Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.06.2011, 13:54:09
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Catalin (sper ca citeste mesajul si nu ma acuza ca vb asa in lipsa) spunea ca bilocatia in acel site prezenta minunea doar la sfinti catolici si in rest decit in samanism, paganism, ocultism, hinduism, budism, spiritism, teosofie, New-age, etc. Adica in acele religii si conceptii care au panteismul la baza, adica prezenta divinitatii in lucrurile create.
Aici am de facut citeva mentiuni:

-nu intotdeauna ceea ce pare bilocatie este biocatie -ci mai poate fi o revelatie divina folosind intruchiparea unei persoane oarecare -personal am avut de mai multe ori amenea revelatii in care Dumnezeu ma atentiona-evident ca pe moment nu imi dadeam seama ca aparitia nu era in realitate ceea ce aveam eu impresia ca ar fi.

-apoi noi nu cunoatem limita lucrarilor pe care duhul sfint poate sa le faca prin puterea daruita si harsmele unui sfint arhant, Iisus spunea ca cei care il urmeaza (pe Cale -prin desavirsire) vor face lucrari mai mari chiar decit ale Sale. Asa incit cine poate spune ca acea lucrare este sau nu de la Dumnezeu atita vreme cit nu are darul deosebirii duhurilor si al adevarului (de fals) destinat tocmai in acest scop..?

-legat de religiile sau asociatiile mentionate -nu trebuie bagate toate in aceasi oala fiindca au specificuri diferite in care panteismul nu este prezent la fiecare, majoritatea ramurilor buddhiste nu cred deloc in dvinitate de ex.
-panteismul in sensul de politeism este un termen opus monoteismului insa daca sa zicem ca in pantheonul (pan=toti , Theo=Zeu) crestin avem 3 aspecte divine care lolalta in Una formeaza un Dumnezeu Unic la fel si in hinduismul ortodox (vechi) toate zeitatile ceresti sint cuprinse unele in altele si laolata foremeaza un Dumnezeu Unic care poarta diferite nume (Brahman, Parabrahma, etc) -asa incit termenul de politesim este in mod fals utilizat in cazul generalizarii caracterizarii ramurilor hindusmului.
-Panteismul in sensul de a crede ca o statueta iti implineste minuni sau rugaciuni _ a Fecioarei sau a a lui Iisus intilnite in crestinism de ex- iar nu este prezenta in hinduism din acelasi motiv pentru care nici inchinarea la icoane nu este panteism -pentru ca toate picturile-iconale, basoreliefuile si statuile doar ajuta focalizarea atentiei catre o divinitate reala despre care se crede ca este supraomeneasca situata in planurile divine indiferent de forma fizica in care este imaginata sau revelata muritorilor tinind cont de specificul local si puterea de intelegere a oamenilor.
Dealtfel in VT in unele revelatii sint descrise aparitii divine (cei trei Oameni de ex. care erau Domnul deopotriva) care sint descrisi ca avind privire patrunnzatoare, trupul acoperit cu vesminte din aur, brate si pulpe de culoarea bronzului - ei bine unele intruchipari hinduse exact asa arata.
O astfel de revelatie in care Domnul apare sub forma a trei Oameni este de doua ori intilnita in VT. Deci poate nu intimplator Dumnezeu Tatal din hinduism (Sadashiva) este vazut initial ca avind trei aspecte in unul (Brahma, Vishnu ,Shiva) ca fatete-principii ale aceluiasi ipostas divin si care la nevoie se pot manifesta si separat.
La un moment dat in vesiunile mai vechi biblice erau amintiti cei doi Fii (in Zaharia si in NT ca find cele doua ramuri de finic)- asa incit pantheonul hindus i cuprinde pe ambii si unde le sint date la fiecare cite un nume.
Dealtfel si simbolistica povestii luptei dintre Iacov si Dumnezeu cuprinde amanuntul de frate al Fiului lui Dumnezeu drept care se se pretindeaa fi Iacov in mod mincinos vrind sa para indreptatit (Asa cum fariseii au facut pe corectii cind au ajutat reprezentantii romani sa scape de un potential pretendent la tron care era din vita lui David).
Iar restul zitatilor (deva-ingeri si instante) hinduse sint ingerii si arhanghelii de parte barbateasca iar restul zeitelor-principiilor formind laolalta un singur ipostas (Adi Shakti=Puterea Necreata/Primordiala) corespunzatoare Duhului Sfint in ceea ce priveste atributiunile si rangul.
Dealtfel indiciul partii feminine a lui Dumnezeu in ceea ce priveste Duhul Sfint este continut in VT acolo unde se vb despre arhetipul cortului (divin si uman) ca model al construitii templului-cort pentru inchinare si anume prin expresia "Sfinta Sfintelor" care locuieste in camaruta cea mai de jos si mai dinapoi a templului. Si care in cortul trupesc uman poate fi intruchipat de duhul sfint interior numit in vechime cu numele Shekinah.
  #2  
Vechi 29.06.2011, 15:24:49
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Interesant Mihai ce ati scris.

