Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Impartasania (Taina Euharistiei)
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.11.2010, 17:00:19
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Au dat bir cu fugitii. Nu-i condamn, deoarece este foarte usor sa gresesti prin cuvinte, dar nici nu-i laud, pentru ca multi dintre ei ar fi fost de un real folos.
Cred ca de un folos real celorlalti esti cand te mantuiesti..
Eu ma bucur pentru cei care au plecat si sper sa ne pomeneasca in rugaciunile lor.



Citat:
Luca 7, 28
Zic vouă: Între cei născuți din femei, nimeni nu este mai mare decât Ioan; dar cel mai mic în împărăția lui Dumnezeu este mai mare decât el.

Ce intelegi tu de aici? Putem dezvolta subiectul, ca sa mi-l clarific si eu cu ajutorul vostru.
Ma gandeam ca postul acesta sa nu mai fac pe desteapta si sa spun frumos ca "nu stiu".. care ar fi un raspuns adevarat.

Dar sunt prea mandra sa ma pot abtine.. eu ma gandesc ca "cei nascuti din femei" este elementul cheie.
Desi Sf. Ioan era cu viata de inger, el totusi era nascut sub Lege.. ca urmare, supus pacatului. Nu era nascut din duh, adica.
Ca urmare, aici se arata diferenta enorma dintre vietuirea in Lege si cea in Har.

Cam asta inteleg. .. Dar mai bine citeste a poate gresesc grosolan.


Citat:
Dumnezeu respecta libertatea fiecaruia si lasa pe oricine sa faca ce vrea. Il va cerceta intotdeauna chemandu-l la El. Insa pana una-alta, sotul tau vede ortodoxia la tine; daca il vei sminti, il vei indeparta de mantuire. In cazul meu similar, eu prefer sa fac tot posibilul sa-i arat sotiei ca religia in care ma misc este o modalitate nobila de existenta, care nu exagereaza, care poate fi imbratisata usor si care o poate ajuta sa se curateasca de rau, in speranta invierii spre viata vesnica. Mai intai ma intereseaza mantuirea ei mai curand decat a mea, pentru ca in felul asta imi pun [risc] sufletul pentru ea. dar, ramane la alegerea ei daca va vrea vreodata sa incercam impreuna sa pasim catre Rai.
Ateismul nu inseamna ne-cunoastere. Ar fi prea simplu.
Ateismul inseamna revolta.

Eu am trecut printr-o etapa ateista care a inceput cu citirea Bibliei.
Nu eram inca la liceu cand am citit toata Biblia (din lipsa de activitate) si pe masura ce citeam NT intelegeam ca din moment ce Iisus Hristos ne-a ridicat din moarte, viata noastra nu ne mai apartine. Si eram din ce in ce mai nemultumita si gandeam in sinea mea ca eu vreau sa-mi traiesc viata cum imi place, nu sa o pun in slujba cuiva. Si revolta mea a tot crescut in mine (desi gandeste ca eram inca un copil, nu aveam inca pacate majore de care sa ma agat).. pana am decis ca Biblia este doar o carte, crestinismul e doar o religie, iar eu imi traiesc viata cum cred.. si asa a inceput ateismul meu.
Deci nu se pune problema ca un ateu nu stie ce este crestinismul.

Si am observat acelasi lucru si la alti atei, inclusiv sotul meu.. Sunt intr-o stare de revolta.
Crezi ca sotul meu nu intelege (macar partial) ca a fi crestin inseamna sa renunte la autodivinizarea sa? El gaseste placere in cine este: ca este inteligent, successful, tanar (oarecum ), frumos, are simtul umorului etc.. si invidiat (oo, ce placere ii da asta). Nu prea e mare lucru de facut. Decat sa ma rog, nu?


