Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.11.2010, 20:34:11
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Radu32 Vezi mesajul
daca acu cativa ani buni in catedrala Schimbarea la Fata din orasul meu Cluj-Napoca,
Clujul este un caz absolut excepțional, acolo tronând în scaun mitropolitan singurul arhiereu ortodox care a făcut opinie separată în cazul Corneanu și în multe alte cazuri, înalt preasfinția sa numind, la vremea respectivă, Sfânta Împărtășanie din care s-a împărtășit mai vârstnicul său coleg de rang: "borș". Din câte am observat, profilul psihologic "Bartolomeu Anania" nu este emblematic pentru sinodul și clerul ortodox de azi. Din fericire.

Adevărata problemă, deci, în calea ecumenismului nu este orientarea sinodului, nici episcopatul ortodox în ansamblu. Să învățăm ceva din trecut. Uniri au mai fost. Și la Lyon, și la Florența. Dar aceste uniri, semnate de întâistătătorii și episcopii legiuiți ortodocși, nu au fost urmate de clerul de rând și poporul credinicios, din motive cel mai adesea politice și din duh de dezbinare și frondă. De aceea, părerea mea este că Unirea, dacă se va mai face vreodată, se va face numai printr-o intervenție suprnaturală și în forță a Spiritului Sfânt, așa cum ar fi, de exemplu, un șir de minuni mari, asemănătoare celor cu care El a dăruit Biserica în primele veacuri. Până atunci, cum spuneam, să facem ceea ce ține de noi să facem: să fim alături de ierarhii noștri și atenți să nu dărâmăm, aici, jos, punțile care se construiesc la nivel înalt eclezial. Să îl ajutăm pe aproapele, mai ales pe cel aflat în nevoie, de care e plină lumea. Și mai ales, să avem grijă să ne transformăm noi înșine înăuntrul nostru, înainte de a transforma Biserica și lumea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.11.2010, 20:40:24
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
De aceea, părerea mea este că Unirea, dacă se va mai face vreodată, se va face numai printr-o intervenție suprnaturală și în forță a Spiritului Sfânt, așa cum ar fi, de exemplu, un șir de minuni mari, asemănătoare celor cu care El a dăruit Biserica în primele veacuri. .
Sau prin intoarcerea BC la adevar si renuntarea la inovatii

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Până atunci, cum spuneam, să facem ceea ce ține de noi să facem: să fim alături de ierarhii noștri și atenți să nu dărâmăm, aici, jos, punțile care se construiesc la nivel înalt eclezial. Să îl ajutăm pe aproapele, mai ales pe cel aflat în nevoie, de care e plină lumea. Și mai ales, să avem grijă să ne transformăm noi înșine înăuntrul nostru, înainte de a transforma Biserica și lumea.
Aici perfect de acord.Iata ca exsita totusi o unire de simtire,desi una dogmatica e imposibila.
Orcum puntile de care vorbiti sunt doar de comunicare ,nu de compromisuri.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.11.2010, 20:51:12
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Sau prin intoarcerea BC la adevar si renuntarea la inovatii
Cred că vroiai să spui renunțarea la erezii.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.11.2010, 20:55:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Clujul este un caz absolut excepțional, acolo tronând în scaun mitropolitan singurul arhiereu ortodox care a făcut opinie separată în cazul Corneanu și în multe alte cazuri, înalt preasfinția sa numind, la vremea respectivă, Sfânta Împărtășanie din care s-a împărtășit mai vârstnicul său coleg de rang: "borș". Din câte am observat, profilul psihologic "Bartolomeu Anania" nu este emblematic pentru sinodul și clerul ortodox de azi. Din fericire.
Adica s-a referit, intr-un mod mai plastic, la faptul ca nu exista Sfinte Taine la catolici, deci nici Sfanta Impartasanie. Daca gasiti dvs. un ierarh in afara de IPS Corneanu care sa spuna ca exista Sfinte taine la catolici, si ortodocsii se pot impartasi si acolo la nevoie, atunci inseamna ca aveti dreptate (doar Par. Paraianu a mai afirmat unele lucruri).

