Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.11.2010, 20:43:57
strainul7777 strainul7777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.10.2010
Mesaje: 17
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Uiti un lucru : majoritatea Imperiului era compusa din pagani si crestinismul pana la Constantin a fost persecutat.Limbajul imperiului de asemenea era pagan.De aici si adresarea "ziua soarelui".Acesta era numele sub care paganii cunosteau aceasta zi care coincide cu ziua Invierii lui Hristos.
Spuneti niste adevaruri. O zi pagana, inchinata zeului soare, primeste o denumire crestina (anul 386, sinodul de la Aquilea) si este declarata zi de odihna. Pentru asta s-a folosit ca paravan/pretext Invierea Mantuitorului in prima zi a saptamanii.

Si, uite asa s-a trecut la desfiintarea unei porunci a lui Dumnezeu, care spune sa pazim ziua a saptea ca zi de odihna inchinata Domnului. Si, tot asa s-a trecut la pazirea unei zile (ziua intaia) despre care Domnul nu a poruncit absolut nimic.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.11.2010, 20:55:28
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de strainul7777 Vezi mesajul
Spuneti niste adevaruri. O zi pagana, inchinata zeului soare, primeste o denumire crestina (anul 386, sinodul de la Aquilea) si este declarata zi de odihna. Pentru asta s-a folosit ca paravan/pretext Invierea Mantuitorului in prima zi a saptamanii.

Si, uite asa s-a trecut la desfiintarea unei porunci a lui Dumnezeu, care spune sa pazim ziua a saptea ca zi de odihna inchinata Domnului. Si, tot asa s-a trecut la pazirea unei zile (ziua intaia) despre care Domnul nu a poruncit absolut nimic.
De fapt dumneata, spre deosebire de Biserica lui Hristos, ai rămas la litera care ucide pe când Biserica a trecut la Duhul care dă viață. Păzirea zilei de odihnă se făcea, așa cum specifică cuvântul lui Dumnezeu la Deut 5:15, și pentru rememorarea eliberării israeliților de sub robia egipteană. Prin urmare nu se păzea doar pentru odihna lui Dumnezeu după facerea lumii, ci și pentru eliberarea de sub robia egipteană. Așa spune cuvântul lui Dumnezeu.

Astfel, având în vedere că eliberarea creștinilor nu este cea de sub robia egipteană, ci de sub robia păcatului și a diavolului, și că aceasta s-a făcut prin jertfa răscumpărătoare de pe cruce și prin înviere, și că învierea a avut loc în prima zi a săptămânii iudaice, atunci ziua eliberării creștinilor de sub stăpânirea păcatului și a diavolului este ziua învierii lui Iisus Hristos, adică ziua întâi a săptămânii iudaice. Faptul că ea se numește azi duminică este mai puțin important; important este altceva.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.11.2010, 21:15:47
strainul7777 strainul7777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.10.2010
Mesaje: 17
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
De fapt dumneata, spre deosebire de Biserica lui Hristos, ai rămas la litera care ucide
Daca pazesc ziua a saptea, asa cum spune porunca lui Dumnezeu, se cheama ca am ramas la litera.


Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
pe când Biserica a trecut la Duhul care dă viață.
Daca pazesc ziua intaia, asa cum nu spune niciodata Dumnezeu, inseamna ca ascult de "duhul".

D-le doctor, pe mine Duhul lui Dumnezeu ma mana sa pazesc Poruncile lui Dumnezeu, asa cum le-a lasat Dumnezeu.

Pe dvs. ce duh va mana sa paziti o porunca omeneasca in locul celei Dumnezeiesti?

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Păzirea zilei de odihnă se făcea, așa cum specifică cuvântul lui Dumnezeu la Deut 5:15, și pentru rememorarea eliberării israeliților de sub robia egipteană. Prin urmare nu se păzea doar pentru odihna lui Dumnezeu după facerea lumii, ci și pentru eliberarea de sub robia egipteană. Așa spune cuvântul lui Dumnezeu.
Intr-adevar, evrei pazeau ziua a saptea si pentru rememorarea eliberarii de sub robia egipteana.


Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Astfel, având în vedere că eliberarea creștinilor nu este cea de sub robia egipteană, ci de sub robia păcatului și a diavolului, și că aceasta s-a făcut prin jertfa răscumpărătoare de pe cruce și prin înviere, și că învierea a avut loc în prima zi a săptămânii iudaice, atunci ziua eliberării creștinilor de sub stăpânirea păcatului și a diavolului este ziua învierii lui Iisus Hristos, adică ziua întâi a săptămânii iudaice. Faptul că ea se numește azi duminică este mai puțin important; important este altceva.
De obicei, pasajul din Deuteronm 5:15 era folosit pentru a demonstra ca ziua a saptea trebuia pazita doar de evrei. Dvs. schimbati tactica si incercati sa interpretati "duhovniceste" acest pasaj.

Interpretarea dvs. desfiinteaza Porunca a Patra (Iesirea 20:8-11) care arata ca ziua a saptea este ziua in care Dumnezeu S-a odihnit dupa ce a facut lumea, ca Dumnezeu a binecuvantat si sfintit aceasta zi si ca Dumnezeu ne porunceste sa pazim aceasta zi de odihna inchinata Domnului.

La asta duce o interpretare "duhovniceasca"? La desfiintarea unei porunci cu ajutorul unor versete? Pare ceva diabolic.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.11.2010, 21:28:58
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de strainul7777 Vezi mesajul
La asta duce o interpretare "duhovniceasca"? La desfiintarea unei porunci cu ajutorul unor versete? Pare ceva diabolic.
Îți pare ceva diabolic ție, pui de năpârcă ?? Păi poate să ți se pară oricum, că tot în erezie și înșelare ești. Crezi că pe mine mă impresionezi că te tot lauzi că tu păzești cuvântul lui Dumnezeu ? Ce Duh Sfânt tot pomenești tu mă pe acolo ? Păi la câte erezii aveți voi, nu cred că sunteți mânați de Duhul Sfânt ci numai de "duhuri sfinte", de duhurile ereziei.

Pe de altă parte, după cum vezi, creștinii nu au desființat nici o poruncă. Creștinii păzesc ziua de odihnă, și o păzesc și pentru rememorarea zilei în care au primit eliberarea de sub tirania păcatului și a diavolului, anume ziua învierii Domnului Iisus Hristos. Pentru că asta este ziua eliberării creștinilor, ziua întâi a săptămânii iudaice în care a înviat Iisus Hristos.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.11.2010, 17:11:44
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de strainul7777 Vezi mesajul
Daca pazesc ziua a saptea, asa cum spune porunca lui Dumnezeu, se cheama ca am ramas la litera.




Daca pazesc ziua intaia, asa cum nu spune niciodata Dumnezeu, inseamna ca ascult de "duhul".

D-le doctor, pe mine Duhul lui Dumnezeu ma mana sa pazesc Poruncile lui Dumnezeu, asa cum le-a lasat Dumnezeu.

Pe dvs. ce duh va mana sa paziti o porunca omeneasca in locul celei Dumnezeiesti?



Intr-adevar, evrei pazeau ziua a saptea si pentru rememorarea eliberarii de sub robia egipteana.




De obicei, pasajul din Deuteronm 5:15 era folosit pentru a demonstra ca ziua a saptea trebuia pazita doar de evrei. Dvs. schimbati tactica si incercati sa interpretati "duhovniceste" acest pasaj.

Interpretarea dvs. desfiinteaza Porunca a Patra (Iesirea 20:8-11) care arata ca ziua a saptea este ziua in care Dumnezeu S-a odihnit dupa ce a facut lumea, ca Dumnezeu a binecuvantat si sfintit aceasta zi si ca Dumnezeu ne porunceste sa pazim aceasta zi de odihna inchinata Domnului.

