Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 19.01.2010, 20:23:07
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

[continuarea]

Declaratia Patriarhului Tihon din 17(30). 09. 1924 catre comitetul central executiv referitor la atitudinea Bisericii Ortodoxe Ruse fata de reformarea calendarului (trecerea la stilul « nou » grigorian).
........ REFORMA CALENDARULUI BISERICESC IN SENSUL ECHIVALARII SALE CU CALENDARUL LAIC, DESI PREZINTA ANUMITE DIFICULTATI IN PRIVINTA SINCRONIZARII PASHALIEI SI A DISCIPLINEI POSTURILOR, IN PRINCIPIU, ESTE ACCEPTABILA. CALENDARUL NU ESTE RIDICAT DE CATRE BISERICA DREPT DOGMA INTANGIBILA A CREDINTEI, CI FIIND LEGAT DE RIT, CE POATE SUFERI SCHIMBARI, POATE FI SCHIMBAT (LA RANDU-I n.t.). INLOCUIREA CALENDARULUI IULIAN CU CEL GRIGORIAN PREZINTA AVANTAJE PRACTICE SUBSTANTIALE INSASI PENTRU BISERICA, DEOARECE STILUL NOU A FOST ADOPTAT DE TARI ORTODOXE, REGLEMENTAND VIATA LAICA, PRECUM SI ZILELE DE ODIHNA, IN CARE BISERICA CHEAMA LA RUGACIUNE. CU TOATE ACESTEA, APLICAREA IMEDIATA A REFORMEI (calendaristice n.t.) INTAMPINA MARI GREUTATI… PENTRU PASTRAREA UNITATII ECUMENICE, ESTE IMPORTANT CA IN TOATE BISERICILE ORTODOXE ACELEASI SLUJBE SI PRAZNICE SA SE FACA CONCOMITENT... (reforma calendarului n.t.) POATE FI INFAPTUITA NUMAI CU ACORDUL CREDINCIOSILOR... PATRIARHUL NICON AVEA DREPTATE, CAND A INCEPUT INDREPTAREA CARTILOR BISERICESTI, DAR INTAMPINAND PROTESTE DIN PATRTEA POPORULUI, NEDORIND SA-L CONVINGA DE NECESITATEA ACESTOR MASURI, CI INTENTIONAND SA-L DETERMINE SA SE SUPUNA AUTORITATII SALE, A GENERAT SCHISMA DE RIT VECHI, URMARILE GRAVE ALE CAREIA SE FAC SIMTITE SI ASTAZI IN BORUSA......
DEPARTAMENTUL ECLESIASTIC SUPERIOR AL REINNOIRII (un fel de CC bisericesc KGBist n.t.) SI SINODUL SCHIZMATIC DIN 1923 AL ACESTORA, IGNORAND TOTALMENTE AUTORITATEA ECUMENICA, AU DECIS SCHIMBAREA STILULUI, FARA SA TINA CONT NICI DE UNITATEA ECUMENICA, NICI DE UNITATEA BORUSE. DECIZIA LOR DE SCHIMBARE A CALENDARULUI A FOST FACUTA DE EI FARA NICI UN FEL DE CONSULTARI CU ALTE BISERICI ORTODOXE, DISCUTAREA APROAPE CONCOMITENT A ACELEIASI PROBLEME (calendaristice n.t.) LA CONSFATUIREA DE LA CONSTANTINOPOLE, NEFIIND DECAT O SIMPLA COINCIDENTA ( ! n.t.) ... ASTFEL REFORMA DECLARATA DE CATRE ASA NUMITUL SINOD DIN 1923, NU A FOST ACCEPTATA NU NUMAI DE CATRE MAJORITATEA POPORULUI ORTODOX RUS..., DAR SI DE CATRE NUMARUL LIMITAT DE PAROHII, CARE PRIN DIVERSE IMPREJURARI, AU FOST TRECUTE SUB TUTELA EPISCOPILOR REINNOITORI... DUPA REVENIREA NOASTRA LA CONDUCEREA BISERICII (o perioada Sf. Tihon fusese arestat si judecat de KGBisti intr-un proces stil « Hodorkovsky » n.t.) REPREZENTANTUL GPU (kgb) E.A. TUCIKOV, IN NUMELE GUVERNULUI, NE-A CERUT IN REPETATE RANDURI SA INTRODUCEM CALENDARUL LAIC IN RITUL BORUSE... CUM S-A RASPANDIT VESTEA TRECERII LA STIL NOU ICEPAND CU (15) OCTOMBRIE, IN RANDUL CREDINCIOSILOR A IZBUCNIT O PROFUNDA NELINISTE. INTR-ADEVAR, APROAPE TOATE PAROHIILE AU ASCULTAT, CU INIMA MAHNITA, DECIZIEI NOASTRE. INSA DIN EPISCOPIILE DIN JURUL MOSCOVEI, DIN SUD, DIN CRIMEEA, DIN INDEPARTATA SIBERIE, AM PRIMIT DELEGATII DIN PARTEA CREDINCIOSILOR( ! n.t.) VENITE SA SE CONVINGA DACA INTR-ADEVAR SE PRECONIZEAZA REFORMAREA CALENDARULUI, SI SA NE CEARA DIN PARTEA POPORULUI SA NE ABTINEM DE LA EA, INTRUCAT INTRODUCEREA STILULUI NOU GENEREAZA INDOIELI, TEMERI, NEMULTUMIRI SI REZISTENTA ( ! n.t.)... PENTRU A NU FORTA CONSTIINTA POPORULUI, PE 26 OCTOMBRIE (8NOEMBRIE) ( ! urmatoarea zi dupa sarbatoarea revolutiei bolsevice n.t.) SA DAM URMATOAREA DISPOZITIE : INTRODUCEREA INTEGRALA SI OBLIGATORIE A STILULUI NOU SA FIE AMANATA. A DOUA ZI CANCELARIA NOASTRA A FOST BLOCATA DE AGENTI AI GUVERNULUI, FIIND EXPROPRIATE EXEMPLARELE INCA NEDISTRIBUITE A HOTARARII NOASTRE PRIVIND INTRODUCEREA STILULUI NOU, ACESTEA FIIND DIFUZATE PE STRAZILE CAPITALEI FARA ACORDUL SAU INSTIINTAREA NOASTRA. ARHIEPISCOPUL ILARION (TROITSKY), SPRIJINITORUL NOSTRU APROPIAT, A FOST ARESTAT PE MOTIVE NECUNOSCUTE SI EXILAT (in lagarul de concentrare n.t.) LA SOLOVKI. (in documentul original ultima fraza a fost stearsa n.t.). CREDINCIOSII AU INTERPRETAT ACEST ACT REPRESIV, CE A URMAT AMANARII REFORMEI CALENDARULUI, DREPT DOVADA A AMESTECULUI PUTERII LAICE IN TREBURILE INTERNE ALE BISERICII... PENTRU SOLUTIONAREA PROBLEMEI REFORMEI A CALENDARULUI BISERICESC TREBUIE ANALIZAT ACEST PROTEST GENERAL AL POPORULUI CAT SI CAUZELE ACESTUIA. ACESTE CAUZE SUNT MULTIPLE .
IN PRIMUL RAND, POPORULUI NOSTRU II PLAC RITURILE SI TRADITIONALISMUL IN NESCHIMBAREA ACESTORA. ACEASTA FORMA DE BUNA CUVIINTA CE CARACTERIZEAZA POPORUL RUS A GENERAT DEJA SCHISMA DE RIT VECHI. IN AL DOILEA RAND, ANUL BISERICESC ESTE STRANS LEGAT DE VIATA POPULARA SI DE ANUL ECONOMIC AL TARANULUI. LA TARA SI ASTAZI, INCEPUTUL LUCRARILOR AGRICOLE SE FACE DUPA PRAZNICE...
LA ACESTE DOUA CAUZE DE OPOZITIE A POPORULUI FATA DE INTRODUCEREA STILULUI NOU, SE MAI ADAUGA SI DOUA IMPREJURARI , CE INGREUNEAZA EXTREM INTRODUCEREA ACESTEI REFORME.