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Să învățăm ceva din trecut. Uniri au mai fost. Și la Lyon, și la Florența. Dar aceste uniri, semnate de întâistătătorii și episcopii legiuiți ortodocși, nu au fost urmate de clerul de rând și poporul credinicios, din motive cel mai adesea politice și din duh de dezbinare și frondă.
Acestea nu au fost urmate pentru ca erau false, acei ierarhi acceptand trecerea la catolicism din motive politice. Asadar isi insusisera niste erori dogmatice (erezii), iar Cel ce are grija de toate, Iisus, a spus ca pana la sfarsitul veacului va avea grija de Biserica Sa, nimeni neputand-o distruge.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.11.2010, 21:13:59
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Monofizismul era (si este) o erezie care spunea ca Iisus a avut o singura fire, cea divina. Ii apartine unui calugar din Constantinopol, Eutihie.
Sever, Patriarh de Antiohia, a propus un monofizism moderat, o reconciliere intre ortodocsi si monofiziti, dar tot un fel de monofizism sustinea.
Iata o povestire din primul mileniu:



Ne povestea avva Anastasie preotul si paznicul odoareleor sfintei Biserici a Invierii Domnului nostru Iisus Hristos, ca a venit Cosmiana, femeia patricianului Gherman si a voit ca in una din noptile sfintei Duminici sa se inchine singura sfantului si de viata facatorului Mormant al Domnului nostru Iisus Hristos, adevaratul Dumnezeu. Cand a vrut sa se atinga de mormant a intampinat-o Stapana noastra, Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, fata catre fata, impreuna cu alte femei si i-a spus:

- Pentru ca nu esti de-a noastra, sa nu intri aici!

Ea apartinea ereziei lui Sever, acefalul. Cosmiana se ruga mult, ca sa-i dea voie sa intre. Sfanta Nascatoare de Dumnezeu insa, i-a raspuns zicandu-i:

- Crede-ma femeie, ca n-ai sa intri aici pana nu te vei impartasi cu noi in aceasta credinta.
Prin aceste cuvinte a cunoscut ca este impiedicata sa intre, pentru ca este eretica si ca daca nu trece la Sfanta sobornica si apostolica Biserica a lui Hristos, Dumnezeul nostru, n-are sa intre. A trimis indata dupa diacon. Cand acesta a venit cu sfantul potir, ea s-a impartasit cu Sfantul Trup si Sange al Marelui Dumnezeu si Mantuitorul nostru Iisus Hristos. Si astfel a fost invrednicita sa se inchine sfantului si de viata facatorului mormant al Domnului nostru Iisus Hristos.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.11.2010, 20:31:33
Radu32 Radu32 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 491
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Clujul este un caz absolut excepțional, acolo tronând în scaun mitropolitan singurul arhiereu ortodox care a făcut opinie separată în cazul Corneanu și în multe alte cazuri, înalt preasfinția sa numind, la vremea respectivă, Sfânta Împărtășanie din care s-a împărtășit mai vârstnicul său coleg de rang: "borș". Din câte am observat, profilul psihologic "Bartolomeu Anania" nu este emblematic pentru sinodul și clerul ortodox de azi. Din fericire.

