![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sa zicem ca Sf. Sinod , sub indrumarea patriarhului , a inceput, repet, a inceput sa indrepte lucrurile nefiresti, nelalocul lor care exista in cler. Sa dea bunul D.zeu ca aceste masuri sa apere ierarhii din BOR de greseli deoarece acestia sunt cei care stiind bine sf. canoane ei erau primii care le tagaduiau deoarece mentineau in functii asemenea preoti . Creau un precedent (cu unii preoti se putea asa ceva iar cu altii nu, din aceiasi eparhie) dar mai ales ei trebuiau sa fie garantii pt. respectarea dogmelor, a canoanelor si mai ales a tipicului bisericesc in eparhia lor si nu sa intareasca practica derogarilor de tot felul de la sfintele canoane si sa le incalce dupa liberul arbitru , vesnicul liberul arbitru prost inteles sau aplicat, in virtutea dreptului de eparh. Din totdeauna am spus ca atit dogmele cit si canoanele dar si tipicul sunt rezultatul lucrarii sfintilor lui D.zeu fie in cadrul sf. sinoade sau individual dar in primul rind sub inspiratia si cu conlucrarea Duhului Sfint . Ori eparhii care le incalca de cele mai multe ori,sub diverse pretexte, sunt la fel de departe de sfintenie ca si enoriasii lor , sfidind astfel legile prin abatere si nu prin implinirea lor . Sa consideram deci un inceput bun si sa nadajduim ca acelasi sf. sinod va continua cu depunerea sau renuntarea la preotii si ierarhii care au si alte apucaturi , tolerate pe baza prieteniei si a amicitiei, si nu a sfinteniei sau a vietii de strict nevoitor : cei care fac slujbe incomplete desconsiderind tipicul bisericesc ,reducind de cele mai multe ori slujbele si facindu-le prescurtat, cei care se ocupa cu activitati comerciale neoneste pt. slujirea de preot sau si mai mult de ierarh; cei care prin indiferenta educativa nu au reusit sa-si invete si educe copii si preoteasa in duh bisericesc lasindu-i din contra sa esueze in bratele ,,stapinitorului veacului acestuia" facind ca familiile preotesti sa nu mai fie familii de vocatie, surse de odrasle invederate ale lui Hristos ci de oameni moderni, contemporani, emancipati si abdatati timpurilor,deschisi marilor si noilor ,,schimbari" socio-culturale prezente; cei care au ,,prea mult timp" liber si pe care in loc sa-l dedice rugaciunii publice (avind program zilnic de rugaciuni la biserica bogat) sau particulare , studiului (cei mai multi termina facultatea cu 7.50; 8.00; 8,50 si care nici o data nu mai recupereaza lipsa de cunostiinte prin studiu asiduu devenind doar ,,colectionar" de grade si titluri)individual raminind vesnici carentati si parelnici in cunoasterea dogmelor , a canoanelor sau a tipicului, a patrologiei, a sectologiei si misionarismului ortodox; cei care prin slujirea altarului si a poporului nu cauta sa cultive in enoriasi inafara vietii duhovnicesti avansate dragostea de neam, de tara si de credinta stramoseasca ... s.a.m.d. Sa nu uitam ca de la 18 ani , cind individul devine oficial raspunzator de faptele si optiunile sale considerindu-se matur , poate profesa orice meserie asumindu-si toata responsabilitatea implicita. Asa sint si tinerii care opteaza pt. alegerea preotiei , ca si pt. a fi militar, marinar, cosmonaut , spion, etc si care atunci cind interesul sau placerea dispar pot renunta la alegere sau pot ramine reeducindu-si neimplinirile, nemultumirile si neajunsurile. Dar nu pot ramine in sistem incercind sa modifice sistemul dupa pretentiile fiecaruia, pe de o parte pt. ca preotia nu este o meserie iar pe de alta pt. ca a stiut de la inceput in ce intra . A, nu s-a stiut pe el ca nu este in stare de slujirea lui Hristos si totusi a vrut sa incerce... da, asta este cu totul altceva, dar este iata timpul sa se termine cu provizoratul .In totdeauna imaturitatea, neseriozitatea, alternanta emotiva si de ,,principii" , nestatornicia si carentele cronice de cultura si educatie nu au fost nici o data o buna carte de vizita. Si am vorbit pina aici fara a aminti macar putin de repercursiunile asupra enoriasilor parohieni si a vitii lor duhovnicesti generate de activitatea unor asemenea preoti . Se vede lesne si dupa aspectul diferendelor si a polemicilor de aici de pe forum, cita diferenta de cunostiinte si practici de cult exista intre noi la modul ,,bine inradacinata" precum si dezacordul clar de remediere si revenire la practica unica si corecta a vietii duhovnicesti. Diferentele intre noi ar trebui sa fie doar de intensitate (unul poate mai mult iar altul mai putin !) si nu si de practici ca atare. Modul de vietuire este acelasi pt. toti : toti avem acelasi tipic de post , de rugaciune, de preocupari , etc dar la intensitati diferite . Cauza sta in slujitorii care ne invata fiecare ce cred de cuviinta, in functie de cit de mult si de bine au invatat ei in scoala si de cit de profund au trait ei insisi. Un preot putin nevoitor , de exemplu divortat si recasatorit nici o data nu va invata un crestin sau o crestina sa rabde toate cele ale casniciei cu stoicism ( cearta , scandal , vicii, minciuni, lene, sfidarea partenerului, etc) ci din motive sociale si multa mindrie bine ascunsa in spatele unei trairi duhovnicesti usurele , sa divorteze si sa nu se mai chinuie . Cita falsitate si instarinare in acest caz.De trairea enoriasului ce sa mai zicem !... ca nu se face dupa cuvintul evangheliei ci dupa al nostru . S.A.M.D. Sa dea D.zeu ca acest inceput firav sa fie continuat cu seriozitate, sustinut , cu buna rinduiala si dreapta socoteala ! Last edited by zaharia_2009; 13.03.2010 at 21:10:11. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Se aplica si retroactiv?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ma indoi...cunosc vreo 2 care slujesc fara nicio problema, sau cel putin slujeau ultima oara cand am auzit de ei.
