![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nici nu mai indrasnim sa mai vorbim ca el nu este defapt in duh, in comuniune cu toti ceilalti coparticipanti , nu are opinie crestina , nu indreapata pe crestinii care nu sunt in rinduiala cu portul, cu momentul la care se prezinta la altar pt. a da pomelnic, cu atitudinea si gradul de piosenie necesar unei trairi reale a slujbei. Nu, de obicei sta inert si asista la toate intimplarire necuviincioase, gresite si nepotrivite ca si moment si intentie si se acopera cu ,,lauri de bozie" spunind cu pretiozitate : eu nu critic, eu nu judec, nu ma bag ! De asemenea nu mai indrasnim sa spunem ca nu cunosc deloc, dar de loc ca si in cadrul ortodoxiei exista porunca sa se implineasca o serie de activitati pe care le vedem si la neoprotestanti dar facute cu mult sirg de raminem mirati : si la ortodoxi fiecare crestin are porunca sa faca misiune si sa duca cuvintul lui D.zeu peste tot pe unde merge, sa faca prozeliti, sa fie exemplu personal absolut pt. toti ceilalti frati de comportament si credinta , sa respecte cu sfintenie ziua Domnului (duminica), sa se distreze duhovniceste si nu sa se destrabaleze in fel si chip, sa aibe o familie model social dar mai ales religios pt. toti ceilalti frati , sa faca petrecerile rituale (nunta, botez) in mod duhovnicesc , canonic , sa ajute neconditionat fratii aflati in orice nevoie ... intr-un cuvint sa duca peste tot pe unde merge dragostea , cinstea si pacea bisericii ortodoxe din care face parte ! Citi dintre ortodoxi fac asemenea ? Si cum credeti ca va fi Hristos la judecata cind noi suntem absolut departe de ceea ce inseamna trairea ortodoxiei neimplinind decit poftele si pretentiile noastre. Iubitor este Hristos de zidirea sa dar el este drept judecator . Dar pina la Hristos spunem ca este grozava minciuna si inselarea in care traim si ne binecuvintam unii pe altii crezind ca suntem ceva si ca astfel am avea vreo legatura cu poruncile lui Hristos . Al cui chip razbate din toata aceasta realitate ? al lui Hristos ? ... nicidecum , ci rinjetul acru si searbad al ispititorului care-l leaga pe ,,ortodox" cu patimile si poftele lui spre moartea lui. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Cred ca in sinea lor ortodocsii invidiaza alte culte pentru unitatea, strictetea si zelul de care dau dovada (ma refer la asa numitii "ortodocsi practicanti", nu la cei care sunt ortodocsi doar la nivel declarativ). Sigur, din punct de vedere ortodox alte culte au greseli mari de tot in doctrina, dar asta nu le neaga zelul sau daruirea pentru valorile in care cred.
__________________
User vechi: scrabble. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Nu cred ca se invidiaza sectele, eu nu vad unitate in ei, doar vad ca respecta reguli de fatzada....multa fatzarnicie vad in ei...
Cum sunt ortodoxi doar cu numele , sunt si penticostali doar cu numele,multzi am intalnit care fumeaza, beau, vb prostii, desfraneaza si penticostali..... Si ei au defectele lor, poate sunt care nu beau, care nu ies in discoteci, care respcta regulile "adunarii lor"dar chiar am prieteni penticostali si simt la ei o patima pt trup, pt imbracaminte scumpa, pt parfumuri de firma, haine de firma, etc.. Si am intalnit fete care si-ar dori sa iasa in baruri si discoteci dar au zis cum sa iasa daca aude nu stiu cine, ea penticostala, eu zic tot ce faci sa faci pentru Dumnezeu si Iisus nu de ochii lumii sau pentru cultul in care traiesti(Adica nu ies la bar ca ma vede nu stiu care si i spune la cineva din biserica si vai de mine...., nu ies in bar pt ca e destrabalare si nu fac voia Lui Dumnezeu, eu zic ca asa trebuie sa gandim) Sectele au deschis o cale de imbogatire si emigrare in alte tzari pt romanii necajitzi. Plus ca fetele penticostale au doar un batic in varful capului sau o banderola de fatzada,asta ar insemna cap acoperit, cand li se vede mai mut de jumate din cap?daca ei se cred atat de credinciosi si respecta bibilia... “Orice femeie care se roaga sau prooroceste, cu capul neacoperit, isi necinsteste capul; caci tot una este ca si cum ar fi rasa. Caci daca o femeie nu-si pune val pe cap, atunci sa se si tunda. Iar daca este lucru de rusine pentru femeie ca sa se tunda ori sa se rada, sa-si puna val”.
