Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.03.2011, 14:36:05
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Adriana draga, iarta-ma dar acum am descoperit mesajul tau si e tarziu; iti voi raspunde cu proxima ocazie. Atata as vrea totusi sa-ti spun: botezul niciodata nu este formal, dovada ca datorita acestui botez Dumnezeu ti-a deschis ochii la 17 ani. Esti o fericita, caci eu abia dupa 35 ani am invatat Tatal nostru! Mai vorbim despre botez.
Poti invata de la oricine cate ceva; dar credinta ta trebuie sa fie clara ca cristalul. Cel putin asa cred eu. Ca ortodocsi ii avem pe Sfintii Parinti, care ne-au lasat un univers de Intelepciune primita de la Duhul Sfant, precum si pe invatatorii BO; trebuie doar sa citim, caci cunoasterea este a treia dintre virtuti, dupa cum ne spune Sf. Apostol Petru (Ep. II). Dupa parerea mea personala, trebuie mai intai sa ai o baza solida ortodoxa, ca sa nu ajungi sa primesti invataturi straine de ortodoxie, citind si alte carti decat cele ortodoxe. Dupa ce ti-ai format o baza ortodoxa, poti citi orice, caci ai la ce sa te raportezi. Astfel esti pazita de a face greseli.
Nu este suficient sa crezi, ci trebuie sa crezi ceea ce e Adevar.
Dumnezeu sa te lumineze pe tine si pe noi toti!
Un Post usor si cu bucurii duhovnicesti iti urez!
Draga Miha-anca

Multumesc de urari. Post binecuvantat si tie! :)

In ceea ce priveste botezul, mi-am cam facut o idee de cum sa procedez: asa cum procedeaza si Dumnezeu cu noi - stie ca cel mai bine ne este in Imparatie langa El insa nu ne obliga/forteaza pe niciunul sa mergem acolo ci ne lasa pe noi sa alegem. Vointa libera a omului este darul cel mai de pret, dupa cel al vietii, asa ca nu vreau sa il fur unui eventual copil.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.03.2011, 20:12:32
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Draga Miha-anca

Multumesc de urari. Post binecuvantat si tie! :)

In ceea ce priveste botezul, mi-am cam facut o idee de cum sa procedez: asa cum procedeaza si Dumnezeu cu noi - stie ca cel mai bine ne este in Imparatie langa El insa nu ne obliga/forteaza pe niciunul sa mergem acolo ci ne lasa pe noi sa alegem. Vointa libera a omului este darul cel mai de pret, dupa cel al vietii, asa ca nu vreau sa il fur unui eventual copil.
Mesaj postat de doua ori.
Doamne ajuta!

Last edited by Miha-anca; 07.03.2011 at 20:19:00.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.03.2011, 20:16:10
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Draga Miha-anca

Multumesc de urari. Post binecuvantat si tie! :)

