![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Sa fiti binecuvantati! |
#62
|
|||
|
|||
![]()
Daca e sa ne apucam de vorba atunci realitatea este ca parinti acelor copii au fost botezati inainte de a face copii.
Deci pacatul stramosesc le fusese iertat parintilor inainte de a face copii,atunci cand au primit Sfantul Botez. Ce pacate mostenesc copii atunci,ca cel stramosesc nu il mostenesc. Intreb si eu ca sunt curios sa stiu. Oare acei copii nu sunt suflete rationale cu liber arbitru sa decida ei insisi unde merg in Rai sau in Iad?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
#63
|
||||
|
||||
![]()
Sa stiti ca, cel putin in biserica in care am fost eu astazi, la iesirea cu Cinstitele Daruri, proetul a pomenit, atunci cand a venit randul mortilor, si "pe cei morti inainte de vreme si morti in incendii".
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#64
|
||||
|
||||
![]()
Intrebare :
Care din aceste "precepte" le considerati (conform dogmei) ca trebuie respectate, daca luam in consideratie ca traducerea si adnotarile sunt facute pe marginea acestei "Sfinte Scripturi" de un Mitropolit : IPS Bartolomeu Anania ? ("Biblia sau Sfanta Scriptura" aprobata de Sfantul Sinod in anul 2001 - daca sunteti Preot al Patriarhia Romane inseamna ca ASA veti citi in Biserica, din Biblia pe care o aveti astazi sau ma insel ? In legatura cu acei micuti morti (nu din vina lor sau a parintilor) cred ca versetul 4 (mai sus prezentat) spune totul (Iz 18:4): Că toate sufletele sunt ale Mele; precum sufletul tatălui, tot așa și sufletul fiului: ale Mele sunt; sufletul care păcătuiește, acela va muri. Dt 24:16 Rm 2:9 Citat:
Domnule Preot, imi pare rau ... dar ati gresit ! Nu asa se explica ceva, binenteles, daca aveati intr-adevar ceva de explicat. Dupa mine, nu stiati ce sa-i raspundeti doamnei "manuela_m" si in loc sa recunoasteti acest lucru (nu este nici-o rusine sa marturisesti cand nu stii, ... sau poate trebuie sa va fie ?!) ati sarit repede "sa-i puneti pumnul in gura", in loc sa amanati raspunsul pana ce veti gasi o forma "mai cucernica" (mai blanda). S-au credeti ca un Preot este tot stiutor, care nu poate fi contrazis. V-as aduce aminte ca si dumneavoastra ... puteti gresi ! Asa cum si eu pot gresi ! V-ati facut de ras ... Biserica pe care o slujiti (Apropos, eu fiind mai nou pe acest Forum nu am aflat la ce Biserica va inchinati - este cumva ortodoxa si tine de Patriarhia Romana, condusa de Preafericitul Parinte Daniel sau nu ?!). Daca v-am "jignit" cumva, va rog sa ma scuzati ! Nu asta era la ce m-am gandit eu, fiti sigur ! Eu am vrut doar sa va atentionez ca, felul cum ati procedat nu a fost "pedagogic" si ca Preot trebuia sa stiti acest lucru. Doar ati invatat acest lucru in Facultate ! S-au am gresit ?! Si pentru ca tot a fost mentionat un verset din "Sfanta Scriptura" (Iz 18:1-4) vi l-as da in forma acceptata de Sfantul Sinod (cu traducerea lui Anania) : [ VT ] Vechiul Testament [ Iz ] Iezechiel [ Cap. 18 ] Dreptatea lui Dumnezeu și răsplătirea omului. 1 Și a fost cuvântul Domnului către mine, zicând: 2 „Fiul omului, ce înțelegeți voi prin această zicală de printre fiii lui Israel, care zice: «Părinții au mâncat aguridă și fiilor li se strepezesc dinții?». Ir 31:29 Plg 5:7 3 Viu sunt Eu! zice Domnul: Zicala aceasta nu va mai fi spusă în Israel! <<a>> 4 Că toate sufletele sunt ale Mele; precum sufletul tatălui, tot așa și sufletul fiului: ale Mele sunt; sufletul care păcătuiește, acela va muri. Dt 24:16 Rm 2:9 -------------------------------------------------------- <<a>> Legea lui Moise prevedea responsabilitatea colectivă și ereditară: obștea răspunde solidar pentru păcatul unui singur om, urmașii răspund pentru păcatele părinților (vezi Iș 20, 5; 34, 7; Nm 14, 18; Dt 5, 9). Urmându-i lui Ieremia (31, 29), Iezechiel amendează curajos vechea doctrină și