![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci, prin asta, demonstrati ca nu respectati Sfinta Scriptura. P.S. Este foarte firesc sa vi se ceara texte care interzic o asemenea practica, pentru ca sinteti cei care acuzati. Deci, daca acuzati, veniti cu argumente. Noi, cei care ne rugam pentru decedati, am venit cu texte din VT (pe care nu le-ati luat in considerare, ca n-ar fi "canonoice", cu texte din NT-cea mai mare porunca din lege). Multe sau putine, noi am adus argumente scrise. Dumneavoastra nu ati adus decit bascalia si dovada ca nu respectati Sfinta Scriptura, luind in deridere argumentele SCRISE pe car vi le-am adus. Iar prin toate astea nu aratati decit ca toti sfintii nostri au avut dreptate: sinteti rataciti, pentru ca, asa cum spune sfintul evanghelist Ioan, neputind sa-l iubiti pe aproapele dumneavoasta, nu il cunoasteti nici pe Dumnezeu: "Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire. " Last edited by nutucutu; 08.01.2011 at 19:08:18. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Vorbiți cu atâta larghețe despre iubirea "aproapelui de pe lumea cealaltă", nu vi se pare că aceasta frizează necrofilia? Să nu mă înțelegeți greșit, nu mă refer la perversiunea sexuală, ci la cealaltă conotație a termenului. Iar puparea moaștelor (altă formă de "iubire" nenaturală pentru morți) ar constitui chiar o treaptă mai sus (de fapt mai jos) către necrofagie. Și dacă tot am intrat în domeniile acestea ce-ți încrețesc carnea pe tine de oroare ce părere aveți despre pedofilie? Mă refer desigur la aspectele mai soft ale pedofiliei. Este acceptată această practică a "iubirii" față de aproapele-copilaș? Că doar NU scrie în Biblie că e interzisă... ![]() Vă rog să mă iertați pentru digresiunea aceasta morbidă și repulsivă, însă am vrut să accentuez prin exagerare, cam cum privesc eu lucruile acestea. E o opinie personală... poate sunt eu prea sensibil, nu știu... Citat:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Pentru protestanti/sectanti asa o fi, iubirea fata de cei decedati poate parea necrofilie (pentru cel ce nu iubeste e ciudat si cind cineva iubeste animalele-gindul rau il duce unde nu trebuie). Pentru noi, cei care ne ghidam dupa Sfinta Scriptura, cei decedati sint si ei madulare ale Trupului Lui Isus, iar noi avem datoria sa avem grija de cei care sufera. 3.Despre pedofilie este trecut in Sfinta Scriptura, e o porunca a Lui Dumnezeu-sa nu faci fapte necurate; Biblia e foarte clara in ghidarea oamenilor de buna credinta. 4. Dumneavoastra nu respectati Sfinta Scriptura pentru ca nu respectati CEEA CE E SCRIS IN SFINTA SCRIPTURA, si, mai mult decit atit, ii acuzati pe altii, care respecta Sfinta Scriptura, fara a aduce dovezi ca ei ar gresi; la voi toate sint interpretabile dupa bunul plac, de aia si sint atitea sute de secte, culte, comitete si comitii care, toate, se ghideaza NUMAI dupa Sfinta Scriptura, dar rezultatul e diferit la fiecare din ele. Iar in cazul de fata, repet ceea ce am spus si inainte: noi am adus dovezi din Sfinta Scriptura care sa vina in sprijinul rugaciunilor pentru morti pe care le facem (cu toate ca numai argumentul iubirii de aproapele era suficient-argument de care voi va bateti joc cu constanta). Voi nu ati adus nici o dovada in sprijinul afirmatiilor voastre. Doar va inflamati ca altii gresesc, si tipati tare ca sa ii amagiti pe creduli. Insa in Imparatia lui Dumnezeu nu intra cei care tipa mai tare ci cei care aduc roade, roade care la voi lipsesc cu desavirsire. Iar un mod de a aduce roade este de a te ruga pentru cei decedati. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cateva observatii cu privire la ce spuneti. 1.,,Iubirea fara de decedati" este o sintagma care ar fi mai clara in contextul folosirii conceptului de ,,cinstirea memoriei celor trecuti la cele vesnice".Este mai putin interpretabila desi in mod normal nu am auzit un protestant care sa spuna ,,Esti necrofil" cand un alt protestant spune ,,Ce dor imi este de bunica mea care a decedat anul trecut.".Aici ati interpretat destul de incorect pozitia protestanta,incercand sa ne zugraviti in culori sumbre,aproape inumane.Poate si dvs ar trebui sa va exprimati mai clar ideile. 2.La cine va referiti cand ati spus ,, iar noi avem datoria sa avem grija de cei care sufera"? Va referiti la decedati?De unde stiti ca sufera?Poate nu sufera si si-au gasit odihna,linistea si pacea.Va referiti la cei ramasi in urma lor?In acest caz riscati sa reduceti ritualul la o simpla actiune umana de consolare,cu efect referitor la cei in viata si nu la cei decedati. 3.Dvs nu va ghidati numai dupa Sfanta Scriptura.Cam asa ar fi afirmatia corecta.Mai sunt si alte aspecte dupa care va ghidati,gratie confesiunii din care faceti parte.Cum o asemenea afirmatie, Sola Scriptura pare un concept ce s-ar aplica si in cazul dvs.Ma indoiesc profund de acesta posbilitate. Last edited by Scotsman; 08.01.2011 at 21:32:30. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Cuvintele mele au fost "iubirea fata de aproapele", iar aproapele poate insemna decedat sau nu. Cuvintul necrofilie a fost adus in discutie de tricesimusquintus, iar pentru mine acest cuvint nu are decit un sens (am cauta si in Dex si nu i-am gasit doua sensuri). In acest context am vorbit despre buna si reaua credinta. Daca cineva e rau va vedea rautate chiar si intr-un lucru bun (exemplul meu cu animalele). Iar acest "om rau" poate fi de orice confesiune 2. Cind am spus "noi avem datoria sa avem grija de cei care sufera" m-am referit la aproapele nostru. Fie viu, fie decedat. Iar in cazul celor decedati, atunci cind ne rugam pentru ei, de obicei mai adaugam si "si pentru toti cei din Purgator", sau "si pentru cei pentru care nu se mai roaga nimeni";daca cumva cel pentru care ma rog se afla deja in Rai, rugaciunea mea ii va ajuta pe ceilalti. 3. De pe la virsta de 25 ani (deci de aproape 15 ani), au inceput invaziile protestante/neo protestante si ale sectelor (daca aceasta formulare va deranjeaza sugerati-mi alta si o voi folosi). Ei, fara sa ma cunoasca, doar auzind ca as fi catolic, mi-au spus ca nu respect Sfinta Scriptura. Atunci am inceput si eu sa cercetez. Iar pina in acest moment, oricare ar fi fost acuzatiile lor (ca si cea din cazul de fata), la toate am gasit argumente biblice. Deci eu, care am cautat si am incercat sa inteleg cit m-a dus pe mine capul, pot spune ca ma ghidez dupa Sfinta Scriptura. Nu am spus nici o secunda ca ma ghidez NUMAI dupa Sfinta Scriptura. Traditia bisericii si roadele aduse de ea imi intaresc convingerile, insa nu am gasit nici un adevar sustinut de Sfinta Biserica care sa CONTRAZICA Sfinta Scriptura. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1.Daca exista o parere conform careia ritualul dvs este asimilat necrofiliei,atunci lamuriti acestea problema cu cel care a facut afirmatia.Nu ne bagati pe toti la gramada pentru ca eu nu am auzit,dintre cei pe care ii cunosc,sa afirme asa ceva cu privire la acest ritual/practica/doctrina.Poate si din simplul motiv ca in general nu prea se discuta de ea in lumea protestanta. 