Citat:
Ei, aici o sa cititi ceva interesant. M-am spovedit vineri noaptea la manastirea unde slujeste parintele meu, pe la 0:30. Nu am reusit sa ma impartasesc in aceeasi noapte, ca a fost priveghere cu Liturghie la sfarsit, deci duminica am mers la mine in parohie sa ma impartasesc. Nu puteam sa merg duminica tot la acea manastire, pentru ca am fost de serviciu si a trebuit sa stau aproape de casa. Cand a terminat preotul predica, m-am dus in fata si, in momentul chemarii, mai multe femei care erau acolo au ingenunchiat pentru rugaciunile dinaintea Sfintei Impartasanii. Cand preotul a terminat rugaciunile, i-a zis unui baietel care statea in fata sa ramana acolo si a venit la el sa-l impartaseasca. Am zis ca poate o sa vina pe rand si la noi ceilalti care asteptam in genunchi, dar... s-a intors si a plecat in altar. Eu m-am blocat acolo, nu m-am asteptat la asta. Parintele deja a inceput sa spuna rugaciunea de dupa Impartasanie, asa ca am pierdut momentul. In cateva secunde mi-am amintit ca jos, la subsolul bisericii, alt preot impartasea copiii. M-am dus fuga la el, i-am povestit patania si m-a impartasit. Mi-a zis ca trebuia sa vorbesc dinainte cu el, sa-i spun ca voi veni, insa eu nu m-am asteptat ca intr-o parohie de 8000 de suflete, intr-o biserica ahriplina duminica trecuta, sa nu vina nici un adult la impartasit in afara de mine.
chiar ca e ciudat. Trebuie sa fii iute de picior, vad.
Vezi si tu partea buna.. te-ai impartasit.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.11.2010, 18:41:04
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Ma gandeam ca postul acesta sa nu mai fac pe desteapta si sa spun frumos ca "nu stiu".. care ar fi un raspuns adevarat. Dar sunt prea mandra sa ma pot abtine..
Nu e greu sa faci niste afirmatii fara sa intervina aici mandria. Altfel, sa nu mai vorbim deloc... Suntem pe un forum, ne consultam unii cu altii, ne contrazicem, invatam unii de la altii. Asta e sensul saitului, nu?

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
eu ma gandesc ca "cei nascuti din femei" este elementul cheie.
Desi Sf. Ioan era cu viata de inger, el totusi era nascut sub Lege.. ca urmare, supus pacatului. Nu era nascut din duh, adica.
Ca urmare, aici se arata diferenta enorma dintre vietuirea in Lege si cea in Har.

Cam asta inteleg. .. Dar mai bine citeste a poate gresesc grosolan.
Eu vad doua informatii clare:

1. "Între cei născuți din femei, nimeni nu este mai mare decât Ioan;"

- la ora aia inca nu se ridicase nimeni la desavarsirea lui Ioan Botezatorul.

2. "dar cel mai mic în împărăția lui Dumnezeu este mai mare decât el".

- Avem de-a face cu o ierarhie: unii sunt mai mici, altii mai mari in Imparatie. Ca dovada biblica, Pavel ne dezvaluie existenta unui "al treilea Cer". Iar Iisus ne spune ca merge ca in casa Tatalui sunt multe locasuri.

Aceste lucruri imi sunt clare. Dar, se pune problema care ma macina: a ajuns Sfantul Ioan Botezatorul in Imparatia Cerurilor? De ce intreb:

a) Ioan a fost botezat, insa nu s-a impartasit inainte de a muri, inca nu se savarsise Jertfa rascumparatoare. "Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. "

b) Daca cel mai mic din Imparatie este mai mare ca Ioan, atunci... sa inteleg ca Ioan nu este in Imparatia Cerurilor, ci in Rai? Nici talharul nu a fost primit in Imparatia Lui Dumnezeu, ci in Rai, dar nu incape comparatie intre cei doi.

Intreb asta pentru ca noi credem ca cei mai mari Sfinti, cei mai apropiati de Dumnezeu sunt Maica Domnului si Ioan Botezatorul.

Poate ar trebui sa deschid un topic nou cu problema asta.

