Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.05.2011, 22:17:54
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Sa inteleg de aici ca ceea ce va impiedica sa aderati la doctrina primatului papal este mandria ? Nu suportati ca altii sa fie mai cu mot decat dumneavoastra in biserica ? Asta e problema ?
Nu suportam sa se prezinte minciuna drept adevar. Cred ca e de ajuns sa va exprimati punctul de vedere si nu sa ajungeti sa ne faceti caracterizari.
  #2  
Vechi 09.05.2011, 22:30:36
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Nu am facut o caracterizare, am pus o intrebare.

Oricum, chestiunea sta cam asa: Marea noastra problema atunci cand vine vorba despre primatul papal, si despre slujire in Biserica in general, fie ca este a Papei sau a ultimului preot, este ca ne raportam la aceasta slujire intr-o paradigma eronata, profund lumeasca si nicidecum crestina.

Noi punem problema autoritatii pastorale in termeni de "putere", si de "sefie". Impresia anticatolicilor aceasta este: ca Papa e "seful" catolicilor, si ca are "putere suprema" in Biserica Catolica. Probabil ca si majoritatea catolicilor tot asa privesc chestiunea.

Ori, dupa cum am spus, acest mod de a te raporta la slujirea pastorala e falimentar. Duhovnicul, preotul, episcopul, patriarhul, papa, desi au autoritate, nu sunt "sefi". Ei sunt pastori.

Pastorul nu mai e pastor atunci cand ajunge sa se vada pe sine drept "seful" oilor. Treaba lui e sa hraneasca oile, sa la adape, sa le gaseasca adapost, sa aduca oile razletite inapoi la turma. El slujeste oilor, si slujind oilor, slujeste Stapanului oilor, care l-a pus pastor.

Cu cat mai mare autoritatea, cu atat mai mare slujirea, pastorirea, responsabilitatea. Asta inseamna preotia, episcopatul, papalitatea: slujire, nu sefie. De aceea se mai numeste Papa si "servus servorum Dei".
  #3  
Vechi 10.05.2011, 02:07:31
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Nu am facut o caracterizare, am pus o intrebare.

Oricum, chestiunea sta cam asa: Marea noastra problema atunci cand vine vorba despre primatul papal, si despre slujire in Biserica in general, fie ca este a Papei sau a ultimului preot, este ca ne raportam la aceasta slujire intr-o paradigma eronata, profund lumeasca si nicidecum crestina.

Noi punem problema autoritatii pastorale in termeni de "putere", si de "sefie". Impresia anticatolicilor aceasta este: ca Papa e "seful" catolicilor, si ca are "putere suprema" in Biserica Catolica. Probabil ca si majoritatea catolicilor tot asa privesc chestiunea.

Ori, dupa cum am spus, acest mod de a te raporta la slujirea pastorala e falimentar. Duhovnicul, preotul, episcopul, patriarhul, papa, desi au autoritate, nu sunt "sefi". Ei sunt pastori.

Pastorul nu mai e pastor atunci cand ajunge sa se vada pe sine drept "seful" oilor. Treaba lui e sa hraneasca oile, sa la adape, sa le gaseasca adapost, sa aduca oile razletite inapoi la turma. El slujeste oilor, si slujind oilor, slujeste Stapanului oilor, care l-a pus pastor.

Cu cat mai mare autoritatea, cu atat mai mare slujirea, pastorirea, responsabilitatea. Asta inseamna preotia, episcopatul, papalitatea: slujire, nu sefie. De aceea se mai numeste Papa si "servus servorum Dei".
Bine. Daca Papa este "servus servorum", atunci care om are sefia?
  #4  
Vechi 10.05.2011, 10:06:51
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Marea noastra problema atunci cand vine vorba despre primatul papal, ...
este aceeea ca Episcopul Romei, Papa s-a folosit de el pentru a impune ("ex catedra") BC invatatura asumptiei (inaltarea la cer a Maicii Domnului de vie). Aceasta invatatura nu se gaseste nicaieri la Sfintii Parinti!

De ce nu s-a discutat aceasta (asumptia) intr-un Sfant Sinod in care toti episcopii sa marturiseasca Adevarul intru Duhlui Sfant? De ce a fost "suprimapta" (de "primatul papal") lucrarea Sfantului Duh in sfanta Biserica a lui Hristos!

Intelegeti acum de ce noi ortodocsii crestini suntem impotriva "primatului papal"?

http://en.wikipedia.org/wiki/Assumpt...holic_teaching
Roman Catholic theologians consider this declaration by Pius XII to be an ex cathedra use of Papal Infallibility.Although Pope Pius XII deliberately left open the question of whether Mary died before her Assumption, the more common teaching of the early Fathers is that she did.

