Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.09.2010, 15:12:29
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel777 Vezi mesajul
Poate multi se intreaba de ce Dumnezeu nu ne raspunde mai direct intrebarilor si problemelor noastre,si ne lasa oarecum fara indrumare.
...
Dumnezeu ne vorbeste mai ales in Sfintele Taine, mai ales in Duhul Sfant.

Noi oamenii nu vrem sa auzim... pentru ca asa cum spune Domnul: "nu voiți să veniți la Mine, ca să aveți viață!" (Ioan 5,40).

" Căutați pacea cu toți și sfințenia, fără de care nimeni nu va vedea pe Domnul," Evrei 12,14 de aceea cand Domnul a intrat in Ierusalim doar cei drepti din multime au auzit glasul Tatalui caci pentru cei pacatosi a fost tunet: " Iar mulțimea care sta și auzea zicea: A fost tunet! Alții ziceau: Înger I-a vorbit! " Ioan 12,29
Asa si astazi cei drepti care se curatesc pe ei si se sfintesc traind in Duh Sfant poarta un dialog cu Dumnezeu in rugaciune...
Sunt multi preoti ortodocsi contemporanti care vad "in Duh" (Sfant), adica intreaba pe Dumnezeu si EL raspunde.

Last edited by Eugen7; 20.09.2010 at 15:15:57.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 20.09.2010, 17:00:19
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

Daca Dumnezeu ar tacea, rugaciunea nu ar mai fi dialog. Aceasta ar fi lipsita de sens.

Insa o Persoana din Sfanta Treime ni s-a descoperit drept Cuvant. Prin urmare, nu putem afirma ca Dumnezeu tace. Dumnezeu Cuvantul graieste neincetat catre noi prin creatie, prin Scriptura si prin Hristos.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.09.2010, 17:08:12
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.855
Smile

Citat:
În prealabil postat de Marius22 Vezi mesajul
Daca Dumnezeu ar tacea, rugaciunea nu ar mai fi dialog. Aceasta ar fi lipsita de sens.

Insa o Persoana din Sfanta Treime ni s-a descoperit drept Cuvant. Prin urmare, nu putem afirma ca Dumnezeu tace. Dumnezeu Cuvantul graieste neincetat catre noi prin creatie, prin Scriptura si prin Hristos.
Un raspuns edificator! Asa este, creatia Sa este o marturie a iubirii Sale fata de noi, este dialogul Sau cu noi.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 20.09.2010, 17:55:10
crestinOrtodoxa
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Logic ca Dumnezeu NU vorbeste DIRECT cu noi. Daca i-am auzi vocea credeti ca ne-ar face sa credem si sa ne rugam mai mult? nu cred. Sfantul Gheorghe a sculat mortii din mormant si i-a pus sa vorbeasca despre cele de dincolo si lumea tot n-a crezut.


Dar... Dumnezeu comunica cu noi mereu. Nu prin vorbe, ci prin ceva mai important- intarirea credintei. Rugaciunea personala si rugaciunea colectiva- astea sunt cele doua cai principale de "acces". Si orice alegere si fapta care ne duce spre calea cea dreapta sunt in sine rugaciuni. Si primim sprijin pt aceste rugaciuni mult mai mult decat meritam.Intr-adevar "daca faci un pas spre Dumnezeu, Dumnezeu face doi pasi catre tine."


Cautam prea multe minuni unde nu sunt. Spunea Sf. Ioan Gura de Aur ca virtutile sunt mai pretioase decat minunile. Poate pt ca virtutile sunt niste minuni mult mai mari decat "minunile" in sensul direct in care le percepem in general (vindecari/aparitii/etc)
Si virtutile nu le putem obtine decat tot de la Dumnezeu- daca ne lepadam de noi insine.
O virtute la care lucram fiecare este rugaciunea. Si are mai multe trepte. Daca Dumnezeu ne ajuta sa simtim cu sufletul o rugaciune (de orice fel)- ce alta dovada mai mare de minune vrei? (nu ca n-ar fi destule in jur...)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.09.2010, 18:14:14
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de crestinOrtodoxa Vezi mesajul
Logic ca Dumnezeu NU vorbeste DIRECT cu noi. Daca i-am auzi vocea credeti ca ne-ar face sa credem si sa ne rugam mai mult? nu cred. Sfantul Gheorghe a sculat mortii din mormant si i-a pus sa vorbeasca despre cele de dincolo si lumea tot n-a crezut.
De ce este logic? ca au spus altii ca asa este?
Cu siguranta ne-am ruga mai mult si partea cea mai importanta este ca ne-am ruga mai eficient! ! ! Pentru ca Dumnezeu ne-ar invata cum sa o facem, pe ce "linii telefonice si canale" sa il "sunam" pentru a ajunge ruga la el, altfel bijbiim si de aceea nu ni se da nimic.