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Si am observat acelasi lucru si la alti atei, inclusiv sotul meu.. Sunt intr-o stare de revolta.
Crezi ca sotul meu nu intelege (macar partial) ca a fi crestin inseamna sa renunte la autodivinizarea sa? El gaseste placere in cine este: ca este inteligent, successful, tanar (oarecum ), frumos, are simtul umorului etc.. si invidiat (oo, ce placere ii da asta). Nu prea e mare lucru de facut. Decat sa ma rog, nu?
Noi ii influentam pe cei din jur in primul rand prin comportament. Cuvintele se spun si pier, insa faptele marturisesc daca intr-adevar calea urmata de tine ar fi sau nu interesanta si pentru el.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.11.2010, 19:49:52
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

In pilda talantilor ni se spune criteriul dupa care se vor ocupa locurile in imparatia cerurilor: unul a adus roada 30, altul 60, altul 100. Deci dupa cat de bine ne-am valorificat talantii, punandu-i in slujba lui Dumnezeu. Nu stiu daca ii putem spune ierarhie, caci acolo nu stim daca vor mai fi alti conducatori afara de Domnul, dar exista o clasificare, o diferentiere a robilor dupa credinciosia de care au dat dovada in lucrul incredintat lor.

Iar in ce-l priveste pe Sf Ioan Botezatorul, el face parte din sfintii VT, carora nu li s-a descoperit mantuirea prin jertfa lui Hristos. Era cel mai mare om nascut din femeie pana la vremea aceea, a fost trimis sa pregateasca calea Domnului chemand oamenii la pocainta, dar nu face parte din Biserica. Biserica a aparut dupa moartea si invierea Domnului si are un statut mult mai privilegiat decat sfintii VT. Fiecare membru al Bisericii care va merge in cer va fi mai mare decat Ioan Botezatorul, inclusiv talharul de pe cruce, deoarece el a primit pe Hristos ca jertfa pentru pacatele lui, ceea ce Sf Ioan nu a avut ocazia sa faca.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
Reply With Quote
  #4  
Vechi 19.11.2010, 13:20:48
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Pentru o clipa am crezut ca nu esti curioasa daca sa te impartasesti des sau mai rar... :)

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
In pilda talantilor ni se spune criteriul dupa care se vor ocupa locurile in imparatia cerurilor: unul a adus roada 30, altul 60, altul 100. Deci dupa cat de bine ne-am valorificat talantii, punandu-i in slujba lui Dumnezeu. Nu stiu daca ii putem spune ierarhie, caci acolo nu stim daca vor mai fi alti conducatori afara de Domnul, dar exista o clasificare, o diferentiere a robilor dupa credinciosia de care au dat dovada in lucrul incredintat lor.
Nu ierarhie, nu e un cuvant bun. Insa in mod clar unii oameni vor fi mai aproape de Dumnezeu si altii mai departe de El, in functie de capacitatea de a iubi cu care singuri s-au "antrenat" in timpul vietii. La fel si in Iad, unii vor fi departe de Dumnezeu si altii mai departe. Nu exista doar doua stari, una de bine si alta de rau, ci pentru fiecare stare, de viata si de moarte sunt nuante, trepte de desavarsire sau de inraire.

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Iar in ce-l priveste pe Sf Ioan Botezatorul, el face parte din sfintii VT, carora nu li s-a descoperit mantuirea prin jertfa lui Hristos. Era cel mai mare om nascut din femeie pana la vremea aceea, a fost trimis sa pregateasca calea Domnului chemand oamenii la pocainta, dar nu face parte din Biserica. Biserica a aparut dupa moartea si invierea Domnului si are un statut mult mai privilegiat decat sfintii VT. Fiecare membru al Bisericii care va merge in cer va fi mai mare decat Ioan Botezatorul, inclusiv talharul de pe cruce, deoarece el a primit pe Hristos ca jertfa pentru pacatele lui, ceea ce Sf Ioan nu a avut ocazia sa faca.
Toti Dreptii si Proorocii Vechiului Testament, incepand cu Adam si Eva, au murit in speranta invierii, dar nu au mers in Rai. Abia dupa Jertfa si Rascumparare, Hristos i-a scos din temnitele Iadului, din zina aceea mai special pregatita pentru ei numita sanul Lui Avraam, mantuindu-i de acea indepartare relativa de Dumnezeu.