2.Nici eu nu ma ma rog pentru sufletul mortilor asa cum o face un ortodox sau un catolic.In Westminster Confession of Faith,capitolul XXI ,,On religious Worship and Sabbath Day", punctul IV, se spune extrem de clar: ,,Prayer is to be made for things lawful;and for all sorts of men living, or that shall live hereafter:but not for the dead,nor for those of whom it may be known that they have sinned the sin unto death". Distinctia apare,intre mine si doctrina adventista a interlocutorului dvs,cand raportez acesta prevedere la starea sufletului dupa moarte.Acolo se gaseste o logica pentru care noi nu facem asemenea rugaciuni,considerand ca in acel moment doar Cel de Sus decide.In Westminster Confession of Faith este capitolul XXXII ,,On the State of Man after death,and of the resurrection of the dead".Abordarea adventista,din perspectiva starii sufletului dupa moarte,este complet diferita.Pe scurt:idee asemenatoare dar motivatii diferite.De aceea am v-am solicitat sa ne judecati,daca doriti,pe fiecare in contextul confesiunii sale. Despre Purgatoriu:asa cum banuiti,acesta optiune nu exista in credinta mea.Tot in capitolul XXXII din WCF(am prescurtat):,,Beside these two places(nm.Heaven or hell), for souls separated from their bodies, the Scripture acknowledges none.".S-a tot discutat pe acest forum despre Purgatoriu.Nu cred ca este necesar sa redeschid discutia,respect optiunea fiecaruia. 3.Nu stiu ce ,,secte" v-au invadat pe dvs dar ma indoiesc ca erau anglicani sau din Biserica Scotiei.Nu stiu cum ati cercetat dvs Scripturile dar ati facut-o intr-un mod asimilat protestantismului,,dupa capul dvs"cu toate consecintele ce decurg din acest fapt.Un preot catolic sau ortodox va va sugera o alta cale de abordare.Nu am nici o problema cu ce credeti dvs,pe mine nu ma afecteza cu nimic.Daca m-ati sili sa cred atunci m-ar afecta si m-as opune pina la sfarsit. Eu nu am intalnit un catolic/ortodox/protestant care sa ma oblige.Nici eu nu am incercat asa ceva cu nimeni si nici nu voi incerca vreodata.Cine ar incerca l-as refuzat scurt si politicos si asta ar fi tot. As dori sa va spun la final ca in Westminster Confession of Faith exista un capitol numit ,,Despre Libertatea crestina si libertatea constiintei".Cred in cele afirmate acolo cu toata taria fiintei mele si sper sa-mi ajute Cel de Sus sa cred pina la capat.Asa am decis singur si nu m-a obligat nimeni.Ce este scris acolo imi justifica,daca mai era nevoie,posibilitatea de a respecta atat ce credeti dvs sau altcineva dar si de a trai in pace conform la ceea ce cred eu. Mai clar de atat nu pot sa fiu.Sper ca m-am facut inteles.Daca nu aparea cuvantul protestant nici macar nu interveneam in discutie.Ambele mele interventii au fost din acesta perspectiva.In rest ma intereseaza subiectul din punct de vedere al unor studii pe care le-am citit si voi urmari cu mare atentie si interes schimbul dvs de opinii. Va salut si va doresc o zi buna. Last edited by Scotsman; 09.01.2011 at 11:29:00. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Din punctul meu de vedere consider închis acest topic, atâta timp cât nu se răspunde la întrebarea principală. Cât privește celelalte întrebări (ce NU scrie în Biblie, ori unde scrie să NU avem anumite practici ilogice sau păgâne) vă stau la dispoziție pe un nou topic, dacă considerați necesar acest lucru. Vă doresc o duminică plăcută! :)