In ceea ce priveste botezul, mi-am cam facut o idee de cum sa procedez: asa cum procedeaza si Dumnezeu cu noi - stie ca cel mai bine ne este in Imparatie langa El insa nu ne obliga/forteaza pe niciunul sa mergem acolo ci ne lasa pe noi sa alegem. Vointa libera a omului este darul cel mai de pret, dupa cel al vietii, asa ca nu vreau sa il fur unui eventual copil.
Draga Adriana, e bine ca iti pui problema din timp. Mai ai deci timp sa iei decizia corecta.
Vointa libera, sau liberul arbitru al omului nu inseamna ca Dumnezeu ne-a lasat de capul nostru sa facem ce vrem. Pentru a nu gresi ne-a utilat cu o constiinta in care a inscris Legea Sa. Deci Voia lui Dumnezeu sa o facem, ca sa putem spune ca am actionat in virtutea liberului arbitru.
Ma intreb insa, daca noi, ca oameni mari, gresim, cum va sti un copil sa aleaga ceea ce e bun pentru el? Si daca ne uitam in jur vedem ca sunt unii ajunsi la anii batranetii si tot nu stiu ce le e lor bun. Practic, a lasa la voia intamplarii problema botezului mie personal nu mi se pare un semn de dragoste din partea parintelui, si pentru faptul ca nimeni nu stie cata este lungimea zilelor lui. Unul moare la 100 ani, altul la 50, iar altul de mic copil.
Dealtfel a lasa copilul sa decida in aceasta problema este tipic NP. Noi in BO nu cunoastem asa ceva. Dar... cate bordeie, atatea obiceie.
Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.03.2011, 21:17:42
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Draga Adriana, e bine ca iti pui problema din timp. Mai ai deci timp sa iei decizia corecta.
Vointa libera, sau liberul arbitru al omului nu inseamna ca Dumnezeu ne-a lasat de capul nostru sa facem ce vrem. Pentru a nu gresi ne-a utilat cu o constiinta in care a inscris Legea Sa. Deci Voia lui Dumnezeu sa o facem, ca sa putem spune ca am actionat in virtutea liberului arbitru.
Ma intreb insa, daca noi, ca oameni mari, gresim, cum va sti un copil sa aleaga ceea ce e bun pentru el? Si daca ne uitam in jur vedem ca sunt unii ajunsi la anii batranetii si tot nu stiu ce le e lor bun. Practic, a lasa la voia intamplarii problema botezului mie personal nu mi se pare un semn de dragoste din partea parintelui, si pentru faptul ca nimeni nu stie cata este lungimea zilelor lui. Unul moare la 100 ani, altul la 50, iar altul de mic copil.
Dealtfel a lasa copilul sa decida in aceasta problema este tipic NP. Noi in BO nu cunoastem asa ceva. Dar... cate bordeie, atatea obiceie.
Doamne ajuta!
Draga Miha-anca,

Eu am incredere ca Dumnezeu stie ce face. El stie cate zile avem noi de trait si stie cand doreste sa il cheme pe om la credinta. Domnul Iisus a zis foarte clar ca nimeni nu il poate cunoaste pe El daca nu ii da Tatal sa il cunoasca. Ori degeaba are omul Botezul daca nu il cunoaste pe Domnul, daca nu crede in El, pentru ca omul se mantuieste prin credinta nu prin botez. Botezul este o urmare a credintei, o treapta pe calea mantuirii prin credinta. Botezul este o renastere a omului in Duh dupa ce, prin Duhul Sfant, omul l-a cunoscunt pe Iisus si doreste sa il urmeze. Eu asa vad lucrurile.

La ortodocsi se boteaza copiii pentru ca, primii crestini care erau martirizati, aveau teama sa nu le moara copiii nebotezati. Ajuta la ceva Botezul unui copil care este prea mic ca sa creada in Iisus? Eu nu sunt convinsa. Cand insa copilul incepe sa creada in Iisus, va stii daca vrea botezul sau nu. Duhul Sfant ii poate ghida pe copiii, chiar daca adultilor le vine greu sa creada acest lucru. Iar pe cei care vor fi chemati la credinta, Dumnezeu ii pazeste pana la Botez daca parintii au incredere in El ca ii va pazi. Totul este in mainile lui Dumnezeu. Eu nu pot lua un drept cuiva atata timp cat stiu ca acea persoana este in mainile lui Dumnezeu, deci pe maini bune. Dumnezeu va face ceea ce este mai bine pentru el la timpul potrivit.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.03.2011, 21:46:27
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Draga Miha-anca,

Eu am incredere ca Dumnezeu stie ce face. El stie cate zile avem noi de trait si stie cand doreste sa il cheme pe om la credinta. Domnul Iisus a zis foarte clar ca nimeni nu il poate cunoaste pe El daca nu ii da Tatal sa il cunoasca. Ori degeaba are omul Botezul daca nu il cunoaste pe Domnul, daca nu crede in El, pentru ca omul se mantuieste prin credinta nu prin botez. Botezul este o urmare a credintei, o treapta pe calea mantuirii prin credinta. Botezul este o renastere a omului in Duh dupa ce, prin Duhul Sfant, omul l-a cunoscunt pe Iisus si doreste sa il urmeze. Eu asa vad lucrurile.