« PRIMA CONSTA IN FAPTUL CA EA (reforma n.t) A FOST COMPROMISA DE SCHISMA REINNOIRII ( ! n.t.) . PRIMA DATA DESPRE INTRODUCEREA STILULUI NOU, (public n.t.) A ANUNTAT DEPARTAMENTUL ECLESIASTIC SUPERIOR SI SINODUL SCHISMATIC DIN 1923, ADICA CLERICI, CE AU DEMONSTRAT DESCHIS IGNORANTA FATA DE NORMELE CANONICE, CE SI-AU PERMIS DIVERSE INNOIRI, EVOLUIND CU PROGRAME CE PREVAD TRANSFORMARI NU NUMAI IN MATERIE DE DISCIPLINA BISERICEASCA, DAR SI A DOGMELOR... ACESTEA AU STARNIT O MARE NELINISTE IN RANDUL CREDINCIOSILOR INGRIJORATI DE PASTRAREA INTEGRITATII CREDINTEI, ASTFEL IN MENTALITATEA LOR, STILUL NOU, CE ATINGE ADANC VIATA DE ZI CU ZI, A DEVENIT SINONIM CU SCISMA REINNOITORILOR, DEVENIND SIMBOL SI DRAPEL AL ACESTEIA ( !!! n.t.) IN VIZIUNEA MULTORA ACCEPTAREA STILULUI NOU A INCEPUT SA ECHIVALEZE CU APOSTAZIA. NU INCAPE INDOIALA, CA REFORMA CALENDARULUI AR FI MULT MAI USOR DE INFAPTUIT, DACA NU AR FI AVUT TANGENTA CU SINODUL REINNOITORILOR.
A DOUA CIRCUMSTANTA CE CREAZA MARI DIFICULTATI PENTRU TRECEREA PE STIL NOU, CONSTA IN CONVINGEREA GENERALA, CA ACEASTA REFORMA NU ESTE INTRODUSA DE BISERICA DELIBERAT, CI SUB PRESIUNEA GUVERNARII LAICE. ACEASTA CONVINGERE A APARUT INCA DIN PERIOADA ALEGERILOR PENTRU ASAZISUL SINOD DIN 1923, CA URMARE A ARESTARILOR MASIVE SI A EXILARILOR (in lagare de concentrare n.t.) A EPISCOPILOR SI MIRENILOR ORTODOXSI, CUNOSCUTI PRIN ATITUDINEA LOR NEGATIVA FATA DE SCHISMA REINNOITORILOR, CE SI-AU MANIFESTAT OPOZITIA IN CADRUL ADUNARILOR EPARHIALE... SCHIMBAREA CALENDARULUI BISERICESC PROPUSA DE PRIMUL SINOD A TOATA RUSIA DIN 1917-1918, IN ANUMITE CIRCUMSTANTE AR FI PUTUT AVEA LOC IN MOD FIRESC SI LINISTIT... SA LASAM PE SEAMA BISERICII SA INVINGA GREUTATILE APARUTE IN CALEA INTRODUCERII STILULUI NOU IN PRACTICA LITURGICA. REFORMA CALENDARULUI ESTE IMPUSA DE NECESITATI VITALE IN TOATE BISERICILE ORTODOXE( ! n.t.), ASA CA PUTEM PRESUPUNE CA INTR-UN VIITOR APROPIAT EA VA FI PUSA IN APLICARE DE BISERICILE ORTODOXE FARA CONSTRANGERE DIN EXTERIOR.
IN PREZENT, SUNTEM PRIVATI DE POSIBILITATEA DE A CONTACTA CU ORIENTUL, PENTRU A AVEA DATE EXACTE SI VEROSIMILE DESPRE PROGRESUL REFORMEI IN LUMEA ORTODOXA, PENTRU NOI NEFIIND CLARIFICATE NICI MACAR FORMELE LEGALE PERMISE IN RELATIILE CU BISERICILE ORTODOXE IN AFARA GRANITELOR REPUBLICII. IN ATARE CONDITII, NU NE RAMANE ALTCEVA, DECAT SA ASTEPTAM IN PRIVINTA STILULUI NOU, PANA NU SE VA AJUNGE LA UN CONSENS IN ACEASTA PRIVINTA INTRE CELELALTE BISERICI ORTODOXE... »