Asadar sa luam aminte. Doamne ajuta.
  #5  
Vechi 10.05.2011, 12:35:36
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
este aceeea ca Episcopul Romei, Papa s-a folosit de el pentru a impune ("ex catedra") BC invatatura asumptiei (inaltarea la cer a Maicii Domnului de vie). Aceasta invatatura nu se gaseste nicaieri la Sfintii Parinti!
Marea dumneavoastra problema este ca nu stiti despre ce vorbiti. Inaltarea la cer a Maicii Domnului nu a fost promulgata ca dogma, nici prin infailibilitatea papala, nici prin cea sinodala.
  #6  
Vechi 10.05.2011, 13:07:26
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Marea dumneavoastra problema este ca nu stiti despre ce vorbiti. Inaltarea la cer a Maicii Domnului nu a fost promulgata ca dogma, nici prin infailibilitatea papala, nici prin cea sinodala.
Pai tocmai asta e problema, ca aceasta invatatura este impusa printr-un "siretlic" ce este posibil datorita "infailibilitatii papale".

Daca cineva nu accepta asumptia nu poate fi romano-catolic, asa spune documentul oficial al BC:
"definiția infailibilă a Papei Pius al XII-lea despre Înălțarea Feciorei Maria, se încheie cu cuvintele : "Astfel oricine, Domnul să ne păzească, care va nega sau va pune la îndoială ce am declarat Noi, va fi considerat ca căzut de la Dumnezeu și de la Credința Catolică." "
http://ro.wikipedia.org/wiki/Concili...C8.9Bii_papale


Invatatura de baza a Bisericii, dogma trebuie stabilita prin Sfinte Sinoade ale episcopilor si preotilor Bisercii, unde Duhul Sfant marturisese Adevarul caci Scriptura Sfanta spune "din gura a doi sau trei sa se statorinceasca tot adevarul".

Invatatura gresita a lui Nestorie despre Maica Domnului, Nascatoarea de Dumnezeu si puturea fecioara, a fost combatuta de al treilea Sfant Sinod (Efes 431). De ce vine acum in secolul XIX Biserica Romano-Catolica cu o invatatura despre Maica Domnului contrara Sfintilor Parinti?!

Cum poate sustien BC invatatura asumtiei care spune ca Maica Domnului s-a inaltat de vie la cer asemenea lui Hristos Iisus!
Marturiseste Biserica Romano-Catolica adormirea (moartea) Maicii Domnului si invierea ei de catre Fiul ei si Dumnezeul ei, Iisus Hristos, singurul mantuitor si singurul datator de viata?!
Biserica Ortodoxa marturiste fara echivoc ca Maica Domnului este om adevarat si ea a murit ca om si a fost inviata si dusa in cer de catre Iisus Hristos si Domul este cel care a asezat-o pe ea de-a dreapa tronului slavei Sale!

Last edited by Eugen7; 10.05.2011 at 13:15:53.
  #7  
Vechi 10.05.2011, 13:24:04
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Pai tocmai asta e problema, ca aceasta invatatura este impusa printr-un "siretlic" ce este posibil datorita "infailibilitatii papale".

Daca cineva nu accepta asumptia nu poate fi romano-catolic, asa spune documentul oficial al BC:
"definiția infailibilă a Papei Pius al XII-lea despre Înălțarea Feciorei Maria, se încheie cu cuvintele : "Astfel oricine, Domnul să ne păzească, care va nega sau va pune la îndoială ce am declarat Noi, va fi considerat ca căzut de la Dumnezeu și de la Credința Catolică." "
http://ro.wikipedia.org/wiki/Concili...C8.9Bii_papale


Invatatura de baza a Bisericii, dogma trebuie stabilita prin Sfinte Sinoade ale episcopilor si preotilor Bisercii, unde Duhul Sfant marturisese Adevarul caci Scriptura Sfanta spune "din gura a doi sau trei sa se statorinceasca tot adevarul".

Invatatura gresita a lui Nestorie despre Maica Domnului, Nascatoarea de Dumnezeu si puturea fecioara, a fost combatuta de al treilea Sfant Sinod (Efes 431). De ce vine acum in secolul XIX Biserica Romano-Catolica cu o invatatura despre Maica Domnului contrara Sfintilor Parinti?!Cum poate sustien BC invatatura asumtiei care spune ca Maica Domnului s-a inaltat de vie la cer asemenea lui Hristos Iisus!
Marturiseste Biserica Romano-Catolica adormirea (moartea) Maicii Domnului si invierea ei de catre Fiul ei si Dumnezeul ei, Iisus Hristos, singurul mantuitor si singurul datator de viata?!
Biserica Ortodoxa marturiste fara echivoc ca Maica Domnului este om adevarat si ea a murit ca om si a fost inviata si dusa in cer de catre Iisus Hristos si Domul este cel care a asezat-o pe ea de-a dreapa tronului slavei Sale!
Domnule, v-am mai atras o data atentia, si vad ca nu doriti sa pricepeti nimic.