La ortodocsi se boteaza copiii pentru ca, primii crestini care erau martirizati, aveau teama sa nu le moara copiii nebotezati. Ajuta la ceva Botezul unui copil care este prea mic ca sa creada in Iisus? Eu nu sunt convinsa. Cand insa copilul incepe sa creada in Iisus, va stii daca vrea botezul sau nu. Duhul Sfant ii poate ghida pe copiii, chiar daca adultilor le vine greu sa creada acest lucru. Iar pe cei care vor fi chemati la credinta, Dumnezeu ii pazeste pana la Botez daca parintii au incredere in El ca ii va pazi. Totul este in mainile lui Dumnezeu. Eu nu pot lua un drept cuiva atata timp cat stiu ca acea persoana este in mainile lui Dumnezeu, deci pe maini bune. Dumnezeu va face ceea ce este mai bine pentru el la timpul potrivit.
Adriana asta spun toti neo-protestantii. Dar tu esti ortodoxa; cel putin asa scrii. Conceptia ta insa nu este ortodoxa. Sper ca realizezi acest lucru.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 09.03.2011, 12:37:12
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Adriana asta spun toti neo-protestantii. Dar tu esti ortodoxa; cel putin asa scrii. Conceptia ta insa nu este ortodoxa. Sper ca realizezi acest lucru.
Conceptia este cat se poate de ortodoxa pentru ca era modul in care practica Iisus Botezul, si mai apoi apostolii trimisi de El. Daca nici Iisus nu avea conceptii ortodoxe, pai nu stiu cine mai are. Problema este ca multi citesc gramada de carti, insa cati stiu ca Iisus a botezat oameni cat a fost pe pamant inainte de a fi rastignit, ca a botezat in paralel cu Sfantul Ioan Botezatorul cand acesta inca era in viata?

Uite aici:
"Dupa acestea a venit Iisus si ucenicii Lui in pamantul Iudeii si statea acolo si boteza.
Si boteza si Ioan in Enom, aproape de Salim, ca erau acolo ape multe si veneau si se botezau.
Caci Ioan nu fusese inca aruncat in inchisoare.
Si s-a iscat o neintelegere intre ucenicii lui Ioan si un iudeu, asupra curatirii.
Si au venit la Ioan si i-au zis: Rabi, Acela care era cu tine, dincolo de Iordan, si despre Care tu ai marturisit, iata El boteaza si toti se duc la El.
Ioan a raspuns si a zis: Nu poate un om sa ia nimic, daca nu i s-a dat lui din cer.
Voi insiva imi sunteti martori ca am zis: Nu sunt eu Hristosul, ci sunt trimis inaintea Lui.
Cel ce are mireasa este mire, iar prietenul mirelui, care sta si asculta pe mire, se bucura cu bucurie de glasul lui. Deci aceasta bucurie a mea s-a implinit.
Acela trebuie sa creasca, iar eu sa ma micsorez."
(Ioan, cap. 3: 22-30)

In Ortodoxie s-a pus atat de mult accent si s-a scris atat de mult pe tema ultimei propozitii din cauza ideii de smerenie, incat nu s-a bagat in seama ceva atat de important: Iisus insusi a botezat in paralel cu Ioan. A botezat El vreun copil? Daca citesti tot ceea ce scrie in acest capitol o sa vezi ca explicatia pe care o da la nasterea din apa si Duh este:

"Si dupa cum Moise a inaltat sarpele in pustie, asa trebuie sa se inalte Fiul Omului,
Ca tot cel ce crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica.
Caci Dumnezeu asa a iubit lumea, incat pe Fiul Sau Cel Unul-Nascut L-a dat ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica.
Caci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Sau in lume ca sa judece lumea, ci ca sa se mantuiasca, prin El, lumea."
(Ioan, cap. 3: 15-17)