__________________
"Trebuie sa ne lepadam de omul cel vechi si sa ne imbracam cu cel nou!" Last edited by ella87ella; 26.03.2010 at 12:41:17. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
La biserica, mai vezi doar cate o batranica cu batic sau naframa pe cap si in fusta, fetele au fost educate ca nu trebuie neaparat a merge cu batic la biserica.
Plus ca mai demult naframa se purta o viatza de catre femei,dar acum cu modernismul si influentza altor popoare am pierdut si asta... “Orice femeie care se roaga sau prooroceste, cu capul neacoperit, isi necinsteste capul; caci tot una este ca si cum ar fi rasa. Caci daca o femeie nu-si pune val pe cap, atunci sa se si tunda. Iar daca este lucru de rusine pentru femeie ca sa se tunda ori sa se rada, sa-si puna val”. Oricum a pune naframa de ochii lumi si din obligatzie nu e bine nici asha, trebuie pusa din vointza...
__________________
"Trebuie sa ne lepadam de omul cel vechi si sa ne imbracam cu cel nou!" |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Nu este un topic in care intentionez sa judec, mai ales ca acum suntem in Postul Mare, dar sunt suparata ca am piedut atat demult din ce insemna a fi ortodox, si totusi nu ne dam seama, nu ne trezim, sa facem voia Lui Dumnezeu....si ne este mai greu a ne trezi cand in jurul nostru totul pare firesc si la locul lui........
Luca 15,1-7 1. Si se apropiau de El toti vamesii si pacatosii, ca sa-L asculte. 2. Si fariseii si carturarii carteau, zicand: Acesta primeste la Sine pe pacatosi si mananca cu ei. 3. Si a zis catre ei pilda aceasta, spunand: 4. Care om dintre voi, avand o suta de oi si pierzand din ele una, nu lasa pe cele nouazeci si noua in pustie si se duce dupa cea pierduta, pana ce o gaseste? 5. Si gasind-o, o pune pe umerii sai, bucurandu-se; 6. Si sosind acasa, cheama prietenii si vecinii, zicandu-le: Bucurati-va cu mine, ca am gasit oaia cea pierduta. 7. Zic voua: Ca asa si in cer va fi mai multa bucurie pentru un pacatos care se pocaieste, decat pentru nouazeci si noua de drepti, care n-au nevoie de pocainta. Multe oi pierdute avem, dar cine le cauta pentru a le arata calea dreapta, pentru ai indruma la pocaintza.........
__________________
"Trebuie sa ne lepadam de omul cel vechi si sa ne imbracam cu cel nou!" Last edited by ella87ella; 26.03.2010 at 12:49:31. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Treziti-va,avem cea mai minunata credinta care a fost data,si anume ortodoxia,care este implinirea Trupului lui Hristos ! Altii au reguli usoare ,omenesti,si de aceea le si pot tinea.
