![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dezvoltarea gandirii (ratiunii) implica purificarea sufletului. In acelasi timp este adevarat ca un suflet slab dar curat (purificat) poate ajunge la perceptia directa, continuandu-si evolutia duhovniceasca mul mai usor, direct sub indrumarea lui Dumnezeu a carui persoana ajunge sa o constientizeze (unirea cu Hristos). E destul de greu de explicat mai ales in scris, ceea ce pare un paradox dar nu este. Incerc in alte cuvinte: motivul pentru care nu este Dumnezeu perceput direct, este impuritatea (eroarea) gandirii, sentimentelor si vointei. Deci orice om slab in cele 3 puteri ale sufletului poate ajunge la a-l percepe pe Dumnezeu daca asa slab cum este, el este pur. In schimb evolutia duhovniceasca implica dezvoltarea celor 3 puteri ale sufletului. Ce inseamna asta? Ca oricum omul trebuie sa evolueze rational. Cu ajutorul lui Dumnezeu prin perceptia directa a persoanei lui Dumnezeu devine mult mai usor, in schimb oricum o dam, de dezvoltarea ratiunii pentru a putea exista evolutia duhovniceasca, nu scapam. Iar cum majoritatea suntem atat de impuri si plini de prejudecati iar gandurile noastre sunt pervertite, avem nevoie de multa, foarte multa ratiune pentru a le indrepta constient. Ratiunea duce un razboi cu mintea, cu gandurile eronate, iar razboiul este dirijat de intentie. Dealtfel chiar un sfant expunea ideea ca de cand ne nastem, simturile preiau controlul mintii, iar sfintenia (Omul Rational) reprezinta reluarea controlului simturilor de catre minte. Alt sfant vorbeste despre aceeasi "capcana a simturilor" si despre "Mintea Omului". La sfintii pe care i-am citit cat de cat, ideea "omului sfant" este sinonima cu "omul rational", intreaga problema focalizandu-se (reducandu-se in principiu) asupra mintii si ratiunii, restul descrierilor fiind modalitati si pregatiri pentru purificarea mintii. Practic, in descrierile sfintilor, ratiunea si gandirea reprezinta evolutia duhovniceasca. E adevarat ca unii sfinti critica cunostintele, dar aceasta critica se rezuma la cunoasterea lumii, scapand din vedere tocmai esenta: mintea omului si indreptarea ei. Este adevarat in acelasi timp ca gandirea devine una cu trairea. Daca acum pentru noi trairea nu este posibila, este tocmai datorita gandirii eronate. Indreptarea gandirii dezleaga trairea, traire pe care acum la noi gandirea eronata o orbeste.
__________________
Cu sinceritate, Pippo Last edited by Pippo_; 16.03.2011 at 14:16:04. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine sunt acei noi la care trairea e orbita de o gandire eronata ?? In ce ar consta aceasta gandire eronata ?? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Gandirea eronata consta in erorile conceptuale de la baza gandirii. Datorita erorilor conceptuale, intelegerea noastra este duala. Dualitatea reprezinta separarea conceptelor in opusi limitati (deci la nivelul gandului, al conceptelor - gandurilor). Legaturile dintre ganduri sunt de asemenea eronate. Daca ne analizam detaliat adevarul gandurilor si spuselor, vom constata nenumarate falsuri in afirmatii. Afirmatiile reflecta conceptele mentale si legaturile dintre ele. Intelegerea eronata a realitatii (a adevarului) porneste din gand. Am expus doar ideea generala, aceasta tema putand fi detaliata pe larg si confirmata pas cu pas prin analiza logica a gandirii, a corectitudinii gandurilor si legaturilor dintre ele. Consider cel mai important lucru pentru evolutia duhovniceasca (a mintii sau a sufletului - dupa cum un alt sfant identifica sufletul cu mintea) ca fiind indreptarea gandirii la nivel conceptual, astfel incat gandul sa reflecte exact realitatea exterioara si interioara omului. Indreptarea gandirii si recunoasterea realitatii sub forma probabila cea mai apropiata de Adevar (Hristos), duce iminent la recunoasterea a tot ce este adevarat si sacru. Totodata, indreptarea gandirii nu se poate realiza fara indreptarea actiunilor. Dar cum toate actiunile pleaca din gand, recunoasterea, identificarea si corectarea conceptelor implica propia transformare spre perfectiune care se rasfrange asupra actiunilor (faptelor). ---------------------------- Nu este usor de inteles, in special ca nu realizam decat pas cu pas la o analiza atenta si detaliata care ne sunt erorile. Noi avem impresia ca suntem corecti in gandire si vorbire, sau cel putin destul de corecti. Ei bine, daca am intra in detalii, ne-am ingrozi de anomaliile logice care ne stapanesc propria gandire si care nu reflecta corect realitatea. ----------------------------- Problema se poate discuta si aprofunda si la nivel practic cu exemple concrete si indreptare efectiva a modului de gandire, dar cred ca necesita o adevarata scoala interactiva, nu doar cateva mesaje.
__________________
Cu sinceritate, Pippo |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ce inseamna totusi, concret, a avea o perceptie directa a persoanei lui Dumnezeu ?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Precum perceptia dintre noi doi de exemplu. Ne percepem unul pe celalalt precum o constienta de sine dotata cu inteligenta. Comunicam. Asa ar trebui sa fie, o forma de recunoastere a prezentei, persoanei lui Dumnezeu si o forma de comunicare intr-un fel sau altul.
__________________
Cu sinceritate, Pippo |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Deci, Dumnezeu se percepe doar intelectual ?
Daca nu e perceput intelectual, credinciosul se afla intr-o eroare de gandire ? Cumm comunicati dvs. cu Dumnezeu ? Dar El, cum comunica cu dvs. ? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Dumnezeu comunica cu noi in multe feluri, chiar daca nu il constientizam. Cand viata ne invata ceva printr-o lectie, atunci Dumnezeu ne-a comunicat si ne-a invatat ceva, chiar daca noi nu constientizam prezenta Profesorului.
__________________
Cu sinceritate, Pippo |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Eminescu ateu? | pisi | Generalitati | 39 | 18.01.2010 16:49:03 |
De ce sunt ateu agnostic | hmiron | Teologie si Stiinta | 43 | 30.12.2009 22:51:32 |
ateu sau crestin? | Dan-Virgil | Generalitati | 33 | 12.07.2008 21:21:58 |
|