Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s
Așa cum spunea și Danuț mai sus, în Vechiul Testament tăierea împrejur prefigura credința botezului
Să reluăm:
Fapte 17. 10. Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur.
...
12. În neamul vostru, tot pruncul de parte bărbătească, născut la voi în casă sau cumpărat cu bani de la alt neam, care nu-i din seminția voastră, să se taie împrejur în ziua a opta.
(Nu numai evreii trebuiau să se taie împrejur, o făceau si ceilalți care trăiau printre evrei fie că voiau fie că nu)
|
"Tăierea împrejur prefigura credința botezului”, - spuneti dvs. Daca cercetati Sfanta Scriptura (Noul Testament) veti vedea ca aceasta „credinta a botezului” o puteau avea numai persoanele mature. In plus, aceasta „credinta a botezului” era valabila numai pentru persoanele care o marturiseau.
Daca tot vreti sa luati taierea imprejur, ca argument al botezului nebiblic a pruncilora am trei intrebari:
- de ce nu sunt botezati numai pruncii de parte barbateasca (asa cum se facea la taierea imprejur)?
- cum ramane cu invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli, care ne invata ca botezul trebuie precedat de marturisirea Evangheliei, credinta, pocainta si marturisirea credintei in cele propovaduite?
- cum ramane cu afirmatiile Sfantului Apostol Pavel din 1 Corinteni7:19 sau Galateni 5:6 ? „
Tãierea împrejur nu este nimic si netãierea împrejur nu este nimic, ci pãzirea poruncilor lui Dumnezeu.” „
Cãci în Isus Hristos, nici tãierea împrejur, nici netãierea împrejur n-au vreun pret, ci credinta care lucreazã prin dragoste”. Dupa cum vedeti, Sfantul Apostol Pavel vorbeste despre „
pazirea poruncilor” si despre „
credinta care lucreaza prin dragoste”.
Credeti ca acestea sunt caracterisitice bebelusilor sau persoanelor care au un grad de maturitate?
Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s
Să ne referim și la exemplele referitoare la Botez din Noul Testament.
Fapte 16.33″Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat EL ȘI TOȚI AI LUI ÎNDATĂ.”
In Antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii.
|
Explicatia dvs. este pur si simplu caraghioasa. In versetul anterior celui postat de dvs., Sfanta Scriptura spune: „
si i-au vestit Cuvîntul Domnului, atît lui cît si tuturor celor din casa lui.”(Fapte 16:32). Se intelege clar ca acea „casa” a temnicerului din Filipi era formata numai din persoane care erau capabile sa asculte Cuvantul propovaduit de Sfantul Apostol (doar nu o fi inebunit sa propovaduiasca Cuvantul unor bebelusi). Dvs. evitati explicatiile Scripturii, inlocuindu-le cu argumentatii gen „in antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii”.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s
Unde delimitează în Biblie, Duhul sfânt, vârsta la care un copil poate fi botezat
|
Nu veti gasi nici o delimitare a varstei la care se poate boteza un om. Sfanta Scriptura (invataturile Mantuitorului si a Sfintilor Apostoli) prezinta clar conditiile botezului: propovaduirea Evangheliei, credinta in cele auzite, pocainta pentru pacatele savarsite si marturisirea credintei. Daca aceste conditii pot fi indeplinite de un bebelus, nimic nu-l poate impiedica sa fie botezat. Altfel .... se cheama ca nu luam in seama Cuvantul Domnului si facem dupa mintea noastra.
Sper ca v-ati saturat sa tot veniti cu argumente de genul celor de mai sus (am observat ca atat dvs. cat si altii useri se tot agata de ele). Astept, atat de la dvs., cat si de la cei ca Mari's, Danut7, etc. momentul cand veti catadicsi sa luati in seama si invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli (asa cum le-au lasat EI, nu talmacite "duhovniceste" de alti oameni).