Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Viata monahala > Calugarul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.09.2010, 22:38:45
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit ucenicia

[SIZE=+2]Ce înseamnã sã fii ucenic?[/SIZE]
[SIZE=+1]Sã fii ucenic înseamnã sã te lasi îndrumat si modelat. Asta-i situatia de ucenic: sã te pleci cu mintea, sã nu stii tu mai multe decât cel care te îndrumeazã. Sã faci ceea ce a zis Domnul Hristos: sã mergi pe urmele Lui, sã-l urmezi pe cel care te îndrumeazã. Sfântul Apostol Petru, de pildã, la Pescuirea Minunatã, a zis cãtre Domnul Hristos: „Toatã noaptea ne-am trudit si n-am prins nimic, dar pentru cuvântul Tãu arunc mreaja în mare si pentru cã zici Tu" (Lc. 5, 5). Asta înseamnã sã fii ucenic. De aceea a putut fi Sfântul Apostol Petru ucenic, pentru cã s-a plecat cu mintea. Pãrintele Arsenie Boca zicea cã noi avem mintea care discutã cu Dumnezeu, în loc sã se supunã fãrã discutie. O astfel de minte avea Sfântul Apostol Petru la Cina cea de Tainã, când a zis: "Doamne, Tu sã-mi speli mie picioarele?" Si a auzit de la Domnul Hristos: "Ceea ce fac Eu acum tu nu întelegi, dar mai târziu vei întelege" (In. 13, 6-7). S-a împotrivit mai departe si atunci a zis Domnul Hristos: „Dacã nu te voi spãla, nu ai parte cu Mine" (In. 13, 8). De unde întelegem cã ucenicia este plecare de minte. Dacã nu te pleci cu mintea, dacã stii tu mai bine, dacã ai tu opinii care te scot de sub ascultarea fatã de duhovnic, în cazul acesta sau duhovnicul nu-i duhovnic, sau ucenicul nu-i ucenic. Sau amândouã.[/SIZE]
Arhimandritul
Teofil Pãrãian
Reply With Quote
  #2  
Vechi 20.10.2010, 00:18:50
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Cred ca cele ce se aplica monahului se aplica tuturor.Toti suntem datori sa ne daruim intreaga viata lui Dumnezeu si intreg sufletul sa il atintim catre El.
E ca in pilda cu fecioarele,toti alergam dupa desavarsire,numai ca unii o fac cu intelepciune.
A trai in manastire inseamna a avea intelepciunea de a te feri de ceea ce nu poti birui,a avea intelepciunea sa te alipesti de frati in credinta,si nu de cei care iti vaneaza viata ,si iti vor sufletul sa se mandreasca cu el.
Vai de cei din lume,caci nu stiu ca aici e adevarata jungla,si nu in pustie.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.01.2011, 00:05:49
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Cred ca cele ce se aplica monahului se aplica tuturor.Toti suntem datori sa ne daruim intreaga viata lui Dumnezeu si intreg sufletul sa il atintim catre El.
E ca in pilda cu fecioarele,toti alergam dupa desavarsire,numai ca unii o fac cu intelepciune.
A trai in manastire inseamna a avea intelepciunea de a te feri de ceea ce nu poti birui,a avea intelepciunea sa te alipesti de frati in credinta,si nu de cei care iti vaneaza viata ,si iti vor sufletul sa se mandreasca cu el.
Vai de cei din lume,caci nu stiu ca aici e adevarata jungla,si nu in pustie.
Da, ai dreptate, "vai de cei din lume, căci aici e adevărata junglă". Unii pot spune că cel ce caută Mănăstirea , e poate semn de lașitate, de neputință în lupta dusă în adevărata junglă a vieții ! Putem privi și astfel . . . !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 20.01.2011, 01:10:03
Melissa
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Vai de cei din lume,caci nu stiu ca aici e adevarata jungla,si nu in pustie.
Asa este.Mare adevar ai grait!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.01.2011, 21:52:23
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit Pentru Sofia

Esti nedumerita si iti pui intrebarea urmatoare: de ce fug de noi monahii si `cum` si `daca` se roaga ei pentru omenire.

