![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
"Indicația" acea adresată tânărului bogat se referea exact la ce-i lipsea lui: nu era dispus sa renunțe la bogății, inima lui era lipită de ele. Nu avea iubire față de semeni (să împartă cu ei bogățiile) și nu avea iubire față de Iisus (nu era dispus să-L urmeze) Marcu 10,21. Adică nu avea exact ce se lăuda că are: păzirea poruncilor. 1 Ioan 5,3. Aici este proba credinței: păzirea poruncilor lui Dumnezeu. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu zic ca lucrurile stau asa: adventismul a luat din Biblie ce i-a convenit (de ex., sambata, zeciuiala, numele de crestin, venirea a doua a lui Hristos) si din asta a facut esenta doctrinei sale, pe care o vrea general-universal valabila. Penticostalismul, pe acelasi criteriu, a facut din coborarea Duhului sfant si din vorbirea in limbi esenta doctrinei sale, pe care tot asa o vede: general-universal valabila. Baptismul idem, a facut din botez esenta doctrinei sale, cu aceleasi coordonate: general-universal valabila. Si, ca punct comun, toti se cred deja mantuiti pentru ca trec prin experienta indeplinirii cerintelor respective. Si zau ca n-am nimic cu ei din cauza aceasta. Ceea ce se vede foarte clar de catre cineva care chiar studiaza istoria si evolutia crestinismului, (si nu doar ia de gata referate prescurtate postate pe net de persoane care stiu sa scrie, dar stau cam rau cu cititul), este ca Biserica NU e un fel de cuib in care s-au aflat oua a o multime de pasari de specii diferite , si din care au iesit, timp de 2000 de ani, pe rand, cate o pasare diferita ca specie, penaj, colorit, dimensiune si mai ales ca voce... si apoi se cearta care a fost prima si care canta mai frumos, care zboara mai sus si mai gratios... nu. Biserica e ca un copac a carui radacina este infipta in solul credintei apostolice si care a crescut de la an la an numai in sus. Fara intrerupere. Fara hiatusuri. Fiecare frunza isi cunoaste esenta. Dar pe parcursul anilor, unele ramurele au luat-o aiurea , si pana la urma au cazut din copac. E perioada ereziilor antice si medievale. La un moment dat, in copacul acesta a aprut o problema: cineva voia sa fie mai mare peste frunze, un fel de super-frunza... si din copacul acela s-a desprins o ramura mai mare, care a crescut in alta directie fiind tras intr-acolo de frunza-sefa. In cadrul acestui nou copac, prin care seva de la radacini era cam filtrata de frunza-sefa, au aparut unele scorburi...cruciade, inchizitie, indulgentze, primatul frunzei-sef si infailibilitatea ei... chestiune la care unele frunze s-au opus si au sarit jos din copac, rezultand mai multi arbusti... care nu mai semanau deloc cu copacul initial, dar pretinzand ca sunt copaci veritabili. Si procesul de arbustizare continua, de vreo 500 de ani... Ca sa nu mai existe nici o dovada ca la inceput ar fi fost un singur copac si ca acela isi continua cresterea sa, arbustii fac tot posibilul sa-l doboare si sa-l inabuse... Hai sa zicem ca e doar o mica istorioara forestiera... Dar problema este ca teologia protestanta si neo-protestanta nu este una care aduce lamurire unor probleme (vezi, din nou, cazul arianismului si al Sfintei Treimi), fiindca la data aparitiei acestor formatiuni (P si NP) toate problemele teologice iscate de diferitele viziuni asupra textului biblic erau lamurite de mult !!! Dar ei au luat-o de la capat... De aceea, teologia protestanta si neo-protestanta este o teologie a fragmentarii, a demolarii: din edificiul teologic gasit de gata, iau ce li se pare mai atractiv, iar restul este contestat, aruncat la gunoi. De fapt, asta e esenta potestantismului : contestarea. Si s-a ajuns cu contestarea pana la a fi luati ca normativi niste "teologi" din secolul 19 care contesta autenticitatea unor parti din Scriptura (cum mai ramane cu "sola Scriptura", daca si pe ea o demoleaza ???) [[ Ca sa nu mai spun ca unii din acei "teologi" pana la urma contesta realitatea pe care se bazeaza intreaga credinta crestina: invierea lui Hristos. Dar asta e mai putin esential; esential e ca acel teolog lupta pentru demolarea Bisericii autentice in favoarea "bisericilor" particulare.]] Pana una alta, indiferent de a cata zi din saptamana este, ziua domnului la crestini e ziua lui Hristos, a invierii lui, a nasterii Bisericii la Pentekosta (coborarea Duhului Sfant) : duminica. Daca se va demonstra ca in Moise s-a intrupat Dumnezeu, ca s-a rastignit acel Moise si ca a mai si inviat si a zidit el Biserica pe temelia apostolilor, eu voi fi primul care voi sustine sabatul mozaic ca zi a Domnului. Pana la proba contrarie, pentru crestin este un Domn: Hristos. Care lucreaza si sambata, si invie duminica. Prefer sa-l urmez pe Hristos decat pe Moise. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
" ci pentru că sunt mântuiți" .... imi miroase tare a aroganta... Faptul ca v-ati balacit intr-un bazin la nu stiu ce varsta si vi s-au iertat toate pacatele... Nici copiii din ziua de azi nu mai cred ca i-au adus barza..dar voi sunteti mai naivi decat un copil de cativa ani.
