Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Intrebari utilizatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.03.2011, 20:07:26
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marius22 Vezi mesajul
"Dumnezeu nu doreste moartea pacatosului, ci sa se intoarca si sa fie viu". Noi de ce am dori altfel decat El? Trimitand la moarte pe cineva consider ca-l lipsim de aceasta posibilitate a pocaintei si a redobandirii vietii. Sa lasam astfel de judecati pe seama lui Dumnezeu.
În citatul "Dumnezeu nu doreste moartea pacatosului, ci sa se intoarca si sa fie viu" este vorba de moartea sufletului, nu de moartea trupului. Nu are legătură cu subiectul.

Citat:
Atat timp cat exista pedeapsa cu moartea nu reusim sa depasim legea talionului. Aceasta pedeapsa este impotriva esentei Evangheliei, iubirea de vrasmasi.
Dar de ce ar fi numai pedeapsa cu moartea împotriva esenței Evangheliei care e iubirea de vrăjmași și nu ar fi pedeapsa în general ? Pentru ce un hoț de buzunare să fie pedepsit cu doi ani de pușcărie ? De ce vecinul care nu mă lasă să ies din beciul lui unde mă ține închis 20 de zile, să facă 5 ani de pușcărie pentru lipsire de libertate ? Nu este aceasta culmea legii talionului ?

Citat:
De aceea, nici nu au combatut-o in mod expres Sfintii Parinti, pentru ca este un fapt evident.
Nu, nici Cristos, nici Sfinții Părinți nu au combătut-o, nu pt că ar fi un fapt evident, din moment ce era prea folosită în epocile lor, ci fiindcă nu au definit-o ca omor în sensul poruncii a cincea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.03.2011, 11:30:06
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
În citatul "Dumnezeu nu doreste moartea pacatosului, ci sa se intoarca si sa fie viu" este vorba de moartea sufletului, nu de moartea trupului. Nu are legătură cu subiectul.
Tot la moartea spirituala am facut referire si eu. Numai ca printr-o moarte fizica impusa ii refuzam omului posibilitea pocaintei, altfel spus "sa se intoarca si sa fie viu".

Citat:
Dar de ce ar fi numai pedeapsa cu moartea împotriva esenței Evangheliei care e iubirea de vrăjmași și nu ar fi pedeapsa în general ? Pentru ce un hoț de buzunare să fie pedepsit cu doi ani de pușcărie ? De ce vecinul care nu mă lasă să ies din beciul lui unde mă ține închis 20 de zile, să facă 5 ani de pușcărie pentru lipsire de libertate ? Nu este aceasta culmea legii talionului ?
Aici cred ca amestecm planurile. Noi discutam din perspectiva Bisericii nu a codului penal. Stim foarte bine ca legile omenesti, dreptatea umana, nu reflecta nici pe departe dreptatea lui Dumnezeu.

Citat:
Nu, nici Cristos, nici Sfinții Părinți nu au combătut-o, nu pt că ar fi un fapt evident, din moment ce era prea folosită în epocile lor, ci fiindcă nu au definit-o ca omor în sensul poruncii a cincea.
Incercam sa despicam firul in patru si nu cred ca ne este de folos. Porunca a cincea este atat de simpla: "Sa nu ucizi." Cred ca acesta scurta porunca are in sine toate formele sub care un om ia viata altei persoane, nici in razboi, nici ca avort, nici ca eutanasie (scop nobil), nici ca pedeapsa etc. Crima si daca are loc fara intentie, tot nu este conforma cu morala crestina, iar cel care a comis-o face penitenta.

Nu vad scopul pedepsei cu moartea. Daca spre indreptare nu are cum sa fie, atunci este o razbunare pe fata. De aceea, nu cred in pedeapsa cu moartea data de om. Ne este de ajuns sa stim ca "plata pacatului este moartea", care va veni oricum, insa cand si cum va randui Dumnezeu. A da viata si a lua viata doar Lui apartine.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.03.2011, 13:36:34
dianagroza's Avatar
dianagroza dianagroza is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.10.2010
Locație: Iasi, Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 714
Implicit

Nu cred ca cineva ar trebui sa-si insuseasca un atribut care nu-i revine. Nu este om care sa aiba autoritate morala de a decide cine sa traiasca si cine sa moara. Este vreo unul fara de pacat care poate sa arunce primul piatra? Ma indoiesc...
Totusi... se pare ca tratatul de la Lisabona introduce pedeapsa capitala...
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.03.2011, 16:30:55
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marius22 Vezi mesajul
Tot la moartea spirituala am facut referire si eu. Numai ca printr-o moarte fizica impusa ii refuzam omului posibilitea pocaintei, altfel spus "sa se intoarca si sa fie viu".
Nici pe departe. Biserica nu a refuzat nicicând ultimele sacramente celor ce își așteptau execuția. Valabil și pentru Biserica Ortodoxă: lângă gâdea, a stat mereu un preot. De asemenea, între sentință și execuție a fost mereu lăsat un timp, astfel încât omul să își poată face examenul de conștiință și, eventual, să se căiască. Dacă nici certitidinea că va fi dat morții peste o săptămână, în ziua cutare la ora cutare, nu îl face pe păcătos să se convertească, e greu de spus ce altceva l-ar face.