Ceea ce afirmati dumneavoastra este in cel mai bun caz un neadevar cauzat de ignoranta si in cel mai rau caz o minciuna cauzata de rea intentie.

Biserica Catolica marturiseste, cu titlul de dogma, de adevar de credinta, ca Maica Domnului a fost inaltata la cer la sfarsitul vietii ei pamantesti, adica acelasi lucru pe care l-au marturisit Sfintii Parinti.

Dogma catolica nu spune ca a fost inaltata la cer de vie !!!
  #8  
Vechi 10.05.2011, 13:36:59
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Biserica Catolica marturiseste, cu titlul de dogma, de adevar de credinta, ca Maica Domnului a fost inaltata la cer la sfarsitul vietii ei pamantesti, adica acelasi lucru pe care l-au marturisit Sfintii Parinti.
Pai da, dar cum si de catre cine? De ce era necesara adormirea (moartea) Maicii Domnului?

Sfintii Parinti spun fara echivoc ca Maica Domnului este om adevarat si a murit (adormit) ca orice om (adica trupul s-a despartit de suflet, trupul a fost pus in mormant iar sufletul s-a dus la Dumnezeu) si a fost invitata de Hristos Iisus si pusa de Domnul sa stea de-a drapta tronului Sau. Maica Domnului a fost inviata de Dumnezeu asemenea Sfantului Moise. Moise s-a aratat in trup la Schimbarea la fata a Mantuitorului.

Sfintii Parinti spun ca Maica Domnului este mantuita, desavarsita si indumnezeita de Hristos Iisus, Fiul ei si Dumnezeul ei.

Dogma ortodoxa crestina este clara.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Dogma catolica nu spune ca a fost inaltata la cer de vie !!!
Va rog sincer, din toata inima, sa ne lamuriti cu privire la aceasta invatatura. Dorim argumnete fara echivoc, referinte la documente oficiale.
  #9  
Vechi 10.05.2011, 13:50:47
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Domnule, v-am mai atras o data atentia, si vad ca nu doriti sa pricepeti nimic.

Ceea ce afirmati dumneavoastra este in cel mai bun caz un neadevar cauzat de ignoranta si in cel mai rau caz o minciuna cauzata de rea intentie.

Biserica Catolica marturiseste, cu titlul de dogma, de adevar de credinta, ca Maica Domnului a fost inaltata la cer la sfarsitul vietii ei pamantesti, adica acelasi lucru pe care l-au marturisit Sfintii Parinti.

Dogma catolica nu spune ca a fost inaltata la cer de vie !!!
Cum remarcam si eu, atunci cand sunteti contrazis incepeti sa deveniti agresiv si sa jigniti. Pe langa faptul ca si daca repeta cineva de cateva ori tot nu doriti sa intelegeti. Un fel de "esti rautacios si mincinos, calul are sase picioare". Fac aceste observatii pentru ca eu am incercat si cu vorba mai buna, dar fara rezultat.
Nu din aceast cauza am avut un schimb de opinii in contradictie cu dl. Mihnea in urma cu cateva luni? Ultima dogma catolica spune ca Fecioara a fost ridicata la cer cu trupul si sufletul. Asadar a murit, apoi dupa cateva zile a fost inviat (probabil trei zile) si ridicata la cer.
Invatatura ortodoxa, la fel cu cea dintotdeauna, spune ca Fecioara a murit si a fost ridicata cu trupul la cer, nu si cu duhul (care ajunsese la cer cand a murit).
Desi am scris vreo 20 de mesaje pe tema asta, iata ca sa nu fiu intrebat si sa continum discutia pe mai multe pagini: http://www.predici.cnet.ro/arhive/1474/
"Destinul final al Fecioarei Maria, adică moartea, învierea și ridicarea în slava cerească."
Vedem si argumentatiile de acolo, din care nu reiese deloc aceasta dogma, ci doar ridicarea cu trupul.

Eu v-am mai spus ca dogma ortodoxa e perfecta si toata invatatura catolica diferita de cea ortodoxa e gresita si poate fi aratata de orice ortodox. Noi nu avem nicio vina, iar dvs. doar o sa va enervati de cate ori se arate greseala din dogma catolica.
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican

Thread Tools
Moduri de afișare