Zilele acestea Dumnezeu prin milostivirea Lui mi-a trimis si ingaduit sa cunosc un ieromonah protosinghel. Inca mai am multe intrebari sa ii pun dar cel putin la aceste doua ale tale as putea sa iti raspund avand la baza discutia cu cinstitul si bunul ieromonah.

``duhul lumesc le intuneca mintea``. imi spunea cu durere si amaraciune ieromonahul.
si mi-a raspuns astfel la intrebarea ta Sofia. Ei fug de duhul lumesc care este in lume. Nu de notiunea de familie, copii si responsabilitatile ei. Nu, ci de duhul lumesc ce ne intuneca mintea.
In lume exista mult rau, bautura, tigari, rautate, pizma, ura, invidie, mandrie si toate astea intuneca mintea omului in lume si de aceste lucruri fug ei. Pentru ca si ei sunt oameni ca si noi si pentru ca doresc sa fuga de ispite.
Alegand calea monahala nu fug de noi pentru ca daca ar fi asa nimeni nu ar calca in manastire. S-ar izola total de noi. Dar ei au legaturi cu lumea, cu oamenii care ii cauta si le cere sprijin. Orice om care are nevoie de sfat duhovnicesc il gaseste la ei. Cel mai bun sfat pe care il poate primi.

``numele mic al dvs si al sotului este acesta nu? ca l-am pomenit la manastire``
iata ca s-a rugat pentru mine pacatoasa si sotul meu fara ca eu sa cer asta.
Se roaga astfel pentru toti oamenii nu pentru ca ar avea ceva anume cu noi sau cineva ci pentru ca au reusit sa dobandeasca iubirea de semeni adevarata.
Stii Sofia ce este iubirea de semeni? poti sa faci ceva pentru cineva , un bine, neconditionat si fara sa iti ceara acel cineva asta? asa e ca e de neinchipuit>? sa faci bine, sa arati iubire oricui fara sa ceara asta. Toti asteptam sa fim rugati sa ajutam, sa dam celui ce cere, nu doar sa dam chiar daca nu cere.

Toti avem libertatea de a ne alege calea mantuirii noastre dupa chemarea ce o avem. Cel care simte ca trebuie sa se casatoreasca , sa aiba familie si copii are aceasta cale traind crestineste iar cel care are chemarea calugariei alege aceasta cale si se casatoreste cu Hristos punandu-se cu totul, trup si suflet la picioarele Lui.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.01.2011, 10:39:22
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit Pentru Sofia

Eu pot spune:
1. Doamne Isuse Hristoase da-i sanatate Sofiei , si ajut-o Doamne pe Sofia sa inteleaga usor tainele ortodoxiei.
2. Doamne Isuse Hristoase da oamenilor taria sa reziste curati in vremurile tulburi ce le traim sa nu se departeze de la calea ortodoxiei, sa nu se lase prinsi de duhul lumii.

Daca eu , o simpla femeie pot spune macar odata pe zi asta si dureaza un minut ce m-ar face sa cred ca un monah nu spune acest lucru atunci cand vorbeste lui Dumnezeu?
Monahul care se roaga mult mai mult ca noi. De ce as crede ca este egoist cand eu stiu ca si printre noi oamenii sunt multi care nu sunt egoisti. Pentru ca egoismul face parte din duhul lumii si de acela a fugit de mult monahul.

La Sfanta Liturghie, se zice si se canta ectenia intreita. Este dumnezeiasca.
uite esti pomenita si tu aici :

Preotul: Să zicem toti, din tot sufletul și din tot cugetul nostru, să zicem.
Oamenii prezenti: Doamne milueste.

