Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.05.2010, 23:17:04
eodor nastasa's Avatar
eodor nastasa eodor nastasa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 31.03.2010
Locație: ...
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.034
Implicit

Ati auzit de badea Ion, care dupa ce-si face o cruce mare, sparge o ceapa si o mananca cu mamaliga rece si sare grunjoasa, ca mai apoi, sa se puna pe cosit, la 40*C ? Ion, care si in culcare si in sculare, multumeste lui Dumnezeu pentru viata data ? El, nu da interviuri, si nici nu face clipuri...Ati auzit ?
__________________
Intunericul este doar absenta Luminii...
  #2  
Vechi 12.05.2010, 23:25:47
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de eodor nastasa Vezi mesajul
Ati auzit de badea Ion, care dupa ce-si face o cruce mare, sparge o ceapa si o mananca cu mamaliga rece si sare grunjoasa, ca mai apoi, sa se puna pe cosit, la 40*C ? Ion, care si in culcare si in sculare, multumeste lui Dumnezeu pentru viata data ? El, nu da interviuri, si nici nu face clipuri...Ati auzit ?
Am auzit si de badea Ion,mi-a mai reamintit si Dan Puric...si il iubesc pe taranul care ne asigura noua ceea ce mancam...
Dar fiecare in viata are un har,o chenmare....nu inseamna ca daca cineva vrea sa scrie poezii ,sa-l intrebam de ce nu praseste...

Badea Ion ne transmite un mesaj,Klaus Kenneth alt mesaj,noi trebuie sa ne folosim de toti cei care au ceva de transmis...

Si daca veni vorba de Puric,iti recomand sa asculti conferinta lui despre bascalie^umor,cred ca ai avea ceva de invatat,daca iti place aceasta forma de exprimare..
  #3  
Vechi 13.05.2010, 10:26:39
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel777 Vezi mesajul
Am auzit si de badea Ion,mi-a mai reamintit si Dan Puric...si il iubesc pe taranul care ne asigura noua ceea ce mancam...
Dar fiecare in viata are un har,o chenmare....nu inseamna ca daca cineva vrea sa scrie poezii ,sa-l intrebam de ce nu praseste...

Badea Ion ne transmite un mesaj,Klaus Kenneth alt mesaj,noi trebuie sa ne folosim de toti cei care au ceva de transmis...

Si daca veni vorba de Puric,iti recomand sa asculti conferinta lui despre bascalie^umor,cred ca ai avea ceva de invatat,daca iti place aceasta forma de exprimare..
Un mesaj ortodox care trebuie intr-adevar ascultat este cel de la sfanta Liturghie ,si anume predica spusa de preot.
K.K. spune ca nu avem predicatori ,dar cuvantul lui Dumnezeu este prezent de 2000 de ani in biserica lasata de Hristos .
Noi daca vrem putem oricand intra in biserica si participa la slujba ortodoxa.
In America lucrurile stau altfel ,el merge si vorbeste ,biserici ortodoxe sunt putine acolo.
Pana la urma pentru occidentali nu este rau ,dar el vorbeste in Romania ca pentru americani.
  #4  
Vechi 13.05.2010, 10:40:27
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Un mesaj ortodox care trebuie intr-adevar ascultat este cel de la sfanta Liturghie ,si anume predica spusa de preot.
K.K. spune ca nu avem predicatori ,dar cuvantul lui Dumnezeu este prezent de 2000 de ani in biserica lasata de Hristos .
Noi daca vrem putem oricand intra in biserica si participa la slujba ortodoxa.
In America lucrurile stau altfel ,el merge si vorbeste ,biserici ortodoxe sunt putine acolo.
Pana la urma pentru occidentali nu este rau ,dar el vorbeste in Romania ca pentru americani.
Ce va place sa palavragiti....!
Vorbeste in Romania pentru cei care au urechi de auzit.Uite o recenzie a cartii facuta de regizorul Iulian Capsali:

