![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
In ce priveste BC, si la noi e plin calendarul, dar nu asta e important. Sigur, cu cat mai multi cu atat mai bine, avem la cine sa ne rugam si are cine sa se roage pentru noi, dar pana la urma mantuirea tine de fiecare si de cat il lasa pe Cristos sa lucreze in viata sa. Dar sa nu masuram Adevarul in numarul de sfinti canonizati, e absurd. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu cunosc sfintii BC,oricum pana in anul 1000 ,cand au fost cei mai multi sfinti,acesti sfinti erau comuni ambelor ramuri ortodoxa si occidentala,caci Biserica era una.Asa ca discutia nu are sens,odata ce jumatate din sfinti ar trebui sa fie comuni ,adica cei dinainte de anul 1000. Dar eu nu ma refer la aspectul cantitativ,ci la invatatura acestor sfinti. Daca citesti viata sau invatatura lor ,din prima clipa stii ca ai de aface cu harul lui Dumnezeu coborat asupra oamenilor . Aceasta este puterea harului,si doar BO a reusit sa mentina nestinsa si neschimbata aceasta flacara.Adica eventualii sfinti care apar azi sa fie la fel ca cei din vechime.Ca nu oricine face vreo minune oarecare e sfant,ci cel care razbate lumina lui Dumnezeu si prin fapte si prin credinta si prin totul |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sunt prea multi sfinti ca sa ne ajunga o viata sa citim despre ei. Sunt sfinti in BO, in BC. Noi spunem ca sfintii sunt cei care se afla cu Dumnezeu, fie ca Biserica ii stie si i-a canonizat, fie ca nu. Eu sunt convins ca sunt sfinti si dintre, sa zicem, chinezii omorati in timpul Revolutiei Culturale, chiar daca noi habar n-avem de ei, si chiar daca in viata ei n-au auzit de Cristos, si ca ei se roaga pentru noi. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar asa cum au fost sfintii cei din vechime ,nu cred ca vor aparea curand . Oricum ganditi-va ce frumos ar fi ca in loc sa ne certam pe nu stiu ce dogma,sa ne laudam fiecare cu sfintii sai . Nu ar fi frumos? In loc de cearta si insulte,lauda si exemple bune. Oricum ortodoxia are cu ce se lauda. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Tot sfinți comuni ambelor Biserici sunt și cei care au trăit în trup după Schismă, dar al căror cult este practicat în ambele Biserici. Cel mai cunoscut exemplu este cel al Sf Grigore Palamitul, dar mai sunt și altele mai puțin cunoscute, așa cum este Sf Serghei din Radonez ori chiar un sfânt român: Sf Ieremia Valahul, canonizat relativ recent. Aceștia, și încă alții, pot fi socotiți ca adevărați sfinți catolici, deși uneori ei nu au avut legătură formală cu Biserica Catolică. Și dincolo, în Biserica Ortodoxă, găsim un cult aproape generalizat pentru sfinți ca Francisc din Assisi ori Anton de Padova. Sfințenia nu cunoaște nici granițe, nici ziduri, nici nu are naționalitate. Ea se impune tuturor care trăiesc în Cristos, așa cum se impune lumina soarelui.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ecumenismul mi se pare a fi solutia salvatoare intr-o lume fragmentata religios si cultural, si nu ura acerba si necrestineasca la adresa fratilor de alte confesiuni !
