Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #51  
Vechi 22.08.2010, 09:05:16
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
O sancta simplicitas! Să crezi că diavolul este alungat de un simplu obiect din lemn! Acest soi de demoni iese afară doar prin puterea lui Dumnezeu cu post și rugăciune (Matei 17,21) nu prin semne făcute cu un lemn. Altfel diavolul rămâne, impresionează și amăgește încă după 15 ani...
Nu pot să uit cum explica un frate fost călugăr catolic în tinerețe ce este crucea (și arăta cu brațele semnul crucii), și credeți-mă: știa ce vorbește. Acolo unde se întâlnește verticala voiei lui Dumnezeu cu orizontala voinței omului, acolo apare suferința și crucea. Crucea aceasta ne îndeamnă Hristos s-o luăm zilnic.
In primul rand am relatat ce am vazut. Nu era o slujba de exorcizare in acel moment. Nu mai rastalmaciti totul, narav pe care l-ati capatat si de care nu va debarasati. In momentul cand autocarul cu 45 de turisti a ajuns acolo, era dupamasa, iar cei doi posedati erau inauntru in biserica, stateau pe scaunele din laterala. Nu era slujba, nu era preotul inauntru, deci nu se pune vorba ca era slujba de alungare a diavolului. Normal ca slujba de exorcizare e facuta de preoti, in general mai multi, cu post si rugaciune dar si cu ajutorul crucii de care, se teme cu adevarat diavolul, asta am vazut-o cu ochii mei. Acu cu impresionatul si amagitul diavolului. de ce nu strigau cei doi posedati, ca ii arde mana ce ii atinge, nu crucea. Sau alte obiecte cu care erau atinsi. lasati-o mai moale cu rastalmacitul Scripturii, in ceea ce priveste crucea, crucea e cruce, a fost si va ramane. Primii crestini imediat dupa Hristos care s-au raspandit, aveau semn de recunoastere crucea , asta o spun scrierile , nu neaparat religioase, cat si cele istorice si descoperirile arheologice, pe care vrem nu vrem exista. ideile voastre despre cruce si alte idei eretice, au aparut cu mult incoace de la Hristos, in ultimii sute de ani. Ar trebui sa puna toata lumea mana pe istorie sa citeasca cum s-au impus primii protestanti cand s-au desprins din catolicism. Prin crime si razboaie. Si in ce an a fost asta, si unde s-a intamplat.
In ce razboi la propriu, cu crime strigatoare la cer, a fost implicata ortodoxia de cand exista ea? \

