Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.02.2011, 12:08:57
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
1. Noi nu admitem existenta unui al treilea loc afara de Iad si Rai. Doar la Judecata din urma nu se mai poate schimba nimic, pana atunci chiar si unii din Iad pot fi izbaviti cu rugaciunile.
Tot așa credem și noi, doar că pentru situația celor din Iad care pot fi izbăviți cu rugăciunile am dat un nume. Dacă vă pute denumirea de Purgatoriu, puteți să-i spuneți foarte bine "iad din care sufletele sunt izbăvite cu rugăciunile". Din punct de vedere catolic, e OK.

Citat:
2. Noi nu credem intr-un foc curatitor. Chiar Dumnezeu este focul curatitor, El ridica pacatele, rascumpara, si mantuieste.
Prin urmare, susțineți că focul din Iadul Din Care Sufletele Sunt Izbăvite Cu Rugăciunile este Dumnezeu. E o variantă posibilă. Un pic cam panteistă după părerea mea, dar, atâta vreme cât nu ni s-a revelat natura acelui foc, nu se poate respinge o asemenea posibilitate.

Citat:
3. Noi spunem ca pacatele usoare nu se socotesc dupa moarte. Nu exista chin pentru ele si Dumnezeu le iarta in clipa mortii. Pentru ca fiecare om face multe pacate usoare intr-o zi, in felul asat nimeni nu s-ar putea mantui. Doar cei cu pacate de moarte ajung in Iad.
Asta e echivalent cu a spune că cei cu păcate de moarte pot fi mântuiți după ce mor, din moment ce ajung în iad, dar sunt scoși de rugăciunile celor vii. Rămâne de explicat atunci de ce e necesar ca oamenii să se spovedească și să se împărtășească, precum și să aibă o viață plăcută Domnului. Adică, de ce să mă canonesc eu o viață întreagă, de ce să îmi fac examene de conștiință și să merg la slujba duminicală, când pot să trăiesc oricum, că vor da copiii mei o liturghie și pentru păcătosul lor tată.
O altă consecință a acestei perspective ortodoxe este aceea că iadul ar putea să fie gol, fiindcă e rezonabil să presupunem că fiecare creștin se roagă pentru cei adormiți ai lui. Și așa ajungem la apocatastază, doctrina aceea care spuneați că e legată de purgatoriu.

Citat:
4. Noi nu spunem ca pacatele sunt sterse dar ramane pedeapsa. Daca s-au cait (si spovedit) li s-a iertat si pacatul.
Deci, părintele Arsenie Boca este heterodox, eretic și înșelat de aceiași draci care îi înșeală și pe catolici. Dovada aici:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ght=pedepseste
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 04.02.2011 at 12:11:40.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.02.2011, 12:33:02
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Prin urmare, susțineți că focul din Iadul Din Care Sufletele Sunt Izbăvite Cu Rugăciunile este Dumnezeu. E o variantă posibilă. Un pic cam panteistă după părerea mea, dar, atâta vreme cât nu ni s-a revelat natura acelui foc, nu se poate respinge o asemenea posibilitate.
Psalmul 138, 8
"De mă voi sui în cer, Tu acolo ești. De mă voi coborî în iad, de față ești."

De observat scena Judecatii de Apoi pictata pe biserica de la Voronet. Acolo veti vedea cum focul Iadulul izvoraste din Tronul Lui Hristos. Aceasta imagine, mai bine-zis icoana, este inspirata din Sfanta Traditie a Bisericii noastre si este la fel de importanta ca orice text sfant.

Topicul de fata se invarte in jurul subiectului asa-zisului Purgatoriu, insa, dupa cum am mai zis, mai intai trebuie sa clarificam ce anume este Iadul si Raiul ca mai apoi sa putem discuta despre posibilitatea tranzitiei de la damnare la mantuire.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.02.2011, 12:57:52
calator prin ploaie calator prin ploaie is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.01.2011
Locație: intre rai si iad
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Wink da au ba?

din George.m
"Dumnezeu iartă, dar nepedepsit, nimic nu lasă. Așa scrie Cartea (Sfânta Scriptură)!"

Catalin2
Citat:
4. Noi nu spunem ca pacatele sunt sterse dar ramane pedeapsa. Daca s-au cait (si spovedit) li s-a iertat si pacatul.


deci.....cum este????
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.02.2011, 13:25:24
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Citat:
În prealabil postat de calator prin ploaie Vezi mesajul
din George.m
"Dumnezeu iartă, dar nepedepsit, nimic nu lasă. Așa scrie Cartea (Sfânta Scriptură)!"
S-a discutat aceasta tema pe un alt topic. Dumnezeu iarta, iar iertarea Sa nu mai cere pedeapsa. Daca ar fi asa, eu unul nu m-as mai spovedi, de vreme ce si daca ma spovedesc si daca nu o fac, tot am parte de suferinta. Dar e alta tema.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.02.2011, 13:35:46
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Topicul de fata se invarte in jurul subiectului asa-zisului Purgatoriu, insa, dupa cum am mai zis, mai intai trebuie sa clarificam ce anume este Iadul si Raiul ca mai apoi sa putem discuta despre posibilitatea tranzitiei de la damnare la mantuire.
Florin, cu cat ajungi sa explici mai bine raiul si iadul, cu atat iti dai seama ca e o inventie purgatoriul. In rai merg cei uniti cu Hristos, in iad cei lipsiti de aceasta unire.