Preotul: Doamne, Atotstăpânitorule, Dumnezeul părinților noștri, rugămu-ne Ție, auzi-ne și ne miluiește.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Miluiește-ne pe noi, Dumnezeule, după mare mila Ta, rugămu-ne Ție, auzi-ne și ne miluiește.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru Preafericitul Părintele nostru Patriarhul (N) [pentru (Înalt) Preasfințitul (Arhi-) Episcopul (și Mitropolitul) nostru (N)] și pentru toți frații noștri cei întru Hristos.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru binecredinciosul popor român de pretutindeni, pentru ocârmuirea țării, pentru mai marii orașelor și ai satelor și pentru iubitoarea de Hristos oaste, pentru sănătatea și mântuirea lor.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Incă ne rugăm pentru frații noștri: preoți, ieromonahi, ierodiaconi, diaconi, monahi și monahii și pentru toți cei întru Hristos frați ai noștri.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru fericiții și pururea pomeniții ctitori ai sfântului lăcașului acestuia și pentru toți cei mai înainte adormiți, părinți și frați ai noștri dreptslăvitori, care odihnesc aici și pretutindeni.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru mila, viața, pacea, sănătatea, mântuirea, cercetarea, lăsarea și iertarea păcatelor robilor lui Dumnezeu, enoriași, ctitori și binefăcători ai sfântului lăcașului acestuia.
Oamenii: Doamne milueste.

În conținuare Liturghierul indică posibilitatea adăugării unor cereri diferite în funcție de contextul concret în care se slujește Sfânta Liturghie. Spre sfârșitul Liturghierului găsim tipărite cereri la diferite trebuințe: la vreme de neplouare și foamete, la vreme de necontenire a ploilor, pentru cei ce călătoresc, pentru cei bolnavi, pentru vrăjmașii cei ce ne urăsc și ne asupresc, pentru cei ce sunt în închisori, pentru năvălirea vrăjmașilor, la boli molipsitoare, mulțumiri pentru facerea de bine a lui Dumnezeu, pentru cei ce sunt asupriți de vrăjmași, pentru înmulțirea dragostei și dezrădăcinarea urii și a toată răutatea, pentru cererea și câștigarea celor de trebuință și de folos, pentru vreme de orice nevoie și primejdie omenească. De asemenea se pot adapta și alte cereri preluate din Molitfelnic (de exemplu pentru elevi și studenți) sau chiar pot fi alcătuite, în anumite împrejurări, unele cereri speciale.

Încă ne rugăm pentru cei ce aduc daruri și fac bine în sfântă și întrutot cinstită biserica aceasta, pentru cei ce se ostenesc, pentru cei ce cântă și pentru poporul ce stă înainte și așteaptă de la Tine mare și multă milă. Ultima cerere îi cuprinde pe toți cei implicați în mod direct în buna desfășurare a slujbei: cei ce aduc daruri și fac bine în biserică, cei ce se ostenesc pentru biserică, cei ce cântă la slujbă și întreg poporul participant la Sfânta Liturghie care așteaptă cu credință marea și bogata milă a lui Dumnezeu.

Preotul, prin rugăciunea pe care o rostește, întărește rugăciunea poporului cerând mila lui Dumnezeu: Doamne, Dumnezeul nostru, primește această rugăciune stăruitoare de la robii Tăi și ne miluiește pe noi, după mulțimea milei Tale, și trimite îndurările Tale peste noi și peste tot poporul Tău, care așteaptă de la Tine multă milă.

Ecfonisul ni-L descoperă pe Dumnezeu ca milostiv și iubitor de oameni: Că milostiv și Iubitor de oameni Dumnezeu ești, și Ție slavă înălțăm: Tatălui și Fiului și Sfântului Duh, acum, și pururea, și în vecii vecilor. Dumnezeul nostru e Dumnezeul milei și al iubirii, mai tare decât orice stăpânire și putere, e Dumnezeul fermității în delicatețe. Nu e un Dumnezeu al rațiunii reci ci al unei simțiri miloase, al unei participări la durerea celor ce suferă, de aceea îl slăvim cu bucurie.