Ai vazut vreun diavol, la propriu vreodata? tu si el? eu am vazut: si crucea si cuvantul tatal din inceputul rugaciunii Tatal nostru, spus de 3 ori, a fost suficient ca sa il fac sa dispara. de ce de trei ori? de ce nu o data sau de doua ori? si ca sa nu rastalmaciti iara va spun, ca am inceput sa zic Tatal nostru dar nu am avut puterea sa spun decat: ta... prima data, ta... a doua oara si cand am inceput a treia oara : am putut sa zic Tatal nostru care esti in ceruri... Si totul a fost independent de vointa mea.
Diavolul are o putere imensa, dar prin rugaciune si cu ajutorul crucii nu te atinge.
Reply With Quote
  #52  
Vechi 22.08.2010, 09:16:29
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
O sancta simplicitas! Să crezi că diavolul este alungat de un simplu obiect din lemn! Acest soi de demoni iese afară doar prin puterea lui Dumnezeu cu post și rugăciune (Matei 17,21) nu prin semne făcute cu un lemn. Altfel diavolul rămâne, impresionează și amăgește încă după 15 ani...
Nu pot să uit cum explica un frate fost călugăr catolic în tinerețe ce este crucea (și arăta cu brațele semnul crucii), și credeți-mă: știa ce vorbește. Acolo unde se întâlnește verticala voiei lui Dumnezeu cu orizontala voinței omului, acolo apare suferința și crucea. Crucea aceasta ne îndeamnă Hristos s-o luăm zilnic.
Aaa, uita-i. Oare nu o fi fost invers:cu verticala si orizontala/? O fi facut studii matematice fostul calugar catolic. Eu zic ca Voia lui Dumnezeu e pretutindeni, doar noi sa avem ochi sa vedem si simturi sa simtim. Sau sa intelegm ca Voia lui Dumnezeu vine doar pe verticala? Mai da plastic si simplist mai ganditi.
Reply With Quote
  #53  
Vechi 22.08.2010, 12:55:07
I.Calin's Avatar
I.Calin I.Calin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.08.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Cunoasteti vreun cult protestant sau neoprotestant care ignora Crucea?
Imi puteti da numele lui?
Studenții în Biblie, Martorii lui Iehova și "derivațiile", dacă or fi...
Reply With Quote
  #54  
Vechi 22.08.2010, 13:08:58
I.Calin's Avatar
I.Calin I.Calin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.08.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Pai, daca sunt asa multi care regreta, sfatuiti-i sa treaca inapoi la ortodoxie!
Cine-i impiedica?
Implicațiile sociale și familiale sunt destul de mari și dureroase și acestea, din păcate, sunt mult mai importante pentru noi, atâta vreme cât pentru "reconvertire" avem nevoie de sprijin și înțelegere din partea celorlalți. Cine e dispus să accepte cu seninătate și bunăvoință plecarea ta?
Reply With Quote
  #55  
Vechi 22.08.2010, 14:01:36
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Primii crestini imediat dupa Hristos care s-au raspandit, aveau semn de recunoastere crucea , asta o spun scrierile , nu neaparat religioase, cat si cele istorice si descoperirile arheologice, pe care vrem nu vrem exista.
Primul semn de recunoaștere a creștinilor a fost peșteșe (ICHTIOS), apoi desigur a apărut și crucea. Diferența este că apostolii și primii lor urmași nu se închinau peștelui, pe când creștinii de la Constantin cel Mare încoace au început să folosească crucea în închinare.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
ideile voastre despre cruce si alte idei eretice, au aparut cu mult incoace de la Hristos, in ultimii sute de ani.
Exact, "ideile eretice" cu privire la închinarea la cruce au apărut în ultimile 17 sute de ani. Hristos și apostolii nu au poruncit niciodată să divinizăm "sfânta cruce", "sfântul piron", "sfântul ciocan" ori "sfântul flagellum".

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
In ce razboi la propriu, cu crime strigatoare la cer, a fost implicata ortodoxia de cand exista ea?
Toate crimele sunt "strigătoare la cer" de la dreptului Abel încoace. Ar fi mai înțelept să evitați subiectul acesta...
Reply With Quote
  #56  
Vechi 22.08.2010, 21:48:46
macsim
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ionut stefan Vezi mesajul
dracii se tem de SFANTA CRUCE DE MAICA DOMNULUI DE SFINTI iar acesti prapaditi de sectanti nu au nici o treba,din contra chiar iau in batjocura.se pare ca sunt mai rau decat dracii,cum sa nu isi frece mainile spurcatul satan cand are atati slujitori.

Eu cred ca se tem de Hristos si de numele Lui ...
Reply With Quote
  #57  
Vechi 22.08.2010, 21:53:34
macsim
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ionut stefan Vezi mesajul
Doamne, armă asupra diavolului Crucea Ta o ai dat nouă, că se îngrozește și se cutremură, nesuferind a căuta spre puterea ei, că morții a sculat și moartea o a surpat, pentru aceasta ne închinăm Îngropării Tale și Învierii.” (din slujba Sfântului Maslu)
"Iata ca v-am dat putere sa calcati peste serpi si peste scorpioni si peste toata puterea vrajmasului: si nimic nu va va putea vatama. " (din Biblie, Luca 10:19)
Reply With Quote
  #58  
Vechi 22.08.2010, 22:39:38
vasinec77 vasinec77 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.08.2010
Mesaje: 64
Implicit

Citat:
În prealabil postat de macsim Vezi mesajul
Eu cred ca
Asta este credinta care o sa va duca la mantuire?
Reply With Quote
  #59  
Vechi 23.08.2010, 09:46:33
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Primul semn de recunoaștere a creștinilor a fost peșteșe (ICHTIOS), apoi desigur a apărut și crucea. Diferența este că apostolii și primii lor urmași nu se închinau peștelui, pe când creștinii de la Constantin cel Mare încoace au început să folosească crucea în închinare.