Noi avem regulile desavarsirii,si de aceea foarte greu se pot tine. Mai ales daca nu stii de ele la timp,si nu te pregatesti sa le urmezi. Dar avem cel mai minunat lucru,decurgand din credinta noastra ortodoxa,si chiar din aceasta stare de ne-implinire a canoanelor.Si anume avem pocainta,regretul,si dorinta de a ne indrepta. Legea desavarsirii ne-a fost pusa in fata,daca o vom indeplini ne vom numi sfinti.Iar daca nu o vom indeplini din slabiciune sau necunoastere,dar o vom avea in suflet si ne vom pocai pentru aceasta, vom fi numiti 'oaia pierduta care s-a gasit' Deci orcum e bine,doar incredere in Domnul sa avem ,si dorinta de a fi placuti Lui. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Legat de prima postare:
1. Nu stiu ce este nunta cu lautari. Adica in biserica lautari, la slujba? 2. Am inteles ca citeaza totul din parintele Cleopa. Sa-mi fie cu iertare, dar aici nu stiu daca este vorba neaparat de traditia ortodoxa sau aceea de la sat. Pentru ca stiu ca la sat exista traditii puternice. Nefiind de la sat nu stiu cat este traditia populara si cea bisericeasca. De ex. numai acolo preotul se duce pe la nunti, la petrecere ma refer. Eu n-am pomenit asa ceva. La oras nu se face asa ceva. Parintele Cleopa este de la sat si nu stia probabil cum se face la oras. Si la cate nunti o fi fost sfintia sa, ca sa poata sa judece? Din cate stiu eu la sat se fac dintotdeauna petreceri cu muzica, chefuri adevarate, ca asa este traditia populara. La oras este putin mai linistit, mai select, dar depinde de oameni. Asta cu mirii n-au voie decat dupa 3 zile de la nunta sa fie impreuna, iar mi se pare ciudat. La sat pleaca fata de la familia ei in ziua nuntii si isi ia ramas bun. Si se duce la baiat. Dupa nunta este deja in familia lui. N-am auzit la nimeni niciodata sa desparti mirii dupa ce au primit taina cununiei. Este despartire si rupere a tainei. Nimeni n-are voie sa se mai amestece in noua familie. "Sa nu desparta nimeni ceea ce a unit Domnul". Mi se pare mai firesc sa fie fiecare cuminti inainte de nunta, la casa lui, dar dupa cununie sunt o noua familie si trebuie sa fie impreuna. Nici preotii de mir nu spun sa se desparta. E drept si ca nu se face nunta la Sf.Liturghie, deci nu se face impartasanie inainte de cununie. Nunta este o ceremonie separata, deosebita. Ah, este posibil ca tinerii sa se impartasaseasca mai inainte de ziua nuntii, 1,2,3 zile. M-ar fi interesat sa stiu cum se face o cununie ortodoxa adevarata, si chiar si nunta de dupa, asa cum se facea in vremea lui Iisus. Exista asa o lucrare? In legatura cu ce spunea Mirabela cu alegerea zilei cununie: este o problema mare. 1. Sunt multe zile de post si sarbatori peste an. Deci cat mai ramane liber pentru nunti. Der ex. din februarie a inceput postul Pastilor, pe urma pana prin iunie e tot sarbatoare: Pasti, saptamana luminata, apoi Inaltare, Rusalii, postul Sf. Petru si Pavel, apoi inca putin si postul Sfintei Marii si tot asa. Oamenii mai au si alte probleme in viata, de tinut cont de nasi, parinti si alte rude, de bani, serviciu, examene etc. 2. Intr-o parohie programul este destul de aglomerat: multe nunti Nu numai una), botezuri, inmormantari. Preotul face si el programari. Pe urma in mod normal nunta se face legat de cununia civila si depinde si aia cand o poti programa si la fel si restaurantul, concediu, etc. 3. Si se mai tine cont si de biologia femeii. Ar fi cam neplacut sa trebuiasca femeia sa aiba nunta cand are zilele ei biologice. Cum sa le combini pe toate, va intreb? E mai bine sa trimitem tinerii sa traiasca in pacat punandu-le atatea piedici si greutati? Hai sa gandim si putin realistic. Traditia bisericeasca - exact care este in acest caz? Se refera la modul de organizare a cununiei? Cine a facut-o? Si cat din ea trebuie sa se respecte in afara bisericii (adica dupa cununie)? Cand incepe de fapt viata privata si intima a unui cuplu, a unei familii? La sat a existat intotdeauna si o traditie populara a nuntii, un ritual. Este el gresit, sau impotriva bisericii? De fapt n-am inteles sensul acestui fir de discutie. Ce anume se doreste de fapt?
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape Last edited by sophia; 28.03.2010 at 20:55:05. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
N-am scos-o eu, am auzit multi ortodocsi deplangand situatia descrisa mai sus si dorindu-si mai multa implicare din partea Bisericii.
__________________
User vechi: scrabble. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Creativitatea ortodoxiei | Mihailc | Despre Biserica Ortodoxa in general | 24 | 20.11.2013 09:03:53 |
| Cantarile Ortodoxiei | cristiboss56 | Rugaciuni | 79 | 13.09.2013 00:02:06 |
| Duminica Ortodoxiei | costel | Diverse Sarbatori | 4 | 21.03.2013 10:59:32 |
| Frumusetile ortodoxiei | Hartford | Generalitati | 4 | 05.10.2009 22:39:45 |
| Duminica Ortodoxiei + | cristiboss56 | Diverse Sarbatori | 2 | 28.02.2009 23:36:50 |
|
|