Ce anume a facut Sf Gheorghe?
Ai detalii?
Pare a fi spiritism. Cum adica a inviat mortii din mormint?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.09.2010, 18:26:52
crestinOrtodoxa
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

...

http://www.sfantul-gheorghe.ro/viata...he-2010-03-03/

Gheorghe a spus ca Dumnezeu poate sa faca prin el aceasta minune, si ca aceasta va fi nu pentru altii ci pentru poporul care statea acolo de fata. Si s-a rugat mult lui Dumnezeu cu lacrimi. Iar la sfirsitul rugaciunii cind a zis “Amin” mormintul s-a deschis si mortul a iesit viu si toti au cunoscut ca era el cel care murise si care acum era viu.
Atunci Atanasie a marturisit ca Hristos este Dumnezeu Atotputernic, si l-a rugat pe mucenic sa-l ierte. Dar imparatul a zis ca Atanasie si Gheorghe erau vrajitori care isi dadeau ajutor unul altuia, si ca deci otrava nu a fost otrava ci bautura de intarire iar mortul nu a fost mort ci vraja. Si a poruncit sa le taie capetele lui Atanasie si omului inviat din morti, iar pe Sfintul Mucenic Gheorghe sa-l tina in temnita. Iar Gheorghe intrind in temnita se bucura cu duhul si multumea lui Dumnezeu pentru tot binele. Si cei care crezusera in Hristos datorita minunilor facute de el mergeau la el in temnita si dadeau aur strajerilor si intrau si erau povatuiti de el in sfinta credinta. Si printre aceia era si Glicherie, un barbat care avea un bou si boul lui murise intr-un accident. Si s-a plins lui Gheorghe pentru bou. Iar Sfintul Gheorghe a zis zimbind “Mergi frate, si bucura-te, caci Hristos al meu ti-a inviat boul tau”. Glicherie a crezut cuvintele mucenicului, si s-a dus, si si-a aflat boul viu dupa spusele mucenicului. Si indata s-a intors alergind la mucenic si trecind prin mijlocul cetatii striga cu mare glas “Mare este cu adevarat Dumnezeul crestinilor”. Deci ostasii l-au prins si au anuntat pe imparat iar imparatul a dat ordin sa-i taie capul.


Pt mai multe deschide linkul de la inceput.




Daca te uiti atent la semne o sa vezi ca... Dumnezeu comunica cu tine prin simplul fapt ca... de examplu... te pazeste sa nu-ti rupi picioarele in drum spre Biserica. Astfel Dumnezeu iti spune ca vrea sa vii in Casa Lui, prin faptul ca te poti concentra la slujba iti spune ca se bucura ca ai venit. Linistea care ti-o daruieste in suflet este darul, bucuria lui Dumnezeu pt tine pe care o simti. Faptul ca de ex... iti atrage atentia o icoana/un chip de sfant si te decizi sa spui o rugaciune pt sfantul acela seara... asta inseamna ca Dumnezeu vorbeste cu tine mai eficient decat prin cuvinte. Vorbeste cu sufletul tau.
Si ingerii, cand se adreseaza oamenilor, de cele mai multe ori zic "frate suflete"...

Vocea lui Dumnezeu efectiv au auzit-o unii sfinti. Adica nici macar toti sfintii n-au auzit-o, te astepti sa o auzim noi?...
Reply With Quote
  #7  
Vechi 09.10.2010, 10:55:16
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit De ce tace Iisus

Aș vrea să mă refer la o problemă care mi-am pus-o de multe ori și cred că nu sunt singurul. Când aveam unele greutăți sau simțeam că nimeni nu mă înțelege mi-aș fi dorit să fiu în timpul în care Iisus, era pe pământ, că El m-ar fi ajutat.

La Înălțarea Sa, Iisus ne spune că e cu noi până la sfârșitul veacului. Și totuși în multe momente noi simțim că El nu ne aude sau că ne-a uitat. Oare nu se ține Iisus de promisiune?
Când avem cea mai mare nevoie de Iisus? Atunci când avem dureri sufletești sau trupești cauzate de necazuri, boli și altele. Mult timp simțeam că mai binecuvântați erau contemporanii lui Iisus, decât noi care ne rugăm la El și nu ne aude. Iar felul ăsta de a gândi e o hulă adusă la adresa lui Iisus, deoarece Îl facem mincinos (El a promis că rămâne cu noi).

Citind de curând niște predici ale părintelui Arsenie Boca am primit răspunsul la toate cârtelile mele, răspuns ce se află în Sfânta Scriptură. Să vedem puțin ce spune părintele Arsenie. Este vorba în primul rând de o predică ce se referă la episodul femeii cananeence. Femeia avea o durere așa cum toți avem când strigăm la Iisus.