Exact, "ideile eretice" cu privire la închinarea la cruce au apărut în ultimile 17 sute de ani. Hristos și apostolii nu au poruncit niciodată să divinizăm "sfânta cruce", "sfântul piron", "sfântul ciocan" ori "sfântul flagellum".

Toate crimele sunt "strigătoare la cer" de la dreptului Abel încoace. Ar fi mai înțelept să evitați subiectul acesta...
Primul semn de recunoastere a crestinilor era crucea. Ceea ce pe hartie, sau nisip, (ca pe vremea aceea pe pamant era facut acest semn), era o cruce desenata continuu fara ridicarea mainii de jos, incepand de sus linia verticala si dusa intr-un mic cerc spre linia orizontala. Semana cu un peste, de aici confuzia, dar era cert crucea. asta o spun ultimii crecetatori care au studiat semnul si cum e facut. Repeta tu cu mana ta si fa crucea pe hartie cu un creion fara sa ridici deloc creionul si fara sa intrerupi crucea. Fa o cruce pornind cu lina verticala si continuand cu cea orizontala fara sa ridici creionul de pe hartie. Va rezulta ceea ce ereticii spun cum spui si tu, un desen ce aduce si cu un peste, dar care e crucea. Simbulul crucii, prin linia continua, inseamna continuitatea in credinta in cruce, in vesnicie.
In toate subiectele tratate de voi exista rastalmacirea adevarului, si in acest caz nu va lasati mai prejos. Poate la pesti va inchinati voi sectarii, ca am vazut destui care au pe masini in spate semnul unui peste si laudandu-se mari sectari (ca nu pot zice mari crestini).

Domnule, nu se inchina nimeni la cruci, nimic nu stii si nimic nu vrei sa intelegi. diavolul nu te lasa, te chinuie amarnic.

Sfînta Cruce în creștinism

În Noul Testament Crucea are o altă semnificație decît cea pe care o avea la popoarele precreștine. Crucea nu poate fi despărțită de Persoana Mîntuitorului Iisus Hristos care este “mîntuirea păcătoșilor” (Ef.2, 13-22). Prin jertfa de pe Cruce a Mîntuitorului ea este obiectul mîntuirii neamului omenesc. Răstignirea Mîntuitorului cu brațele deschise vrea să arate opera de mîntuire orientată către toți oamenii. Hristos îi îmbrățișează pe toți, “destrămînd dușmănia, prin trupul Său” (Ef. 2., 15). În felul acesta se restabilește pacea dintre Dumnezeu și om, dintre om și Dumnezeu și dintre oameni.

Brațele Crucii au și ele o semnificație aparte. Cel orizontal arată că jertfa Mîntuitorului se răsfrînge asupra întregii creații, restabilește armonia dintre om și creație. Brațul cel vertical arată actul de refacere a legăturii dintre Dumnezeu și om, dintre ceresc și pămîntesc, arată posibilitatea de îndumnezeire a omului. Omul nu mai este un “animal rațional”, ci un “animal îndumnezeit” – după cum afirmă P. Nellas.

În creștinism Sfînta Cruce are mai multe semnificații:

a) duhovnicească;
b) de altar de jertfă (jertfelnic);
c) semn dumnezeiesc.

Ca înțeles duhovnicesc Crucea reprezintă dragostea lui Dumnezeu față de noi. Fiul Omului a luat trup de om pentru a ispăși păcatele lumii. Învierea Mîntuitorului este o mărturie a transformării trupului omenesc, restaurarea și îndumnezeirea lui. Pentru a învinge moartea Dumnezeu trebuia să stîrpească sămînța răutății care era pătrunsă în ființa umană și în creație, iar originea răului a fost mîndria.