Ecumenismul se inscrie in valorile morale universale ale crestinismului,si nu teama de celalalt,spaima de diferit...care denota ,eventual, doar slabiciunea celui care uraste, tremura,neaga cu vehemanta ,dar si putinatatea lui sufleteasca si crestineasca ! Inainte ca idealul cvasi-utopic al ecumenismului sa fie o unire a crestinilor intr-o singura religie, ideal dealtfel discutabil ca si oportunitate, un ecumenism mai bland, propune valori absolut crestine precum :deschiderea,fratietatea,dialogul, intelegerea-reciproca, colaborarea, slujirea-impreuna,frecventarea reciproca ! Insa desigur,ca unii preoti,fiind manipulati de duhul vrajbei,din teama sa nu-si piarda serviciile si situatiile material-pamantesti,se deovedesc a fi nu factori de iubire la adresa aproapelui nostru de alta religie, ci supremi factori propagatori de ura si intoleranta ! De ce a fost posibila condamnarea cu rautate a episcopului Nicolae Corneanu,pentru simplul fapt ca a oficiat in comun impreuna cu mult incercata biserica nationala greco-catolica (fata de care si ortodoxii au a face mea culpa ! ) intr-un gest suprem de impacare si comuniune frateasca ? pai iudele in sutane negre, sa raspunda la aceasta intrebare... |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu sunt insa convins ca acesta a fost doar pretextul mult asteptat, adevarata "vina" a lui Corneanu, infinit mai grava in ochii "iudelor", cum le spuneti dumneavoastra, fiind aceea ca imediat dupa revolutie a dat greco-catolicilor din Banat toate bisericile inapoi, inclusiv Catedrala din Lugoj, fara scandal si fara procese. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Fiecare a primit un bagaj de dogme (dogma nu in sensul rau) ,in care crede. Indiferent carui cult apartine din cele crestine,si poate nu numai la crestini e asa.
Aceste dogme vin ,la crestini ,sa intareasca mesajul original si nealterat al Evangheliei,sa il explice mai bine,sa arate calea de urmat dupa ce inchidem Evanghelia si o punea deoparte In Evanghelie nu sunt dogme,ci doar iubire si dreptate .Cu Evanghelia sunt toti de acord,caci nimeni nu poate fi impotriva iubirii . Dogmele sunt o continuare a Evangheliei.Euharistia este o continuare a Cinei cea de Taina.Preotia o continuare a apostolilor.Botezul e o continuare in veacurile viitoare a celor ce au inceput a se boteza in Iordan .Dogma Trinitara este o continuare a revelatiei aparitiei Fiului lui Dumnezeu intre oameni,si mai departe,a activitatii Duhului Sfant,care urmeaza celei a Fiului. Nimeni nu poate renunta sau incalca nici cea mai mica dogma,pentru ca si-ar contrazice credinta.Problema este de unde provin aceste dogme? De la Duhul lui Dumnezeu sau de la oameni.Caci unele invataturi sunt lumesti,si sunt strecurate acolo,tocmai pentru a se profita de apetitul de credinta a oamenilor. Nu cred ca se va putea realiza prea curand vreo impacare sau unire ,pentru ca nimeni nu va renunta la dogmele sale,pentru ca ar simti ca isi tradeaza credinta. De aceea cred ca problema nu este de a se uni cumva diversele culte.Si nici macar in ce limite se poate purta un dialog . Problema este sa ne intrebam care e de fapt voia lui Dumnezeu.De ce a permis aceasta situatie?Ce ar trebui noi sa facem ,ca,chiar traind in aceasta diversitate sa nu gresim,nici fata de credinta noastra,dar nici fata de cei de alta credinta. Oricum,in aceasta diversitate,ca sa nu ii zic dezbinare,Dumnezeu a lasat o portita,si anume faptele bune.Acestea pot fi facute de oricine,din toata inima,si,pentru unu ca acela,nu va exista nici o judecata.Caci mintea se mai poate insela ,dar sufletul da adevarata masura a omului |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Basarabia e Romania-mars pt unire | antiecumenism | Generalitati | 3 | 20.10.2012 01:07:38 |
| O declaratie de bun simt.Romania-R Moldova-o unire necesara | iulyaan | Generalitati | 70 | 30.07.2011 17:23:54 |
| Doua carti de mare interes duhovnicesc | strajeru | Resurse ortodoxe on-line | 1 | 28.11.2010 10:38:54 |
| Are voie si interes BOR sa se dezvolte in diaspora? | sophia | Biserica Ortodoxa Romana | 6 | 07.05.2009 19:15:08 |
| Saptamana de unitate crestina | vladsergiu | Generalitati | 83 | 25.01.2009 02:44:39 |
|
|