Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 05.05.2011, 10:49:37
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Adriana, ai cumva impresia ca ne jucam aici de-a "uite baba, nu e baba"?!?
Te joci cu cuvintele, desi sunt sigura ca stii, ca vom da socoteala de fiecare vorba a noastra.
Chiar si aceasta nota de neseriozitate spune ceva!
Nici vorba de neseriozitate Miha!! Nici vorba!
Am aratat doar ca unii s-au oprit la 3 sinoade (parte din Biserica Ortodoxa Orientala), altii s-au oprit la 7 sinoade (Biserica Ortodoxa Rasariteana), altii au mers mai departe (Biserica Catolica) iar altii si mai departe (protestantii si neoprotestantii). Cand un om vine la credinta de la ateism si mai ales cand vine la credinta prin ajutorul lui Iisus in afara oricarei din aceste biserici, nu prea exista mijloc sa il convingi ca este mai bine sa te opresti la 7 sinoade in loc de 3, sau in loc de a merge mai departe. Si asta tocmai pentru ca un om convertit in acest mod stie ca Adevarul este Iisus insusi si nicidecum numarul sinoadelor sau a dogmelor. Iar oameni convertiti in acest fel se gasesc in toate aceste Biserici asa ca nu ai cum convinge ca o convertire e buna doar la cei cu 7 sinoade. Stii cum zice Iisus despre cel care gaseste o piatra pretioasa, degeaba ii spui tu apoi ca nu ar fi pretioasa daca nu are fix 7 sinoade pentru ca cel care a gasit aceasta piatra pretioasa nu va renunta la ea indiferent ce vor zice ceilalti. De aici si cearta intre biserici, toti au teama sa nu piarda piatra pretioasa fara sa isi dea seama ca de fapt si ceilalti au exact aceeasi piatra pretioasa...

Un duhovnic grec de aici mi-a zis mai demult sa ma uit la temperamentul omului ca sa inteleg de ce Ortodoxia s-a dezvoltat la est si Catolisismul si protestantismul la vest. Si i-am dat dreptate. Cu cat se merge mai spre Vest oamenii sunt mai dinamici, asa ca asta s-a reflectat si in religie, si cu cat sunt mai la Est, sunt mai pasivi, mai meditativi, asa ca si in religie se vede acelasi lucru. Sunt multi care zic ca de asta a primit Ap. Petru cheile Raiului desi a fost cel care l-a renegat de 3 ori pe Iisus, era mult mai activ ca ceilalti. Iar eu zic ca de asta Ap. Ioan a avut curaj sa mearga pana pe Golgota, a primit-o in grija pe Sfanta Fecioara si a primit Apocalipsa, pentru ca era mult mai meditativ si era convins ca pe El il iubea Domnul cel mai mult. Vestul este Petru cu cheile Raiului, Estul este Ioan cu apocalipsa si cu credinta de a fi cei mai iubiti de Domnul. Fiecare cu felul sau de a fi si cu darul sau...

Last edited by Adriana3; 05.05.2011 at 11:18:05.
  #2  
Vechi 05.05.2011, 19:06:58
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

A continua cu acelasi talmes-balmes nu mi se pare productiv.
De ce nu recunosti pur si simplu ca nu ai de gand sa fii ortodoxa; caci a fi ortodox inseamna a tine cont de invatatura Bisericii. Ori tie iti cam plac basmele... din pacate.

Last edited by Miha-anca; 05.05.2011 at 23:34:06.
  #3  
Vechi 05.05.2011, 19:32:23
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
A continua cu acelasi talmes-balmes nu mi se pare productiv.
De ce nu recunosti pur si simplu ca nu ai de gand sa fii ortodoxa; caci a fi ortodox inseamna a tine cont de invatatura Biserici. Ori tie iti cam plac basmele... din pacate.
Biserica este trupul lui Hristos, Biserica este alcatuita din toti oamenii care cred in Iisus Hristos. Iar Iisus Hristos a zis sa nu numesc pe nimeni altul Invatator decat pe El. A fi ortodox inseamna a avea credinta dreapta, iar ca sa fie dreapta credinta, trebuie sa fie in Iisus Hristos.
"Invatatura bisericii" este un termen foarte abstract pentru ca, Biserica fiind trupul lui Hristos, fiind oamenii care cred in Hristos, invatatura bisericii este ca atare ceea ce invata acesti oameni care compun Biserica, ori invatatura oamenilor nu a fost si nu va fi niciodata uniforma. Si nicidecum nu o sa consider vreodata ca unii frati din Biserica ar fi mai presus decat altii, asa ca ii ascult pe toti care au ceva de zis, indiferent ca sunt ortodocsi, catolici sau (neo)protestanti, mireni, preoti sau sfinti. Toti au primit promisiunea lui Iisus "cere si vei primi" asa ca eu ii ascult pe toti ca sa vad ce au de zis. Iar mai presus de toti ramane oricum Iisus.