Jertfa pe Cruce este un semn al smereniei, un semn al ascultării față de voia lui Dumnezeu ca răspuns la mîndria și neascultarea protopărinților noștri Adam și Eva. În această jertfă a Mîntuitorului se descoperă esența iubirii creștine care diferă radical de iubirea erotică, senzuală, egocentrică din păgînism. Evanghelia ne descoperă acest adevăr: “Nimeni nu are mai mare dragoste ca aceasta decît ca viata să și-o pună pentru prietenii săi” – spune Iisus (Ioan 15, 13).

Sfînta Cruce este altarul de jertfă al lui Hristos.

După cum în Vechiul Testament pentru ispășirea păcatelor se aducea jertfă, la fel pentru iertarea păcatului comis de protopărinții noștri era nevoie de jertfa Mîntuitorului. Dacă în Vechiul Testament locul de jertfă de animale era socotit sacru, iar cel ce se atingea de el era sfințit (Ieș. 30, 28-29), este de la sine înțeles că Crucea trebuie privită ca un simbol al harului sfințitor în lume. Prin sîngele Mîntuitorului s-a sfințit și Crucea care devine din obiect de tortură un obiect de sfințire și de mîntuire a credincioșilor. Din acest motiv, Apostolul Pavel spune că Crucea devine din obiect de sminteală pentru cei necredincioși simbol al biruinței și al mîntuirii (I Corinteni 1, 18).
Crucea este altarul de jertfă al Mîntuitorului, în felul acesta se descoperă unitatea adîncă dintre Hristos și Cruce fără de care nu era posibilă mîntuirea neamului omenesc. Crucea este altarul de jertfă prin care se ridică păcatele lumii (Evrei 9,28). Această jertfă sîngeroasă de pe Cruce se prelungește pînă la sfîrșitul veacurilor în mod nesîngeros în Biserică la Sfînta Liturghie (Mt.28,20). Împărtășania care se oficiază la Liturghie reprezintă trupul lui Hristos în chip real care nu diferă cu nimic de cel oferit apostolilor la Cina cea de Taină de Mîntuitorul. El este puterea dumnezeiască care ne repară trupul nostru de puterea morții și ne ajută să avem viața veșnică ( Ioan 6, 53-59).

Crucea este semnul lui Hristos și al creștinilor. Scriptura vorbește despre “semnul Fiului Omului” (Mt. 24,30), iar Biserica a văzut în acest semn Sfînta Cruce, deoarece prin ea dobîndim mîntuirea, cu ea deschidem porțile raiului. Astfel Crucea devine și semnul creștinilor ca semn de iubire dintre Dumnezeu și om, motiv pentru care noi ne însemnăm cu acest semn (Pr. Prof. Dr. Constantin Galeriu, Ortodoxia nr. 3, 1978, p. 497-511).

Prin închinarea la Sfînta Cruce credincioșii se închină Celui care S-a răstignit pe ea – Mîntuitorului Iisus Hristos. De aceea credincioșii se închină Sfintei Cruci pentru că prin jertfa Mîntuitorului se dobîndește viața veșnică, se restaurează ființa umană, adică omul are posibilitatea să biruie moartea, să se vindece sufletește și trupește prin puterea ei. În felul acesta, omul este chemat la îndumnezeire, la împlinirea lucrării care trebuia s-o facă Adam și Eva.

Însemnarea credincioșilor cu semnul Sfintei Cruci are o semnificație dogmatică care reflectă învățătura de credință creștină. Cele trei degete împreunate reprezintă Sfînta Treime – Dumnezeul tuturor care se află în cer. Cele două degete strînse în palma mîinii drepte reprezintă, pe de o parte, cele două firi ale Mîntuitorului Iisus Hristos, unirea dintre firea umană și cea dumnezeiască, coborîrea lui Dumnezeu pe pămînt, iar, pe de altă parte, îi reperezintă pe Adam și Eva care se închină Sfintei Treimi aici pe pămînt. Semnul Sfintei Cruci reprezintă restabilirea legăturii dintre cer și pămînt, dintre firea umană și cea dumnezeiască.

