Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.04.2010, 14:24:22
MariaB MariaB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Catolic
Mesaje: 325
Implicit

articolul parintelui Cleopa despre deosebirile intre catolici si ortodocsi a mai fost pus pe forum


Citat:
1 - Intai este filioque. Ei zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea. Sfantul Evanghelist Ioan spune ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume prin Fiul. ( Ioan )
aceasta deosebire este intretinuta artificial si de o parte si de celalta - din moment ce Crezul in limba greaca este identic...

Citat:
2 - Al doilea este suprematia papala. Papa este considerat de ei capul suprem al Bisericii crestine, adica loctiitorul lui Hristos pe pamant ! Mai mare decat toti patriarhii ! Ceea ce n-a facut Biserica Universala. Mandrie draceasca. Papa se numeste urmasul Sfantului Petru !
de fapt, ceea ce deranjeaza la faptul ca orice catolic se gandeste la Papa ca la reprezentantul BC este ca la o adica, orice patriarh ar fi obligat sa il recunoasca pa Papa mai mare decat el in rang - aici tot mandria este implicata, mandria patriarhilor

Citat:
3 - Infaibilitatea papala. Ei zic ca Papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta, cand predica el, ceea ce este iarasi o dogma noua respinsa de Biserica Ortodoxa.
Papa este infailibil ex cathedra, adica atunci cand exprima in mod oficial (deci nu in orice cuvantare a sa) invatatura Bisericii Catolice. Infailibilitatea papala, spun ei, este o modalitate de manifestare a infailibilitatii Bisericii.
infailibilitatea Papei este atat de restransa incat chiar nu vad de ce se tem toti ortodocsii de ea: Papa nu poate gresi atunci cand proclama un adevar de credinta hotarat de Colegiul episcopilor - adica, din moment ce s-a hotarat ceva si a fost proclamat de Papa, sa nu se mai poata reveni cu amendamente si hotarari de urgenta... atat!

Citat:
4 - Al patrulea este purgatoriul. Ei zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare unde sta sufletul cateva sute de ani si se curata, apoi se duce in rai. Nu scrie in Sfanta Scriptura asa ceva; nu-i prevazuta nicaieri aceasta invatatura.
Nu orice suflet ajunge in purgatoriu, ci acelea impacate cu Dumnezeu (prin spovedanie), dar insuficient curatate de urmarile pacatelor. Dupa ei, ar fi o modalitate de a explica rugaciunile pe care Biserica le face pentru cei adormiti. "Si ortodocsii cred ca unele suflete dobandesc mantuirea nu imediat, ci prin rugaciunile pe care le fac cei ramasi in viata pentru ei".
Purgatoriul nu este un loc sau un timp ci o trecere care sa justifice traditiile (pre)crestinesti ale rugaciunii pentru cei raposati - cum este de fapt, numai Dumnezeu stie, dar conceptul de Purgatoriu este pentru catolici o modalitate de a-si explica unele actiuni pe care se simt datorii sa le faca (rugaciuni pentru morti, pomeni...)

Citat:
5 - Azimile. Ei nu slujesc cu paine dospita, ci cu azime, ca evreii.
Catolicii spun ca e vorba de traditii diferite (Desi Sf. Scriptura e clara: zice artos=paine dospita, nu azima), cum aveau si altii (armenii).
este vorba de traditie si de incapatanarea si a unora si altora de a se arata deosebiti si mai crestini unii decat altii - mandrii omenesti!

Citat:
6 - Catolicii mai au o dogma noua : imaculata conceptie. Ei zic ca Maica Domnului ar nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii.
Catolicii spun ca Fecioara Maria s-a nascut din Ioachim si Ana, dar ca Duhul Sfant a pazit-o la zamislire neatinsa de pacatul stramosesc. "I-a daruit un har special, un privilegiu al Fecioarei".
da, nasterea a avut loc in chip firesvc - asa spunem si noi, catolicii
teologic, la un moment dat, aceasta idee parea sa explice unele lucruri ...
daca pare sa complice altele... doar pare!