Iisus a vorbit foarte clar, "tot cel ce CREDE in El sa nu piara". Daca ar fi vrut sa se boteze copiii ar fi botezat chiar El, si ar fi spus si apostolilor sa ii boteze, cu atat mai mult cu cat evreii isi circumcideau copiii, deci nu ar fi parut nimic ciudat, insa apostolilor le-a zis sa ii boteze doar pe cei care vor crede, fara sa zica "si cu copiii lor" si ca atare copiii nu au fost botezati la inceput, nici de Iisus, nici de Ioan Botezatorul si nici de apostoli. Practica s-a introdus mai tarziu cand a inceput martiriul crestinilor. Iisus stia foarte bine ca vor fi trecuti prin foc si sabie crestinii, asta insa nu L-a facut sa boteze copiii si sa invete la asa ceva tocmai pentru ca adultii sunt cei care trebuie sa se caiasca de pacatele lor si sa ajunga ca si copiii de curati. Tot ce a facut Iisus a fost sa ii binecuvinteze pe copii. Aceasta este conceptia lui Iisus asa ca ea nu are cum sa nu fie ortodoxa, iar faptul ca Biserica Ortodoxa nu o mai practica asa cum a fost ea lasata si cum o practicau primii crestini, nu o face sa fie mai putin ortodoxa.

Iisus a zis: "cauta si vei gasi". La ce bun daca nu avem voie sa punem in practica ceea ce gasim? Credinta in Iisus trebuie sa ne elibereze si nicidecum sa ne faca sclavii unor legi si ritualuri omenesti asa cum era la evrei. Primii crestini s-au eliberat de toate legile si ritualurile inventate de oameni si care existau la evrei, iar apoi crestinii, in loc sa ramana asa, au adaugat altele incetul cu incetul pentru a ajunge de unde au plecat. Venind la credinta de la statutul de om liber, si ajungand la Iisus, Adevarul care ne elibereaza, cu siguranta nu ma pot inchide in inchisoarea riturilor si ritualurilor umane ci am inclinatia sa raman in libertatea primita de la Iisus...

Din pacate s-a constatat ca omul in general prefera o oarecare sclavie in locul libertatii, pentru ca libertatea presupune mai multa implicare si raspundere pentru faptele proprii. De aceea si evreii de exemplu, dupa ce au fost scosi din robia egiptenilor, au inceput sa nu mai aprecieze libertatea lor zicand ca era mai bine ca si robi pentru ca aveau mancaruri mai alese...
Reply With Quote
  #7  
Vechi 09.03.2011, 12:50:47
FiulRisipitor's Avatar
FiulRisipitor FiulRisipitor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 657
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru FiulRisipitor
Implicit

si noua secta se va numi Adrianism??

EDIT: http://www.crestinortodox.ro/botez/b...lui-68854.html

Cititi mai mult si nu va grabiti sa credeti ca il intelegeti pe Dumnezeu mai bine decat Sfintii.
__________________
"În zadar se numește creștin acela, care nu are dovadă sensibilă că Harul lui Dumnezeu sălășluiește în el" - Sf. Simeon Noul Teolog

Last edited by FiulRisipitor; 09.03.2011 at 13:16:49.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 09.03.2011, 21:19:36
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de FiulRisipitor Vezi mesajul
si noua secta se va numi Adrianism??

EDIT: http://www.crestinortodox.ro/botez/b...lui-68854.html

Cititi mai mult si nu va grabiti sa credeti ca il intelegeti pe Dumnezeu mai bine decat Sfintii.

Sa citesc mai mult, pai vad ca scrie ceea ce am zis si eu si va citez din ceea ce scrie la link-ul sugerat spre lectura:

"Inca de la inceputul crestinismului, Sfanta Taina a Botezului a fost actul prin care cineva devenea membru al Bisericii. Botezul se administra atunci in special maturilor, pentru ca lor era adresata propovaduirea Sfintilor Apostoli si ucenicilor lor."

