Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.04.2010, 18:00:24
casiana's Avatar
casiana casiana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 172
Implicit

Si eu ma confrunt cu aceasta problema, aceea de a pastra vechile prietenii facute cu multi ani in urma, prietenii care se legau datorita activitatilor comune si specifice varstei: scoala, film, spectacole de teatru, concerte, excursii...dar fara a tine cont de gradul de religiozitate al celor care mi-au devenit foarte apropiati, prieteneste vorbind. Anii au trecut si diferentele care tin in primul rand de principiile crestine, de convingerile si formele de manifestare religioasa au inceput sa fie din ce in ce mai mari. Nu vrea sa renunt la aceste prietenii, dar recunosc ca este foarte greu sa le pastrez avand in vedere ca avem preocupari diferite si o cu totul alta viziune asupra vietii.

Eu, de cele mai multe ori, incerc sa evit orice discutie pe un subiect legat de religie, de Biserica sau de Dumnezu tocmai pentru a ma feri de contradictii si posibile rupturi de relatie pentru ca desi sunt deosebiri vizibile intre noi si ducem vieti diferite din toate punctele de vedere, inca sunt oameni foarte apropiati sufletului meu.

Este adevarat ca acum prefer prietenii cu cei langa care ma simt in armonie din toate punctele de vedere, oameni apropiati de Biserica si de Dumnezeu, dar doar acum, la varsta asta, imi pot permite alegerea lor dupa acest criteriu… in timpul liceului era aproape imposibil.

Cat despre a treia categorie de oameni pe care ai amintit-o mai sus pot spune ca aici se incadreaza toti colegii mei de serviciu. Pentru mine este foarte greu sa lucrez intr-o institutie in care colegii sunt crestini doar cu numele si care speculeaza orice stire care nu aduce cinste Bisericii pentru a se hrani din comentariile rautaciose si batjocoritoare ale celorlati, adresandu-mi tot felul de intrebari iscoditoare. Intr-un astfel de mediu esti intotdeauna privit ca un ciudat daca tii post in zilele de miercuri si de vineri, pentru ca stii sarbatorile de peste an, pentru ca mergi la biserica si multe alte lucruri cu totul straine pentru ei.

In compania acestei categorii, nu pot decat sa-mi respect principiile de viata impuse in primul rand de simtul moral, principii care sunt in concordanta cu ceea ce sunt eu, dar nu cu ceea ce incearca as-mi impuna altii.
__________________
Ma plangeam ca n-am bani pentru sandale, pana cand m-am intalnit cu un om fara picioare...
"Cred, Doamne! ajuta necredintei mele!"(Marcu, 9:24)

Last edited by casiana; 24.04.2010 at 18:02:52.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.04.2010, 18:22:42
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Ma inteleg bine daca fac eforturi sa nu deschid gura si sa nu reactionez la vreo rautate pe care o spun ei, pentru ca sunt constienta ca din nestiinta vorbesc ei asa. Am renuntat la ideea ca as putea eu sa-i conving, Dumnezeu ii stie, Maica Domnului sa ii lumineze; uneori trebuie sa-mi dau doua palme sa-mi aduc aminte ca pana nu demult, eram la fel ca ei iar faptul ca acum stiu unele lucruri in plus si am alta perspectiva nu e meritul meu ci mila lui Dumnezeu. Citind cateodata un cuvant bun sau ascultand o cantare psaltica sau participand la o slujba a bisericii imi pare foarte rau ca nu pot si ei sa traiasca lucrurile astea atat de frumoase, dar nu pierd nadejdea pentru ei, mai ales ca la viata mea am facut pacate mai grele decat ei, si inca nu m-a pierdut Dumnezeu. Conteaza si faptul ca prietenii apropiati pe care-i am imi sunt rude sau pe cale sa-mi devina :) Si desi vedem lucrurile in mod diferit, avem atata respect unii pentru altii cat sa nu ne intaratam pe teme de credinta. Desi eu si sotul suntem credinciosi iar cumnatul meu se declara ateu, inca n-am avut tensiuni din cauza asta si sper nici sa n-avem.