“Durerea nu e un obiect sănătos de meditație. De durere trebuie să scapi, să o depășești, să fii deasupra ei. Dar trebuie să vină cineva să te scoată din cercul tău chinuitor de îngust. Căci durerea ta te ia în vârtejul ei și te închide dinspre toată lumea și dinspre orice lume (te izolează față de orice). E parcă o prelungire a iadului după tine. Cu cât orizontul tău e mai îngust sau mai îngustat de pătimirea ta, cu atât neliniștea ta e mai mare și poate să fie chiar mai mare ca a toată lumea. (…) Dar iată că trece Iisus pe lângă tragedia aceasta. Toate tragediile țipă la Dumnezeu, ori rugându-L, ori hulindu-L. Iisus Se face că nu aude (…). Dar L-au rugat ucenicii Lui s-o audă(…). Iisus s-a făcut că nu-i ascultă nici măcar pe ei. Dar în chip nevăzut atrăgea sufletul deznădăjduit al cananeencei la Sine și ea venind I s-a închinat Lui, zicând: “Doamne, ajută-mi!”. Se afla sărmana femeie în îngustimea durerii ei. I-a spus și Iisus o îngustime tot atât de strâmtă ca și a ei. Nu sunt trimis decât numai către oile cele pierdute ale casei lui Israel și că: Nu se cade a lua pâinea fiilor și a o da câinilor!. Cu alte cuvinte, Iisus îi punea în față păcatul ei, peste care o îmbia să treacă și iată că femeia aceasta a ieșit din îngustimea sa și nu s-a smintit că-i asemănată cu câinii. Atunci când ochiul ei a văzut mai mult, când s-a mutat din îngustimea durerii sale în bunătatea fără de margini a lui Dumnezeu, în clipa aceea s-a izbăvit. Așa a condus Dumnezeu minunea aceasta, că a tămăduit mama și pentru tămăduirea ei s-a însănătoșit și fiica ei de acasă” (părintele Arsenie Boca – Omul, zidire de mare preț).

Prin urmare, greutățile pe care le avem ni se dau din cauza îmbolnăvirii sufletului nostru. Iar Iisus încearcă să ne tămăduiască sufletul. Și cum o face? Nu neapărat făcându-ne câini, ci prefăcânu-Se că nu ne aude sau permițând unele răutăți în plus de la cei din jurul nostru etc. Deci, și dacă am fi contemporani cu Iisus lucrurile nu s-ar schimba cu noi. El ne-ar face câini pentru a ne scoate din îngustimea vieții noastre păcătoase, iar noi am pleca de la El îmbufnați de un “așa-zis Mesia”.

Un alt motiv pentru care Iisus nu ne ajută e slăbiciunea credinței. Să ne amintim de episodul copilului lunatic. Ucenicii nu-l puteau vindeca din lipsa credinței, iar tatălui, ca și ucenicilor, îi lipsește credința. Să vedem o analiză făcută de părintele Arsenie la acest episod:

“1. Cărturarii certându-se cu Apostolii cu prilejul epilepticului. Când nu pot oamenii nimic, ceva tot pot: se iau la ceartă. Neputința nu tace.
2. Iisus îi întreabă și El.
3. Tatăl copilului prezintă bolnavul, diagnosticul și diagnosticul ucenicilor: neputința.
4. Iisus desăvârșește diagnosticul, mai întâi al ucenicilor, adăugând că mai mare decât suferința e lipsa de credință. În fața acestui rău, Iisus mărturisește că și-a pierdut răbdarea.
5. Iisus ia informații despre copil, de la tatăl său, El ia și temperatura scăzută a credinței acestuia.
6. De poți crede, toate sunt cu putință celui ce crede.
7. Tatăl, surprins în slăbiciunea sa, se depășește pe sine și spune cuvinte minunate: “Cred Doamne, ajută necredinței mele”.
8. După această mărturisire-și a neputinței omului și a Dumnezeirii lui Iisus – are loc minunea”. (Parintele Arsenie Boca, op. cit.)

Deci minunea nu a avut loc din puținătatea de credință a ucenicilor și a tatălui. Părintele Arsenie concluzionează că și azi sunt tineri muți și surzi, dar la cuvântul Bisericii se întreabă dacă va fi cineva cu credință atât de mare, încât să ducă la tămăduirea lor.

În concluzie, nu Dumnezeu e problema, ci noi. După cum spunea părintele Savatie Baștovoi, în Sfânta Scriptură se află răspuns la toate întrebările noastre. Cărturarii și fariseii se plângeau ca și noi că de ar fi fost în timpul proorocilor ei nu i-ar fi prigonit, dar Hristos le răspunde, și mai ales ne răspunde, mustrător: prin faptele noastre suntem mai răi decât înaintașii de care ne dezicem, deci pentru faptele noastre nu au loc minuni în viața noastră.

preluat de aici : http://sfappetrupavelandrei.wordpres...ce-tace-iisus/
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
De ce tace BOR? corindb Stiri, actualitati, anunturi 16 12.08.2010 08:41:45