![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si ce zice Sfantul Irineu: ""Am hotărât să întreb catedra lui Petru, unde se află acea credință pe care buzele unui Apostol au preamărit-o; vin acum să cer hrană pentru sufletul meu aici, unde, într-o vreme, am primit veșmântul lui Christos. Nu urmez alt primat decât pe cel al lui Christos; de aceea, mă unesc cu frumusețea sa, deci cu Catedrala lui Petru. Știu că pe această piatră este zidită Biserica" (Epistole, I, 15, 1-2)." Catolicii spun ca Sfantul Petru a fost episcop in Roma, nu numai ca a organizat Biserica de aici. Dar stim doar ca a pus episcopi. Stim in schimb ca a fost primul episcop al Antiohiei. Last edited by catalin2; 23.01.2011 at 18:30:24. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Se vede că Sf Irineu, cu toată cultura sa, nu a putut întrevedea dogmatica ortodoxă de peste un mileniu și ceva, potrivit căreia "această piatră" înseamnă orice altceva decât Petru.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
- 17 Parinti considera pe Sf. Petru piatra; - 44 invatau ca piatra era marturisirea lui Petru, - 16 spuneau ca piatra este Hristos, in vreme ce - 8 considerau ca piatra erau apostolii. (Epist. VII, Opp., Vol., pt. 2.. p. 99) Un procent de 80% din Parintii Bisericii nu l-au considerat pe Sf. Petru ca fiind piatra. Nu numai ca intalnim interpretari diferite la Matei 16:18 printre Sf. Parinti, dar acestia ofera interpretari diferite si in lucrarile lor. Cel mai bun exemplu este sfantul si invatatorul Bisericii apusene, fericitul Augustin. El a avut o enorma influenta asupra teologiei apusene. In anul 428, Fer. Augustin a scris Retractarile sale, in care a incercat sa corecteze si sa cizeleze ceea ce a socotit ca a fost gresit sau amagitor in opera sa timpurie. In aceasta carte Fer. Augustin mediteaza la anii tineretii, cand l-a considerat pe Petru ca fiind piatra. El explica: Citat:
Tot Fer. Augustin afirma in "Satis Cognitum": Citat:
(din "Papi si Patriarhi" de Michael Whelton, Ed. Theozis) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In ceea ce priveste Petru- piatra, il vad ca pe un joc de cuvinte, caci nu am Intelepciunea lui Dumnezeu, si nici nu a dat vreo explicatie, asa cum a facut-o cand a schimbat numele lui Avram in Avraam, sau a lui Sarai in Sarra. Este deci o practica de a schimba numele; iar Dumnezeu decide daca sa ne spuna de ce il schimba, sau nu. Si apoi schimbarea numelui din Simon in Petru se face de la inceput, cand se prezinta Simon in fata lui Iisus, (Ioan, 1: 42): Și l-a adus la Iisus. Iisus, privind la el, i-a zis: Tu ești Simon, fiul lui Iona; tu te vei numi Chifa (ce se tâlcuiește: Petru). |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si totusi, i-a dat un nume destul de semnificativ ca sa nu fie pur si simplu un nume ca oricare altul, sau sa nu aiba un inteles. Cand alta data s-a mai jucat Domnul in cuvinte? Cat despre Avram/Avraam, iata ce spune Dumnezeu: "Si nu te vei mai numi Avram, ci Avraam va fi numele sau, fiindca am sa te fac tata a multime de popoare." (Geneza, 17:5) Si despre Sarra:" Pe Sarai, femeia ta, sa nu o mai numesti Sarai, ci Sarra sa-i fie numele. Si o voi binecuvanta si-ti voi da din ea fiu; o voi binecuvanta si va fi mama de popoare si regi peste popoare se vor ridica dintr-insa." (Geneza, 17: 15-16) Despre Pavel, intr-adevar nu spune exact cand si de ce si cum i s-a schimbat numele, dar se pare ca s-a intamplat chiar dupa ce Sf. Duh l-a ales pentru misiune: "Si pe cand slujeau Domnului si posteau, Duhul Sfant a zis: Osebiti-mi pe Barnaba si pe Saul, pentru lucrul la care i-am chemat. Atunci, postind si rugandu-se, si-au pus mainile peste ei si i-au lasat sa plece. Deci ei, manati de Duhul Sfant, au coborat la Seleucia si de acolo au plecat cu corabia in Cipru. [...] 