Citat:
7 - Au substantialitatea. La sfintirea Sfintelor Daruri, catolicii nu fac rugaciunea de invocare a Sfantului Duh, cum facem noi la Sfanta Epicleza. Ei zic ca Darurile se sfintesc singure, cand se zice : Luati, mancati ... si celelalte. Nu au rugaciunea de pogorare a Duhului Sfant, peste Daruri.
Transubstantiere (catolicii) / prefacere (ortodocsii)
Mai nou, catolicii considera ca de la ei nu lipseste epicleza, este o "calomnie ortodoxa". Totusi nu cad de acord care din rugaciunile ritului roman are rolul de invocare a Duhului Sfant si cand anume se produce "transubstantierea".
o greseala de intelegere: epicleza exista si in ritul roman
deosebirea consta in faptul ca transsubstantierea are loc la cuvintele Prefacerii, nu la coborarea Duhului


Citat:
8 - Celibatul preotilor; preotii catolici nu se casatoresc. Sunt celibatari, impotriva Sinoadelor Ecumenice, care au hotarat ca preotii de mir sa aiba familie.
Greseala lor este ca impun celibatul, in contradictie cu invatatura Sf. Pavel (Timotei, Tit). Normal este sa se lase libertate de alegere, asa cum prevad canoanele ortodoxe.
la acesata normalitate se poate ajunge curand

Citat:
9 - Ei au si indulgentele papale. Alta ratacire. Papei, daca ii dai parale multe, poti sa faci oricate pacate, te iarta, te dezleaga. Sfintii lor au prea multe fapte bune, n-au ce face cu ele, le da papei, iar el vinde aceste merite prisositoare spre iertarea pacatelor oamenilor care nu au destule fapte bune.
Aici exista niste nuante. Catolicii vorbesc de pacate veniale si pacate de moarte, de pedepse temporale si pedepse vesnice. Indulgentele nu se aplica in toate cazurile.
Problema pleaca de la intelegerea harului ca un bun detasat de Dumnezeu, castigat de Hristos la sfarsitul activitatii Sale (dupa Inaltare), pe care l-a transmis intr-un depozit al Bisericii, in administrarea ierarhiei in frunte cu papa.
Invatatura despre har este marea problema a teologiei catolice, izvorata din introducerea adaosului filioque in Crez.
cu indulgentele cumparate este o poveste veche
catolicul din zilele noastre nu beneficiaza de asa ceva
acum se pot obtine indulgente prin rugaciuni speciale, pe care la faci fara sa te stie nimeni - si nimeni altcineva nu stie daca ai primit sau nu indulgenta decat tu si Dumnezeu


Citat:
10 - Si mai este un punct important : mirungerea. Catolicii nu miruiesc copiii imediat dupa Botez, ci la sapte-opt ani si numai arhiereii ii miruiesc.
inca o greseala ortodoxa de interpretare in care se persista cu incapatanare
la Botezul catolic, copilul este miruit - puteti vedea cu ochii vostrii participand la un Botez catolic
ceea ce este altfel, este traditia catehetica: Prima Sfanta Impartasanie luata in mod constient si Mirul ca implicare constienta in viata Bisericii au un ritual special la varsta priceperii - acestea nu elimina nimic de la Botez, ci doar aduaga la un moment dat


Citat:
Mai nou am aflat, catolicii nu mai tin post, Daca te duci intr-o manastire catolica pe parcursul intregii saptamani gasesti mancare de dulce, vin etc.
ce inseamna "de dulce" si ce inseamna "post"?
catolicii se abtin de la mancarurile cu carne in zilele de vineri de peste an (ceea ce se numeste abstinenta) si mananca doar o data pe zi in cele doua zile speciale din an : inceputul Postului Mare si Vinerea Mare (ceea ce se numeste postire)
acestea sunt regulile si chiar se tin!!!
__________________
catolica
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.04.2010, 14:47:12
cojanete cojanete is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 105
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariaB Vezi mesajul
articolul parintelui Cleopa despre deosebirile intre catolici si ortodocsi a mai fost pus pe forum


aceasta deosebire este intretinuta artificial si de o parte si de celalta - din moment ce Crezul in limba greaca este identic...

de fapt, ceea ce deranjeaza la faptul ca orice catolic se gandeste la Papa ca la reprezentantul BC este ca la o adica, orice patriarh ar fi obligat sa il recunoasca pa Papa mai mare decat el in rang - aici tot mandria este implicata, mandria patriarhilor

infailibilitatea Papei este atat de restransa incat chiar nu vad de ce se tem toti ortodocsii de ea: Papa nu poate gresi atunci cand proclama un adevar de credinta hotarat de Colegiul episcopilor - adica, din moment ce s-a hotarat ceva si a fost proclamat de Papa, sa nu se mai poata reveni cu amendamente si hotarari de urgenta... atat!