Dupa care, se arata in articol cum oamenii au inceput sa considere ca de fapt trebuie botezati si copiii (si vad ca si mortii!! de asta n-am mai stiut!!) incercand sa aduca argumente pentru practica lor, contrazicandu-i astfel in primul rand pe Iisus si pe apostoli care nu au botezat copiii. Sa nu fi stiut nici macar Iisus acele argumente, sa nu fi stiut Iisus cat de important era sa boteze copiii si sa ceara apostolilor Sai sa ii boteze? Asa ceva nu o sa reusiti sa ma faceti sa cred. Dati-mi un argument pentru care Iisus si apostolii nu au botezat copiii, si apoi o sa zic ca dumneavoastra.

Iar ceea ce dumneavoastra poate nu stiti, si autorul articolului a ignorat cu desavarsire cand a scris, este faptul primii crestini credeau ca, dupa ce omul se spala de pacate prin botez, nu mai pacatuieste. De aceea il vedem pe Sfantul Grigorie de Nazianz care
"marturiseste undeva ca n-ar dori sa experimenteze cineva teama prin care a trecut el cand, tanar fiind, se gasea pe mare si a izbucnit o furtuna care ameninta sa-i nimiceasca corabia. Pentru ca nu fusese botezat, il cuprinse o nesfarsita teama, nu ca va pieri in valuri, ci ca va trece in viata cealalta incarcat de pacate."

Dupa cum vedeti, frica venea din faptul ca avea pacate (nu-i cazul unui copil) si a doua idee care se contureaza foarte clar este faptul ca el credea ca daca ar fi fost botezat nu ar mai fi avut pacate, pentru ca asa era credinta primilor crestini, insa este fals, oamenii continua sa pacatuiasca si dupa Botez. Mai pe urma au acceptat oamenii faptul ca in realitate ei continua sa pacatuiasca si dupa Botez, iar cum Botezul se poate infaptui doar o singura data, s-a introdus prin secolul VI Taina Spovedaniei cam cu acelasi sens si scop cu care o cunoastem noi astazi.

Daca cititi apoi ce scrie la despre Sfantul Vasile cel Mare, citez:

"intr-o cuvantare intreaga purtand titlul "Indemn la Sfantul Botez", critica obiceiul acelora care amanau botezul cat mai mult posibil, chiar pana in preajma mortii, nu din motive de pietate, ci din indiferentism ori din calcul. Dorind sa-si petreaca viata in huzur si placeri necinstite, unii isi inchipuie - observa renumitul ierarh - ca pot savarsi orice fapta, de vreme ce si asa Botezul le va ierta toate pacatele. Altii, in schimb, recurg la Botez tocmai pe patul mortii ca astfel sa aibe asigurat raiul si sa nu fie terorizati de teama."

Vedeti ca oamenii se botezau adulti si cum singura modalitate de a spala pacatele era Botezul, il amanau cat mai mult posibil. Exact asa a facut Constantin cel Mare, a amanat botezul pana aproape de moartea sa ca sa mearga curat la Domnul. Si vedeti ca in acest "Indemn la Sfantul Botez", Sfantul Vasile cel Mare nu indemna la botezarea copiilor ci critica practica adultilor de a nu se boteza pentru a putea huzuri in voie.

Si apoi sunt unii care au interpretat cuvintele "lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti" ca si cum Domnul s-ar fi referit la Botez ori Domnul doar i-a binecuvantat dupa ce a spus aceste cuvinte adaugand chiar "ca a unora ca acestia este Imparatia". Cand a zis "a unora ca acestia" avea in fata Sa copiii evrei nebotezati! Ar fi putut sa ii boteze asa cum a botezat adultii, insa nimeni nu pare sa remarce ca Iisus a botezat si El oameni cat a fost pe pamant. Tare as vrea sa va vad cum il invatati pe Domnul ca ar fi trebuit sa boteze si copiii. El a zis foarte clar ca ucenicul nu isi poate depasi maestrul. Iar eu prefer invatatura maestrului, care in plus a zis sa nu numim pe nimeni altul maestru decat pe El.