Ai vazut Sofia? Daca noi oamenii de rand ne rugam in biserica in fiecare duminica si pentru tine (poporul roman de pretutindeni... iubitoarea de Hristos oaste de pretutindenea) darmite in manastire?
Prin poporul roman de pretutindeni Dumnezeu stie ce vrem sa zicem ca El este Atoatestiutor, ne stie chiar si gandurile ce trec prin capul nostru.

Nu mai fi asa crancena, inmoaie inima ta si vei simti fericirea.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #7  
Vechi 05.05.2011, 01:41:07
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Eu pot spune:
1. Doamne Isuse Hristoase da-i sanatate Sofiei , si ajut-o Doamne pe Sofia sa inteleaga usor tainele ortodoxiei.
2. Doamne Isuse Hristoase da oamenilor taria sa reziste curati in vremurile tulburi ce le traim sa nu se departeze de la calea ortodoxiei, sa nu se lase prinsi de duhul lumii.

Daca eu , o simpla femeie pot spune macar odata pe zi asta si dureaza un minut ce m-ar face sa cred ca un monah nu spune acest lucru atunci cand vorbeste lui Dumnezeu?
Monahul care se roaga mult mai mult ca noi. De ce as crede ca este egoist cand eu stiu ca si printre noi oamenii sunt multi care nu sunt egoisti. Pentru ca egoismul face parte din duhul lumii si de acela a fugit de mult monahul.

La Sfanta Liturghie, se zice si se canta ectenia intreita. Este dumnezeiasca.
uite esti pomenita si tu aici :

Preotul: Să zicem toti, din tot sufletul și din tot cugetul nostru, să zicem.
Oamenii prezenti: Doamne milueste.

Preotul: Doamne, Atotstăpânitorule, Dumnezeul părinților noștri, rugămu-ne Ție, auzi-ne și ne miluiește.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Miluiește-ne pe noi, Dumnezeule, după mare mila Ta, rugămu-ne Ție, auzi-ne și ne miluiește.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru Preafericitul Părintele nostru Patriarhul (N) [pentru (Înalt) Preasfințitul (Arhi-) Episcopul (și Mitropolitul) nostru (N)] și pentru toți frații noștri cei întru Hristos.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru binecredinciosul popor român de pretutindeni, pentru ocârmuirea țării, pentru mai marii orașelor și ai satelor și pentru iubitoarea de Hristos oaste, pentru sănătatea și mântuirea lor.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Incă ne rugăm pentru frații noștri: preoți, ieromonahi, ierodiaconi, diaconi, monahi și monahii și pentru toți cei întru Hristos frați ai noștri.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru fericiții și pururea pomeniții ctitori ai sfântului lăcașului acestuia și pentru toți cei mai înainte adormiți, părinți și frați ai noștri dreptslăvitori, care odihnesc aici și pretutindeni.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru mila, viața, pacea, sănătatea, mântuirea, cercetarea, lăsarea și iertarea păcatelor robilor lui Dumnezeu, enoriași, ctitori și binefăcători ai sfântului lăcașului acestuia.
Oamenii: Doamne milueste.

În conținuare Liturghierul indică posibilitatea adăugării unor cereri diferite în funcție de contextul concret în care se slujește Sfânta Liturghie. Spre sfârșitul Liturghierului găsim tipărite cereri la diferite trebuințe: la vreme de neplouare și foamete, la vreme de necontenire a ploilor, pentru cei ce călătoresc, pentru cei bolnavi, pentru vrăjmașii cei ce ne urăsc și ne asupresc, pentru cei ce sunt în închisori, pentru năvălirea vrăjmașilor, la boli molipsitoare, mulțumiri pentru facerea de bine a lui Dumnezeu, pentru cei ce sunt asupriți de vrăjmași, pentru înmulțirea dragostei și dezrădăcinarea urii și a toată răutatea, pentru cererea și câștigarea celor de trebuință și de folos, pentru vreme de orice nevoie și primejdie omenească. De asemenea se pot adapta și alte cereri preluate din Molitfelnic (de exemplu pentru elevi și studenți) sau chiar pot fi alcătuite, în anumite împrejurări, unele cereri speciale.