Tocmai am terminat-o. O lectura extrem de placuta a unui marturisitor ortodox, care a avut o evolutie teribila; altul ar fi fost distrus iremediabil iar sufletul sau infasurat pe stalpul iadului. Este o carte despre felul in care Dumnezeu, daca vede ca exista sete de Adevar, te poate scoate din cele mai mari genuni sufletesti. Ce i se reproseaza este ca nu "arata" ca un ortodox. Cred ca poate sparge niste cochilii in care ortodoxul se cuibareste. Sigur ca viata lui este "scandaloasa" si el recunoaste ca a facut, multa vreme, voia diavolului. Dar au fost destui care s-au pocait si au reusit sa devina marturisitori. Oare viata Mariei din Egipt, pana la pocainta, a fost mai curata? Dar a lui Ciprian, vrajitor care avea intalniri directe cu tatal demonilor si a devenit martir (mana sa intreaga se afla la bis. Zlatari de pe Calea Victoriei)? Dar Serafim Rose (la care am o mare evlavie), care a avut episoade homosexuale? De ce sa ne ascundem in spatele unei "cuviosenii" searbede. Ma uimeste faptul ca se aduce in balanta, ca specialist in tema, pe Danion Vasile. Sa ma iertati, dar Klaus Kenneth nu a indemnat pe nimeni la o secesiune in cadrul ortodoxiei, ca sa ma exprim cu gratie. Nu inteleg de ce sperie atat un om care s-a ridicat si a devenit ucenicul Pr. Sofronie si bun prieten cu Pr. Rafael. Ca este filmat cantand intr-un hotel din Bulgaria? Sacrilegiu? Dumnezeule, nu stiam ca un ortodox nu are voie sa cante la chitara! Ca a trecut prin pasaje heterodoxe? Cred ca nu este singurul in istorie. Ca a cunoscut si acolo oameni care l-au ajutat sa se ridice? Totusi, ortodocsii, ca procent, sunt extrem de putini raportat la populatia lumii. Iar daca mai scadem pe cei care doar se declara ortodocsi, atunci totul devine dramatic. Oare Dumnezeu lasa copiii sai complet in deruta, prada exclusiva a demonilor? Eu cred ca noi trebuie sa dam mult mai mult, pentru ca avem dreapta credinta si cererile lui Dumnezeu sunt proportionale cu aceasta maxima revelatie de pe acest pamant. Dar nu putem sa-i desconsideram si sa-i condamnam aprioric pe cei din afara Credintei celei Adevarate. Pentru ca nu stim care este iconomia lui Dumnezeu pentru ei. Este o taina. Mie imi este teama de cei care se uita la ei din varful muntelui spre prapastie. Personal, nu stiu ce-i indreptateste la asta. Nu cred ca detinem exclusivitatea si siguranta Mantuirii. Ar fi prea simplu si complet "neortodox" ca sa gandim asa.

Nu recomand ca aceasta carte sa o faceti cadou matusii din Vintzu de Sus sau a unui monah care se lupta ca sa-si domine patimile, pentru e posibil ca, in curatenia lor, sa se sminteasca. Un om crescut la tara, intrat in manastire de tanar, feciorelnic, nu are cum sa guste asemenea marturisiri care pot sa zdruncine. Insa asa cum Pr. Rafael a putut sa-l pretuiasca pe acest om, pe care-l cunoaste atat de bine inca de la Essex, cred ca poate fi creditat si de cei care nu l-au cunoscut, si, mai ales, de aceia care nu l-au citit.

Inca ceva. Nu cred ca aceasta carte a lui Klaus Kenneth poate deveni brusc, peste noapte, marea problema a ortodoxiei romanesti. Oare nu vedem ce se intampla in jurul nostru?
  #5  
Vechi 13.05.2010, 11:34:41
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit In apararea lui Klaus Kenneth