Părțile trupului care sînt însemnate cu semnul Sfintei Cruci au și ale un simbolism dogmatic. Fruntea închipuie cerul, pieptul (pîntecele) închipuie pămîntul, iar umerii închipuie locul și semnul puterii. Sfîntul Ambrozie al Milanului spune că fruntea reprezintă sediul cugetării, adică al mărturisirii lui Dumnezeu prin cuvînt și gîndire; inima reprezintă sediul iubirii, pentru că Dumnezeu este iubire și noi, la fel, trebuie să iubim; brațele reprezintă efortul, activitatea, munca care trebuie s-o depună credinciosul pentru Hristos.( Pr. Prof. Nicolae Petrescu, Ortodoxia, anul XLVII nr. 1-2, ianuarie-iunie 1995, p. 102-109).

Crucea la români

În spiritualitatea românească, Sfînta Cruce este cinstită și prin observarea riguroasă a postului prescris de Biserică în zilele închinate sfintei Cruci. Pravila Mare, din anul 1652, prevede și pînă astăzi obligația postului „…și în ziua înălțării și de viață făcătoarei Cruci, luna septembrie 14/27, ori în ce zi se va întîmpla, ori sîmbăta ori dumineca, sau într-altă zi, și alt nu mîncăm fără numai untdelemn și vin, iar pește nicidecum, pentru legarea zilei” (Îndireptarea legii (Pravila Mare), 1652, p. 189.)

Semnificativă este situația mărturisită de mulții călători prin părțile noastre. Toți au fost surprinși de mulțimea răstignirilor (Troițe) care se află la răscruci, lîngă fîntîni, biserici, cimitire, prin sate (mai ales) și orașe. Nici o țară ortodoxă nu are atîtea răstigniri ca cele aflate în țara noastră.


Aproape instinctiv, noi coborîm pe filiera spirituală a neamului pentru a ajunge la miezul ființei noastre care ne protejează în lumea aceasta, care ne dă puteri să mergem mai departe, care ne ajută să biruim răul. Cinstirea Crucii în modul acesta aproape instinctiv confirmă, odată în plus, că poporul nostru s-a născut creștin.

Pe lîngă aceasta, Crucea mai este și un mijloc de aducere aminte a istoriei mîntuirii întregului neam omenesc. Prin exemplul Mîntuitorului nostru Iisus Hristos, creștinismul ne arată că viața veșnică se dobîndește în urma biruinței asupra păcatului, Învierea este precedată de Crucea Golgotei. În felul acesta, creștinismul îi atribuie o nouă conotație suferinței și Crucii. Prin suferință ajungem la lumina Învierii, iar credincioșii trebuie să fie conștienți de acest adevăr existențial.

Acest lucru este redat și prin faptul că Crucea lui Hristos a fost înălțată pe dealul Căpățînii ( din ebraică Golgota se traduce căpățînă), acolo unde a fost îngropat Adam. Acesta este motivul pentru care la baza Sfintei Cruci este reprezentat un craniu care simbolizează, totodată, și biruința asupra morții. Așa cum prin Adam a pătruns moartea în lume, prin moartea pe Cruce a Mîntuitorului Iisus Hristos este adusă Viața veșnică și Învierea.
Reply With Quote
  #60  
Vechi 23.08.2010, 09:48:37
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Crucea este obiectul mantuirii neamului omenesc. De aceea e sfanta.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Biblia fara numele lui Iisus Hristos delia31 Despre Sfanta Scriptura 10 23.04.2012 13:06:25
Sa nu uitam ca Domnul Iisus Hristos este acum pe Cruce Adriana Cluj Rugaciuni 7 13.04.2012 17:02:34
Simbolul de Credinta in Bisericile Protestante georgeval Biserici Protestante 15 03.07.2010 17:49:34
Credeti ca exista mantuire fara Hristos? lacrimi Despre Sfanta Scriptura 57 22.02.2010 22:39:35
Cele 7 cuvinte rostite de Hristos pe cruce georgeval Generalitati 21 14.04.2009 23:07:36