![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dogme inseamna invatatura de credinta, Crezul si toate celelalte invataturi. Canoanele sunt reguli bisericesti, nu sunt chiar dogme. Acestea nu sunt la intamplare, toate au fost stabilite de catre sfinti. Recasatorirea a fost stabilita de sfinti, nu e chiar adevarat ca sfintii au spus altceva. Sfantul Vasile cel Mare spunea despre casatoira a doua si a treia , dar doar ca cei care fac asta sa nu cada in desfranare, sa ramana sub ocrotirea Bisericii. Despre cum se fac minunile trebuie sa citesti mai mult literatura ortodoxa. Exista minuni de la Dumnezeu si de la ingerul cazut, nu toate sunt de la Dumnezeu. Iar ingerul cazut nu face doar rau, face chiar si vindecari. Am mai scris despre astea. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Crezul contine mai multe dogme, foarte bine, iar referitor la Botez spune ca se face spre iertarea pacatelor. Iar Sfantul Ioan Gura de Aur invata ca un copil nu are pacate si ca nu pentru spalarea pacatelor s-ar face botezul la copil, desi in Crezul marturisim Botezul spre iertarea pacatelor, asa cum l-a instituit de fapt Domnul. Cine apoi a introdus ideea ca de fapt copilul ar avea pacatul originar, adamic? A devenit aceasta idee dogma sau nu? Pentru ca dogma nu poate fi modificata ci este un Adevar de credinta mereu valabil, ori daca pe vremea Sf. Ioan Gura de Aur s-a spus ca nu au pacate copiii, inseamna ca ideea pacatului originar cu care s-ar naste copiii este doar o parere, si nicidecum dogma. Despre cum se fac minunile - am citit tot felul de povestioare dar pe mine nu m-au convins pentru ca, cel care stabileste care minune a fost de la diavol si care de la Dumnezeu, de unde stie ca la randul lui nu este si el inselat de diavol? Minunile se pot cunoaste doar prin credinta, asa cum in timpul lui Iisus unii vedeau minunile si ziceau ca vin de la Dumnezeu iar Iisus este Mesia, pe cand altii vedeau aceleasi minuni si ziceau ca vin de la Satana. Primii era "prostimea" credincioasa, iar cei din urma erau fariseii si invatatorii, cei care trebuiau sa decida daca o minune este de la Dumnezeu sau nu, si iata ca tocmai ei se inselau pentru simplul fapt ca nu aveau credinta. Asa ca, in recunoasterea minunilor, credinta in Iisus este cheia, cine crede in Iisus nu este lasat de acesta sa piara inselat de cel rau. Cum insa credinta omului nu se poate masura, in povestioarele cu pricina nu dau amanuntul cel mai important: cat era credinta omului de mare... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Botezul nu e doar pentru ieratarea pacatelor, de fapt bebelusul nici nu are pacate proprii. Prin Botez se sterge pacatul adamic, apoi pacatele stramosilor. De asemenea, se primeste harul si ingerul pazitor. Toti avem pacatul adamic, de aceea Adam a primit moartea. De aceea s-a intrupat Mantuitorul, nimeni nu se putea mantui din cauza pacatului adamic. In rest de ce trebuie sa ne intereseze filozofia neoprotestantilor, cand avem ceea ce spun sfintii. Legat de minuni, nu este deloc asa, cum ca daca cineva crede in Iisus nu e amagit de diavol. Dimpotriva, calugarii de exemplu sunt mai incercati de vrajmasul. Dar asta am mai discutat cu tine. Scrie ca Arie se ruga foarte mult, postea. Putem citi mai multe despre minuni si inselari in Limonariu, intamplari din primul mileniu: http://saraca.orthodoxphotos.com/bib.../limonariu.htm |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Insa tu faci o confuzie, omul nu mosteneste pacatul lui adam ci natura pacatoasa ceea ce e cu totul altceva. Faptul ca atunci cand ne nastem mostenim natura pacatoasa ne face sa pacatuim si asta e ceea ce ne condamna, nicidecum faptul ca adam a pacatuit. Ce legatura au pacatele stramosilor? Biblia spune clar ca fiecare va fi judecat pe baza pacatelor lui nu in functie de pacatele stramosilor.In