Citat:
Aici cred ca amestecm planurile. Noi discutam din perspectiva Bisericii nu a codului penal. Stim foarte bine ca legile omenesti, dreptatea umana, nu reflecta nici pe departe dreptatea lui Dumnezeu.
Suntem datori, mai ales noi, laicii, să facem astfel încât legea Cetății să fie legea lui Dumnezeu. Pedeapsa este un aspect al dreptății, iar dreptatea este un lucru bun. Prin urmare, pedeapsa dreaptă este un lucru bun.

Citat:

Incercam sa despicam firul in patru si nu cred ca ne este de folos. Porunca a cincea este atat de simpla: "Sa nu ucizi." Cred ca acesta scurta porunca are in sine toate formele sub care un om ia viata altei persoane, nici in razboi, nici ca avort, nici ca eutanasie (scop nobil), nici ca pedeapsa etc.
Această "despicare a firului în patru" cum îi spuneți, se mai numește și morală. Este nesustenabilă ideea că războiul de apărare, ca și pedeapsa capitală just pronunțată, este încălcare a poruncii a cincea. Cea mai bună dovadă că este nesustenabilă este aceea că nu a susținut-o nimeni. Nici Cristos, nici apostolii, nici împăratul Constantin întocmai cu apostolii, nici domnitorii, regii ori împărații creștini. Nici chiar Moise, cel care a primit această poruncă, nu a susținut așa ceva. Practic, ceea ce susțineți este echivalent cu a spune că toți eroii noștri, cărora le cântăm "fericiților eroi" sunt damnați și ar trebui să le cântăm "damnaților eroi". Și cei care, în Războiul de Independență, și-au ucis dușmanii la Plevna. Și mai târziu, la Oituz. Și pe urmă, la Cotul Donului. Cu toții au încălcat porunca a cincea în mod grav.

Citat:
Nu vad scopul pedepsei cu moartea. Daca spre indreptare nu are cum sa fie, atunci este o razbunare pe fata.
Sunteți în eroare. Pedeapsa are mai multe scopuri, nu numai îndreptarea. Se pot găsi multe argumente valabile împotriva pedepsei cu moartea din sfera dreptului, din sfera psihologiei sau a politicii. Dar a susține că pedeapsa cu moartea este intrinsec imorală echivalează cu ideea că, atâtea secole, Biserica a fost în eroare și a trebuit să așteptăm ideile iluministe pentru ca, în sfârșit, Biserica să descopere care e înțelesul poruncii a cincea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.03.2011, 18:52:52
George.m George.m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.12.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 960
Implicit

Omul indumnezeit, plin de Duh Sfant, nu ucide pe nimeni si nu poate fi de acord cu pedeapsa capitala. El stie ca lupta noastră nu este împotriva trupului și a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutății, care sunt în văzduh. Mantuitorul nu a propovaduit pedeapsa cu moartea, iar Apostolii Sai n-au omorat pe nimeni. Nu prin crima au schimbat lumea in bine, ci prin jertfa de sine.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.03.2011, 19:12:22
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de George.m Vezi mesajul
Omul indumnezeit, plin de Duh Sfant, nu ucide pe nimeni
Împăratul Constantin ? Ștefan cel Mare ? Brâncoveanu ? Să fi fost ei lipsiți de Duh Sfânt ? Dar Moise, care a luptat cu amaleciții și cu atâția alții, să fi fost lipsit de Duh Sfânt ? Dar David ?

Citat:
Mantuitorul nu a propovaduit pedeapsa cu moartea, iar Apostolii Sai n-au omorat pe nimeni. Nu prin crima au schimbat lumea in bine, ci prin jertfa de sine.
Mântuitorul nu a propovăduit pedeapsa cu moartea, dar nici nu a combătut-o ca fiind imorală. Totuși, dv asta faceți. Apostolii săi n-au omorât pe nimeni, fiindcă nu se ocupau cu justiția temporală. Dacă ar fi fost judecători, și dacă ar fi fost cazul, ar fi putut și ar fi trebuit să facă asta. Chiar și așa, merită recitit episodul cu Petru și cei doi soți care au ascuns averea lor. Iar cât de mult au schimbat apostolii lumea în bine, iată un alt subiect de dezbatere.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.03.2011, 19:34:27
dianagroza's Avatar
dianagroza dianagroza is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.10.2010
Locație: Iasi, Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 714
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Împăratul Constantin ? Ștefan cel Mare ? Brâncoveanu ? Să fi fost ei lipsiți de Duh Sfânt ? Dar Moise, care a luptat cu amaleciții și cu atâția alții, să fi fost lipsit de Duh Sfânt ? Dar David ?.