Trinitatea hindusa este folosita de Martorii lui Iehova ca contra-argument la Trinitatea crestina zicand ca iata ca Trinitatea crestina este o forma de paganism luata din cultura pagana hindusa si de aceea considera Sinodul de la Niceea ca o mare apostazie in lumea crestina...

Cat despre Duhul Sfant ca parte feminina a lui Dumnezeu, exact la fel cred si eu, Duhul intelepciunii este partea feminina a divinitatii...
  #3  
Vechi 29.06.2011, 20:57:30
Guru inc. Guru inc. is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.06.2011
Mesaje: 187
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Cat despre Duhul Sfant ca parte feminina a lui Dumnezeu, exact la fel cred si eu, Duhul intelepciunii este partea feminina a divinitatii...
asta se numeste antropomorfizare.
  #4  
Vechi 29.06.2011, 21:05:46
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Guru inc. Vezi mesajul
asta se numeste antropomorfizare.
Ca si Tatal nostru :)
  #5  
Vechi 29.06.2011, 21:07:47
Guru inc. Guru inc. is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.06.2011
Mesaje: 187
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Ca si Tatal nostru :)
ce are Tatal nostru cu antropomorfizarea?
  #6  
Vechi 29.06.2011, 21:14:13
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Guru inc. Vezi mesajul
ce are Tatal nostru cu antropomorfizarea?
ANTROPOMORFIZÁ, antropomorfizez, vb. I. Tranz. A atribui unui lucru, unui fenomen, unei divinități etc. sentimente și însușiri umane. – Din fr. anthropomorphiser.

antropomorfizá vb., ind. prez. 3 sg. antropomorfizéază

A ANTROPOMORFIZ//Á ~éz tranz. (lucruri, fenomene etc.) A înzestra cu însușiri omenești. /<fr. anthropomorphiser

ANTROPOMORFIZÁ vb. tr. a atribui unui lucru, unui fenomen, unei divinități calități și trăsături umane. (< fr. anthropomorphiser)

ANTROPOMORFIZÁ vb. I. tr. (Rar) A atribui unui lucru, unui fenomen, unei divinități etc. calități și sentimente umane. [P.i. -zez. / < fr. anthropomorphiser].

http://www.dexonline.news20.ro/cuvan...pomorfiza.html


Daca faptul de a zice ca Duhul Sfant este partea feminina a divinitatii inseamna antropomorfizare, atunci faptul de a il denumi pe Dumnezeu cu termenul de "Tata" care implica sexul masculin, si inca cu porunca de a nu mai numi pe nimeni altcineva "Tata" decat pe El, deci acest fapt de a-i atribui lui Dumnezeu Tatal sexul masculin, cum se numeste?
  #7  
Vechi 29.06.2011, 21:24:31
Guru inc. Guru inc. is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.06.2011
Mesaje: 187
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
ANTROPOMORFIZÁ, antropomorfizez, vb. I. Tranz. A atribui unui lucru, unui fenomen, unei divinități etc. sentimente și însușiri umane. – Din fr. anthropomorphiser.

antropomorfizá vb., ind. prez. 3 sg. antropomorfizéază

A ANTROPOMORFIZ//Á ~éz tranz. (lucruri, fenomene etc.) A înzestra cu însușiri omenești. /<fr. anthropomorphiser

ANTROPOMORFIZÁ vb. tr. a atribui unui lucru, unui fenomen, unei divinități calități și trăsături umane. (< fr. anthropomorphiser)

ANTROPOMORFIZÁ vb. I. tr. (Rar) A atribui unui lucru, unui fenomen, unei divinități etc. calități și sentimente umane. [P.i. -zez. / < fr. anthropomorphiser].

http://www.dexonline.news20.ro/cuvan...pomorfiza.html


Daca faptul de a zice ca Duhul Sfant este partea feminina a divinitatii inseamna antropomorfizare, atunci faptul de a il denumi pe Dumnezeu cu termenul de "Tata" care implica sexul masculin, si inca cu porunca de a nu mai numi pe nimeni altcineva "Tata" decat pe El, deci acest fapt de a-i atribui lui Dumnezeu Tatal sexul masculin, cum se numeste?
Dumnezeu nu are sex...