Ieremia 31 si Iezechiel 18 apare foarte clar conturata aceasta idee: "În zilele acelea nu vor mai zice: "Părinții au mâncat aguridă și copiilor li s-au strepezit dinții". Ci fiecare va muri pentru fărădelegea sa; cine va mânca aguridă, aceluia i se vor strepezi dinții." (Ieremia 31) "Sufletul care păcătuiește va muri. Fiul nu va purta nedreptatea tatălui, și tatăl nu va purta nedreptatea fiului. Celui drept i se va socoti dreptatea sa, iar celui rău, răutatea sa." (Iezechiel 18) Nimeni nu se putea mantui din cauza ca pacatuia, nu din cauza ca adam a pacatuit. Adam a fost poarta de intrare a pacatului in lume dar noi suntem judecati din cauza pacatelor care le facem nu din cauza pacatului pe care l-a facut adam. In schimb suferim consecintele pacatului lui Adam, ne nastem cu o natura pacatoasa. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar intr-un fel ai dreptate, scrie "nasterea fireasca, nu ni se socoteste ca pacat al nostru, personal, ci ca o stare pacatoasa, ca o inclinare spre pacat, izvorata din calcarea poruncii dumnezeiesti si care este egala cu pacatul in fata legii lui Dumnezeu. Pentru ca aceasta stare pacatoasa este egala cu pacatul insusi." In schimb "Botezul sterge si vina si pedeapsa pentru pacate, dar el nu nimiceste si urmarile pacatului stramosesc, cum sunt: slabirea vointei si inclinarea spre rau, pofta inimii, suferintele, bolile si moartea." De aceea Iisus, desi S-a nascut fara pacatul adamic, a luat firea cazuta. La fel si in cazul pacatelor stramosilor, se mosteneste urmarea pacatelor, inclinarea spre pacat. Iar in decalog nu scrie: "5.Să nu te închini lor, nici să le slujești, că Eu, Domnul Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu zelos, care pedepsesc pe copii pentru vina părinților ce Mă urăsc pe Mine, până la al treilea și al patrulea neam, 6.Și Mă milostivesc până la al miilea neam către cei ce Mă iubesc și păzesc poruncile Mele."? Iesirea cap. 20. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Insa,spre deosebire de noi, ei nu aveau o natura pacatoasa, au capatat o astfel de natura in momentul in care au pacatuit si natura asta ni s-a transmis si noua. Tu spre exp, daca parintii tai ar fi avut o boala transmisibila ai fi luat-o si tu la nastere. Asta insemna ca esti vinovat tu pt boala lor?Nicidecum. Citat:
Citat:
Citat:
Vezi exemplul lui David cu Batseba,a curvit si Dumnezeu i-a spus ca ii va muri copilul. Asta inseamna ca era acel copil vinovat ca a pacatuit David cu Batseba?Nu, vina era a celor doi. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stiu ca "La noi trei sunt maxim posibile indiferent daca partenerii au decedat." si tocmai aici este problema, pentru ca nu numai Iisus dar nici marii sfinti nu au acceptat recasatoria divortatilor. Sfintii acceptau doar recasatoria la vaduvi, si aceea cu greu. La divortati insa sub nici un chip, tocmai pentru ca este adulter. Recititi-i pe sfinti si o sa vedeti ca la niciunul nu o sa gasiti ca accepta recasatoria la divortati ci dimpotriva, vorbesc impotriva ei. Stergerea pacatului adamic prin Botez (si nu prin Jertfa Domnului): tot aud formula asta insa nici un ortodox care o foloseste nu stie sa imi spuna de unde vine ea, care sfant a facut aceasta afirmatie, cand s-a introdus aceasta idee din moment ce Sf. Ioan Gura de Aur zice clar ca un copil nu are pacate, si nici urma sa mentioneze vreun pacat adamic care ar trebui spalat prin Botez, ba chiar dimpotriva, el zice ca Botezul la copil are cu totul alta insemnatate decat stergerea pacatelor tocmai pentru ca un copil nu are pacate de nici un fel. Asa ca va rog sa imi spuneti si mie cine a introdus ideea stergerii pacatului adamic prin Botez, si cand a fost introdusa aceasta idee. Cat despre minuni si inselari, sunt unii care trebuie sa citeasca despre ele, in timp ce altii le-au trait pe propria