__________________
Doamne ajuta-ne si ai mila de noi pacatosii! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Cand Biserica hotaraste sa faca putina ordine in interior noi incepem sa aratam toleranta, cand in anumite momente imoraliatea din interiorul ierarhiei ne deranjeaza incepem sa judecam. Cred ca tacerea este o solutie pentru multa vreme pentru un asemenea subiect, pentru mine.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sunt foarte multi in aceasta situatie... Ii scoate pe toti?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Decizia Sfântului Sinod cred că este corectă. Chiar atunci când este preoțit, candidatul promite că va fi soț al unei singure soții și își va chivernisi bine căsnicia.
Într-adevăr, există situații când preoteasa își găsește pe altcineva. Dar oare este numai vina ei? Din păcate unii își aleg în grabă o soție, doar pentru a fi mai repede făcuți preoți. Caută să fie frumoasă sau mai bogată. Nu se mai uită dacă este o fată credincioasă. Apoi se miră că vin neînțelegerile și consideră că ei nu au vină. Sunt alții care deși au preoteasa credincioasă, ei o neglijeză prea mult,nu iau hotărâri de comun acord, nu ajută suficient familia, pe motiv că sunt prea ocupați. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Adica daca preotul a fost parasit de sotie si a divortat dar nu s-a recasatorit pentru ce sa nu aibe voie sa fie preot paroh?
Vedeti comunicatul: "clericii divorțați sau divorțați și recăsătoriți, precum și cei văduvi și recăsătoriți nu pot ocupa posturi de conducere în administrația bisericească, la nivel de protopopiat, eparhie și Patriarhie; nu pot ocupa postul de preot paroh, care este post de conducere; nu vor putea promova în alte parohii; nu pot fi propuși și nu pot primi ranguri bisericești; nu pot fi încadrați și nu pot funcționa în învățământul teologic preuniversitar sau universitar; nu pot solicita mutarea de la o eparhie la alta decât cu observarea atentă a situației canonice și menționarea acesteia în fișa personală. " Dupa care Sfinte Canoane preoti divortati dar care nu s-au recasatorit nu au voie sa fie preoti parohi,nu au voie sa primeasca ranguri bisericesti nu au voie sa fie profesori de religie nici macar in liceu? Trebuie supus atentiei Sfantului Sinod sa se indrepte hotararea pentru a nu fi acuzati preoti care nu incalca niciun Sfant Canon si care vor fi prin aceasta adaugire (anume ca preotul divortat dar nerecasatorit nu are voie sa fie preot paroh sau sa predea) lipsiti de dreptul de a fi preot paroh dar si dreptul de a preda religia la liceu. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Hai mai frate Zaharia arata Sfintele Canoane de la vreun Sfant Sinod Ecumenic care zic ca preotul divortat dar nerecasatorit care adica traieste de unul singur nu are voie sa fie preot paroh si nu are voie sa fie invatator al altora.
Asta ca sa vorbim asa pe concret nu pe teoretic. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
decizia ii priveste doar pe preotii care vor divorta dupa aprobarea hotararii, cei divortati inainte au scapat....:D
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Adio flori ... | ioanna | Generalitati | 25 | 02.07.2013 13:01:21 |
Sfaturi pentru cei divortati! | viviana | Nunta | 14 | 11.08.2012 20:35:15 |
Lasa darul tau acolo inaintea altarului | clementia | Generalitati | 24 | 28.03.2012 14:14:10 |
cum sa spun ? | odi_groza | Pocainta | 22 | 11.09.2010 15:04:18 |
|