IN GRIJA NOASTRA FATA DE BUNASTAREA SI BUNA INTOCMIRE A BORuse, AM CONSIDERAT ACUM NECESARA INDREPTAREA MASURARII TIMPULUI BISERICESC. DEMULT SE STIE, CA ASA NUMITUL CALENDAR IULIAN, ADOPTAT DE BISERICA ORTOTOXA, NU ESTE EXACT, DE ACEEA INCA DE LA SFARFITUL SECOLULUI TRECUT (19 n.t.) SI DE LA INCEPUTUL SECOLULUI NOSTRU (20 n.t.) IN BISERICA ORTODOXA S-A DEZBATUT IDEEA INDREPTARII SALE. IN 1902 PATRIARHUL ECUMENIC AL CONSTANTINOPOLULUI IOACHIM III A CAUTAT MIJLOACE PENTRU A REUNI EXACTITATEA STIINTIFICA A MASURARII TIMPULUI CU PASTRAREA INVATATURILOR BISERICESTI SFINTITE. ASUPRA ACELEASI PROBLEME S-A PRONUNTAT SI SINODUL BISERICII RUSE 1917-1918, FIIND RECUNOSCUT FAPTUL CA NU EXISTA NICI UN FEL DE OBSTACOLE DIN PUNCT DE VEDERE DOGMATIC, PENTRU CA BISERICA ORTODOXA, DE COMUN ACORD CU TOTI MEMBRII SAI, INTR-UN FEL SAU ALTUL, CONFORM REZULTATELOR STIINTIFICE SA INTRODUCA UN CALENDAR AL SAU...

