![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#251
|
|||
|
|||
![]()
Nici eu nu am scris la mișto și nici acei oameni, sunt articole care exprimă convingeri sincere într-o formă precisă.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
#252
|
||||
|
||||
![]()
Nuuuuu , e muuulta iubire , iertare , dragoste , bunatate , intelepciune . . .
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#253
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Care rau e mai mic, sa ai un stadion plin de oameni inganand versuri sau o sala de isterizati la un concert Ozzy Osbourne? Verticalitatea carei generatii e mai compromisa, cea care l-a avut pivot pe Adrian Paunescu sau cei care isi traiesc adolescenta in zilele noastre, cu versuri / injuraturi din "La Familia" pe buze? Citeam undeva ca forta de a darama poate parea un act creator in ochii unora, dar totusi (iubirea...), ce punem in loc? Despre afinitatile politice ale lui Paunescu, nu comentez. Insa mi se pare dureros de actual mesajul poemului sau "Soferul si nevasta-sa", unde reda cu precizie microscopica degringolada in care se afla Romania. Pentru cei care vor sa-l citeasca: http://poezii.ro-versuri.ro/Soferul-...-Paunescu.html
__________________
Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatoasa! Preach the Gospel and, if necessary, use words. |
#254
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#255
|
|||
|
|||
![]()
Redactat de Sorin Ilieșiu – membru al Comisiei Prezidențiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România, membru de onoare al Asociației 21 Decembrie 1989
Raportul final pentru condamnarea regimului comunist ca ilegitim și criminal a prezentat ADEVĂRUL DESPRE ADRIAN PĂUNESCU Raportul Final al Comisiei Prezidențiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România, asumat de Președintele României Traian Băsescu, arată că „nimeni nu a făcut un mai mare serviciu propagandei și regimului lui Ceaușescu”, precum Adrian Păunescu. Prezentăm paragrafele referitoare la Adrian Păunescu preluate din Raportul Final al Comisiei Prezidențiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România, comisie coordonată de prof. Vladimir Tismăneanu, membru de onoare al Asociației 21 Decembrie 1989. «Cel ce se substituise partidului și se identificase cu țara aceea jinduită, binecuvântată, demnă de toate superlativele imaginabile, și-a găsit un instrument excepțional de fortificare a puterii în persoana lui Adrian Păunescu, poet relativ tânăr, de un talent incontestabil și care, la prima vedere, nu se număra printre cei ușor de manevrat. Pentru că și-a dorit ca poezia lui să miște sufletele și să agite mulțimile, acest poet a recurs, cu sau fără știință, la o bună parte din vicleniile stilistice ale poeziei agitatorice a primilor ani de comunism. El a apelat constant la fondul primitiv emoțional al cititorilor, la șantajul sentimental, la setul infailibil de trucuri lacrimogene, ferindu-se însă să dea poeziei sensul negator și înverșunarea anilor 1950. Adrian Păunescu a reușit – cu argumente pe care le bănuim – să obțină aprobarea clanului Ceaușescu pentru ca cenaclul revistei „Flacăra” să se transforme într-o manifestare grandioasă și, mai apoi, într-un spectacol itinerant (televizat), cu zeci de recitatori, interpreți, cântăreți, mișcându-se, toți, fără șovăire, la comandă, ca vrăjiți de bagheta lui magică. La rândul lor, tinerii spectatori cărora li se adresa – în săli, în piețe sau pe stadioane – intrau într-un soi de bizară frenezie. Li se părea că, față de atmosfera sumbră în care erau obișnuiți să trăiască, participă la un eveniment epocal, la un moment astral. Cenaclul a început în curând să semene, prin rânduială și gestică, cu săvârșirea unui ritual: modelul religios pare a fi indispensabil propagandei totalitare când vrea să aibă succes. Poetul nu uita, însă, niciodată să amintească tuturor celor încântați de ce văd și de ce simt că datorează Conducătorului suprem – care vorbește prin gura lui – supunere și iubire, căci numai El le poate asigura, în vremurile acelea tulburi și în colțul acesta de lume, liniștea și stabilitatea. Nimeni nu a făcut un mai mare serviciu propagandei și regimului lui Ceaușescu. Acest scriitor, prin acțiunile lui, prin personalitatea lui care fascina și descumpănea, a prelungit existența comunismului naționalist-ceaușist, precizându-i, cristalizându-i și întrupându-i doctrina. În schimbul serviciului făcut conducătorului, Adrian Păunescu – un nume pe buzele tuturor – a devenit indispensabil și puternic în ierarhia propagandei, slobod să înfăptuiască, să îndrepte erori, să facă numeroase fapte bune, să acționeze peste limitele știute. A fost citit cu pasiune, versurile lui i-au fost recitate și cântate cu vehemență, cum nu știm să fi fost vreodată recitați și cântați poeții neamului. Dar nu putem uita