Încă ne rugăm pentru cei ce aduc daruri și fac bine în sfântă și întrutot cinstită biserica aceasta, pentru cei ce se ostenesc, pentru cei ce cântă și pentru poporul ce stă înainte și așteaptă de la Tine mare și multă milă. Ultima cerere îi cuprinde pe toți cei implicați în mod direct în buna desfășurare a slujbei: cei ce aduc daruri și fac bine în biserică, cei ce se ostenesc pentru biserică, cei ce cântă la slujbă și întreg poporul participant la Sfânta Liturghie care așteaptă cu credință marea și bogata milă a lui Dumnezeu.

Preotul, prin rugăciunea pe care o rostește, întărește rugăciunea poporului cerând mila lui Dumnezeu: Doamne, Dumnezeul nostru, primește această rugăciune stăruitoare de la robii Tăi și ne miluiește pe noi, după mulțimea milei Tale, și trimite îndurările Tale peste noi și peste tot poporul Tău, care așteaptă de la Tine multă milă.

Ecfonisul ni-L descoperă pe Dumnezeu ca milostiv și iubitor de oameni: Că milostiv și Iubitor de oameni Dumnezeu ești, și Ție slavă înălțăm: Tatălui și Fiului și Sfântului Duh, acum, și pururea, și în vecii vecilor. Dumnezeul nostru e Dumnezeul milei și al iubirii, mai tare decât orice stăpânire și putere, e Dumnezeul fermității în delicatețe. Nu e un Dumnezeu al rațiunii reci ci al unei simțiri miloase, al unei participări la durerea celor ce suferă, de aceea îl slăvim cu bucurie.

Ai vazut Sofia? Daca noi oamenii de rand ne rugam in biserica in fiecare duminica si pentru tine (poporul roman de pretutindeni... iubitoarea de Hristos oaste de pretutindenea) darmite in manastire?
Prin poporul roman de pretutindeni Dumnezeu stie ce vrem sa zicem ca El este Atoatestiutor, ne stie chiar si gandurile ce trec prin capul nostru.