Purgatoriul nu este un loc sau un timp ci o trecere care sa justifice traditiile (pre)crestinesti ale rugaciunii pentru cei raposati - cum este de fapt, numai Dumnezeu stie, dar conceptul de Purgatoriu este pentru catolici o modalitate de a-si explica unele actiuni pe care se simt datorii sa le faca (rugaciuni pentru morti, pomeni...)

este vorba de traditie si de incapatanarea si a unora si altora de a se arata deosebiti si mai crestini unii decat altii - mandrii omenesti!

da, nasterea a avut loc in chip firesvc - asa spunem si noi, catolicii
teologic, la un moment dat, aceasta idee parea sa explice unele lucruri ...
daca pare sa complice altele... doar pare!

o greseala de intelegere: epicleza exista si in ritul roman
deosebirea consta in faptul ca transsubstantierea are loc la cuvintele Prefacerii, nu la coborarea Duhului


la acesata normalitate se poate ajunge curand

cu indulgentele cumparate este o poveste veche
catolicul din zilele noastre nu beneficiaza de asa ceva
acum se pot obtine indulgente prin rugaciuni speciale, pe care la faci fara sa te stie nimeni - si nimeni altcineva nu stie daca ai primit sau nu indulgenta decat tu si Dumnezeu


la Botezul catolic, copilul este miruit - puteti vedea cu ochii vostrii participand la un Botez catolic
ceea ce este altfel, este traditia catehetica: Prima Sfanta Impartasanie luata in mod constient si Mirul ca implicare constienta in viata Bisericii au un ritual special la varsta priceperii - acestea nu elimina nimic de la Botez, ci doar aduaga la un moment dat


catolicii se abtin de la mancarurile cu carne in zilele de vineri de peste an (ceea ce se numeste abstinenta) si mananca doar o data pe zi in cele doua zile speciale din an : inceputul Postului Mare si Vinerea Mare (ceea ce se numeste postire)
acestea sunt regulile si chiar se tin!!!
Maria! Daca diferentele sunt atat minore ce rost are sa va supuneti Vaticanului cand la fel
de bine va puteti supune ierarhic patriarhiei Romane ?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.04.2010, 14:58:22
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Daca s-ar cerceta lucrurile mai in amanuntime, s-ar observa ca diferenta principala intre Ortodoxie si Catolicism este de gandire religioasa. In vreme ce occidentul pune mai mare accent pe conceptiile asa-zise juridice, orientul este mult mai aplecat spre mistica si spre unirea dintre divin si uman in Hristos.

In realitate, toate aceste diferente care au fost mentionate sunt cauzate de aceasta diferenta de perceptie a realitatilor duhovnicesti. Nu poate crede acum cineva ca doar inlaturand aceste diferente se poate reface unirea dintre ortodocsi si catolici. Doar Duhul Sfant poate aduce oamenii impreuna, in acelasi cuget. Atata vreme cat cugetele ne sunt atat de separate, nicio indepartare de "diferente" nu poate aduce unitatea.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.04.2010, 09:47:32
MariaB MariaB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Catolic
Mesaje: 325
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cojanete Vezi mesajul
Maria! Daca diferentele sunt atat minore ce rost are sa va supuneti Vaticanului cand la fel
de bine va puteti supune ierarhic patriarhiei Romane ?
nedumerirea mea este : intrucat diferentele sunt minore, de ce sa nu recunoastem autoritatea Sfantului Parinte asupra intregului Crestinism?!?
__________________
catolica
Reply With Quote
  #5  
Vechi 13.04.2010, 16:13:14
flying's Avatar
flying flying is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.03.2010
Locație: MIGREZ PRIN DIFERITE LOCURI ALE INIMII IN CAUTAREA LUI DUMNEZEU
Religia: Ortodox
Mesaje: 867
Arrow