Pr. Mihail Stanciu versus Klaus Kenneth

Mărturisesc faptul că, în momentul în care am citit articolul Pr. Mihail Stanciu, După două milioane de kilometri, încă în înșelare, în care – din câte am înțeles – starețul Mănăstirii Antim îl înfiera destul de dur pe Klaus Kenneth, primul gând a fost să aflu… cine e Pr. Mihail. Prin urmare, am apelat la o sursă absolut autorizată pe care, prin grija Patriarhiei Române, o putem uzita de ceva vreme, și anume Enciclopedia Ortodoxiei Românești (Editura Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă, București, 2010). O carte în care sunt trecuți câteva sute, mii poate, de teologi români, care au câte ceva de zis în perimetrul Ortodoxiei românești. Adică voci verificate, avizate… Sincer, de Klaus Kenneth auzisem de foarte multă vreme. Nu același lucru l-aș putea spune însă despre Pr. Mihail… Nu mică mi-a fost mirarea să constat nu doar că, din această radiografie a teologiei ortodoxe românești Pr. Mihail Stanciu lipsește cu desăvârșire, ci și că, în mediile teologice, același părinte e cvasianonim. E aproape simptomatic – boală teologică veche… – în arealul celor care nu reușesc să se legitimeze printr-o așezare academică în act, să defuleze în tot felul de direcții, acolo unde doar-doar cineva s-ar găsi să îi asculte. Părintele-blogger, din acest punct de vedere, a devenit deja o insituție mană-cerească pentru mulți dintre cei care și-au însușit datul cu părerea ca metodă de lucru. Deși sunt un aprig susținător al libertății de exprimare, citindu-l pe Pr. Mihail Stanciu, am reușit să înțeleg și anumite prevederi, cu titlu de sfătuire, venite din Dealul Patriarhiei către preoții noștri de a nu da nicio declarație publică presei fără acordul ierarhului locului… De a nu se expune public… Dacă astfel de afirmații, precum cele ale Pr. Mihail, ar reprezenta punctul de vedere oficial al vreunei autorități bisericești, atunci abia ar fi cu adevărat grav. Pentru că astfel manipularea ar căpăta identitate și legitimitate.
M-am gândit mult, până să dau curs acestui răspuns, dacă merită sau nu să o fac. Despre Klaus Kenneth au scris și încă scriu personalități de marcă ale teologiei, oameni care chiar l-au cunoscut față către față și știu ce afirmă. Mi se pare o lipsă nu doar de bun simț științific, de simț analitic intern absolut necesar oricărui cercetător, care te ferește de afirmații hazardat-eronate (însă am convenit, din cele de mai sus, că nici pe departe nu poate fi vorba despre aceasta în cazul Pr. Mihail), ci și de o minimă încercare de evaluare corectă a lucrurilor, pe baza datelor existente.
Pr. Mihail a citit volumul Două milioane de kilometri în căutarea Adevărului și a considerat că a și lămurit problema lui Klaus. O atitudine destul de confortabilă, care te scutește mult de efortul de a gândi lucrurile, de a le aprofunda. Suntem încredințați de faptul că niciodată, cu sensuri unice, nu se poate reglementa – vorba lui Blaga – circulația pe străzi și, cu atât mai puțin, circulația sevelor într-un organism, cum este cel al Bisericii.
De aceea, pentru cititorii cinstiți, am considerat că sunt necesare câteva lămuriri în privința acuzelor ridicate de Pr. Mihail la adresa lui Klaus Kenneth.
Le fac în calitatea celui care l-a editat pe Klaus Kenneth în România, i-a finanțat turneele de conferințe și l-a însoțit, aproape zi de zi, în toate peregrinările sale prin România.
Pr. Mihail uită să se întrebe un lucru absolut esențial, de la care ar trebui să pornească orice analiză de bun simț: dacă Klaus Kenneth are sau nu binecuvântarea duhovnicului pentru a susține aceste conferințe. În acest punct, orice discuție nu își mai are sens. Da, Klaus Kenneth are nu doar binecuvântarea Pr. Zaharia de la Essex pentru acest turneu, ci și binecuvântarea unor înalți ierahi ai Bisericii Ortodoxe Române, care l-au cunoscut, i-au ascultat conferințele, i-au citit aceeași carte pe care o blamează Pr. Mihail… Ridicându-te împotriva ascultării pe care Klaus Kenneth o face față de duhovnicul său, anulezi, cu necesitate, instituția duhovniciei în sine. Și nu cred că e un lucru care ar trebui să îi scape unui duhovnic, cum se vrea Pr. Mihail Stanciu…