Nu mai fi asa crancena, inmoaie inima ta si vei simti fericirea.
Am nadejde ca Sofia a pus la inima cuvintele tale pe care le-ai daruit cu multa dragoste aici si iti multumesc pentru ce si cum ai scris.
Domnul sa te binecuvinteze si acum si pururea si in vecii vecilor, sora draga!
Se gasesc in librarii acum (la Sophya in Bucuresti) carti minunate precum: "Staretul meu Gheron Isihastul", "Marturii din viata monahala" (Gheron Iosif), "Scrieri ascetice" (Sfantul Nil Sorski) - in special primul capitol, pentru tema dezbatuta in topic, "Viata cuviosului Paisie Aghioritul".
Daca parcurgem aceste carti cu mintea si inima deschise catre continutul lor, cu mila lui Dumnezeu deslusim multe din sensurile si tainele vietii monahale. Si, in orice caz, ne lecuim sufletul de o parte din ranile sale.
Har, pace sfanta in toate! Amin.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 09.05.2011, 14:44:58
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Am nadejde ca Sofia a pus la inima cuvintele tale pe care le-ai daruit cu multa dragoste aici si iti multumesc pentru ce si cum ai scris.
Domnul sa te binecuvinteze si acum si pururea si in vecii vecilor, sora draga!
Se gasesc in librarii acum (la Sophya in Bucuresti) carti minunate precum: "Staretul meu Gheron Isihastul", "Marturii din viata monahala" (Gheron Iosif), "Scrieri ascetice" (Sfantul Nil Sorski) - in special primul capitol, pentru tema dezbatuta in topic, "Viata cuviosului Paisie Aghioritul".
Daca parcurgem aceste carti cu mintea si inima deschise catre continutul lor, cu mila lui Dumnezeu deslusim multe din sensurile si tainele vietii monahale. Si, in orice caz, ne lecuim sufletul de o parte din ranile sale.
Har, pace sfanta in toate! Amin.
Iti multumesc , Mi-ai mai racorit inima pacatoasa.
Il iubesc pe Parintele Paisie Aghioratul. Am citit cartea "Cu durere si dragoste pentru omul contemporan" sau "Flori din gradina Maicii Domnului" sau "Marturii de la inchinatori". Am vazut la ei, la parintii athoniti indarjirea cu care lupta pentru Hristos si pentru ortodoxie. Si plang mereu gandindu-ma ce mult mi-as dori sa fiu macar un sfert , dar ce spun eu, macar o picatura din ce au fost ei pe pamant.
Il iubesc pe Parintele Porfirie, alt bland si minunat parinte duhovnic al Greciei.
il iubesc pe staretul Tadei, duhovnicul Serbiei.
Il iubesc pe Sfantul Teofan Zavoratul, pe toti ii iubesc ca ne invata cum sa iubim si cum sa il primim pe Hristos in inima noastra.
Macarie Egipteanul, Doamne minunate omilii duhovnicesti.
Ei m-au invatat sa plang pentru pacatele mele, sa le pot vedea pe toate clar si sa lupt cu ele. Si este foarte greu asta. Dar am nadejde in Domnul.
Cad si ma ridic, si cad si ma ridic.
Avem totul in Sfanta noastra biserica pentru mantuire, avem pe Iisus Hristos si Maica Sa, avem pe Sfintii nostrii dragi care vegheaza, pe toti ii iubesc.


Acum vreau sa iti spun ca am invatat de la Sfintii Parinti ca daca unei persoane care face rau ii raspunzi cu blandete si iubire in final ajunge si el sa fie bun. Sunt mai multe feluri de blandete si iubire.

Asadar a venit momentul sa iti cer si eu iertare daca ti-am gresit cu ceva pentru ca acum stiu ca il primesti curat.
Domnul sa fie cu tine mereu!
Doamne ajuta!
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.10.2010, 19:31:56
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit parintele NICOLAE STEINHARDT despre vocatia monahala

“M-au îndemnat să îmbrățișez viața monahală: harul Domnului, conștiința păcatelor săvîrșite și a netrebniciei vieții pe care am trăit-o – cea dintîi și mai de seamă consecință a cunoașterii lui Hristos aceasta îmi pare a fi: ni se deschid ochii asupra propriei noastre nimicnicii, dobîndim facultatea de a ne vedea din afară (și a ne înfiora), așa cum ne privesc și ceilalți (vorba lui Sartre), ne putem însuși neșovăitor și nereticent versetul 22 al psalmului 72: “Că eram fără de minte și nu știam; ca un dobitoc eram înaintea Ta” -, dorința ispășirii (ori măcar a unei îndreptări) și – de ce n-aș recunoaște-o? – experiența anilor de închisoare (au fost pentru mine un eveniment existențial cutremurător) – datorită cărora am putut lua contact nemijlocit cu realitatea vieții, cu ceea ce se pricepe ea a deveni cînd se leapădă de măști, artificii, decoruri și sulemeneli.
Dar vocația mea călugărească e poate mult mai veche, se confundă de fapt cu vocația mea creștină, mai întîi sub forma unui mysterium fascinosum în anii copilăriei din comuna Pantelimon de lîngă București și-n anii de școală, apoi ca mysterium tremendum, următor anilor de viață irosită și perioadei de detenție cînd, brusc și brutal, realitatea mi s-a manifestat iar chemarea lui Hristos mi s-a făcut auzită nu mai puțin urgentă și inexorabilă decît goarna mobilizării
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.10.2010, 19:44:21
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit monahismul

Monahismul (din termenul grec: μοναχος— care înseamnă persoană singură, însingurată) este vechea practică a creștinilor de a părăsi lumea pentru a se închina trup și suflet unei vieți conforme cu Evanghelia urmărind unirea cu Iisus Hristos. Scopul monahismului este îndumnezeirea omului (în greacă, theosis), lucrare la care sunt chemați toți creștinii.