Adevărata problemă, deci, în calea ecumenismului nu este orientarea sinodului, nici episcopatul ortodox în ansamblu. Să învățăm ceva din trecut. Uniri au mai fost. Și la Lyon, și la Florența. Dar aceste uniri, semnate de întâistătătorii și episcopii legiuiți ortodocși, nu au fost urmate de clerul de rând și poporul credinicios, din motive cel mai adesea politice și din duh de dezbinare și frondă. De aceea, părerea mea este că Unirea, dacă se va mai face vreodată, se va face numai printr-o intervenție suprnaturală și în forță a Spiritului Sfânt, așa cum ar fi, de exemplu, un șir de minuni mari, asemănătoare celor cu care El a dăruit Biserica în primele veacuri. Până atunci, cum spuneam, să facem ceea ce ține de noi să facem: să fim alături de ierarhii noștri și atenți să nu dărâmăm, aici, jos, punțile care se construiesc la nivel înalt eclezial. Să îl ajutăm pe aproapele, mai ales pe cel aflat în nevoie, de care e plină lumea. Și mai ales, să avem grijă să ne transformăm noi înșine înăuntrul nostru, înainte de a transforma Biserica și lumea.
acest arhiereu ortodox, este in opinia mea o personalitate marcata de puternice lumini si umbre !
l-am apreciat foarte mult pentru atitudinea din anii 50, cand in cazul unei revolte a studentilor de la "caminul universitatii din cluj ",el a fost unul dintre lideri,apoi fiind incarcerat,si supus torturilor si privatiunilor inchisorilor comuniste carora a cedat (si poate fi inteles in aceasta cedare !)
ceea ce m-a dezamagit, este faptul ca dupa revolutia din 89, nu a venit sincer,in fata poporului pentru a marturisi aceasta cadere, foarte scuzabila in acel context carceral !
de ce acest impunator cap al bisericii ortodoxe,care exceleaza cu mult peste altii in ce priveste cultura,retorica si inteligenta,nu a avut puterea de a se smeri,prin spovedanie publica,in fata poporului,in fata cetatii,asa cum a facut singurul, Nicolae Corneanu ?!
M-a dezamagit profund, si nu inteleg absenta acestui gest esential !
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.11.2010, 22:15:45
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Radu32 Vezi mesajul
acest arhiereu ortodox, este in opinia mea o personalitate marcata de puternice lumini si umbre !
l-am apreciat foarte mult pentru atitudinea din anii 50, cand in cazul unei revolte a studentilor de la "caminul universitatii din cluj ",el a fost unul dintre lideri,apoi fiind incarcerat,si supus torturilor si privatiunilor inchisorilor comuniste carora a cedat (si poate fi inteles in aceasta cedare !)
ceea ce m-a dezamagit, este faptul ca dupa revolutia din 89, nu a venit sincer,in fata poporului pentru a marturisi aceasta cadere, foarte scuzabila in acel context carceral !
de ce acest impunator cap al bisericii ortodoxe,care exceleaza cu mult peste altii in ce priveste cultura,retorica si inteligenta,nu a avut puterea de a se smeri,prin spovedanie publica,in fata poporului,in fata cetatii,asa cum a facut singurul, Nicolae Corneanu ?!
M-a dezamagit profund, si nu inteleg absenta acestui gest esential !

draga Radu, mizez pe gandirea ta nuantata si pe faptul ca intelegi ca orice am zice din necunoastere, riscam sa gresim. Iti recomand sa nu treci cu vederea si volumul lui de Memorii aparut la Editura Polirom in 2008 care nu e altceva decat o spovedanie publica de 700 de pagini -daca tot vroiai gesturi esentiale.

poate o scurta recenzie a lui Theodor Baconski o sa te ajute sa nu te grabesti inca cu concluziile si tendinta de a pune o eticheta definitiva pe un personaj complex si prin esenta greu de definit.

Scrise cu remarcabil talent de povestitor, Memoriile lui Valeriu Anania acopera o lunga perioada, din anii ’30 ai epocii interbelice, cind, adolescent fiind, frecventa cursurile Seminarului Teologic Central din Bucuresti, si pina in 1993, cind este ales arhiepiscop. Avem astfel panorama unor epoci si regimuri politice diverse din istoria Romaniei, odata cu imaginea completa a biografiei autorului, de la adolescenta si tentatiile legionare conjuncturale la rolul jucat in tentativa de retragere din functie a Prea Fericitului Teoctist si alegerea lui Daniel ca mitropolit al Moldovei, in 1990. Memoriile au inserturi de jurnal si sint redactate in doua etape: o prima parte pina la intoarcerea din SUA, in 1976, iar o a doua parte dupa 2001, cind autorul recupereaza mai vechiul manuscris.

„Tragismul vietii sale este refluxul vointei de a reuni contrariile, in pofida unei istorii care absolutizeaza partialitatea si partizanatul. Nu e de mirare ca atitudinea respectiva, ostila oricaror incadrari definitive, a provocat animozitati, acuzatii virulente sau, dupa caz, nedumeriri. Unii au interpretat-o ca pe un riscant proiect polifonic, invecinat cu spiritul faustic al modernitatii. Altii au vazut in ea proba unor ezitari esentiale. In ce ma priveste, cred ca adevarul se afla aiurea. Parintele Anania este prin excelenta un om liber, un om care a refuzat sa-si sacrifice inzestrarile pe seama modelelor ideologice, a imperativelor previzibile sau a obligatiilor circumstantiale. Vor fi fiind toate acestea semnele unui parcurs contradictoriu? Nicidecum. Descifrez in ele, dimpotriva, vocatia unei coerente paradoxale, care face din demnitate o suprema valoare si cultiva neatirnarea ca pe un superlativ al smereniei.”