La asta duce o interpretare "duhovniceasca"? La desfiintarea unei porunci cu ajutorul unor versete? Pare ceva diabolic.
Spune undeva ca sambata e ziua a saptea a Facerii?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.11.2010, 21:01:02
strainul7777 strainul7777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.10.2010
Mesaje: 17
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Spune undeva ca sambata e ziua a saptea a Facerii?
Da. Scrie in Catehismul Ortodox. Vezi capitolul "Despre sarbatori". Se arata ca "duminica este ziua intaia de la Creatie". Inseamna ca ziua a saptea este sambata. Corect?

Ziua a saptea a fost aceeasi de la Facerea lumii si este aceeasi sin zilele noastre (recunoscuta in Biblia Ortodoxa).
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.11.2010, 16:42:22
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de strainul7777 Vezi mesajul
Spuneti niste adevaruri. O zi pagana, inchinata zeului soare, primeste o denumire crestina (anul 386, sinodul de la Aquilea) si este declarata zi de odihna. Pentru asta s-a folosit ca paravan/pretext Invierea Mantuitorului in prima zi a saptamanii.

Si, uite asa s-a trecut la desfiintarea unei porunci a lui Dumnezeu, care spune sa pazim ziua a saptea ca zi de odihna inchinata Domnului. Si, tot asa s-a trecut la pazirea unei zile (ziua intaia) despre care Domnul nu a poruncit absolut nimic.
Tare neghiob mai esti.. ziua asta se numea ziua Domnului(Apoc 1:10) de la inceput.. Adica duminica, Dies Domini, Dia Dominica..
Reply With Quote
  #8  
Vechi 08.11.2010, 17:08:12
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Tare neghiob mai esti.. ziua asta se numea ziua Domnului(Apoc 1:10) de la inceput.. Adica duminica, Dies Domini, Dia Dominica..
Trecând peste elevatele cuvinte creștinești de la început, iată cum numește autorul Apocalipsei ziua la care te referi:

"Iar în ziua întâia a săptămânii (duminica), Maria Magdalena a venit la mormânt dis-de-dimineață, fiind încă întuneric, și a văzut piatra ridicată de pe mormânt." (Ioan 20,1)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 08.11.2010, 17:32:32
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Trecând peste elevatele cuvinte creștinești de la început, iată cum numește autorul Apocalipsei ziua la care te referi:

"Iar în ziua întâia a săptămânii (duminica), Maria Magdalena a venit la mormânt dis-de-dimineață, fiind încă întuneric, și a văzut piatra ridicată de pe mormânt." (Ioan 20,1)
Acelasi Sfant numeste aceasta zi si κυριακῇ ἡμέρᾳ(Apoc 1:10) , adica ziua Domnului.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 08.11.2010, 17:52:12
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Acelasi Sfant numeste aceasta zi si κυριακῇ ἡμέρᾳ(Apoc 1:10) , adica ziua Domnului.
Este imposibil ca sfântul apostol Ioan să folosească două măsuri diferite, mai ales că tradiția ortodoxă spune că Evanghelia și Apocalipsa le-a scris în aceeași conjunctură istorică și geografică: fiind exilat pe insula Patmos.
Rămân deci doar două variante:
1. κυριακή ήμέρα desemnează sâmbăta - ziua sfântă a Domnului Sabatului
2. κυριακή ήμέρα se referă la marea zi a revenirii Domnului din contextul capitolului 1
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Cateva intrebari pentru neoprotestanti si protestanti. Seraphim7 Secte si culte 104 23.10.2022 00:36:38
Profeti adventisti NeInocentiu Secte si culte 592 07.05.2012 09:41:27
Cateva intrebari pentru sfintii preoti si crestini RafaelMiticaPitulice Despre Sfanta Scriptura 25 02.08.2011 09:01:17
Despre Penticostali, Baptisti, Adventisti danyel Secte si culte 741 11.08.2010 21:37:50