9. Iar Saul -- care se numeste si Pavel -- plin fiind de Duh Sfant, a privit tinta la el.." (Fapte, 13: 2-4, 9) Probabil ca mai sunt si alte schimbari de nume in Sfanta Scriptura. Dar, din cate pot eu sa inteleg, se pare ca atunci cand Dumnezeu schimba numele cuiva este fiindca ii da o binecuvantare speciala, o misiune speciala, altfel decat a celorlalti, care schimba complet viata si menirea celui in cauza. Cum este de fapt astazi si la calugarie. Deci, as trage eu concluzia, daca lui Simon i-a fost schimbat numele, si celorlalti apostoli nu, inseamna ca Simon-Petru are o misiune speciala, nu? Incerc doar sa vad ce gandesc altii despre lucrul asta. Poate e vina mea ca despic firul in patru...
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). Last edited by Noesisaa; 24.01.2011 at 01:58:25. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Caci tocmai pe baza acestui lucru Domnul a spus: "Pe acesata piatra voi zidi Biserica mea", pentru ca Petru a spus: "Tu esti Hristos, Fiul Dumnezeului Celui viu". Prin urmare, pe aceasta piatra a spus, pe care tu ai marturisit-o, voi zidi Biserica Mea. Pentru ca Piatra (petra) era Hristos si pe aceasta temelie a fost zidit si Petru.(Tractare CXXXIV, On the Goslel of John, vol VII, pg. 450) Prin urmare El a spus, tu esti Petru si pe aceasta Piatra pe care ai marturisit-o, pe piatra pe care ai recunoscut-o spunand, "Tu esti Hristos, Fiul Dumnezeului Celui viu", voi cladi Biserica Mea. Pe Mine te voi zidi pe tine, nu Ma voi zidi pe Mine pe tine." De altfel intr-un fel Biserica s-a zidit si pe Petru impreuna cu intreg colegiul Apostolic.Toate metropolele Bisericii au fost petrine : Ierusalim , Antiohia , Alexandria si Roma.. Nu inteleg de ce doar Roma presupune pretentii petrine.Din ceea ce spune Traditia, in misiunea sa de Apostol, Petru a mers, a uns si a intarit Biserici cam peste tot Imperiul Roman si in Bizant si pe langa Pont.. Din punctele de vedere prezentate aici daca ar fi sa ne luam doar dupa Petru , Petru nici macar nu a fost episcop in Roma.. Dar primatul Romei de onoare s-a datorat mai multor factori... intre care si datorita importantei orasului Roma in Imperiu.. si datorita lui Petru si lui Pavel .. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/forum/n...reply&p=327307 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Am facut eu o greseala, al doilea citat ii apartine Fericitului Ieronim (347-420), numai primul ii apartine Sfantului Irineu. Sunt doua pietre?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfantul Apostol Andrei | cristiboss56 | Diverse Sarbatori | 19 | 29.11.2016 20:22:53 |
pe ce baza afirma catolicii ca Petru a fost primul papa? | ludovic | Secte si culte | 52 | 05.10.2011 11:31:55 |
Crucea Sf. Apostol Petru vs. crucea satanica | camy_d | Sfintii Apostoli Petru si Pavel | 19 | 14.04.2011 04:23:25 |
Intrebare: Sfantul Petru era un apostol al Domnului Hristos? | 52ZIZO | Despre Sfanta Scriptura | 7 | 25.08.2010 23:57:21 |
Sfantul Petru a fost episcop al Romei? | delia95 | Intrebari utilizatori | 0 | 26.03.2010 13:03:28 |
|