daca vrei, iti recomand si articolul lui Stefan Cazimir din Romania Literara- ,,Ce straniu poate fi destinul unui om,,
http://www.romlit.ro/ce_straniu_poat...stinul_unui_om
Reply With Quote
  #8  
Vechi 09.11.2010, 13:32:28
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Radu32 Vezi mesajul
acest arhiereu ortodox, este in opinia mea o personalitate marcata de puternice lumini si umbre !
l-am apreciat foarte mult pentru atitudinea din anii 50, cand in cazul unei revolte a studentilor de la "caminul universitatii din cluj ",el a fost unul dintre lideri,apoi fiind incarcerat,si supus torturilor si privatiunilor inchisorilor comuniste carora a cedat (si poate fi inteles in aceasta cedare !)
ceea ce m-a dezamagit, este faptul ca dupa revolutia din 89, nu a venit sincer,in fata poporului pentru a marturisi aceasta cadere, foarte scuzabila in acel context carceral !
de ce acest impunator cap al bisericii ortodoxe,care exceleaza cu mult peste altii in ce priveste cultura,retorica si inteligenta,nu a avut puterea de a se smeri,prin spovedanie publica,in fata poporului,in fata cetatii,asa cum a facut singurul, Nicolae Corneanu ?!
M-a dezamagit profund, si nu inteleg absenta acestui gest esential !
Draga Radu, iti dau o veste buna, nu mai e nevoie sa fii dezamagit. Nu stiu despre ce cadere scrii, IPS Bartolomeu s-a dezis in inchisoare doar de miscarea legionara. De aceea au parut marturii ale unor legionari mai zelosi (unu sau doi, sau al doilea a preluat de la primul) care au scris niste neadevaruri suparati de aceasat dezicere. Dintr-un articol: "În apărarea sa, mitropolitul Bartolomeu Anania invocă declarațiile celorlalți deținuți de la Aiud, dintre care mulți au semnat scrisoarea de susținere pentru candidatura sa la funcția de Patriarh.
"Sunt vreo 30 de foști deținuți politici care nu spun același lucru. Nu-l cunosc pe acest domn Caraza dar ei ar ști mai bine dacă am făcut ceva necuviincios sau nu. Este o minciună ceea ce spune acest domn", a declarat Bartolomeu Anania. "
Sunt date si semnaturile celor 30 de detinuti.
Mitropolitul a declarat ca nu a colaborat cu serviciile secrete „nici in detentie, nici in libertate; nici in tara, nici in strainatate; nici cu angajament, nici fara angajament; nici cu nume conspirativ, nici cu numele propriu".
De asemenea, un ziar scria de ceva din dosar, dar acelea erau niste declaratii date in inchisoare, deci cu mult inainte de data la care se spuen ca ar fi inceput vreo colaborare. Cel mai probabil au fost luate de un securist si trecut un nume de cod, pentru a dovedi o activitate. Chiar IPS detaliaza intalnirea cu securistul din acea perioada, de dupa iesirea din inchisoare.
Daca nu va este suficienta marturia ierarhului, avem aici spusele unui cunoscut dizident, Parintele Calciu-Dumitreasa: http://www.razbointrucuvant.ro/2008/...olomeu-anania/

IPS Corneanu nu poate fi comparat cu alti ierarhi in privinta colaborarii. Daca mai exista cateva cazuri in care 2-3 ierarhi au semant o adeziune sau au dat o declaratie (de exemplu IPS Andreicut, acuzat de luare de mita, a fost constrans sa semneze o adeziune si a dat o declaratie, dar una singura!), IPS Corneanu a colaborat pe aproape toata perioada comunista, luand si sume de bani de la securitate. Puteti citi de pe internet dosarul de securitate.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Basarabia e Romania-mars pt unire antiecumenism Generalitati 3 20.10.2012 00:07:38
O declaratie de bun simt.Romania-R Moldova-o unire necesara iulyaan Generalitati 70 30.07.2011 16:23:54
Doua carti de mare interes duhovnicesc strajeru Resurse ortodoxe on-line 1 28.11.2010 09:38:54
Are voie si interes BOR sa se dezvolte in diaspora? sophia Biserica Ortodoxa Romana 6 07.05.2009 18:15:08
Saptamana de unitate crestina vladsergiu Generalitati 83 25.01.2009 01:44:39