Asa ca nu-i vorba de nici o secta, ci este vorba ca intreaga biserica ar trebui sa respecte invatatura Domnului, dar bine-nteles omul are vointa libera asa ca poate sa isi ia ca maestru pe cine doreste...

Traiesc in Occident dar n-am stiut ca aici sunt atat de multi oameni care gandesc ca mine:

"Crestinii simt tot mai mult nevoia de a-si profesa crezul in mod constient. In trecut calitatea de membru al Bisericii era legata de conformarea la obiceiuri si datini, fara apel deosebit la angajamentul personal, pe cand astazi conteaza in special convingerea. Astfel stand lucrurile destui credinciosi din Occident nu se mai multumesc sa urmeze formal practici de care nu sunt pe deplin constienti, iar preotii sau pastorii sunt obligati sa raspunda unor exigente cu totul altele decat in trecut ."

Inseamna ca nu-i vorba de nici o secta, ci pur si simplu oamenii incep sa gandeasca si cu propriul cap. Cu atat mai bine.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 09.03.2011, 12:54:06
mirabela mirabela is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Locație: germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 487
Implicit

"Vă rătăciți neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei, 22,29)


Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Conceptia este cat se poate de ortodoxa pentru ca era modul in care practica Iisus Botezul, si mai apoi apostolii trimisi de El. Daca nici Iisus nu avea conceptii ortodoxe, pai nu stiu cine mai are. Problema este ca multi citesc gramada de carti, insa cati stiu ca Iisus a botezat oameni cat a fost pe pamant inainte de a fi rastignit, ca a botezat in paralel cu Sfantul Ioan Botezatorul cand acesta inca era in viata?

Uite aici:
"Dupa acestea a venit Iisus si ucenicii Lui in pamantul Iudeii si statea acolo si boteza.
Si boteza si Ioan in Enom, aproape de Salim, ca erau acolo ape multe si veneau si se botezau.
Caci Ioan nu fusese inca aruncat in inchisoare.
Si s-a iscat o neintelegere intre ucenicii lui Ioan si un iudeu, asupra curatirii.
Si au venit la Ioan si i-au zis: Rabi, Acela care era cu tine, dincolo de Iordan, si despre Care tu ai marturisit, iata El boteaza si toti se duc la El.
Ioan a raspuns si a zis: Nu poate un om sa ia nimic, daca nu i s-a dat lui din cer.
Voi insiva imi sunteti martori ca am zis: Nu sunt eu Hristosul, ci sunt trimis inaintea Lui.
Cel ce are mireasa este mire, iar prietenul mirelui, care sta si asculta pe mire, se bucura cu bucurie de glasul lui. Deci aceasta bucurie a mea s-a implinit.
Acela trebuie sa creasca, iar eu sa ma micsorez."
(Ioan, cap. 3: 22-30)

In Ortodoxie s-a pus atat de mult accent si s-a scris atat de mult pe tema ultimei propozitii din cauza ideii de smerenie, incat nu s-a bagat in seama ceva atat de important: Iisus insusi a botezat in paralel cu Ioan. A botezat El vreun copil? Daca citesti tot ceea ce scrie in acest capitol o sa vezi ca explicatia pe care o da la nasterea din apa si Duh este:

"Si dupa cum Moise a inaltat sarpele in pustie, asa trebuie sa se inalte Fiul Omului,
Ca tot cel ce crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica.
Caci Dumnezeu asa a iubit lumea, incat pe Fiul Sau Cel Unul-Nascut L-a dat ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica.
Caci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Sau in lume ca sa judece lumea, ci ca sa se mantuiasca, prin El, lumea."
(Ioan, cap. 3: 15-17)

