinovati.

Ideea ca pruncii nebotezati se duc intr-un 'loc' asa, la mijloc; viine de la catolici, ei ii zic 'limbe'. (Altii ziceau ca in iad)
Raiul este starea omului mantuit, deci daca cineva nu este in rai, nu e mantuit..

Parintele Arsenie Papacioc insa din ce ai citat tu nu zice ca e rau de copilul nebotezat, ci doar ca nu e bine ca nu e botezat.

Stiu ca se zice ca botezul este pentru stergerea pacatului originar (mai degraba sramosesc se zice la noi), insa in sensul ca este pentru moartea si invierea in Hristos. Pacatul originar este ceea ce ne impiedica pe noi sa ne unim cu Dumnezeu, slabiciunea naturii umane inclinata spre pacat. Insa un copil care nu a apucat sa isi foloseasca aceasta natura pentru a trai in lume, nu are cum sa fie corupt de pacat.
Mantuirea vine prin Hristos, insa pentru cineva care nici nu a apucat sa fie botezat si a murit in pruncie, Hristos are alte cai de a se uni cu el.

Pacatul este ceva personal. Noi suntem judecati pentru pacatele noastre, de care refuzam sa ne pocaim, suntem judecati pentru ca nu acceptam invitatia lui Dumnezeu la nunta Imparatiei. Un copil mort in fasa sau inainte de fasa.. nu are cum sa fie judecat astfel.

Si de dreptii dinainte de Hristos se spune ca au fost scosi din iad prin Invierea lui Hristos, or ei nu au fost botezati pe pamant din apa si din Duh. Asa ca de ce copiii morti inainte de botez nu ar putea fi mantuiti intr-un alt mod decat noi.

Topcat, eu nu stiu de vreo revelatie, s-ar putea sa fie sau sa mai fie sfinti care sa fi vorbit despre asta.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 15.01.2010, 15:49:49
andrei25's Avatar
andrei25 andrei25 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 323
Implicit ...

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Madalina, parintii Bisericii, cei rasariteni, NU spun asa ceva.
Asta este o teorie catolica, si are la baza o dostrina despre pacatul originar care nu este recunoscuta de ortodocsi, aceea ca pacatul originar este un fel de vina pe care o mostenim de la Adam, si fara de care suntem destinati iadului (ea vine de la fer Augustin, desi el nu a formulat-o chiar asa).
Ortodocsii nu spun, cum au spus catolicii atata vreme, ca un copil mort nebotezat nu poate fi mantuit. Mantuirea lui este o taina, sigur, ea este altfel ca a noastra, dar daca te uiti la putinele scrieri amle parintilor despre acest subiect, vezi ca nici nu isi pun problema ca un copil mort inainte de termen nu ar ajunge la Dumnezeu (este o scriere a sfantului Grigorie de Nissa in acest sens).
Faptul ca un om ajunge in rai nu este un motiv sa il omoram! Altfel, ar fi un lucru bun sa strangem de gat copilul imediat ce-l scoatem din scristelnita, nu?
Un copil mort nebotezat este nascut cu pacatul originar, insa ce inseamna asta? Ca este nascut sa moara, este nascut cu o slabiciune a firii care il va impinge spre pacat si il desparte de Dumnezeu, daca creste si ajunge capabil sa pacatuiasca. Insa daca moare, relatia lui cu Dumnezeu se va desfasura pe alte cai, necunoscute noua.
Fani, atunci de ce dreptii din Vechiul Testament au stat in iad, pana la Invierea Mantuitorului? Nu datorita pacatului neascultarii al protoparintilor Adam si Eva?
__________________
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, si acum si pururea si in vecii vecilor! Amin!

Sunt un mandru, un fatarnic, si-un viclean! Fac ceva bun ca sa ma vada altii, si astept sa fiu laudat!

"Gustati si vedeti ca bun este Domnul".
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Cele mai sarace tari din Europa sunt cele crestine(ortodoxe) cocacoc Generalitati 70 15.10.2010 12:10:26
Ce sunt cele 7 plansuri roman2010 Generalitati 3 13.07.2010 18:53:35
Pentru cei sau cele care poate sunt pe aici si vor alecsandru Stiri, actualitati, anunturi 2 09.04.2009 10:36:14
(Cum) sunt informate femeile inainte de avort? andreicosmovici Generalitati 10 11.08.2008 08:29:04