[continua]
  #2  
Vechi 19.01.2010, 20:23:40
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

[continuarea]

Discutii despre necesitatea indreptarii intr-un fel sau altul al calendarului s-au purtat in mai toate bisericile ortodoxe (mai putin in biserica Copta (Egopta) care masoara timpul traditional altfel – nu de la Craciun, ci de la martirizarea in masa a mucenicilor crestini sec III-dupa calendarul nostru) inca de la sfarsitul sec19 - inceput de sec 20. In BORusa, astfel de dezbateri sunt consemnate din anul 1905, cand s-a format cu binecuvantarea Mitropolitului Antonie Vadkovsky, in cadrul Academiei teologice din Petersburg, un cerc din care au facut parte ilustri teologi, arhierei , viitori arhierei si chiar si doi viitori patriarhi Sf. Tihon Bellavin si Serghie Starogorodsky. Inca vechiului minister al cultelor tarist, a aprobat in 1917 trecerea pe stil nou a mitropoliei (bisericii) Finlandei. Dupa desfiintarea acestuia, necesitatea si forma indreptarii calendarului in restul BORuse s-a pus oficial in discutie la Primul Sinod a toata Rusia, ce si-a inceput lucrarile la Moscova pe 15 august 1917 si a fost constrans de bolsevici sa inceteze lucrarile la 7 septembrie 1918, inainte de a fi putut elabora toate hotararile inclusiv cea a calendarului. Totusi, acest sinod a reusit, printre altele, in primul rand, sa aleaga si sa intronizeze un nou patriarh : pe Sf. Tihon Bellavin la 5 noiembrie 1917. La 19 ianuarie 1918, rosteste renumita anatema - blestem pe capul bolsevicilor pentru sangele nevinovat varsat . In noiembrie la Sremsky Karlovatz in Serbia ia fiinta Biserica Alba. Pe 12 mai 1922 Alexandr Vvedensky si Antonie Granovsky se autoproclama sefi ai bisericii reinnoitoare, anuntand patriarhului ca tocmai a fost destituit, astfel creindu-se o structura paralela de conducere a bisericii. Sf. Tihon introduce stilul nou in BORusa la 1 octombrie 1923, apoi pe 8 noembrie 1923 semneaza Decizia de amanare temporara a introducerii in biserica a folosirii stilului nou. (document f interesant) Moare in circumstante neelucidate (presupus otravit) la 7 aprilie 1925. A fost canonizat la 9 octombrie 1989.
Pravoslavistilor ne le place istoria !