Cu ceilalti din nefericire.. constat ca e din ce in ce mai greu sa tin legatura, ca nu le mai caut compania si ca nu imi mai place sa fiu impreuna cu ei, "la bere" sau la shopping sau la mai stiu eu ce discutii artsy-fartsy sau concerte. Mai tot timpul inventez scuze ca sa nu ma duc dar asta nu din cauza lor ci pentru ca nu ma atrag activitatile respective. Poate daca ar fi vorba de mers pe munte sau altundeva in aer liber, avand posibilitatea sa fim noi insine, fara atatea influente lumesti, mi-ar placea.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 24.04.2010, 22:33:55
luminita- luminita- is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.03.2010
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 180
Implicit

pe mine ma enerveaza sa vorbesc cu oameni necredinciosi pt ca ei traiesc asemenator animalelor...de cele mai multe ori prefer sa nu ii contrazic cu nimic iar astfel reusesc sa ma inteleg cu ei
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.04.2010, 23:47:23
penticostalulmantuit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

De obicei m-am înțeles relativ bine cu toate trei categoriile de necredincioși prezentate de dumneavoastră. Și cu alte categorii.

Este drept că ei pot să fie robiți de unele patimi, să aibe principii de viață complet diferite de ale tale sau chiar să nu creadă sau să îl fi părăsit pe Dumnezeu.

Dar poate tocmai de aceea prezența ta în mijlocul lor este mai necesară.

Aș recomanda celor care sunt mai noi în credință, pentru că pot fi lesne influențabili, să evite multele relații cu necredincioșii. Dar prezența în mijlocul necredincioșilor a celor care sunt mai de demult credincioși, este de neaparată trebuință. Dacă noi ne ascundem sau îi ignorăm unde se va ajunge? "Răul înflorește când oamenii buni nu fac nimic"

Cred că nici contrazicerile nici ignorarea unor asemenea oameni nu sunt cele mai bune abordări. Nu îi pot ignora pentru că nici Domnul Iisus nu i-a ignorat. Ori, El este modelul nostru de viață, nu? Dimpotrivă, a fost în mijlocul lor în repetate rânduri și a discutat cu ei, le-a transmis un mesaj prin viața Lui și prin cuvintele Lui.

Desigur că pot fi rănit fiind în mijlocul lor, dar eu aș întreba: și ce dacă? Oare nu aceasta este menirea noastră în această lume?

Contrazicerile cu ei de asemenea, în general, nu dau roade. Dar și pentru că noi, uneori, dintr-odată le servim una fierbinte: „ dacă mai joci la ruletă o să mergi în iad”. Sau ceva asemănător.

Chiar dacă prezentăm principii creștine prietenilor noștri necredincioși, cred că o strategie a pașilor mici ar prinde mult mai bine.

Închei „predica” cu îndemnul: Nu-l părăsi pe prietenul tău necredincios! El la Sfânta Biserică nu merge, Sfânta Scriptură nu o citește, poate singura lui șansă de a-L vedea pe Dumnezeu este viața ta.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 25.04.2010, 00:09:31
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuit Vezi mesajul
Contrazicerile cu ei de asemenea, în general, nu dau roade. Dar și pentru că noi, uneori, dintr-odată le servim una fierbinte: „ dacă mai joci la ruletă o să mergi în iad”. Sau ceva asemănător.

Chiar dacă prezentăm principii creștine prietenilor noștri necredincioși, cred că o strategie a pașilor mici ar prinde mult mai bine.
Nu, nu e deloc așa. TOȚI marii predicatori din istorie, începând cu Ioan Botezătorul și ceilalți profeți, nu au avut câtuși de puțin "strategie a pașilor mici" în discursul lor. Poți aluneca cu pași mici, dar nu te poți converti cu pași mici. Convertirea înseamnă, literalmente, "răsucire" sau "întoarcere". Cel care se gândește "am păcătuit cam mult, ia să păcătuiesc ceva mai puțin" nu este comvertit, fiindcă nu a murit omul vechi din el, ca să crească în loc Omul Nou: Cristos în inima lui. Convertitul este cel care urăște păcatul mai mult decât orice, fiindcă asta îl desparte de domnul său și de Dumnezeul său. Convertirea este șoc, declic psihic, nebunie față de lumea aceasta. Este foarte adevărat că deseori întâlnim convertiri progresive (așa a fost și cazul meu). Numai că acest lucru nu poate fi "programatic", adică oamenii nu pot fi invitați la convertire cu încetul. Nu le poți spune: "uite ce tebuie să faci: azi păcătuiești mai puțin ca ieri și spui o rugăciune, mâine păcătuiești mai puțin ca azi și spui două rugăciuni". Convertire înseamnă rupere față de cel care am fost, iar gândul că sunt chemat să fiu lui Cristos următor este cel mai important lucru din viața mea.

P.S.: Exemplul cu ruleta nu este cel mai inspirat, fiindcă jocul la ruletă nu este păcat intrinsec: poți să joci liniștit la ruletă și să nu ajungi în iad. Tot efortul nostru trebuie dus contra acelor lucruri care sunt păcate intrinseci, din care unele sunt atât de dureros de des întâlnite ! Avortul duce în iad, curvia duce în iad, beția duce în iad. Astea nu sunt lucruri care trebuie puse sub tăcere ori dezvăluite progresiv ! Ioan Botezătorul nu ar fi făcut așa !