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Mă frapează însă un lucru: pentru pedofilie recunoașteți că e vorba de o "faptă necurată", că ferirea de ea ține de "buna credință", de bunul simț al creștinului în a evita faptele dubioase; iar în cazul morbidelor acte (rugăciunii pentru morți, pupării moaștelor, spălării osemintelor după un număr de ani, etc) nu sesizați inadvertența și incompatibilitatea cu "buna credință", cu morala și conștiința creștină. În rest, mulțumim frumos pentru valoroasa contribuție adusă întru eludidarea problematicii acestui topic. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
V-am mai scris intr-un post anterior, dar l-ati ignorat, discret. In Sfinta Scriptura nu scrie ca trebuie sa ajuti un orb sa treca strada, nu scrie ca trebuie sa ajuti copii vecinilor sa-si faca temele, nu scrie sa ajuti o bartrina sa faca curat in casa. Nu scrie multe lucruri, insa scrie sa iubesti ,porunca intarita de Isus si de sfintii apostoli: sa-ti iubesti aproapele ca pe tine insuti (iarasi aduc in discutie aceasta porunca, dar totusi, E CEA MAI MARE DINTRE TOATE). Deci dumneavoastra, ACUZATORUL, nu mi-ati adus nici un argument ca NU trebuie sa fac rugaciuni pentru cei dededati. Concluzia mea e clara: ceea ce fac e bine, pentru ca Biblia nu-mi spune ca gresesc, Biserica nu-mi spune ca gresesc, sfintii nostri nu-mi spun ca gresesc. Singurii care-mi spun ca gresesc sint niste sectanti/protestanti/neoprotestanti. Eu v-am dat argumente si versete in favoarea celor facute de noi. Voi nu ne-ati adus nici macar un verset care sa puna capat discutiei. Versetul trebuie adus de voi, pentru ca voi acuzati. Iar bunul meu simt imi spune (dar inainte de asta imi spune Isus) ca Dumnezeu e nemarginit de bun. Noi, cei care ne ghidam dupa Sfinta Scriptura, ne adresam in fiecare zi Lui cu cuvintul Tata. Un tata Bun. Iar daca tatal meu, plin de pacate, poate sa-mi dea mie lucruri bune, cu atit mai mult Tatal Ceresc. Daca voi, protestantii, neo protestantii etc va imaginati ca Tatal Ceresc nu va asculta de lacrimile unui copil care se roaga sa-i fie iertate pacatele mamei,tare searbada imagine aveti despre Bunatatea Tatalui Ceresc. Tatal Ceresc ne face cunoscuta Bunatatea Lui, in Deuteronom: "Și Mă milostivesc până la al miilea neam către cei ce Mă iubesc și păzesc poruncile Mele." Iata ca asta incercam sa facem noi: sa iubim si sa pazim poruncile Lui. Adica ne rugam pentru iertarea pacatelor celor pe care ii iubim si atunci cind se afla pe patul de moarte, si dupa. Deci voi incercati sa ne spuneti sa ne rugam doar pina in momentul in care persoana a decedat? Dupa aceia pa, Dumnezeu isi astupa urechile? Acesta e Dumnezeul pe care il predicati voi? Acum inteleg si de ce nu duceti nici un fel de roade. Adevarat spune sfintul apostol Pavel: tot invatati dar nu ajungeti niciodata la adevarata cunoastere. Argumentul referitor la pedofilie v-a fost dat: este o porunca a lui Dumnezeu, dezvoltata de sfintul apostol Pavel. Stiti citatele mai bine ca mine. Last edited by nutucutu; 09.01.2011 at 11:14:36. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Grija sotului fata de sotie ! | windorin | Nunta | 48 | 08.12.2012 01:38:38 |
Grija pentru mantuire | nico.dia | Intrebari utilizatori | 4 | 23.05.2010 19:26:41 |
Grija lui Dumnezeu pentru noi | giovaninnaa | Generalitati | 15 | 09.10.2009 08:47:49 |
425 de morti de holera | podolski_2 | Umanitare | 5 | 05.12.2008 00:04:45 |
|