Dumnezeu este numit si tata si mama in biblie... Asta nu inseamna ca e de sex masculin sau feminin... E o metafora prin care se arata calitatile si caracterul divin al lui Dumnezeu..

Si Iisus a zis : am vrut sa va strang precum strange closca puii... aceasta expresie este una feminina, dar Iisus nu a fost femeie...

aceste expresii nu au nimic cu 'sexul' lui Dumnezeu... nici nu putem vorbi de un sex al lui Dumnezeu... Dumnezeu este imaterial... Shekinah ca femeie este o inventie a unor iudei.. Iudaismul originar si fundamental nu crede si nu afirma ca Shekinah e femeie.Acest concept este unul iudeo-pagan.
  #8  
Vechi 29.06.2011, 21:36:12
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit Sfanta Treime

"SFANTA TREIME

95. Pentru ce numim, in articolul 1 din Simbolul Credintei, pe Dumnezeu, "Tatal"?
Dumnezeu este unul dupa fiinta Lui. Descoperirea dumnezeiasca ne invata insa ca acest Dumnezeu, unul dupa fiinta, este in trei persoane: Tatal, Fiul si Sf. Duh. Aceste trei persoane sau ipostasuri dumnezeiesti alcatuiesc Sf. Treime, taina de nepatruns de mintea omeneasca si impartasita noua prin Descoperirea dumnezeiasca. Cuvantul "Tatal" din Simbolul Credintei ne arata prima persoana a Sf. Treimi. El arata insa si legatura fiasca pe care noi, credinciosii, o avem cu El, caci El este "Tatal nostru", asa cum spunem la inceputul Rugaciunii Domnesti."

http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism07.html

IPOSTÁS s. n. v. ipostază.
Sursa: DEX '98 | Adăugată de gall | Greșeală de tipar | Permalink

IPOSTÁS s.n. v. ipostază.
Sursa: DN | Adăugată de LauraGellner | Greșeală de tipar | Permalink

ipostás (-suri), s. n. – Stare, situație; aspect, înfățișare. Gr. ὑπόστασις (sec. XVIII). Este dublet al lui hipostază, s. f., din fr., care l-a înlocuit complet (DAR; Gáldi 202).
Sursa: DER | Adăugată de blaurb | Greșeală de tipar | Permalink

http://dexonline.ro/definitie/ipostas

IPOSTÁZĂ, ipostaze, s. f. Stare, situație în care se găsește cineva sau ceva; aspect, înfățișare, chip. [Var.: (înv.) ipostás s. n.] – Din fr. hypostase.
Sursa: DEX '98 | Adăugată de gall | Greșeală de tipar | Permalink

IPOSTÁZĂ ~e f. Stare sau situație în care se găsește cineva. [Sil. -po-sta-] /<sl. ipostas, ngr. hypostasis
Sursa: NODEX | Adăugată de siveco | Greșeală de tipar | Permalink

IPOSTÁZĂ s.f. 1. (La Platon) Fiecare dintre cele trei substanțe spirituale (individul – unul, intelectul și sufletul) care împreună cu materia constituie lumea inteligibilă. ♦ (În teologia creștină) Fiecare entitate a trinității. 2. (Gram.) Schimbare a categoriei gramaticale. 3. Stare, situație în care se găsește cineva; aspect, înfățișare. [Var. ipostas s.n. / < fr. hypostase, cf. gr. hypostasis – ținere].
Sursa: DN | Adăugată de LauraGellner | Greșeală de tipar | Permalink

IPOSTÁZĂ s. f. 1. stare, situație în care se găsește cineva; aspect, înfățișare. 2. (la Plotin) fiecare dintre treptele ierarhice ale principiului divin. 3. (în teologia creștină) fiecare entitate a trinității. (< fr. hypostase)
Sursa: MDN | Adăugată de raduborza | Greșeală de tipar | Permalink