Căutarea voii lui Dumnezeu mai presus de orice altceva este o idee care apare peste tot în scrierile ortodoxe, ca de exemplu în Filocalie, o carte care cuprinde scrieri ale monahilor. Cu alte cuvinte, un monah (călugăr) sau o monahie (călugăriță, maică) este o persoană care a jurat să urmeze nu numai poruncile Bisericii, ci și sfaturile evanghelice "voturile" sau jurămintele monahale ale sărăciei, castității, curăției, statorniciei și ascultării. Cuvintele lui Hristos pe care se bazează acest fel de viață sunt: "Fiți desăvârșiți, precum Tatăl vostru desăvârșit este".


Monahismul își află începuturile în primele secole de închegare și de răspândire a creștinismului. Sufletul omului credincios însetează necontenit după depășirea de sine, după dobândirea unei viețuiri asemenea îngerilor. El dorește fericirea sa și fericirea semenilor săi, prin permanenta aspirație către starea de desăvârșire și de apropiere de Dumnezeu.


Credincioșii care au însetat după dobândirea acestei stări au găsit temeiuri în urcușurile cele duhovnicești, chiar în viața și învățătura Mântuitorului Hristos. Ei au văzut în viața Sa smerita și „fără de păcat” (II Petru 2, 22), în mila Sa plină de duioșie față de oamenii timpului Său, pe care i-a slujit, mângâindu- I și ajutându- I cu dragoste de părinte și de frate, în „ascultarea Sa până la moarte”, (Filip. 2, 8), cel mai prețios dreptar duhovnicesc.


Viața de neprihănire a celui mai iubit dintre apostolii Domnului, Sf. Evanghelist Ioan, asprimea vieții pustnicești a Sf. Prooroc Ioan, Botezătorul Domnului, truditoarea muncă manuală a Sf. Apostol Pavel, „lucrător de corturi din Tarsul Ciliciei” (Fapte, 18, 3), au fost tot atâtea îndemnuri vii pentru cei care doreau să prisosească și să meargă pe calea de aur în râvna lor sfântă de a „urma pe Domnul” (Matei, 16, 24).


Din dorul acesta dumnezeiesc, foarte mulți credincioși creștini îmbunătățiți se depărtau de lume, retrăgându-se prin locuri mai liniștite, renunțând la viața de familie și la bunurile materiale punând început „noii viețuiri singuratice”, sârguindu-se în muncă și rugăciune neîncetată și supunându-se cârmuirii duhovnicești a unuia dintre ei, mai iscusit în nevoință.


Astfel, monahii sunt isihaști angajați în lupta duhovnicească pe calea despătimirii (καθαρσις), contemplației (θεωρια) și îndumnezeirii sau unirii cu Dumnezeu (θεωσις), prin rugăciune, Sf. Taine și ascultare. Deși primele forme de monahism au fost de tip eremitic și anahoretic, mai ales în deșerturile din Egipt, Siria sau Țara Sfântă; relativ repede deja din secolul al IV-lea în jurul unor mari părinți duhovnicești se strâng mai mulți ucenici.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Un articol superb - Parintele Constantin Galeriu sophia Stiri, actualitati, anunturi 0 05.11.2012 12:41:39
Vocatia si cariera crestinului Rodica50 Intrebari utilizatori 10 21.01.2011 15:53:10
Slujba calugariei eduardd Stiri, actualitati, anunturi 11 16.07.2010 21:24:27
Vocatia costel Generalitati 7 09.07.2010 17:57:16
Articol superb: Parintele Savatie ne invata sa incepem prin a fi sinceri cu Dumnezeu andrei_im Generalitati 7 04.02.2010 10:20:15