Last edited by Adriana3; 05.05.2011 at 19:38:22.
  #4  
Vechi 05.05.2011, 19:55:52
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Biserica este trupul lui Hristos, Biserica este alcatuita din toti oamenii care cred in Iisus Hristos. Iar Iisus Hristos a zis sa nu numesc pe nimeni altul Invatator decat pe El. A fi ortodox inseamna a avea credinta dreapta, iar ca sa fie dreapta credinta, trebuie sa fie in Iisus Hristos.
"Invatatura bisericii" este un termen foarte abstract pentru ca, Biserica fiind trupul lui Hristos, fiind oamenii care cred in Hristos, invatatura bisericii este ca atare ceea ce invata acesti oameni care compun Biserica, ori invatatura oamenilor nu a fost si nu va fi niciodata uniforma. Si nicidecum nu o sa consider vreodata ca unii frati din Biserica ar fi mai presus decat altii, asa ca ii ascult pe toti care au ceva de zis, indiferent ca sunt ortodocsi, catolici sau (neo)protestanti, mireni, preoti sau sfinti. Toti au primit promisiunea lui Iisus "cere si vei primi" asa ca eu ii ascult pe toti ca sa vad ce au de zis. Iar mai presus de toti ramane oricum Iisus.
Am dat si eu cartea si a dat-o si Alin, te poti lamuri aici care e conceptia ortodoxa traditionala. Autorul e un fost anglican, devenit ortodox. http://lucaseuca.com/ortodoxia.md/ph...icii%20(.).pdf
  #5  
Vechi 05.05.2011, 20:40:45
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Am dat si eu cartea si a dat-o si Alin, te poti lamuri aici care e conceptia ortodoxa traditionala. Autorul e un fost anglican, devenit ortodox. http://lucaseuca.com/ortodoxia.md/ph...icii%20(.).pdf
Cum a devnit ortodox? Avand in vedere ca domnia sa nu recunoaste Botezul din afara Bisericii Ortodoxe rasaritene, logic inseamna ca s-a botezat. Descrie in carte ce anume a simtit in timpul Botezului? O sa caut si eu in carte si pe net, dar m-ar interesa daca stii ceva despre asta. Pentru ca eu am primit pana acum marturii de la oameni botezati la varsta adulta, de la un catolic care era musulman inainte, si de la un baptist care era din familie baptista dar multa vreme a ezitat sa ia calea crestina asa ca s-a botezat aproape de 40 de ani, si ambii mi-au descris ceea ce au simtit in momentul Botezului, au simtit inclusiv fizic, nu numai sufletesc, faptul ca Botezul a fost in Duhul Sfant, au simtit cat se poate de reala prezenta Duhului Sfant. Si dupa Botez viata lor s-a schimbat dintr-o data. Ambii mi-au descris cam in acelasi mod cele simtite, asa ca m-ar interesa sa vad ce simte si cineva botezat ortodox la varsta adulta. In orice caz, orice ar scrie in aceasta carte, faptul de a trai prezenta Duhului Sfant la Botez si modul in care viata li s-a schimbat in bine din acel moment, este pentru ei un argument cu mult mai puternic decat niste teorii intr-o carte. Si pentru mine la fel.
  #6  
Vechi 05.05.2011, 23:32:03
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Adriana, iata si o convertire la ortodoxie la maturitate:
este vorba de actrita Monica Fermo, care scrie despre trairile devenirii ei crestine:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/talita...damascului.htm
  #7  
Vechi 06.05.2011, 11:10:49
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Adriana, iata si o convertire la ortodoxie la maturitate:
este vorba de actrita Monica Fermo, care scrie despre trairile devenirii ei crestine:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/talita...damascului.htm
Multumesc Miha!

