![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ah, cât de ușor e să sucești cuvintele, ca să iasă ce-ți convine ție.
Dumneavoastră spuneți că toate minunile ortodoxe sunt la fel cu cele din primul mileniu, dar omiteti un cuvintel esential - toate minunile ortodoxe sunt la fel cu cele rasaritene din primul mileniu. În ceea ce privește împrejurarea că unele miracole se aseamnănă în conținut cu varii practici necreștine, aici începeți să argumentați aidoma cu martorii lui Iehova, care îți arată o sculptură sumeriană cu un individ cu o cruce la gât și trag concluzia: Crucea e simbol păgân. Dacă un șaman vindecă, foarte bine. Până una alta, nu aveți dovada că o face natural sau cu ajutorul spiritelor rele. În al doilea rând, chiar dacă mi-ați face proba că undeva, cândva, un xsulescu a vindecat cu ajutorul vrăjitoriei, asta nu invalidează miracolele de la Lourdes mai puțin decât invalidează orice vindecare minunată a unui ortodox care s-a rugat la Maica Domnului. Miracolul se definește ca fiind intervenția lui Dumnezeu în creație. Eu am impresia sinceră că sunteți gelos pe miracolele, sfinții și harul mântuitor al Bisericii Catolice, dar să știți că nu-i creștinește. Vedeți bine, Dumnezeu nu v-a uitat nici pe voi, ortodocșii, în ciuda schismei. Aveți har, aveți preoți, aveți taine, aveți sfinți și minuni. De ce vreți, atunci, să-L puneți la încercare pe Dumnezeu făcând clasamente ale minunilor ? |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Harul nu se află într-o Biserică. Harul este stare a sufletului. Există două stări ale sufletului: starea căzută și starea de har. De aceea, afirmații ca "harul este în BO" sau "harul nu este în BC" nu sunt nici adevărate, nici false, ci sunt absurde. Harul (sfințitor) este un dar gratuit oferit de Dumnezeu oamenilor ca să se mântuiască. Poate fi primit sau poate să nu fie primit de suflete. Calea pe care vine harul este dată de Sf Taine (Sacramente), deci depinde de validitatea lor. Numai în acest sens harul are o legătură cu Biserica, fiindcă Biserica este administratoare a Tainelor. Dar nu vin de la Biserică, ci de la Dumnezeu, prin Taine.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar harul lucreaza in Biserica, prin el se valideaza Sfintele Taine, se fac minuni, sfintii primesc diferite daruri, etc. De aceea a venit Mantuitorul, pentru ca noi sa primim harul Duhului Sfant, pentru ca si inainte oamenii aveau credinta si fapte si nu se puteau mantui. Lipsa harului intr-o Biserica (iar sfintii spun ca Schisma si erezia duc la pierderea harului) face ca sa nu mai existe Taine, sa nu mai fie minuni. Fara Sfintele Taine oamenii nu se mai pot mantui. Acum, daca e sa dam crezare sfintilor (am dat si 1-2 citate, cred ca din Sf. Ioan Hrisostom sau Sf. Vasile), in urma Schismei harul este prezent ori in BO ori in BC. La noi e evident ca exista har, datorita sfintelor moaste, minunilor (lumina de la Ierusalim, intoarcerea Iordanului, norul de pe Muntele taborului, ca sa le enumar doar pe cele mai cunoscute). Deci nu se pune problema ca in BO nu ar exista har, si asta vad ca nu o contesta nici catolicii. Teoria ramificarii harului nici macar nu e catolica sau ortodoxa, e (neo) protestanta. Sfintii nostrii comuni spun ca harul nu se ramifica, schisma duce la pierderea harului. Cred cam mai degraba dam crezare sfintilor decat ceea ce zic unii protestanti. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Legat de ceea ce m-ati intrebat, sper ca v-ati obisnuit ca nu spun lucruri la intamplare (cel putin in mare parte). Citatul l-am dat aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...2&postcount=20 Iata-l: " Sfântul Vasile cel Mare (+380), în Epistola I Canonică, spune: Începutul separării a fost schisma, iar prin această despărțire ei (schismaticii, ereticii, n.n.)nu mai au harul Sfântului Duh care nu li se mai dă din momentul despărțirii lor." Si am gasit si continuarea citatului, ca sa fie mai exact: "La inceputuri, inainte de despartire, acestia aveau harul preotiei si prin punerea mainilor transmiteau acest har, sfintilor, iar dupa schisma au devenit laici incat nu mai aveau puterea harului nici pentru a boteza, nici pentru a hirotoni: cei rupti de Biserica au devenit astfel incapabili de a transmite si altora harul Sfantului Duh. De aceea cei botezati de catre ei sunt socotiti ca si botezati de catre laici, iar daca revin la Biserica mama trebuie primiti prin rebotezare." Desigur ca exista mai multe citate, toti sfintii considerau acest lucru adevarat, nu cred ca veti itnalni la cineva din ei sa spuna ca har au toti cei despartiti de Biserica. Sper ca v-am fost de folos. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iar in BO este evident ca exista har, nu puteti sa-l contestati, datorita minunilor existente si a sfintelor moaste. Iar ca sa va apucati sa dati cu piciorul in teapa, cum i-a zis Iisus sfantului Pavel, nu stiu daca o sa va placa. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
În pasajul citat, acest mare sfânt catolic afirmă că preoții aflați în schismă (care s-au rupt de Biserica Catolică) sunt ei înșiși căzuți din har. Asta e evident: ca să fii în stare de har trebuie să nu ai păcate grele. Or, schisma este păcat greu. Deci, dacă cineva este în schismă, nu este în stare de har, tot așa după cum dacă cineva a furat ori a jurat strâmb, nu este în stare de har.