Potrivit invataturii catolice, cel ce a primit iertare de pacate, dar nu a dat satisfactie pentru ele merge in purgatoriu, iti dai seama ca e numit impropriu foc curatitor - ce sa mai curete de vreme ce a fost curatat prin spovedanie? Deci pedepsele de aici au rolul de a-L satisface pe Dumnezeu. Iar aceasta invatatura e una contrara cu cea din Scriptura unde Dumnezeu este iubire. E de neconceput ca Dumnezeu sa pedepseasca pe cel pe care l-a iertat.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.02.2011, 13:22:38
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Tot așa credem și noi, doar că pentru situația celor din Iad care pot fi izbăviți cu rugăciunile am dat un nume. Dacă vă pute denumirea de Purgatoriu, puteți să-i spuneți foarte bine "iad din care sufletele sunt izbăvite cu rugăciunile".
Una este sa fie pomenit, sa se scoata miride pentru el, acestea sa fie puse pe Sfantul Disc langa Agnet si altceva este sa treaca printr-un foc curatitor cum este purgatoriul. In primul caz avem parte de o dragoste a lui Dumnezeu revarsata si asupra celor ce au fost pomeniti, in timp ce in al doilea ca avem parte de un Dumnezeu care pedepseste - ii trece pe unii prin purgatoriu.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.02.2011, 13:41:47
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Una este sa fie pomenit, sa se scoata miride pentru el, acestea sa fie puse pe Sfantul Disc langa Agnet si altceva este sa treaca printr-un foc curatitor cum este purgatoriul. In primul caz avem parte de o dragoste a lui Dumnezeu revarsata si asupra celor ce au fost pomeniti, in timp ce in al doilea ca avem parte de un Dumnezeu care pedepseste - ii trece pe unii prin purgatoriu.

Nu prea înțeleg. Deci, între momentul morții păcătosului urmat de judecată și momentul în care se scot miride pentru el și e izbăvit, unde spun ortodocșii că își petrece timpul păcătosul ? Nu în foc ? Nu în suferință ? Înseamnă că nu e chiar așa de rău în iadul ortodox !
Probabil că Mântuitorul a exagerat cu "întunericul cel mai dinafară", "focul Gheenei" și alte expresii menite a-i speria pe primii catolici.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.02.2011, 13:57:27
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu prea înțeleg. Deci, între momentul morții păcătosului urmat de judecată și momentul în care se scot miride pentru el și e izbăvit, unde spun ortodocșii că își petrece timpul păcătosul ? Nu în foc ? Nu în suferință ? Înseamnă că nu e chiar așa de rău în iadul ortodox !
Probabil că Mântuitorul a exagerat cu "întunericul cel mai dinafară", "focul Gheenei" și alte expresii menite a-i speria pe primii catolici.
De aia tot ma agitam eu mai devreme ca sa intelegem ce anume inseamna acest foc al Iadului, pentru a pricepe si sensul Iadului insusi ca loc sau stare sau ce-o fi. Pentru ca, daca presupunem ca acest foc este unul fizic si cauzeaza o suferinta inteleasa ca durere la modul propriu, atunci nu mai are rost sa continui discutia.

Deci, intrebare pentru catolici: ce este focul Gheenei si ce este focul Purgatoriului?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.02.2011, 15:18:35
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Deci, intrebare pentru catolici: ce este focul Gheenei si ce este focul Purgatoriului?
Raspunsul meu este al unui catolic obisnuit, nu al unui catolic care a studiat si cunoaste temeinic invataturile Bisericii Catolice:

Sufletul este acea parte a noastra care poate fi saturata numai de Dumnezeu. Trupul mai poate fi sedus cu o mincare, cu o haina, cu o priveliste, cu un sunet etc. Sufletul este implinit numai atunci cind se contopeste cu Dumnezeu (unii reusesc acest lucru inca din timpul vietii, ca sf apostol Pavel, iar altii dupa moartea fizica).In acest context, "focul iadului" nu e propriuzis un foc. Este un loc in care nu exista nici o posibilitate de a te bucura de Dumnezeu. Acesta loc e descris de unii ca fiind "foc". Purgatoriul este locul in care, incet, incet, incep sa apara razele luminii dumnezeiesti, pina cind nimic nu mai obstructioneaza acesata unire a sufletului cu Dumnezeu si sufletul trece in Rai.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.02.2011, 16:05:27
dianagroza's Avatar
dianagroza dianagroza is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.10.2010
Locație: Iasi, Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 714
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
.In acest context, "focul iadului" nu e propriuzis un foc. Este un loc in care nu exista nici o posibilitate de a te bucura de Dumnezeu.
Sa inteleg ca diavolii se tem de gheena doar pentru ca nu se pot bucura de Dumnezeu? Nu se rugau ei de Domnul nostru Iisus Hristos, cand i-a scos din cei doi indraciti "Te stim pe Tine cine esti, Fiul Celui Preainalt; Te rugam nu ne trimite pe noi in gheena!" Deci El avea puterea sa ii trimita acolo, acestia temandu-se de aceasta gheena de care Insusi Mantuitorul spunea "Unde focul lor nu se stinge."
Deci e foc la propriu.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta!
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Exista o rugaciune care o putem zice inainte de a citi din Sfanta Scriptura? mela me Rugaciuni 6 10.04.2014 21:28:30
Sfanta Scriptura EDI Despre Sfanta Scriptura 0 09.06.2008 15:19:49
Sfanta Scriptura danyel Despre Sfanta Scriptura 22 13.11.2007 00:39:18
Sfanta Scriptura Dodi Despre Sfanta Scriptura 6 24.03.2007 04:27:38