Acum eu nu mai am nici un dubiu, prin ceea ce mi-ai dat sa citesc am primit raspunsul pe care il cautam de atata vreme in lumea ortodoxa. Uite ce scrie femeia aceasta convertita la Ortodoxie:

"Da, pot să spun că este cea mai strivitoare dovadă si pot să afirm cu tărie că vederea Sfintei Lumini a însemnat si pentru mine păcătoasa si necredincioasa tot atât de mult cât a fost si momentul botezului. L-AM VĂZUT PE DOMNUL! DA, L-AM VĂZUT SI L-AM SIMTIT!
O jumătate de oră înainte de venirea Sfintei Lumini am simtit niste furnicături în tot corpul si mii de ace păreau că îmi înteapă corpul, capul, limba si cerul gurii. Toată fiinta mea era zgâltâită."

Este ceea ce simt si eu uneori cand iau Impartasania, si la fel am simtit si cand m-am rugat sa imi arate Domnul daca El se afla cu adevarat si in Bisrica Catolica sau Anglicana. Am simtit ceea ce descrie aceasta femeie, incepand din crestetul capului, si raspandindu-se apoi aceste furnicaturi si ace in tot corpul care se cutremura, se umple de niste fiori greu de descris, insotindu-se apoi de o mare caldura in dreptul pieptului, al inimii urmata de o pace profunda. La inceput am simtit aceasta prezenta in bisericile ne-ortodoxe doar cand il rugam pe Domnul sa imi raspunda daca se afla intr-adevar in aceste Biserici, pentru ca, pana sa ma rog, eram plina de indoieli preluate de la ortodocsi, iar dupa ce m-am convins ca prezenta Lui este reala, am inceput sa ii simt prezenta si in mod spontan, in timpul prefacerii painii si vinului in Trupul si Sangele Domnului, atat la catolici cat si la anglicani, si la fel am simtit si in timpul anumitor rugaciuni, sau de exemplu la anglicani in timpul spovedaniei (facuta direct lui Dumnezeu) si dezlegarii de pacate care se face public la anglicani. Anul trecut, cand am fost in Israel cu niste catolici francezi, acestia au celebrat Euharistia in fiecare zi pe pamantul Sfant si am simtit de multe ori aceasta prezenta in timpul Prefacerii, si la fel, mai tarziu, cand am vrut sa ma conving daca Hristos se afla si in Biserica Anglicana, s-a intamplat acelasi lucru, uneori chiar mai intens, mai ales in timpul Prefacerii painii si vinului, in timpul anumitor rugaciuni pe care le fac ei, si a dezlegarii de pacate. Pana acum nu am gasit o descriere mai amanuntita, ortodoxa, ca sa fiu sigura ca ceea ce simteam eu ca fiind prezenta reala a Domnului era intr-adevar asa. Acum am in sfarsit dovada. Si seamana si cu ceea ce descriu botezatii la varsta adulta si in alte Biserici. Intr-un singur loc pana acum nu am simtit la fel, am fost intr-o seara, saptamana trecuta, cu colega de la Martorii lui Yehova, am fost la ei la adunare sa vad ce se intampla, si acolo m-am rugat sa imi arate Domnul daca se afla si cu ei, insa acolo nu am simtit nimic, ci doar putina caldura in dreptul inimii pentru ca tare mila imi era de ei, insa nimic mai mult, nici vorba sa simt prezenta ca si in celelalte biserici. Asta m-a convins si mai mult ca Domnul isi tine in mod fidel cuvantul, El este cu cei care se aduna in numele Lui, este in mijlocul lor, in timp ce martorii lui Yehova nu se aduna in numele Domnului, nici macar nu ii recunosc dumnezeirea, iar comemorarea Cinei Domnului, cum o numesc ei, o fac doar o data pe an, de Pasti, si ca sa poata face in acest mod, au modificat Biblia. Asa ca nu-i de mirare ca acolo nu am simtit prezenta Domnului decat in inima mea, nu si in adunarea lor. La neoprotestanti nu am fost niciodata, insa mie imi ajunge raspunsul deja primit, Domnul nu se afla numai la ortodocsi in Biserica ci la toti cei care se aduna in numele Lui si ii recunosc dumnezeirea ca Fiu al lui Dumnezeu, si in acelasi timp unic Dumnezeu. Iar prefacerea painii si vinului este reala la toti cei care invoca, cu credinta ca se va face intocmai, puterea Duhului Sfant pentru transformarea painii si vinului in Trupul si Sangele Domnului. Eu nu mai am nici un dubiu. La unii le place sa teoretizeze si sa filozofeze credinta, la altii insa le place sa o traiasca pur si simplu, sa traiasca Cuvantul viu al Domnului. Eu sunt din a doua categorie dar este loc pentru fiecare in Biserica Domnului care este mult mai mare decat cred fundamentalistii.