Ceea ce nu afirmă este că lucrarea Tainelor nu are loc. Știm de la controversa donatistă că lucrarea Sf Taine este independentă de starea sufletului celui care le săvârșește. Un preot care a furat ori a jurat strâmb, deși este în stare căzută, dacă ar fi să săvârșească Sf Liturghie (ceea ce nu ar trebui să facă), ar fi totuși o Liturghie validă. Astfel se explică de ce preoții ortodocși, care se află în schismă față de Biserică, săvârșesc Euharistie validă: sfânta prefacere are loc independent de starea căzută a sufletului lor, cum spunem noi "ex opere operandi". Nu altfel consideră Biserica Ortodoxă, din punctul ei de vedere. După cum probabil că vă este cunoscut, poziția actuală a Bisericii Ortodoxe Române este aceea că tainele catolice sunt valide, deși, din punctul ei de vedere, preoții catolici sunt în stare de schismă. Mi se pare foarte logic.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 16.12.2010 at 12:27:13. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Iata din scrisoarea Sfantului Teodor Studitul (ajuns in Rai in 826): http://hristofor.wordpress.com/2010/...acelasi-lucru/ Așadar, după cum dumnezeiasca pâine cu care se împărtășesc ortodocșii îi face pe toți cei ce se împărtășesc de ea un singur trup, tot așa și pâinea ereticească îi face părtași unii cu alții pe cei ce se împărtășesc de ea și îi înfățișează un singur trup potrivnic lui Hristos. Oare nu tot cel ce are părtășie, adică se împărtășește de pâinea otrăvitoare se leapădă de Hristos, fiind departe [de El] și necuvios, afară numai dacă și‑a revenit cumva prin pocăință? Mai sunt pomenite canoanele 45 si 46 apostolice, de exemplu canonul 46: "Poruncim să se caterisească episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Căci ce fel de împărtășire are Hristos cu Veliar ? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul ?"
Iar Sfantul Vasile cel Mare nu spune clar ca cei ce s-au rupt nu mai au puterea de a boteza si de a hirotoni? Iar Sfantul Vasile se referea la schismatici, pentru ca pasajul anterior incepea asa: "Dar s-aparut celor din vechime, si de cei impreuna cu Ciprian si cu Firmilian al vostru vorbesc, a-i supune pe toti acestia unei hotarari, pe catari si pe encratiti, si pe idroparastati, si pe apotactiti." De exemplu catarii erau considerati schismatici, nu eretici. Probabil si altii din cei enumerati. Sfantul Ciprian al Cartaginei spune despre novatieni, care erau doar schismatici, nu eretici, ca nu sunt crestini: "Tu ai dorit, prea iubite frate, ca eu sa-ti scriu si despre Novatian, ce fel de erezie a introdus el, Sa stii doar ca intai de toate nu trebuie sa ne interesam ce invata el, atunci cand el invata afara de Biserica. Oricine ar fi el, el nu este crestin intrucat nu este in Biserica lui Hristos." Asadar e destul de clar. Citat:
Desi nu se spune in mod oficial, pentru a pastra bunele relatii cu catolicii, diferentele dogmatice ale catolicilor sunt considerate erezii. Am dat citatul de pe site-ul Patriarhiei, unde la dialogul cu anglicanii se spune ca Filioque este o erezie. In schimb stiu ca BC are alta parere despre ortodocsi, considerand valide Sfintele Taine ortodoxe. Asta nu inseamna ca e valabila si reciproca. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Asadar, exista minuni doar de la Dumnezeu (pe care nu le poate face vrajmasul, ca de exemplu sfintele moaste). Apoi exista minuni doar de la vrajmasul (care nu pot apare si in crestinism, ca de exemplu bilocatia) si exista minuni care par asemanatoare, desi se pot deosebi la o cercetare mai atenta ( acestea pot fi facute si de vrajmas si de sfinti, de exemplu vindecarile, levitatia, etc.). Citat:
Desi in trecut acesta optiune era limitata de Inchizitie in BC, azi nu mai este nimeni obligat si fortat sa ramana in BC daca nu doreste. Iar de optiunile pe care le facem depinde mantuirea noastra. Fiecare cum doreste. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Episcopii catolici | Mihnea Dragomir | Biserica Romano-Catolica | 145 | 16.11.2016 09:14:07 |
| Pentru catolici | Hartford | Intrebari utilizatori | 17 | 08.05.2012 20:43:13 |
| "sfinti catolici" | umilinta | Biserica Romano-Catolica | 7 | 04.04.2008 11:31:14 |
| Ortodoxi-Catolici | daniel7 | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 03.12.2007 19:39:42 |
| Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie | alecsandru | Biserica Romano-Catolica | 18 | 20.04.2007 20:46:05 |
|
|