Iisus a vorbit foarte clar, "tot cel ce CREDE in El sa nu piara". Daca ar fi vrut sa se boteze copiii ar fi botezat chiar El, si ar fi spus si apostolilor sa ii boteze, cu atat mai mult cu cat evreii isi circumcideau copiii, deci nu ar fi parut nimic ciudat, insa apostolilor le-a zis sa ii boteze doar pe cei care vor crede, fara sa zica "si cu copiii lor" si ca atare copiii nu au fost botezati la inceput, nici de Iisus, nici de Ioan Botezatorul si nici de apostoli. Practica s-a introdus mai tarziu cand a inceput martiriul crestinilor. Iisus stia foarte bine ca vor fi trecuti prin foc si sabie crestinii, asta insa nu L-a facut sa boteze copiii si sa invete la asa ceva tocmai pentru ca adultii sunt cei care trebuie sa se caiasca de pacatele lor si sa ajunga ca si copiii de curati. Tot ce a facut Iisus a fost sa ii binecuvinteze pe copii. Aceasta este conceptia lui Iisus asa ca ea nu are cum sa nu fie ortodoxa, iar faptul ca Biserica Ortodoxa nu o mai practica asa cum a fost ea lasata si cum o practicau primii crestini, nu o face sa fie mai putin ortodoxa.

Iisus a zis: "cauta si vei gasi". La ce bun daca nu avem voie sa punem in practica ceea ce gasim? Credinta in Iisus trebuie sa ne elibereze si nicidecum sa ne faca sclavii unor legi si ritualuri omenesti asa cum era la evrei. Primii crestini s-au eliberat de toate legile si ritualurile inventate de oameni si care existau la evrei, iar apoi crestinii, in loc sa ramana asa, au adaugat altele incetul cu incetul pentru a ajunge de unde au plecat. Venind la credinta de la statutul de om liber, si ajungand la Iisus, Adevarul care ne elibereaza, cu siguranta nu ma pot inchide in inchisoarea riturilor si ritualurilor umane ci am inclinatia sa raman in libertatea primita de la Iisus...

Din pacate s-a constatat ca omul in general prefera o oarecare sclavie in locul libertatii, pentru ca libertatea presupune mai multa implicare si raspundere pentru faptele proprii. De aceea si evreii de exemplu, dupa ce au fost scosi din robia egiptenilor, au inceput sa nu mai aprecieze libertatea lor zicand ca era mai bine ca si robi pentru ca aveau mancaruri mai alese...
Reply With Quote
  #10  
Vechi 09.03.2011, 21:26:31
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mirabela Vezi mesajul
"Vă rătăciți neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei, 22,29)
Pai daca stiti Scripturile, atunci stiti ca singurele Scripturi pe vremea lui Iisus erau cele ale Vechiului Testament, si mai stiti ca paragraful citat de dumneavoastra face parte dintr-un capitol in care Iisus vorbeste despre Invierea de Apoi. Toti oamenii vor fi inviati atunci, indiferent daca botezati sau nu, si vor fi judecati dupa faptele lor, fapte care sunt scrise in acelasi capitol 22 de la Matei, adica iubirea lui Dumnezeu si a aproapelui. Pruncii vor fi gasiti nevinovati, pentru ca ei nu pot fi acuzati ca ar fi incalcat cele doua porunci de iubire, de aceea Iisus a zis ca Imparatia Cerurilor apartine unora ca acestia. Adultii insa, din cauza ca sunt plini de pacate, sunt plini si de teama, si ca atare nu prea au incredere ca pruncii lor vor fi gasiti nevinovati

Last edited by Adriana3; 09.03.2011 at 21:30:33.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Manastire germana in constructie spre_rasarit Generalitati 0 31.01.2012 14:58:29
Ortodoxia si Ispasirea Pestisorul de Aur Dogmatica 20 18.12.2011 03:46:06
Ortodoxia dobrin7m Dogmatica 64 25.09.2011 21:23:28
ORTODOXIA cosmin_lovin Despre Biserica Ortodoxa in general 73 14.08.2008 14:43:58
Ortodoxia danyel Despre Biserica Ortodoxa in general 33 03.11.2007 15:59:22