că a atras într-o cursă propagandistică sufletele candide ale adolescenților, izbutind să deverseze energiile lor explozive în numele supraviețuirii unui regim odios. Din perspectiva dăinuirii acestuia, se poate spune că interzicerea Cenaclului Flacăra – la insistența unor membri ai clanului care au profitat de moartea unor tineri în timpul „reprezentației” – a fost cea mai mare eroare tactică a Secției de Propagandă a partidului.» «Cultul personalității conducătorului suprem a devenit, mai ales după 1968, fundamentul ideologic al sistemului. Ceaușescu era prezentat drept călăuză vizionară, erou între eroii neamului, ființa providențială, personalitate de vârf a vieții internaționale, demiurg, arhitect, strateg de geniu și câte altele. La rândul ei, Elena Ceaușescu, o persoană cu slabe înzestrări intelectuale, însă animată de o ambiție nemăsurată, a devenit și ea subiectul unui deșănțat cult. S-au întrecut în această privință barzii oficiali ai ceaușismului, poeții de curte Adrian Păunescu și Corneliu Vadim Tudor. Un întreg aparat de propagandă a contribuit la crearea unui climat al lingușelii, ipocriziei și duplicității universalizate. În atari condiții, simpla decență devenea un act de rezistență, iar sfidarea pe față a dictatorului și a aparatului pe care se sprijinea devenea o formă de curaj etic exemplar.» «Patronați și încurajați de conducerea PCR, o serie de scriitori, critici literari, artiști plastici, compozitori și sociologi au inventat în spirit jdanovist ideologia „protocoronismului românesc”, alibiul teoretic al omniprezentului cult al personalității lui N. Ceaușescu. Desfigurând ideile esteticianului Edgar Papu, aceștia au susținut poziții autarhice și profund antiliberale, xenofobe și antiintelectuale. Printre exponenții protocronismului s-au remarcat prin vehemență: Paul Anghel, Eugen Barbu, Corneliu Vadim Tudor, Doru Popovici, Dan Zamfirescu, Ilie Bădescu, Ion Lăncrănjan, Pompiliu Marcea, Ion Dodu Bălan, Dinu Săraru, Adrian Păunescu, Mihai Ungheanu, Nicolae Dan Fruntelată, Artur Silvestri, Ilie Purcaru etc. Publicată sub egida Comitetului pentru Cultură și Artă al capitalei, revista „Săptămâna” a fost principala tribună de manifestare a pseudonaționalismului manipulator al perioadei ceaușismului târziu. Revista a publicat adeseori documente ale Securității menite să atace și să compromită exilul literar anticomunist.» |
#256
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aprecierea de care se bucură Păunescu este o isterie de masă, oamenii sunt victimele unei păcăleli pentru că lipsiți de reperele culturii adevărate (comunismul i-a privat) se mulțumesc cu kitschul produs de un ipocrit. Kitschul e un fenomen complex și periculos social, fiindcă promovează prostia prin intermediul falselor valori. Arta are o influență socială foarte mare, ea modelează conștiințe, doctrine, idealuri de viață și dacă arta e un surogat produs de oameni rău intenționați ea are efecte grave asupra mentalităților și manifestărilor umane.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide Last edited by Traditie1; 08.11.2010 at 22:12:55. |
#257
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#258
|
|||
|
|||
![]()
trebuie sa avem respect pentru semenii nostri care trec in lumea de dincolo, avand de infruntat vamile vazduhului,cele pe care si noi le vom trece la vrema destinata noua !
insa totusi ,in relativul meu de traitor pamantesc ,nu pot sa nu imi imaginez o imensa comparatie : PAUL GOMA- adrian paunescu ! as dori, sa va imaginati si voi, desigur,cunoscand si ascultand ambele parti ! |
#259
|
|||
|
|||
![]() Citat:
O multime de oameni in generatia mea, (neimbecilizata si nezombificata), l-a apreciat pe Paunescu macar ca a dezavuat comunismul. |
#260
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Din orice unghi ai privi situatia, Paunescu si toata miscarea culturala declansata de el sunt la ani lumina distanta de mizeria sub-culturala din ziua de azi. C-o fi facut toate lucrurile acestea pentru a se slavi pe sine, nu stiu, insa stiu si este unanim recunoscut faptul ca in anii '60-70-80, Paunescu era unul din numele grele ale literaturii, el fiind un scriitor nu numai prolific ci si unul extrem de talentat. Eu nu cataloghez poeziile lui Paunescu drept kitsch in nici un caz.
__________________
Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatoasa! Preach the Gospel and, if necessary, use words. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Teodora Păunescu Tucă | Mihaela19 | Muzica Bisericeasca | 1 | 17.04.2012 23:29:02 |
OMUL NOU - OMUL VECHI | iosif | Pocainta | 32 | 12.04.2011 16:29:42 |
Poetul din gara Sinaia | Pelerinul | Generalitati | 102 | 21.02.2011 10:59:37 |
Adrian Fageteanu | achimovjan | Generalitati | 33 | 15.10.2008 14:10:09 |
Adrian | Adrian27 | Generalitati | 11 | 23.08.2007 14:46:07 |
|