IPOSTÁZĂ s. 1. v. aspect. 2. v. situație. 3. v. împrejurare.
Sursa: Sinonime | Adăugată de siveco | Greșeală de tipar | Permalink

ipostáză (situație, înfățișare) s. f. (sil. mf. -sta-), g.-d. art. ipostázei; pl. ipostáze
Sursa: Ortografic | Adăugată de siveco | Greșeală de tipar | Permalink

ipostază, ipostaze s. f. 1. Stare, situație în care se găsește cineva; aspect, înfățișare, chip; p. ext. fază. 2. (În neoplatonism, la pl.) Trepte ierarhice ale principiului divin. 3. (În creștinism, în forma ipostas) Fiecare dintre cele trei persoane: Tatăl, Fiul și Sfântul Duh, sub care este înfățișat Dumnezeu. [Var.: ipostás s. n.] – Din gr. ipostasis, sl. ipostasĭ.
Sursa: D.Religios | Adăugată de blaurb | Greșeală de tipar | Permalink

http://dexonline.ro/definitie/ipostază
  #9  
Vechi 29.06.2011, 21:08:36
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

PANTEÍSM, s. n. Concepție filozofică monistă care identifică divinitatea cu întreaga natură. – Din fr. panthéisme.
Sursa: DEX '98 | Adăugată de valeriu | Greșeală de tipar | Permalink

PANTEÍSM n. Doctrină filozofică care identifică divinitatea cu natura. /<fr. panthéisme
Sursa: NODEX | Adăugată de siveco | Greșeală de tipar | Permalink

PANTEÍSM s.n. Concepție filozofică monistă potrivit căreia divinitatea este identificată cu întreaga natură. [Pron. -te-ism. / < fr. panthéisme, cf. gr. pas – tot, theos – zeu].
Sursa: DN | Adăugată de LauraGellner | Greșeală de tipar | Permalink

PANTEÍSM s. n. concepție filozofică monistă potrivit căreia divinitatea se identifică cu întreaga natură. (< fr. panthéisme)
Sursa: MDN | Adăugată de raduborza | Greșeală de tipar | Permalink

panteísm s. n.
Sursa: Ortografic | Adăugată de siveco | Greșeală de tipar | Permalink

panteísm s. n. Concepție filozofică monistă (sistematizată în 1705 de J. Toland, filozof englez, dar cu manifestări rudimentare chiar în credințele religioase timpurii), care identifică zeii sau pe Dumnezeu cu natura. – Din fr. panthéisme.
Sursa: D.Religios | Adăugată de blaurb | Greșeală de tipar | Permalink

http://dexonline.ro/definitie/panteism
  #10  
Vechi 29.06.2011, 19:58:00
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihai36 Vezi mesajul
-panteismul in sensul de politeism este un termen opus monoteismului insa daca sa zicem ca in pantheonul (pan=toti , Theo=Zeu) crestin avem 3 aspecte divine care lolalta in Una formeaza un Dumnezeu Unic la fel si in hinduismul ortodox (vechi) toate zeitatile ceresti sint cuprinse unele in altele si laolata foremeaza un Dumnezeu Unic care poarta diferite nume (Brahman, Parabrahma, etc) -asa incit termenul de politesim este in mod fals utilizat in cazul generalizarii caracterizarii ramurilor hindusmului.
Mihai, eu am scris despre ce cred catolicii si ortodocsii, ceea ce scrii tu nu are legatura nici cu catolicismul, nici cu ortodoxia si nici cu crestinismul, sunt alte conceptii.
Ti-am spus si eu si ti-au zis si alte persoane ca panteism nu inseamna politeism, ti-am mai dat definita cunoscuta de toti: http://ro.wikipedia.org/wiki/Panteism "Panteismul este o concepție filozofică monistă care identifică divinitatea cu întreaga materie și universul."
In alta ordine de idei in crestinism nu avem un Dumnezeu unic ce are trei reprezentari sau nume, aceasta a fost o erezie din trecut ce purta numele de modalism sau sabelianism. In crestinism sunt Trei Persoane distincte, nu o persoana cu trei reprezentari.
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican

Thread Tools
Moduri de afișare