P.P.S.: Pe de altă parte, nu trebuie să ne considerăm întotdeauna misionați. Vom pune degetul pe rană atunci și numai atunci când există un anumit orizont de așteptare. Față de cei care suferă în mod evident de induratio cordis nu are rost să le spunem nimic despre asta, fiindcă îi vom contraria fără nici un folos pentru ei.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 25.04.2010, 00:54:40
eodor nastasa's Avatar
eodor nastasa eodor nastasa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 31.03.2010
Locație: ...
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.034
Implicit

Ei, cum ? Mai cu destele' prin ochi, mai cu gleza(lui) in varfu' lu' bocancu, mai o suduiala printe dinti(i'nclestati) , hm...una pisti alta, n'intelegem bini, hai, ci sa mai !
__________________
Intunericul este doar absenta Luminii...
Reply With Quote
  #7  
Vechi 25.04.2010, 16:00:46
SARA_1 SARA_1 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 11.04.2010
Mesaje: 1
Implicit

Recunosc ma aflu la inceput de drum.....
Nu stiu foarte multe lucruri dar, stiu ca pacatul cel mai mare este mandria...si mai stiu ca omul este creatia suprema a lui D-zeu. Fiecare om (credincios sau necredincios) poarta in el o scanteie a dumnezeirii si acesta este motivul pentru care ii iubesc, ma bucur de compania lor si apoi de la fiecare avem ceva de invatat.
Cea mai mare surpriza pentru mine a fost sa descopar cat de sensibil si de vulnerabil poate fi un om pe care il consideram in totalitate rau si incapabil sa faca fapte bune.
Fratilor nimic nu este intamplator, totul se face cu voia lui D-Zeu si cum zicea maica Siluana sa nu ne angajam in polemici inutile cu ei ci, mai bine ar fi sa ne rugam pt ei.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 25.04.2010, 01:11:03
penticostalulmantuit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu, nu e deloc așa. TOȚI marii predicatori din istorie, începând cu Ioan Botezătorul și ceilalți profeți, nu au avut câtuși de puțin "strategie a pașilor mici" în discursul lor. Poți aluneca cu pași mici, dar nu te poți converti cu pași mici. Convertirea înseamnă, literalmente, "răsucire" sau "întoarcere". Cel care se gândește "am păcătuit cam mult, ia să păcătuiesc ceva mai puțin" nu este comvertit, fiindcă nu a murit omul vechi din el, ca să crească în loc Omul Nou: Cristos în inima lui. Convertitul este cel care urăște păcatul mai mult decât orice, fiindcă asta îl desparte de domnul său și de Dumnezeul său. Convertirea este șoc, declic psihic, nebunie față de lumea aceasta. Este foarte adevărat că deseori întâlnim convertiri progresive (așa a fost și cazul meu). Numai că acest lucru nu poate fi "programatic", adică oamenii nu pot fi invitați la convertire cu încetul. Nu le poți spune: "uite ce tebuie să faci: azi păcătuiești mai puțin ca ieri și spui o rugăciune, mâine păcătuiești mai puțin ca azi și spui două rugăciuni". Convertire înseamnă rupere față de cel care am fost, iar gândul că sunt chemat să fiu lui Cristos următor este cel mai important lucru din viața mea.
Te rog nu fii mai radical decât Ioan Botezătorul :)

Sunt, desigur de acord cu tine, convertirea este o întoarcere la 180 de grade.

Nu toți însă putem avea o abordare ca și Ioan Botezătorul și unora dintre noi nici nu ne stă bine. Afirmația că TOȚI marii predicatori și profeți au propovăduit ca el este un pic exagerată. Fiecare dintre ei a avut modul lui personal de transmite mesajul. În Împărăția Lui Dumnezeu avem nevoie și de predicatori radicali precum Ilie sau Ioan Botezătorul dar și de alții mai blânzi precum Apostolul Ioan al cărui motto era: „copilașilor, să vă iubiți unii pe alții” Te rog însă hai să NU direcționăm topicul spre acest subiect. El este doar tangențial

Ideea mea era să fim noi un pic mai răbdători cu ei să prezentăm evanghelia într-un mod natural și în functie de cât pot înțelege la momentul respectiv.

În orice caz în ceea ce privește „strategia pașilor mici” eu îmi spuneam o simplă părere a mea. Modul în care eu procedez. Dacă cineva se simte chemat la o abordare mai radicală nu pot decât să îl felicit.

