![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am inteles, dar in cazul asta, tipul ramane in biserica noastra mult si bine. Va avea nevoie de asa multa lumina sa ajunga la concluzia dorita de tine, incat nu stiu daca va reusi in aceasta viata. Poate doar cu ceva ajutor de specialitate ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() O mai luminat si lumineaza mereu oameni, fie ei chiar penticostali.. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
da,e adevarat, va avea nevoie de muuulta lumina pentru a vedea dincolo de cuvinte. si lumina vine prin Duhul Sfant. cuvintele scripturii au fost scrise sub inspiratia Duhului Sfant si NU POT FI INTELESE DECAT PRIN DUHUL SFANT. prin porunca din decalog, li se cerea oamenilor sa nu-si inchipuie in nici un fel realitatile dumnezeiesti care sunt mai presus de orice imaginatie, adica sa nu presupuna nimic cu mintea lor ca oricum nu coincide cu realitatea despre cele ceresti si la care nu aveau accesul sub nici o forma. Cinstirea icoanelor are baza inca din Vechiului Testament cand Moise a primit porunca din partea lui Dumnezeu sa puna chipurile heruvimilor la chivotul legii, in fata carora poporul se inchina cazand cu fata la pamant si in fata carora se aduceau jertfe. Despre cum sa faca chivotul legii, cum sa-i faca pe heruvimi si serafimi, Dumnezeu le-a dat instructiuni exacte pana la cele mai mici detalii, ca nu cumva sa-si imagineze ei vreun lucru din cer sau de pe pamant, asa dupa cum li se nazare lor. cititi din VT ca nu stiu exact acum locul. daca nu gasesti imi zici si caut. Odata cu intruparea celei de-a doua Persoane a Sfintei Treimi intr-o persoana umana lucrurile iau alta dimensiune. Ortodoxia are la baza dogma intruparii Fiului lui Dumnezeu. Unul din Treimea cea nevazuta devine vazut si poate fi vazut si ca sa fie vazut de cat mai multi peste veacuri, i se picteaza chipul pe diverse materiale (lemn, hartie, panza). De fapt prima icoana a lui Hristos a fost imprimata pe panza, mahrama sfintei Veronica care i-a sters fata insangerata si chipul lui a ramas pe ea. Daca ai fi fost tu in locul sfintei veronica, ce ai fi facut cu panza aia impregnata cu chipul lui Hristos? ai fi dus-o acasa si ai fi tinut-o la loc de cinste sau ai fi pus-o la spalat? Deci pictarea chipului lui Hristos e o marturie a faptului ca Fiul lui Dumnezeu s-a intrupat cu adevarat. Daca n-am infatisa pe Iisus Hristos in icoane ar insemna ca negam firea Sa cea omeneasca, viata Sa pe pamant si rastignirea. Deci din momentul in care se stie care este chipul vazut al Dumnezeului celui nevazut, nu mai e pericol sa cada lumea in idolatria imaginatiei si inchipuirilor de tot felul. In VT, era pericolul ca fiecare sa si-l imagineze pe Dumnezeu cum are chef. De aceea le-a interzis sa-si faca ei chip cioplit si alte asemanari si inchipuiri. Pentru ca nu era inca vremea ca Dumnezeu sa-si arate fata prin fiul lui. oricum e o intreaga teologie a icoanei foarte frumoasa si subtila. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
A doua propozitie este iar aberanta: Cum adica daca nu avem icoana negam firea Sa. Daca nu avem icoana ne rugam la El fara icoana ca Sf Serafim de Sarov pe bolovan, ca Par Cleopa cu fruntrea pe butuc sau in gind. Sa incercam ca CONSTIENTIZAM ceea ce scriem, ca altfel ii adormim si pe astia mai mici care de abia fac ochi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
cred ca ti-am infatisat mai multe argumente acolo, si de ce i-ar fi poruncit Dumnezeu lui Moise sa puna pe chivot ceva decorativ? E ceva in lumea asta care se face la porunca lui Dumnezeu numai cu scop decorativ? incep sa cred ca unele persoane de aici au scop decorativ
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inainte de a intra in detalii despre teologia icoanei, trebuie asimilata o intreaga terminologie despre intrupare, fire umana si asta nu se face pe un forum. Imi cer scuze daca nu m-am exprimat corect. In ortodoxie, ideea e ca daca chipul lui Hristos nu e reprezentat iconografic, ar insemna ca nu-i recunoastem firea umana, adica negam intruparea celei de-a doua persoane a Sf. Treimi. uite un citat al unui sfant, poate e mai clar decat ce am zis eu. Sfantul Teodor Studitul spune despre Hristos: "Nascut fiind din Tatal care nu poate fi infatisat, Hristos nu poate avea chip. Dar daca este nascut dintr-o Mama care poate fi infatisata, are, in mod natural, un chip care corespunde celui al Mamei Sale. Daca nu poate fi reprezentat prin arta, atunci ar insemna ca este nascut doar din Tata si ca nu este intrupat. Dar asta este impotriva randuielii divine de a ne mantui". cat despre exemplu tau cu Sf. Serafim de sarov, asta-i altceva, sigur ca te poti ruga in gand fara sa te uiti la icoana. discutia a pornit de la temeiul pentru care in Biserica Ortodoxa cinstim icoana. |
#8
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Tu esti cel care ai nevoie sa "constientizeze" ce scrie celalalt, inainte de a comenta. Ce a scris ea si ce ai "citit" tu: Nu e vorba de "a nu avea icoane" ci de a respinge icoana. Citat:
Practic acestia traiesc in perioada VT, negand intruparea lui Hristos. Citat:
Si in felul asta, dupa tine, probabil; se inchinau lui Dumnezeu. Halal logica ca gandirea ortodoxa e deja departe... Citat:
Dar uite ca totusi Dumnezeu le-a spus sa faca! |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
"Fiul Omului" - "Cel Vechi de zile" Daniel 7,13 | georgeval | Din Vechiul Testament | 25 | 25.10.2016 06:31:20 |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
|