« PE 24 SEPTEMBRIE A.C. ADUNAREA EPISCOPILOR ( ! n.t.), PREZIDATA DE MINE, A DECIS INTRODUCEREA IN PRACTICA BISERICEASCA A NOULUI CALENDAR INCEPAND CU 2 OCTOMBRIE PE STIL VECHI, INSTIINTAND DESPRE ACEST FAPT BISERICA RUSA PRINTR-UN ACT SPECIAL.
DIN CAUZA UNOR CIRCUMSTANTE CE NU DEPIND DE VOINTA NOASTRA, ACTUL DE INTRODUCERE A STILULUI NOU A IESIT DIN TIPOGRAFIE DEABIA LA INCEPUTUL LUNII NOIEMBRIE, CAND PERIODA PROPICE PENTRU TRECEREA LA STILUL NOU FUSESE DEPASITA.
IN TIMPUL TIPARIRII ACTULUI, S-A FACUT CUNOSCUT FAPTUL CA CELELALTE ( ! n.t.) BISERICI ORTODOXE, CU CARE BORusa INTOTDEUNA TREBUIE SA-SI PASTREZE UNITATEA, AU AMANAT TEMPORAR INTRODUCEREA STILULUI NOU.
DIN ACESTE CAUZE SI NOI CHEMAM SPRE AMANAREA TEMPORARA A INTRODUCERII STILULUI NOU IN PRACTICA BISERICEASCA.”
Acest document a starnit un val de emotii in toata lumea crestina. In scurt timp, (februarie 1924) Sf. Tihon a fost vizitat de o delegatie reprezentativa a patriarhului Ierusalimului, care desi i-au luat partea in disputa cu “reinnoitorii” , i-au atras atentia, ca o data adaptat stilul nou, acest lucru nu trebuia schimbat, oricare ar fi conjunctura politica a evenimentelor, pentru a nu scinda biserica. Patriarhul ecumenic Grigorie VII, impreuna cu alti patriarhi ai Orientului, l-au acuzat deschis pe PF Tihon de sciziune si i-au cerut sa demisioneze initiind alegerile noului patriarh.
Reinnoitirii au disparut de pe scena istorica la fel de brusc, precum au aparut , dupa ce bolsevicii au adoptat definitiv programul de anihilare totala al bisericii. Majoritatea au indurat aceleasi represalii ca si ceilalti crestini. O buna parte din ei s-au intors sub ierarhia canonica. (o sa urmeze mai multe informatii)



Inca ceva: citind bazaconiile tov politruk Teo, ce pare incantat de cultul traditionalist si politizat al BORuse Albe, ar trebui sa-i explicati, ca din punct de vedere strict canonic, practic NICI UNUL din arhiereii fondatori ai acesteia, in frunte cu mitropolitul Antonie Hrapovitsky (fugar de la mitropolia Harcovului) nu au avut drept legitim sa se intruneasca fara binecuvantarea Sf. patriarh Tihon. Ei au fugit "eroic" de bolsevici, lasand in voia soartei poporul crestin pastorit. Acestfel de reprosuri, le-a facut in repetate randuri Sf.Tihon, declarand drept ilegale si necanonice sinoadele acestora. Biserica Alba a constituit o deviere simetric opusa reinnoitorilor, la fel de politizata, dar exaltat conservatoare.


sursa aici: http://rafaeludriste.blogspot.com/20...u-timpuri.html
  #3  
Vechi 19.01.2010, 20:30:24
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Recapituland, aceste texte le-am luat de pe un blog, mai precis de pe blogul lui Rafael Udriste. Userul DAN a tradus aceste texte din diferite arhive (asa a afirmat).

Acum intrebarea este? Cat % adevar exista in aceste afirmatii?

Despre sinodul rusesc din 1917-1918 (parca) nu prea stiu multe. La fel, nu stiu prea multe nici din viata Sfantului Patriarh Tihon, in afara de anatemele date impotriva comunistilor!

Ce a batut la ochi insa, e rautatea cu care s'a scris despre ROCOR. Parca am recitit declaratia neo-athonitilor, cand au afirmat ca ROCOR-ul Sfantului Mitropolit Filaret, si a Sfantului Ioan Maximovic, a Vladicai Averchie, a lui Serafim Rose a teologului Pomazansky e schismatic si fara Har!

Si afirmatia conform careia rusii albi au influentat pe sarbi mi se pare la fel de puerila. Dar oare au influentat rusii albi si Patriarhia Ierusalimului sau a Alexandriei sau pe Sfantul Serafim Sobolev?
Sa nu uitam ca ROCOR-ul a primit sub omoforul sau si pe calugarii prigoniti de la Valaam din Finlanda (incredibil, pe blog opozitia la schimbarea calendarului si a pascaliei este condamnata si se o invoca argumentul "unitatii poporului"!)

Momentan nu pot comenta aceste informatii, vazand ca trebuie sa le verific!


Orthodoxia, Bogdan, orthodoxherald si ceilalti, as vrea sa stiu si parerea/opiniile voastre! Multumesc!

Last edited by Antoni0; 19.01.2010 at 20:37:47.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Botezul Hartford Biserica Ortodoxa Romana 34 30.12.2009 13:30:00
botezul dulcineea Mirungerea(Ungerea cu Mir) 70 09.09.2008 10:17:27
Botezul ionut Botezul 33 03.12.2006 12:48:10
botezul mircea/ovidiu Mirungerea(Ungerea cu Mir) 0 28.08.2005 01:10:00