In ceea ce priveste minunile din Biserica Ortodoxa, si nu numai, a facut o remarca foarte buna aceasta convertita, o remarca care s-a facut auzita si pe acest site:

" Oh, Doamne, cât de necredinciosi suntem! Chiar si atunci când afirmăm în fata altor neamuri că suntem crestini si că detinem Adevărul Absolut, suntem de fapt mincinosi si goi pe dinăuntru. Căci dacă am detine Adevărul în interiorul sufletului, nu am mai avea nevoie de această dovadă strivitoare a Sfintei Lumini. "

Iata de ce unii oameni au nevoie de minuni. Unii au nevoie de lumina de la Ierusalim, altii de vorbirea in limbi si de tot felul de harisme, insa mai fericiti sunt cei ce n-au vazut nimic din toate astea si totusi au crezut. Pe acestia nici o minune cat de mare nu ii convinge ca nu ar fi buna credinta lor ci dimpotriva, ei stiu foarte bine ca putin credinciosii au nevoie de minuni. In ceea ce ma priveste, orice discutie teoretica pe aceasta tema este de acum sterila. In practica am simtit ca Domnul este prezent in mod real si in alte Biserici si acum am si confirmarea ca cele simtite atesta intr-adevar prezenta Domnului. Cei care cer, primesc. Si cu asta am aflat si de ce imi raspunsese sa raman ortodoxa atunci cand am cerut raspuns in aceasta privinta. A fost doar pentru necredinta mea, aveam inca nevoie de confirmarea ca cele simtite erau intr-adevar prezenta Sa, asa cum o percepeam. Iar necredinta era izvorata tocmai din faptul de a fi ortodoxa pentru ca ortodoxia din Biserica Ortodoxa rasariteana, fiind foarte dogmatica si imprimata de filozofia greceasca, hraneste printre altele si cu multa teama de tot ceea ce iese din cadrul modului sau de a gandi si a vedea lucrurile. In Hristos insa avem libertatea sa ascultam cuvantul Sau fara a ne mai supune la legi omenesti rigide asa cum era obisnuita lumea iudeica si greceasca/bizantina. Credinta dreapta, ortodoxa, se afla la toti cei care asculta acest Cuvant al Domnului si il fac intocmai, indiferent ca apartin Bisericilor Ortodoxe Orientale, Rasaritene, Catolica sau (neo)protestante, si nicidecum nu se afla ortodoxia la cei care zic "Doamne, Doamne, eu am dogma buna".
Si cu asta v-am salutat pentru ca eu nu mai am nimic de zis. Pentru mine totul este foarte clar si de acum inainte o sa merg in acea parte a Bisericii care imi este cel mai de suflet, partea anglicana, care respecta cel mai mult femeia.

Iar ca sa ii raspund si lui Catalin, am citit ieri seara putin din cartea indicata si este foarte clar, acel om este din cei care au nevoie de multa filozofie pentru a simti credinta, asa ca locul lui este la ortodocsi. In ceea ce priveste energiile lui Dumnezeu, este foarte interesant cum se apropie crestinismul de alte filozofii care au inteles de mii si mii de ani ca Dumnezeu este un Spirit care lucreaza prin intermediul unor energii. Nu am gasit pe site-ul Vaticanului scris ca aceste energii ar fi create in conceptia catolica, dar nici nu am facut o cercetare amanuntita, asa ca nu il contrazic pe autor, insa oricum majoritatea credinciosilor nu au habar de toate aceste teorii teologico-filozofice iar asta nu-L impiedica pe Domnul sa isi tina Cuvantul si sa fie in mijlocul celor care se aduna in numele Lui si care vor sa faca conform mesajului Sau de iubire. Si asta este cel mai important, restul este pura vanitate intelectuala.

Domnul sa fie cu noi toti!

Last edited by Adriana3; 06.05.2011 at 12:46:39.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre vorbirea cu mortii strajeru Secte si culte 2 09.04.2018 22:32:16
Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? petrut-angel Secte si culte 1534 12.03.2018 22:00:37
Vorbirea in limbi - ajutor Archangel Reguli generale de utilizare a forumului 37 03.01.2013 12:16:48
Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali gpalama Secte si culte 4 29.05.2010 21:11:29
DESPRE VORBIREA IN LIMBI Ioan_Ciobota Generalitati 4 24.03.2010 17:09:10