piele. Vazand insa modul in care scrieti, dvs ce intelegeti prin minuni, la care minuni va referiti? Pentru ca povestioarele trecute la linkul sugerat nu m-au lamurit chiar deloc la ce anume va referiti. Si apropos de link, uitati un capitol care mi-a placut: Capitolul 64: "Trei calugari s-au dus la avva Stefan preotul si au inceput sa-i vorbeasca timp indelungat despre folosul sufletului. Batranul insa tacea. Calugarii atunci i-au spus: - Nu ne raspunzi nimic, parinte? Am venit la tine ca sa ne alegem cu un folos sufletesc. Atunci batranul le-a raspuns: - Iertati-ma, dar nu stiu ce ati vorbit pana acum. Eu va spun ceea ce am: noaptea si ziua nu contemplu altceva decat pe Domnul nostru Iisus Hristos, rastignit pe Cruce. Si declarandu-se mangaiati sufleteste din aceste cuvinte, au plecat." Vedeti ca a-L contempla pe Domnul este cat se poate de suficient. Iar intamplarile relatate in acest Limonariu nu fac decat sa confirme ca suntem paziti de cel rau prin credinta in Iisus si prin ugaciune. :) Last edited by Adriana3; 16.03.2011 at 19:29:56. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Legat de casatorie, s-a mai dat pasajul in care Iisus spune ca sa nu se desparta, afara de desfranare. Deci sunt cazuri in care chiar Iisus a spus. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre despartire, intr-adevar Iisus a zis ca cel care este inselat de partenerul sau se poate desparti de el, fiind singurul motiv de despartire acceptat: "Ca oricine va lasa pe femeia sa, in afara de pricina de desfranare, o face sa savarseasca adulter". Insa Iisus a zis si ca o persoana divortata nu se poate recasatori pentru ca recasatoria este adulter: "si cine va lua pe cea lasata savarseste adulter". Ca atare, o persoana se poate desparti daca este inselata, dar nu se poate recasatori, ci trebuie sa traiasca singura, pentru ca altfel, daca se recasatoreste, traieste in adulter. (citatele sunt din Matei 5:32) Asa ca este foarte simplu. Doi care se casatoresc formeaza un singur trup pe viata, si doar moartea ii poate separa. Chiar daca cei doi nu se inteleg, nu au voie sa se desparta pentru a nu ajunge sa aiba relatii cu altii, deci sa nu ajunga sa faca adulter, caz in care, cel care isi paraseste partenerul se face vinovat de caderea ulterioara a celuilalt in adulter. Daca insa unul din cei doi casatoriti ajunge sa faca adulter cand cei doi sunt inca impreuna, atunci cel inselat il poate parasi pe celalalt fara a fi vinovat de adulterul lui din moment ce l-a savarsit cand inca erau impreuna. Se poate desparti, asta nu inseamna ca se poate si recasatori pentru ca oricine se casatoreste cu unul divortat savarseste adulter, si asta tocmai pentru ca ceea ce Dumnezeu a unit omul nu poate desface, si ca atare, cel care s-a casatorit o data ramane casatorit in fata lui Dumnezeu pana ii moare partenerul. Deci orice alta casatorie este adulter, indiferent de motivul care a dus la asa ceva. Pe scurt, omul se poate separa daca celalalt nu ii mai este fidel, insa nu se poate recasatori, ci trebuie sa ramana fidel celuilalt cat va trai, chiar daca celalalt greseste traind in adulter cu altul/alta. Daca amandoi incep sa traiasca cu altul/alta, sunt amandoi in adulter pentru ca in fata lui Dumnezeu, casatoria lor dintai este valabila cat timp au viata. Last edited by Adriana3; 18.03.2011 at 13:41:37. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 22:32:16 |
Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? | petrut-angel | Secte si culte | 1534 | 12.03.2018 22:00:37 |
Vorbirea in limbi - ajutor | Archangel | Reguli generale de utilizare a forumului | 37 | 03.01.2013 12:16:48 |
Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali | gpalama | Secte si culte | 4 | 29.05.2010 21:11:29 |
DESPRE VORBIREA IN LIMBI | Ioan_Ciobota | Generalitati | 4 | 24.03.2010 17:09:10 |
|