Citat:
În prealabil postat de MariaB Vezi mesajul
nedumerirea mea este : intrucat diferentele sunt minore, de ce sa nu recunoastem autoritatea Sfantului Parinte asupra intregului Crestinism?!?
nu putem sa-i facem asa o rautate Sfantului Parinte ,ca am vazut ce a facut Sf. Apostol Petru dupa ce i-a spus Mantuitorul ca pe "piatra aceasta" voi zidi Biserica Mea , l-a putin timp s-a lepadat de 3 ori de Mantuitorul; n-am vrea sa pateasca asa ceva si Sf. Parinte Papa ...
de ce sa punem o asa mare presiune pe Papa ,n-am vrea sa cedeze ,mai bine pe ...metoda SINODALA ...ca la cele 7 Sinoade ecumenice ..
.unde sunt DOI SAU TREI , ADUNATI IN NUMELE MEU ,ACOLO SUNT SI EU ,SPUNE HRISTOS...l-am vazut pe Sf Parinte Papa si am impresia ca e doar UNU ...DACA PAPA FACEA CAT DOI...POATE ACCEPTAM...
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk
Reply With Quote
  #6  
Vechi 13.04.2010, 16:57:14
cojanete cojanete is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 105
Implicit

Citat:
În prealabil postat de flying Vezi mesajul
nu putem sa-i facem asa o rautate Sfantului Parinte ,ca am vazut ce a facut Sf. Apostol Petru dupa ce i-a spus Mantuitorul ca pe "piatra aceasta" voi zidi Biserica Mea , l-a putin timp s-a lepadat de 3 ori de Mantuitorul; n-am vrea sa pateasca asa ceva si Sf. Parinte Papa ...
de ce sa punem o asa mare presiune pe Papa ,n-am vrea sa cedeze ,mai bine pe ...metoda SINODALA ...ca la cele 7 Sinoade ecumenice ..
.unde sunt DOI SAU TREI , ADUNATI IN NUMELE MEU ,ACOLO SUNT SI EU ,SPUNE HRISTOS...l-am vazut pe Sf Parinte Papa si am impresia ca e doar UNU ...DACA PAPA FACEA CAT DOI...POATE ACCEPTAM...
Desi cu o uasoara unda de ironie. Foarte bine argumentat.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 13.04.2010, 17:04:41
Noesisaa's Avatar
Noesisaa Noesisaa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Locație: Christendom
Religia: Catolic
Mesaje: 1.826
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cojanete Vezi mesajul
Desi cu o uasoara unda de ironie. Foarte bine argumentat.
Probabil ca nu stii ce e acela argument. Ironia nu e argument.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin).
Reply With Quote
  #8  
Vechi 13.04.2010, 17:26:19
flying's Avatar
flying flying is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.03.2010
Locație: MIGREZ PRIN DIFERITE LOCURI ALE INIMII IN CAUTAREA LUI DUMNEZEU
Religia: Ortodox
Mesaje: 867
Arrow

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
Probabil ca nu stii ce e acela argument. Ironia nu e argument.
dar argumentul spus cu ironie , poate fi considerat argument ? sau argumentul se topeste in ironie si devine doar ironie argumentata ironic ?
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk
Reply With Quote
  #9  
Vechi 12.04.2010, 16:10:24
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Câteva inexactități din gama devierilor moderniste:

Citat:
În prealabil postat de MariaB Vezi mesajul
[i]infailibilitatea Papei este atat de restransa incat chiar nu vad de ce se tem toti ortodocsii de ea: Papa nu poate gresi atunci cand proclama un adevar de credinta hotarat de Colegiul episcopilor
Hotărârea Colegiului Episcopilor nu este nici necesară nici suficientă pentru ca papa să proclame ceva la nivel infailibil. Vi s-a mai explicat acest lucru și pe forumul catolic. Papa nu conduce Biserica (numai) ca șef al Colegiului Episcopilor, ci în mod personal, fiindcă minsiterul petrin este personal. Biserica lui Cristos nu are doi capi văzuți: papa și Colegiul Episcopilor, ci unul singur: papa. Cristos nu spune "pe voi (pe Colegiul Apostolilor) am să clădesc Biserica Mea" și nici nu se roagă pentru toți ca să să mențină unitatea apostolică, ci se roagă pentru Petru personal, ca să-i întăreacă pe frații săi (pe ceilalți apostoli).

