Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.02.2011, 15:33:31
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Purgatoriul minimalizeaza Taina Spovedaniei. A spune ca dupa ce pacatul a fost marturisit mai este nevoie de "satisfactie", inseamna a spune ca Taina Spovedaniei nu ne da iertarea in mod deplin. Acest lucru nu e prezent in Ortodoxie, unde relatia cu Dumnezeu este o relatie fiu - Tata (ai cerut iertare o primesti) si nu de rob - Stapan (e nevoie si de satisfactie - juridic).
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.02.2011, 15:37:06
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Purgatoriul minimalizeaza Taina Spovedaniei. A spune ca dupa ce pacatul a fost marturisit mai este nevoie de "satisfactie", inseamna a spune ca Taina Spovedaniei nu ne da iertarea in mod deplin. Acest lucru nu e prezent in Ortodoxie, unde relatia cu Dumnezeu este o relatie fiu - Tata (ai cerut iertare o primesti) si nu de rob - Stapan (e nevoie si de satisfactie - juridic).
Si daca mori cu pacate nespovedite ?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.02.2011, 16:12:15
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Si daca mori cu pacate nespovedite ?
Depinde de gravitatea pacatelor. Mila Domnului ii poate aseza intr-un colt de Rai si pe cei cu pacate mai usoare, insa mai intr-o parte.

Era o povestire in Pateric cu un calugar care moare si fratii lui ii descopera niste aur ascuns sub pat. Si incep sa se tanguiasca si sa se roage multe zile pentru acela, crezand ca a ajuns in Iad. Intr-o noapte, i se descopera unuia mai imbunatatit ca fratele a ajuns totusi in Rai, Dumnezeu spunandu-i cam asa: oare a depasit acest pacat mila Mea nemarginita?

Poate ne explici, sa intelegem in clar: in ce fel ar curati Purgatoriul pacatele unui suflet? Ce este acest Purgatoriu de fapt (nu ce face, ce este)?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.02.2011, 16:17:28
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Depinde de gravitatea pacatelor. Mila Domnului ii poate aseza intr-un colt de Rai si pe cei cu pacate mai usoare, insa mai intr-o parte.
La asta, si la ce mai scrii tu si alti mai sus despre locurile diferite dion Rai, eu as mai adauga ca Raiul nu este, pentru noi, un concept static, ci diamic. SQf. Grigore de Nyssa vorbeste despre epectaza, adica o crestere, un progres infinit inspre unirea cu Dumnezeu.
Deci, nu toti cei care au ajuns 'in rai' dupa moarte ajung in aceeasi stare de unirecu Dumnezue, ci pornesc din sari diferite dar pot continua sa urce.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 03.02.2011, 16:34:36
Noesisaa's Avatar
Noesisaa Noesisaa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Locație: Christendom
Religia: Catolic
Mesaje: 1.826
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
La asta, si la ce mai scrii tu si alti mai sus despre locurile diferite dion Rai, eu as mai adauga ca Raiul nu este, pentru noi, un concept static, ci diamic. SQf. Grigore de Nyssa vorbeste despre epectaza, adica o crestere, un progres infinit inspre unirea cu Dumnezeu.
Deci, nu toti cei care au ajuns 'in rai' dupa moarte ajung in aceeasi stare de unirecu Dumnezue, ci pornesc din sari diferite dar pot continua sa urce.
Da, dar in cotextul asta, daca nu gresesc, Sf. Grigore de Nyssa vorbeste si de apocatastaza, adica in final toata lumea se mantuieste, ceea ce nu este corect.

Si totusi, de unde stim ca Raiul este un concept dinamic in sensul ca situatia sufletelor de acolo se schimba? Sigur, Sf. Scriptura nu este singurul arbitru dupa care intelegem pe Dumnezeu, dar fara suportul Sf. Scripturi, totul devine speculatie, chiar si ceva scris de vreun sfant parinte din primele secole. De asta mi se pare un pic cam ipocrit sa le dai in cap catolicilor pentru purgatoriu (nu vorbesc de tine, Fani), cand de fapt ei si aduc destul de multe dovezi din Sf. Scriptura care sa sustina ceea ce sustin ei, dar apoi vin ortodocsii cu tot felul de teorii (vamile vazduhului, chiar si cea de mai sus), dar care nu se regasesc in Sf. Scriptura, si care pe alocuri poate se mai si bat cap in cap. Sau sa reduci totul la "totul este o mare taina." Dar oare chiar asa se ascunde Dumnezeu de noi?
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin).
Reply With Quote
  #6  
Vechi 03.02.2011, 16:48:21
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
Da, dar in cotextul asta, daca nu gresesc, Sf. Grigore de Nyssa vorbeste si de apocatastaza, adica in final toata lumea se mantuieste, ceea ce nu este corect.