Mai mult, atât el, cât și mulți dintre cei care îl susțin, pun la îndoială relația lui Klaus Kenneth cu Pr. Rafail Noica. Noua carte, Călător pe pământ românesc, e dătătoare de sens în această privință. Pe lângă datele concrete ale ultimei lor întâlniri (de două zile) – într-o vreme în care Pr. Rafail nu primește pe nimeni –, cartea în discuție vine și cu fotografii lămuritoare. Mai mult, zilele trecute, într-o discuție cu Pr. Conf. Univ. Dr. Florin Botezan, acesta îmi mărturisea faptul că, șocat de cele citite în jurnalul convertirii lui Klaus Kenneth, l-a căutate pe Pr. Rafail să îi confirme dacă acesta îl cunoaște, într-adevăr, pe Kenneth și dacă cele scrise în Două milioane de kilometri în căutarea Adevărului chiar sunt adevărate și au binecuvântarea Pr. Sofronie. Răspunsul Pr. Rafail a fost extrem de relevant: îl știe foarte bine pe Klaus Kenneth, tot ceea ce istorisește acesta în carte e purul adevăr și autorul acestei cărți a fost unul din ucenicii foarte apropiați ai Pr. Sofronie.
În toată vremea cât a stat în România, Klaus Kenneth s-a spovedit, primind dezlegarea pentru a se împărtăși. Pot da mărturie, în acest sens, Părinții de la Mănăstirea Lupșa (Alba), Pr. Rafail Noica, Părinții de la Biserica de pe Dealului (Sibiu), cei de la Schitul Păltiniș (Sibiu) etc. E puțin ciudat cum toți acești părinți i-au dat dezlegare pentru împărtășanie lui Klaus Kenneth, în urma spovedaniei, iar cineva care l-a cunoscut doar prin corespondență poate emite judecăți de valoare asupra așezării sale duhovnicești.
„Nu este de folos nimănui ca cineva să-și pună viața murdară la vedere”, precizează Pr. Mihail Stanciu, aducând ca argumente tot felul de preconcepții puse în cârca Sfinților Părinți. Această acuză ar fi trebuit-o să o aducă acum câțiva ani buni în urmă Părintelui Sofronie, când acesta l-a îndemnat pe Klaus Kenneth să își publice biografia. De asemenea, după silogismul aceluiași Părinte Mihail, apariția Memoriilor ÎPS Bartolomeu Anania ar fi trebuit abitir înfierată. Pentru că vorbim, în fond, despre două jurnale, în care ambii autori își povestesc viața. De asemenea, în această cheie de interpretare, întreaga literatură memorială carcerală, în care ai noștri, sfinți contemporani, își descriu, uneori cu lux de amănunte, suferințele prin care au trecut în închisorile comuniste, ar trebui excomunicată și catalogată drept eretică, pentru că astfel de experiențe, după părerea Pr. Mihail, ar trebui experiate în tăcere… Și exemplele sunt nenumărate în această privință. Însă pentru aceasta, îți mai trebuie și oarece timp de lectură, de studiu responsabil…
În privința relației lui Klaus cu Dumnezeu, manifestată, uneori, prin elemente surprinzătoare, chiar credem că Dumnezeu nu poate fi cenzurat și obligat să Se manifeste decât așa cum Își dorește El. Iar spusa aceea că, dacă Hristos ar veni în zilele noastre, mulți dintre aprigii apărători ai așa-zisei ortodoxii L-ar răstigni fără ezitare pentru că nu se încadrează în normele lor de a înțelege Ortodoxia mi se pare paradigmatică în acest sens.
Ne manifestăm regretul că nu întotdeauna Dumnezeu acționează după cum vor unii sau alții, care cuantifică după rețetare proprii modul în care ar trebui să Se manifeste pronia divină.
În ceea ce privește impactul pe care îl are Klaus Kenneth în România, ceea ce ar anula, după același autor, calitatea duhovnicească (e vorba de aparițiile media, conferințe etc.), trebuie precizat că invitația lui Klaus Kenneth de a veni în România vine din partea Editurii Agnos, cea care a organizat și a susținut în totalitate turneele și care i-a fixat desfășurătorul acestor deplasări (inclusiv apariții TV, materiale de presă scrisă, conferințe, lansări de carte etc.). Ar fi absurd să creadă cineva că un autor se autoinvită să-și promoveze o carte care, în toate țările în care a fost editată, s-a vândut oricum în tiraje de masă. Iar Mănăstirea Antim e una din acele linii prin care cartea lui Klaus s-a distribuit până acum în câteva sute de exemplare. Asta în condițiile în care Mănăstirea Antim a beneficiat de un comision destul de generos din această vânzare… Deci, până la urmă, și Klaus Kenneth poate fi bun de ceva, chiar și pentru pr. Mihail Stanciu, starețul acestei mănăstiri…
Editura Agnos
Romeo Petrașciuc
  #6  
Vechi 01.12.2010, 08:38:48
mirelat
Guest
 
