Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Buna Catalin,
Mi-a atras atentia exprimarea "buna mireasma neasemanata" in articolul despre mostele Sf. Ioan Gura de Aur propus mie anterior spre citire. Iata ca nu mai scrie mir, ci "buna mireasma neasemanata".
http://www.ioanguradeaur.ro/183/aduc...antinopolului/
Ei, tot asa se intampla si cu moastele sfintilor catolici, despre aceasta mireasma este vorba, si fiecare o descrie dupa mijloacele pe care le are la indemana pentru a-i face pe ceilalti sa inteleaga despre ce este vorba. Ideea este ca moastele au un miros placut si nu unul neplacut asa cum au mortii "obisnuiti".
|
Daca vrei sa intelegi, intotdeauna cand scrie "mireasma" se refera la mirosul acela specific. E acelasi si face diferenta, ca altfel daca trece cineva parfumat pe langa o sa zicem, ca sunt moaste. Sfintele moaste sunt ceva special, sunt sfinte pentru ca Duhul Sfant le face asa, au in ele harul Duhului Sfant. De aceea au si mirosul special, asemantor cu un mir, care adevereste prezenta harului in ele. La catolici nu vezi nicio deosebire fata de cineva care a murit atunci, ar trebui ca atunci cand moare un om sa ne ducem ca la moaste.