Si totusi, de unde stim ca Raiul este un concept dinamic in sensul ca situatia sufletelor de acolo se schimba? Sigur, Sf. Scriptura nu este singurul arbitru dupa care intelegem pe Dumnezeu, dar fara suportul Sf. Scripturi, totul devine speculatie, chiar si ceva scris de vreun sfant parinte din primele secole. De asta mi se pare un pic cam ipocrit sa le dai in cap catolicilor pentru purgatoriu (nu vorbesc de tine, Fani), cand de fapt ei si aduc destul de multe dovezi din Sf. Scriptura care sa sustina ceea ce sustin ei, dar apoi vin ortodocsii cu tot felul de teorii (vamile vazduhului, chiar si cea de mai sus), dar care nu se regasesc in Sf. Scriptura, si care pe alocuri poate se mai si bat cap in cap. Sau sa reduci totul la "totul este o mare taina." Dar oare chiar asa se ascunde Dumnezeu de noi?
Nu mai stiu, dar in orice caz nu a fost condamnat. Din cate imi amintesc, se spune ca este condamnata doar ideea exprimata ca o certitudine dogmatica ca toti se vor mantui. Or Sf. Grigorie isi spune doar o parere, spre deosebire de Origen. In plus, la Origen apocatastaza este legata si de alte teorii gnostice privitoare la preexistenta sufletului, la caderea sufletului in trup si altele.

Da, sunt de acord cu tine ca nu este corect sa atacam ideea catolica de purgatoriu pe temeiul ca 'nu are baza scriptuarica'.
Sincer, nu stiu, asa din burta, ce baza scriptuarica are epectaza sfantului grigore de Nyssa. A da, imi amintecs de ceva macar, el dezvolta teoria asta in cartea lui despre Moise, si foloseste intalnirile lui cu Dumnezeu pe muntele Sinai ca baza de pornire.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 03.02.2011, 19:04:13
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
De asta mi se pare un pic cam ipocrit sa le dai in cap catolicilor pentru purgatoriu (nu vorbesc de tine, Fani), cand de fapt ei si aduc destul de multe dovezi din Sf. Scriptura care sa sustina ceea ce sustin ei
Sincer, nu ai reusit sa citesti ce scriu si ceilalti? Ai numarat doar citatele fara sa vezi si ce contin ele, adica nicio legatura cu Purgatoriul?
Ai citit ce am scris eu (dau ce a scris si dianagroza)? daca da, ce ai inteles?
Ceea ce nu s-a scris e ca si teologi catolici sunt impotriva dogmei asteia si unii catolici nu o prea baga in seama. Nororc ca sunt ortodocsi care o accepta, chiar daca prin asta nu prea mai sunt ortodocsi.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 03.02.2011, 19:08:30
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ceea ce nu s-a scris e ca si teologi catolici sunt impotriva dogmei asteia si unii catolici nu o prea baga in seama.
Exista teologi catolici care sunt impotriva dogmelor Bisericii Catolice ? Nu cumva s-a exprimat si Papa impotriva Purgatoriului ?!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 03.02.2011, 19:11:54
Noesisaa's Avatar
Noesisaa Noesisaa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Locație: Christendom
Religia: Catolic
Mesaje: 1.826
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sincer, nu ai reusit sa citesti ce scriu si ceilalti? Ai numarat doar citatele fara sa vezi si ce contin ele, adica nicio legatura cu Purgatoriul?
M-am uitat si la citate, bineinteles, si vad legatura. In special au legatura cu faptul ca in Rai nu intra decat cel "cu inima curata" adica cu sufletul curat. Dat fiind ca mai toti care murim, nu murim fiind asemenea ingerilor, inseamna ca fie Raiul e aproape gol, si asa va fi, fie este o modalitate de curatare, de perfectare a sufletului dupa moarte. Mi se pare destul de logica ideea.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin).
Reply With Quote
  #10  
Vechi 03.02.2011, 17:18:35
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
La asta, si la ce mai scrii tu si alti mai sus despre locurile diferite dion Rai, eu as mai adauga ca Raiul nu este, pentru noi, un concept static, ci diamic. SQf. Grigore de Nyssa vorbeste despre epectaza, adica o crestere, un progres infinit inspre unirea cu Dumnezeu.
Deci, nu toti cei care au ajuns 'in rai' dupa moarte ajung in aceeasi stare de unirecu Dumnezue, ci pornesc din sari diferite dar pot continua sa urce.
Si Parintele Galeriu ne spunea ceva similar despre cei mantuiti, care se vor apropia de Dumnezeu din ce in ce mai mult, de asemanarea cu El, de la un eon la altul, adica in "vecii vecilor". Deocamdata suntem in ziua a saptea, urmeaza ziua a opta dupa Apocalipsa samd la nesfarsit.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Exista o rugaciune care o putem zice inainte de a citi din Sfanta Scriptura? mela me Rugaciuni 6 10.04.2014 20:28:30
Sfanta Scriptura EDI Despre Sfanta Scriptura 0 09.06.2008 14:19:49
Sfanta Scriptura danyel Despre Sfanta Scriptura 22 12.11.2007 23:39:18
Sfanta Scriptura Dodi Despre Sfanta Scriptura 6 24.03.2007 03:27:38