Mesaje: n/a
Smile you made my day

Citat:
În prealabil postat de Daniel777 Vezi mesajul
Am auzit si de badea Ion,mi-a mai reamintit si Dan Puric...si il iubesc pe taranul care ne asigura noua ceea ce mancam...
Dar fiecare in viata are un har,o chemare....nu inseamna ca daca cineva vrea sa scrie poezii ,sa-l intrebam de ce nu praseste...
Mi-a placut remarca asta cu poeziile si prasitul, m-ai facut sa zambesc.
Chiar aveam nevoie sa ies din butoiul cu melancolie, multumesc!

Si ai mai spus tu ceva ff frumos mai sus, cred ca de la KK citire:
"Ortodoxia este un lucru atât de minunat, dacă o iei în serios! Și Dumnezeu, la fel."
Am sa caut si eu cartea lui, cred ca este interesanta.
Ca opinie apriori, stilul superactiv in ortodoxie nu prea cred ca prinde, nu e genul de pe la Sf. Vasile cel Mare incoace.

PS: apropo de prasit, la noi la biserica se organizeaza un targ de Craciun si fiecare trebuie sa aducem ceva lucrat de noi, handmade, in fine ceva care nu e cumparat de-a gata, si sa-l punem la vanzare. eu una nu ma prea pricep nici la bucatareala, nici la tricotat sau alt craftmanship, dar totusi ma gandeam serios sa particip si eu la targul asta (pe langa simplu cumparator). si cum imi place sa lucrez pe calculator (ptr ca la asta ma si pricep) pana la urma mi-am gasit si eu un proiect care merge acum de sarbatori, un altfel de 'handmade'. deci, ideea pana la urma este sa vrei sa faci ceva, ca da Dumnezeu o mana de ajutor, zic si eu.

Last edited by mirelat; 01.12.2010 at 08:47:01. Motiv: PS
  #7  
Vechi 01.12.2010, 19:42:01
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit Doua milioane de km in cautarea Adevarului

o recenzie a cartii facuta de regizorul Iulian Capsali:

Tocmai am terminat-o. O lectura extrem de placuta a unui marturisitor ortodox, care a avut o evolutie teribila; altul ar fi fost distrus iremediabil iar sufletul sau infasurat pe stalpul iadului. Este o carte despre felul in care Dumnezeu, daca vede ca exista sete de Adevar, te poate scoate din cele mai mari genuni sufletesti. Ce i se reproseaza este ca nu "arata" ca un ortodox. Cred ca poate sparge niste cochilii in care ortodoxul se cuibareste. Sigur ca viata lui este "scandaloasa" si el recunoaste ca a facut, multa vreme, voia diavolului. Dar au fost destui care s-au pocait si au reusit sa devina marturisitori. Oare viata Mariei din Egipt, pana la pocainta, a fost mai curata? Dar a lui Ciprian, vrajitor care avea intalniri directe cu tatal demonilor si a devenit martir (mana sa intreaga se afla la bis. Zlatari de pe Calea Victoriei)? Dar Serafim Rose (la care am o mare evlavie), care a avut episoade homosexuale? De ce sa ne ascundem in spatele unei "cuviosenii" searbede. Ma uimeste faptul ca se aduce in balanta, ca specialist in tema, pe Danion Vasile. Sa ma iertati, dar Klaus Kenneth nu a indemnat pe nimeni la o secesiune in cadrul ortodoxiei, ca sa ma exprim cu gratie. Nu inteleg de ce sperie atat un om care s-a ridicat si a devenit ucenicul Pr. Sofronie si bun prieten cu Pr. Rafael. Ca este filmat cantand intr-un hotel din Bulgaria? Sacrilegiu? Dumnezeule, nu stiam ca un ortodox nu are voie sa cante la chitara! Ca a trecut prin pasaje heterodoxe? Cred ca nu este singurul in istorie. Ca a cunoscut si acolo oameni care l-au ajutat sa se ridice? Totusi, ortodocsii, ca procent, sunt extrem de putini raportat la populatia lumii. Iar daca mai scadem pe cei care doar se declara ortodocsi, atunci totul devine dramatic. Oare Dumnezeu lasa copiii sai complet in deruta, prada exclusiva a demonilor? Eu cred ca noi trebuie sa dam mult mai mult, pentru ca avem dreapta credinta si cererile lui Dumnezeu sunt proportionale cu aceasta maxima revelatie de pe acest pamant. Dar nu putem sa-i desconsideram si sa-i condamnam aprioric pe cei din afara Credintei celei Adevarate. Pentru ca nu stim care este iconomia lui Dumnezeu pentru ei. Este o taina. Mie imi este teama de cei care se uita la ei din varful muntelui spre prapastie. Personal, nu stiu ce-i indreptateste la asta. Nu cred ca detinem exclusivitatea si siguranta Mantuirii. Ar fi prea simplu si complet "neortodox" ca sa gandim asa.
  #8  
Vechi 03.12.2010, 17:52:17
camy_d camy_d is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.11.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.666
Implicit

Înclin să cred până la urmă că este într-adevăr un om bun, dar nu sunt 100% sigură.
  #9  
Vechi 03.12.2010, 18:24:37
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de camy_d Vezi mesajul
Înclin să cred până la urmă că este într-adevăr un om bun, dar nu sunt 100% sigură.
Tare concluzia !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
  #10  
Vechi 03.12.2010, 18:31:52
camy_d camy_d is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.11.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Tare concluzia !
Dacă zici tu :D
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
VAI VAI CE AM AUZIT emanuel2007 Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 212 18.10.2008 22:28:55
Am auzit de un film fain! fratia Stiri, actualitati, anunturi 4 07.08.2008 20:21:45
Ati auzit de ... eternetyz Stiri, actualitati, anunturi 5 28.02.2007 16:25:06