Ideea principală era că, dacă putem să ne păstrăm prietenii necredincioși, este foarte benefic pentru ei.

Prin prilejul să mai zic ceva. Cred că, totuși, prietenii foarte apropiați, cei cu care discutăm și împărtășim viața noastră, ar trebui să fie credincioși.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 25.04.2010, 01:28:59
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuit Vezi mesajul
Nu toți însă putem avea o abordare ca și Ioan Botezătorul și unora dintre noi nici nu ne stă bine. Afirmația că TOȚI marii predicatori și profeți au propovăduit ca el este un pic exagerată. Fiecare dintre ei a avut modul lui personal de transmite mesajul. În Împărăția Lui Dumnezeu avem nevoie și de predicatori radicali precum Ilie sau Ioan Botezătorul dar și de alții mai blânzi precum Apostolul Ioan al cărui motto era: „copilașilor, să vă iubiți unii pe alții” Te rog însă hai să NU direcționăm topicul spre acest subiect. El este doar tangențial
Predicatorul vostru cel mai remarcabil este un tip pe nume Pușcaș. Prenumele este, din câte îmi aduc aminte, Vasile, dar nu garantez. Am ascultat câteva predici de-ale lui și nu mi s-au părut de loc "soft".
Cât despre apostoli, ei vorbeau în cu totul altfel despre iubire decât vorbim noi azi. Ascultându-i pe predicatorii adormitori de azi, rămân cu impresia că e destul să dau niște ciorăpei care le-au rămas mici alor mei unor copii săraci și, gata, mă mântuiesc.
Uite cum vorbeau apostolii despre iubirea lui Dumnezeu:

Iar pe voi v-a facut vii, cei ce erati morti prin greselile si prin pacatele voastre,
In care ati umblat mai inainte, potrivit veacului lumii acesteia, potrivit stapanitorului puterii vazduhului, a duhului care lucreaza acum in fiii neascultarii, (...)


Despre ceea ce eu numesc "iubirism", din care un aspect este această omiletică de tip "lugu-lugu" am scris un articolaș aici: http://sfantacruce.ro/myblog/mihnead...cole-ale-sale/

P.S. Desigur, suntem off-topic. Deschideți eventual un subiect pe tema aceasta.
P.P.S: Fie folosiți un sistem de operare non-windows, fie browserul nu e setat cum trebuie: toate diacriticele din mesajele dv îmi apar ca pătrățele. Până remediați situația, nu mai folosiți, vă rog, diacritice, altfel se înțelege cu greu ce scrieți.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #10  
Vechi 25.04.2010, 15:47:54
carmina carmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.01.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuit Vezi mesajul
Ideea principală era că, dacă putem să ne păstrăm prietenii necredincioși, este foarte benefic pentru ei.

De aceeasi parere, insa acel bine despre care vorbesti, este in primul rand pt.mine.

Necredinta lor imi pune mie deseori la incercare rabdarea, dandu-mi posibilitatea de a ma vedea asa cum sunt, de fapt. Uneori nu numai rabdarea, ci si de tarie este vorba - atunci cand, cu cele mai bune intentii, fac cinste in zi de post.

Alteori, incercand sa abordez intr-un fel anume o situatie, descopar noi sensuri.
Una peste alta, in primul rand eu am de castigat.

Si ar mai fi ceva, deloc de neglijat : rautatile lor, gratuite sau nu, mai mici sau mai mari uneori, ne curata sufletul de multe pacate.

Sf.Ioan Scararul, vorbind despre mantuirea prin aproapele meu:
"Pentru a smeri chiar și pe cei ce nu ar voi să facă lucrul acesta, Dumnezeu a rânduit ca aproapele să ne cunoască rănile chiar mai bine decât noi înșine; de aceea e de trebuință să mulțumim lui Dumnezeu și aproapelui iar nu nouă înșine, pentru că ne-am însănătoșit."

As mai avea de adaugat doar o vorba:cunostinte sunt multe, dar prieteni din ce in ce mai putini.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre esecuri in relatiile cu aproapele=Prietenii fara sorti de izbanda Yasmina Generalitati 19 12.05.2014 20:26:10
Cum intelegeti cultul ortodox ? STEPHAN Spiritualitatea ortodoxa 10 11.06.2012 18:13:39
Parinti necredinciosi...suferinta copiilor! Gabita_30 Intrebari utilizatori 28 23.05.2011 21:12:20
Ce intelegeti prin.......... mara2008 Nunta 12 30.06.2010 08:27:25
Cainii,prietenii lui Lazar!... 14carol06 Generalitati 0 05.02.2009 17:35:05