introduce principiul responsabilității individuale: fiecare om răspunde pentru propriul său păcat. Mai mult: dreptul care păcătuiește va fi pedepsit, iar păcătosul care se îndreaptă va fi mântuit. Dumnezeu însă Își păstrează, pentru toți oamenii, o inepuizabilă rezervă de îndurare. Copiii nu pacatuisera (nu avusera cand sa pacatuiasca - Parintii aveau pacatele proprii, ca unii le amesteca : pe ale Parintilor cu ale copiilor - nebotezati, este cu totul si cu totul altceva). Deci ... sufletul lor nu a murit odata cu trupul ! Concluzie : Se pot ingropa alaturi de Familia lor. Nu li se poate aplica "separarea" de Parintii lor, pentru ca ar insemna o "negare" a Cuvantului lui Dumnezeu : "Lasa-ti copiii sa vina la mine !". Unde se vor gasii acesti copiii in "momentul Adevarului" ? Langa "sinucigasi" sau langa "Parintii" lor, atunci cand vor fi chemati in fata lui Dumnezeu ? Si de ce ? Intrebari pentru fiecare (Preot sau mirean - indiferent de Religie). Ca nu i se poate face o Slujba "conform tipicului ortodox" sunt de acord, pentru ca nu fusesera Botezati. Si tot din aceasta cauza, Slujba care totusi se poate face, este de "ajutor" pentru Parintii necajiti (cazul nostru - ca le-au murit copiii in incendiu) din punct de vedere ... PSIHIC. De aceea si Patriarhia a mentionat ca se poate face o "Slujba de Mangaiere" pentru acei Parinti (nu pentru copiii, dupa cum se vede). De fapt cred ca este o "impacare a tuturor partilor implicate ... P.S. Stiind ca sunt unii useri care "sar in sus" la auzirea unei asemeni "blasfemii", ca mi-am permis sa spun unui Preot ca ... "a gresit", le spun atata doar : "discutia este intre mine si dansul si daca am gresit cu ceva, eu mi-am cerut scuze anticipat". Deci numai dansul se poate simti "jignit", ceilalti care se dau ... "jigniti", pentru mine sunt "fariseii" pe care Domnul nostru Iisus Hristos i-a dat afara din Templu. |
#65
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Teologic exista mult mai multe argumente ce sunt necesare pentru o expunere de idei cat mai solida pe acest subiect. Plec de la gandul ca aici, pe forum, nu facem teologie (mai ales la nivel universitar). Explicatia mea, in lumina teologica poate fi intoarsa pe multe fete, adica poate deveni prilej de discutii multe. Un singur lucru trebuie, aici, retinut: omul este fiinta duala, trup si suflet. Omul trupesc (cel in care partea trupeasca este predominanta) nu poate "vedea" corect si total lucrarea duhovniceasca; in aceasta stare, de om trupesc, se cere multa credinta sau macar dorinta curata de a deveni duhovnicesc. Pentru omul duhovnicesc nimic nu mai este ascuns: Duhul il invata toate, pe caile pe care El le stie! Pacatele mostenite de copiii, indiferent de varsta copiilor, provin dintr-o relatie intima si unica: relatia parinte-copil. Nu exista un sablon referitor la transmiterea unui pacat intr-un anumit caz; este doar o situatie intima, particulara, care nu seamana cu nici o alta. Asta ne si asigura individualitatea intr-un grup, tot ceea ce mostenim si dobandim! Citat:
"Nu va mirati de aceasta; caci vine ceasul cand toti cei din morminte vor auzi glasul Lui, si vor iesi, cei ce au facut cele bune spre invierea vietii si cei ce au facut cele rele spre invierea osandirii." (Ioan 5,28-29) Domnul sa ne intelepteasca spre tot lucrul bun! |
#66