Pai nu era vorba despre o pedeapsa cu moartea, un verdict.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Mântuitorul nu a propovăduit pedeapsa cu moartea, dar nici nu a combătut-o ca fiind imorală. Totuși, dv asta faceți. Apostolii săi n-au omorât pe nimeni, fiindcă nu se ocupau cu justiția temporală. Dacă ar fi fost judecători, și dacă ar fi fost cazul, ar fi putut și ar fi trebuit să facă asta. Chiar și așa, merită recitit episodul cu Petru și cei doi soți care au ascuns averea lor. Iar cât de mult au schimbat apostolii lumea în bine, iată un alt subiect de dezbatere.
"Cine e fara de pacat sa arunce primul piatra."
Cine da autoritate unui om sa decida daca cineva moare sau traieste? Se propovaduieste iubirea aproapelui si nu pedeapsa capitala, indiferent de natura pacatului. Doar Dumnezeu judeca! Cel in cauza isi va primi rasplata.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.03.2011, 20:27:10
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Suprimarea vietii unei persoane inseamna limitarea sau chiar anularea sanselor de pocainta si implicit de mantuire.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.03.2011, 23:47:04
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dianagroza Vezi mesajul
"Cine e fara de pacat sa arunce primul piatra."
În cunoscuta intervenție în favoarea femeii păcătoase, Isus nu ne arată că pedeapsa cu moartea, just pronunțată, este imorală, ci ne arată că era vorba de o condamnare injustă. Potrivit Legii, amândoi, bărbatul și femeia, trebuiau lapidați. Dar, de astă dată, Isus este în fața unui proces nedrept: acolo era numai femeia, în timp ce bărbatul cu care păcătuise lipsea. Întrucât era vorba de o femeie publică, mai degrabă suntem lăsați să înțelegem că toți cei care erau acolo păcătuiseră, și poate chiar acest lucru este ceea ce scria Isus pe nisip: păcatele lor. Locul lor trebuia să fie lângă acuzată, și nu ca acuzatori.

Citat:
Cine da autoritate unui om sa decida daca cineva moare sau traieste?
Dumnezeu. A se revedea dialogul din pretoriu, între Isus Cristos și Ponțiu Pilat.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #10  
Vechi 05.03.2011, 01:11:37
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
De asemenea, între sentință și execuție a fost mereu lăsat un timp, astfel încât omul să își poată face examenul de conștiință și, eventual, să se căiască. Dacă nici certitidinea că va fi dat morții peste o săptămână, în ziua cutare la ora cutare, nu îl face pe păcătos să se convertească, e greu de spus ce altceva l-ar face.
Sa intelegem ca de fapt Inchizitia indemna prin practicile ei la pocainta? Eu nu cred ca poate fi numita aceasta adevarata pocainta, cand esti amenintat prin tortura si condamnare la moarte. In Biserica Ortodoxa, gandul la moarte si trezvia sunt cu totul altceva.

Citat:
Este nesustenabilă ideea că războiul de apărare, ca și pedeapsa capitală just pronunțată, este încălcare a poruncii a cincea. Practic, ceea ce susțineți este echivalent cu a spune că toți eroii noștri, cărora le cântăm "fericiților eroi" sunt damnați și ar trebui să le cântăm "damnaților eroi". Și cei care, în Războiul de Independență, și-au ucis dușmanii la Plevna. Și mai târziu, la Oituz. Și pe urmă, la Cotul Donului. Cu toții au încălcat porunca a cincea în mod grav.
Daca au omorat, au incalcat-o cu siguranta. Nu cunostem noi ce este in sufletul unui "erou" care a luptat pentru tara si credinta sa, care a fost nevoit sa-si omoare semenii ca pe niste animale. Indiferent de scop, ramai cu constiinta incarcata, ramai marcat, pentru ca este nefiresc sa iei viata aproapelui. Cel care a ucis in razboi are nevoie de spovedanie si de implinirea unui canon de pocainta, pentru a putea primi Sfanta Impartasanie (cand nu este pe moarte). Perioada de epitimie poate fi mai mica decat la uciderea din culpa, dar asta duhovnicul hotaraste.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Pedeapsa Lucemferre Generalitati 108 22.04.2011 17:24:56
Pedeapsa capitala Dia20_diana Eutanasia 82 22.01.2011 00:14:24
Crima fara pedeapsa... silverstar Generalitati 37 11.04.2009 17:09:06
Taina mortii. Moartea dreptului si moartea pacatosului patinina34 Din Noul Testament 1 04.01.2009 08:32:19
Pedeapsa pentru vrajitorie ! cristiboss56 Vrajitoria 0 17.12.2008 20:55:01