Aceasta mentalitate e blasfemie...adica un om obisnuit se aseamana cu Isus... vai vai... |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Pentru cine autorul mesajului:
"Adventiștii nu țin sâmbăta din OBLIGAȚIE, de frică, ori pentru a dobândi mântuirea! Ei în general nu țin Decalogul ca să fie mântuiți, ci pentru că sunt mântuiți și consideră că ascultarea de porunci este singurul răspuns pe care-l pot da din iubire, iubirii lui Hristos." ... si pentru tot cei care gandesc asa. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||||
|
|||||
|
Ale Singurului Dumnezeu Adevărat, [Același] ieri, azi și în veci! Dacă dumneavoastră cunoașteți altul, să fiți sănătos! Căci cu atâta o să vă alegeți - cu viața aceasta...
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
In afara de sambata a mai dezlegat Hristos si alte principii s legi morale ? Citat:
Eu citesc atent ce scrieti dvs., dar nu zic nimic despre cititul atent a ceea ce scriu eu. Daca cineva din afara analizeaza schimbul nostru de replici, va zice asa: astia sunt doi oameni care folosesc acelasi vocabular, aceeasi morfologie si aceeasi sintaxa, dar totusi vorbesc limbi diferite. Fiindca asta este: in pofida asemanarii exterioare, vorbim limbi diferite si asa va fi pana la sfarsitul veacurilor... La fel si in discutiile mele cu dl. Scotsman. Citat:
Mie mi se pare ca nu m-am legat in mod expres de persoana dvs. cand am avut ceva de reprosat doctrinei dvs., ci m-am referit la insasi doctrina. 2. In 1 Petru 3, 18-19 scrie clar ca Hristos s-a odihnit total in sambata respectiva. A zacut cuminte cumintzel, ca era sabatul. Imi cer scuze ca nu am vazut acest lucru de prima data cand am citit Biblia. 3. Daca statul lui Dumnezeu in mormant e motiv de bucurie sau macar de pace sabatica, daca mersul lucrurilor s-ar opri in mormantul acela, as milita pentru sambata ca zi de sarbatoare crestina. Eu nu l-am ingropat pe Dumnezeu, ca sa stiu ce au simtit ucenicii atunci, dar cand am fost la ingroparea cuiva care a fost cineva in viata si pentru viata mea, stiu ca n-am avut nici bucurie, si nici pace. Dar daca Hristos a inviat duminica si a venit ca sa le spuna "pace voua" si ucenicii s-au bucurat atunci vazand ca este Domnul, duminica, dupa ce durerea de sambata s-a topit, atunci aceea trebuie sa fi fost ziua in care lucrurile au evoluat un pic. Dar daca pentru dvs. conteaza numarul si numele unei zile, iar nu continutul ei dumnezeiesc, eu nu am de ce sa va blamez. Reiau porunca cea scrisa de degetul lui Dumnezeu pe tabla de piatra (intrebare: de ce credeti ca au disparut acele table, din moment ce erau scrise de degetul lui Dumnezeu ?): "Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sa o sfintesti. Lucreaza sase zile si-ti fa in acelea toate treburile tale, iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tau" Lucreaza sase zile, iar a saptea, adica cea care urmeaza dupe cele sase, e ziua odihnei. Sa recapitulam: Dumnezeu atat a iubit lumea, incat desi pe Fiul Sau cel unul-nascut l-a dat (la moarte, pana la urma, nu ? ) ca sa se mantuiasca lumea prin el. Iar cei care aveau tablele legii scrise de degetul lui Dumnezeu au fost cei care l-au omorat pe Fiul fiindca nu au admis ca e posibil ca Dumnezeu sa se faca om. Daca admitem ca Dumnezeu poate sa paraseasca modul "invisible" (""Fata Mea insa nu vei putea s-o vezi, ca nu poate vedea omul fata Mea si sa traiasca" - Geneza 33, 20, si , mai mult: "Pe Dumnezeu nimeni nu L-a vazut vreodata; Fiul cel Unul-Nascut, Care este in sanul Tatalui, Acela L-a facut cunoscut." Ioan 1, 18 ), deci dumnezeu schimba ceva esential in relatia lui cu omul, nu schimba el si ceva care nu e atat de esential ? MA referla NUMELE zilei de odihna. Problema sabatului e una de lingvistica. Si de sistem de refrinta. Cer prea mult, nu ? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Amen.Si acestea fiind spuse,presupunand ca ambii suntem oameni care au o viata in afara celei virtuale,profit de ocazie si propun sa terminam dialogul intre noi doi,sa ne vedem fiecare de treaba noastra intrucat ne vom vedea in fata Celui de Sus daca va considera EL necesar.Pana atunci sansele ca dvs si subsemnatul sa ajunga la aceiasi concluzie sunt similare cu..era sa zic ceva dar iar o luam de la capat.Va salut si toate cele bune.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Adica, daca dvs. postati aici ceva ce ma tulbura, eu sa tac ? Si daca eu postez ceva ceare sa va tulbure, veti tacea ? Caci tocmai pregateam un material despre Calvin si doctrina lui... :D: |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Saptamana Patimilor | admin | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 71 | 04.05.2013 17:00:01 |
| Prima Duminica dupa Pasti? | georgeval | Diverse Sarbatori | 4 | 09.05.2011 17:24:33 |
| Saptamana branzei | florinrusu | Nunta | 5 | 20.02.2009 10:14:12 |
| Prima ninsoare!... | silverstar | Generalitati | 9 | 24.11.2008 18:49:12 |
| Saptamana Patimilor | iosif | Din Noul Testament | 21 | 23.04.2008 13:56:11 |
|
|