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deci, dumneavoastra domnule Preot Gheorghe, i-ati mentionat doamnei "manuela_m", sa ia aminte la niste versete. Din verificarea lor cu "Sfanta Scriptura" in fata, am descoperit cu surprindere ca ... nu se potriveste cu ce se citeste in Biserica Ortodoxa Romana (de ce oare ?!) si ce ati prezentat dumneavoastra. Atunci m-am gandit ca nu imi este asa de greu ca sa dau si crestinilor ortodocsi romani (care apartin de BOR) sa citeasca si "textul" aprobat de Patriarhia Romana in anul 2001 (www.dervent.ro/biblia.php - are textul complet, dar cu unele greseli sau www.patriarhia.ro - textul fara adnotari): [ VT ] Vechiul Testament [ Pr ] Proverbele lui Solomon [ Cap. 17 ] CAPITOLUL 17 Cearta și vrajba. 28 Cel ce împiedică rostirea unei vorbe grele e un om cu minte, iar omul care rabdă mult e un înțelept. Iac 1:19 Obs. : Unde este nebunul aicea ?! [ VT ] Vechiul Testament [ Pr ] Proverbele lui Solomon [ Cap. 15 ] CAPITOLUL 15 Roadele iscusinței. Mijloace împotriva păcatelor. 5 Cel fără minte își bate joc de învățătura tatălui său, dar cel ce-i păzește porunca e mai înțelept. În dreptatea prisositoare este multă putere, dar necredincioșii vor fi smulși din pământ cu rădăcini cu tot. Obs. nebun = om fara minte. De fapt "trageti spuza pe painea dumneavoastra" din simplul motiv ca vreti sa "crede(m) fara a cerceta", impotriva "Cuvantului" care ne indeamna dimpotriva ... sa "cercetam". [ VT ] Vechiul Testament [ Pr ] Proverbele lui Solomon [ Cap. 1 ] CAPITOLUL 1 Cum se dobândește și se pierde înțelepciunea. 7 Începutul înțelepciunii e frica de Dumnezeu <<f>>, iar cunoașterea e bună pentru toți cei ce o săvârșesc; evlavia față de Dumnezeu e începutul priceperii, iar cei necredincioși defaimă înțelepciunea și învățătura. Iov 28:28 Ps 110:10 Pr 9:10 Ecc 12:13 Sir 1:14 ------------------------------------------------ <<f>> Textual: „frica lui Dumnezeu“. Acest genitiv însă nu înseamnă câtuși de puțin că frica ar fi o însușire a lui Dumnezeu, ci caracterul ei excepțional, superlativ, așa cum este „omul lui Dumnezeu“. Despărțind-o de frica obișnuită, comună, care pune sufletul în dezordine, Sf. Grigorie Sinaitul o definește drept „veselie cu cutremur și cu multe lacrimi, când harul mângâie sufletul“. Monahul Calist și Monahul Ignatie Xanthopol împart frica de Dumnezeu în două categorii: aceea a începătorilor, ilustrată prin texte din Pr 1, 7; Ps 33, 11; Sir 2, 7; 2, 16, dar și prin spusele Cuviosului Isaac Sirul: frica de Dumnezeu e începutul virtuții și rodul credinței; a doua categorie, a celor cu viață duhovnicească îmbunătățită, este ilustrată de Ps 111, 1; Ps 127, 4 și Pr 10, 30, iar Sf. Petru Damaschin o atribuie celor aproape de desăvârșire duhovnicească: ea iubește virtutea și se teme de schimbare. T. M.: „Frica de Dumnezeu este începutul (principiul) cunoașterii“. Deci, doamna "manuela_m", la aceste "invataturi" s-a referit domnul Preot, atunci cand v-a "luat la rost". Asta binenteles, daca si dumneavoastra sunteti "Botezata" de un Preot care apartine de Biserica Ortodoxa Romana (in caz contrar, puteti ramane la ... traducerea pe care v-a dat-o domnul Preot, deoarece traducerea "Sfintei Scripturi" de care spun eu nu mai are importanta in cazul cand nu doriti sa o respectati - e simplu, nu ?!). A gresi este omeneste ! A persista in greseala .... il las pe domnul Preot sa ne spuna continuarea (ca sa nu se interpreteze de cineva ca imi permit sa-i dau eu lectii domnului Preot, cand ar trebui sa fie invers). |
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
eugenb, dumneavoastra nu ma cunoasteti, eu nu va cunosc, dar avem o cunostiinta comuna cu care eu m-a intalnesc destul de des (din pacate, e si prost si fudul). Despre pedagogie, in micimea mea, am zis ca daca o sa il iau pe Solomon de martor poate o sa "dea bine". Solomon nu s-a suparat, ce cedeti? Sa fiti linistit! Last edit: Citat:
Editia Sfintei Scripturi pe care am folosit-o este cea tiparita la Editura Institutului Biblic si de Misiune al B.O.R., Bucuresti - 1994. Vreti sa fiu iar ironic? V-as spune ca m-a indus in eroare faptul ca scria, chiar la inceput, ca are aprobarea Sfantului Sinod al B.O.R. Iar acum din nou serios: poate fi o scapare faptul ca nu am mentionat editia. Stiu insa ca exact acest lucru vreti sa-l folositi: sunt mai multe Scripturi, cea ortodoxa nu corespunde realitatii, etc. Nu este nici in topic si nici suficient de inteligent. In acest loc (un forum pe internet) dumneavoastra incercati sa introduceti ideea ca daca nu sustii o discutie cu argumente academice, cu cel putin 80% din dovezile arheologice sau de orice alt fel din domeniu pe acea tema, eventual in original, nu poate fi credibila. Eu cred ca, dimpotriva, discutiile in acest spatiu au un caracter aparte ce rezerva dreptul de a fi participanti la ele pentru omul de orice calibru. Sunt discutii de masa, nu elitiste. Intr-un astfel de mediu nu am de gand sa fac prozelitism, sau sa creez diversiuni cu scopul de a acoperi vreo greseala a mea sau a Bisericii mele. Sunteti cel putin paranoic atunci cand insinuati ca, intentionat induc in eroare un biet suflet singur si neajutorat (intrucat i-ati luat apararea), poate si cam greu de cap (deoarece ii explicati ceea ce persoana, saraca, nu putea sa inteleaga). Citatele acelea introduse in cadrul postului meu au rolul de a sublinia ca ma adresez celui de la care provin citatele. Si intrucat persoana cu care "discutam" s-a declarat cunoscatoare in amanunt a teologiei si trairii ortodoxe, vazand insa ca afirmatiile tradeaza exact contrariul, mi-am permis sa pun aceasta situatie pe seama unei lipse de intelepciune; prea semana atitudinea cu telenovelele! Iar atitudinea dumneavoastra, daca nu se tempereaza incepe sa semene cu filmele horror cu diavoli inchipuiti in care scenaristul nu stie si de existenta lui Dumnezeu. Imi rezerv dreptul de a nu mai "dialoga" cu dumneavoastra pe tema aceasta, deoarece consider ca ceea ce a fost de zis s-a zis, chiar cu varf si indesat (asta din cauza mandriei mele accentuate). Nu sunt destept, nici frumos, nici bun, nici "cool", sunt doar crestin! Asa sa-mi ajute Dumnezeu! Last edited by Pr.Gheorghe; 22.08.2010 at 23:43:16. |
#68
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Domnul să ne ferească de sminteală și mândrie!
__________________
Mulțumescu-Ți Ție, Doamne, pentru toate, pentru fiecare zi și pentru moartea ce va veni, Te ascult, Doamne și nici măcar după ascultare, nu-mi da mie, ci numai după voia Ta, ajută-mi părtaș să fiu binecuvântărilor Tale, acum și întru împărăția Ta. Amin. |
#69
|
|||
|
|||
![]()
Mai sunteti, mai, multi smintiti de preoti? Trebuie sa fie tare fain sa te iei de un preot, ca stii ca nu prea are voie sa-ti raspunda cu aceeasi moneda. Ptiu, sa nu va deochi, vitejilor!
![]()
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#70
|
||||
|
||||
![]()
Mă întristează să văd un preot atacat în acest fel. Chiar dacă părintele face parte dn altă confesiune decât a mea, cred că preoția sa este reală și nu se cuvine a se vorbi astfel cu un om consacrat lui Isus. Doar 11 mesaje a avut cucernicia sa și ați și tras concluzia că e om mândru, că e duplicitar, și altele. Să nu știți oare că ofensa adusă unui preot este păcat teologic ? Dacă nu mă credeți pe mine, întrebați-l pe confesorul dv, cu care cred că neapărat trebuie să discutați aceasta.
Poate că au dreptate preoții să fie atât de rar prezenți pe forumuri, chiar și pe cele care se vor creștine și ortodoxe. Culmea este că tot noi ne plângem că nu sunt preoți pe forumuri. Acest topic este o explicație a fenomenului.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 22.08.2010 at 23:02:20. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Pomenirea copiilor morti nebotezati. | georgeval | Generalitati | 27 | 16.02.2011 14:19:22 |
Copiii nebotezati au parte de slujba inmormantarii? | manuela_m | Intrebari utilizatori | 4 | 21.08.2010 18:23:53 |
Copil nascut cu un verset scris pe picior | adelin | Stiri, actualitati, anunturi | 22 | 07.02.2010 10:14:31 |
Inmormantarea copiilor nebotezati | huchohucho | Slujba inmormantarii | 0 | 06.02.2010 18:26:31 |
semnul de egalitate | mirelat | Generalitati | 51 | 27.02.2009 12:16:16 |
|