Iisus Hristos era este si va fi Acelasi intotdeauna si chiar cei din vechime sunt uniti prin El in aceeasi Biserica. Cu toate acestea, sunt mai multe Ceruri, mai multe nivele de existenta fericita, insa noi nu stim mai nimic despre asta, mai mult ne imaginam lucruri, stari, locuri samd.

EDIT: Pe Muntele Taborului, Iisus Hristos face intalnirea intre reprezentantii bisericii Vechiului Testament si cei ai bisericii Noului Testament. Ilie si Moise se intalnesc intr-un spatiu sacru si vorbesc cu Petru, Iacov si Ioan - probabil despre ceea ce urma sa aiba loc in curand, evenimentul atat de mult asteptat de cei adormiti in credinta...

Talharul cel destept a pasit intra-devar impreuna cu Hristos in Rai, s-a mantuit, insa nu a ajuns la desavarsirea Sfantului Ioan Botezatorul. Insa vedem in predica de pe munte ca Dumnezeu ne cheama la ceva o traire mult mai superioara decat simpla mantuire de rau; noi suntem chemati la desavarsire, la asemanarea cu El in iubire inca de pe acum, la nevinovatie. Sunt putini aceia care reusesc sa ajunga asa de sus, Dumnezeu ii stie cine sunt si uneori ni-i descopera, ca sa luam aminte...
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.

Last edited by Florin-Ionut; 19.11.2010 at 14:09:26.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 29.11.2010, 12:58:50
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Pot sa confirm din experienta ca ne putem spovedi si impartasi saptamanal. Nu e asa de greu pentru cei din Romania, care au biserici ortodoxe oriunde ar trai.

Meditam ieri la Sfanta Taina a Impartasaniei. Pentru multi dintre credinciosi este dificil de crezut ca Hristos Se jertfeste si Se imparte tuturor neimpartit. Ma gandesc ca am putea face o analogie cu ADNul care exista in corpul uman: asa cum fiecare celula care ne alcatuieste contine informatia deplina despre intregul organism, asa si in fiecare lingurita este continut intregul Trup si Sange al Lui Hristos. Dar ce este de fapt Trupul Mantuitorului? Stim bine ca este intreaga Biserica, adica noi toti, credinciosii care o alcatuiesc.

Efeseni 5, 23: "Pentru că bărbatul este cap femeii, precum și Hristos este cap Bisericii, trupul Său, al cărui mântuitor și este."

Deci in fiecare lingurita cu care ne impartasim se gaseste, printr-o Taina minunata, informatia necesara comuniunii noastre, a unora cu altii, intr-un Tot care se numeste Trupul Sau. Informatie fara de care noi nu putem fi cu adevarat partasi unii cu altii, cu alte cuvinte co-partasi ca madulare separate care sa alcatuiasca un Intreg care este Biserica Lui Dumnezeu. De aceea, neimpartasindu-ne constant, noi ne separam de Trupul Sau mistic si de Insusi Dumnezeu, mai ales prin pacatele pe care le comitem des. Iata cum Domnul nostru a randuit ca Sangele mantuitor sa ne curateasca de pacate, ca mai apoi sa alcatuim toti impreuna Biserica nevazuta al carei Cap este Iisus Hristos, Fiul Lui Dumnezeu.

Sa ne straduim sa intelegem pe cat putem importanta acestei Sfinte Taine randuite ca se ne tina partasi fiecare cu fiecare, ca impreuna sa lucram in chip diferit si armonios lucrarea de mantuire a Lui Dumnezeu in lume.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.

Last edited by Florin-Ionut; 06.12.2010 at 18:11:36.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sa ne impartasim des sau rar? Va_iubesc Impartasania (Taina Euharistiei) 978 17.05.2017 03:29:00
Cum sa ne impartasim? Adriana-Simona Impartasania (Taina Euharistiei) 21 09.01.2014 15:17:16