Citat:
Purgatoriul nu este un loc sau un timp ci o trecere
Nu știm dacă Purgatoriul este loc sau trecere (stare). Nu faceți afirmații pe care teologia dogmatică catolică nu le face. Ceea ce știm despre purgatoriu este că
1) există
2) rugăciunile, devoțiunile și faptele de credință ale celor vii au mare importanță pentru cei de acolo.

Citat:
la Botezul catolic, copilul este miruit - puteti vedea cu ochii vostrii participand la un Botez catolic
ceea ce este altfel, este traditia catehetica: Prima Sfanta Impartasanie luata in mod constient si Mirul ca implicare constienta in viata Bisericii au un ritual special la varsta priceperii - acestea nu elimina nimic de la Botez, ci doar aduaga la un moment dat
Faceți aici o dublă confuzie: atât între "catolic" și "romano-catolic" cât și între simpla miruire și Sfântul Sacrament al Mirungerii (Confirmațiunea).
În realitate, lucrurile stau astfel:
-în riturile răsăritene, copilul primește Sf Sacrament al Mirungerii îndată după Sf Botez. La fel se procedează și la ortodocși.
-în riturile apusene, copilul este uns cu un ulei sfințit, act care produce numai efecte la nivelul grațiilor lucrătoare (și nu la nivelul Grației Sfințitoare, precum Sf Taine), urmând ca să primească Sf Taină a Mirungerii de la episcop, când va ajunge la vârsta înțelegerii.

Citat:
catolicii se abtin de la mancarurile cu carne in zilele de vineri de peste an (ceea ce se numeste abstinenta) si mananca doar o data pe zi in cele doua zile speciale din an : inceputul Postului Mare si Vinerea Mare (ceea ce se numeste postire)
acestea sunt regulile si chiar se tin!!!
Aceeași confuzie între "catolici" și "romano-catolici". Cele de mai sus sunt exact în privința romano-catolicilor. Postul greco-catolic este după cum urmează: abstinență de carne în toate zilele de miercuri și vineri din an, plus în toate cele 4 posturi (2 mari și 2 mici). Xirofagie (abstinență care cuprinde toate produsele de origine animală) în prima săptămână din Postul Paștelui și în Săptămâna Patimilor. Post negru în Vinerea Mare.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #10  
Vechi 12.04.2010, 17:20:37
Ioana-Andreea's Avatar
Ioana-Andreea Ioana-Andreea is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2009
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 626
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Ioana-Andreea
Implicit

Citat:
de fapt, ceea ce deranjeaza la faptul ca orice catolic se gandeste la Papa ca la reprezentantul BC este ca la o adica, orice patriarh ar fi obligat sa il recunoasca pa Papa mai mare decat el in rang - aici tot mandria este implicata, mandria patriarhilor
acum, mandrii sunt patriarhii.

Citat:
infailibilitatea Papei este atat de restransa incat chiar nu vad de ce se tem toti ortodocsii de ea
din acelasi motiv pt care s-au temut si in primele 9 secole ale Bisericii,cand infailibiliatetea lui nu exista.

[quote]Purgatoriul nu este un loc sau un timp ci o trecere[quote]
Am citit cum ca in Catehismul romano-catolic se spune clar ca e vorba de un foc,la propriu.

Citat:
Prima Sfanta Impartasanie luata in mod constient si Mirul ca implicare constienta in viata Bisericii au un ritual special la varsta priceperii

Si ti se pare corect ca un adult pacatos sa se impartaseasca si un copil nevinovat,nu?
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
nunta dintre un ortodox si un catolic Marinela Nunta 30 16.07.2011 12:56:44
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic oana_dinisoni Biserica Romano-Catolica 34 21.04.2011 01:18:17
ce fel de catolic poate fi cel botezat ortodox MariaB Biserica Romano-Catolica 15 30.10.2010 17:55:32
Casatoria intre ortodox si catolic ioanac27 Nunta 6 17.08.2009 15:07:52