![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cu adevarat, omul care se transforma in firea lui impropriindu-si firea iubitoare a lui Hristos devine el insusi iubire. Daca-l scoatem pe El din aceasta actiune de innobilare a omului s-ar putea spune ca ne mantuim "pentru Hristos" si nu "prin Hristos". Ce s-ar intampla oare atunci cu omul cazut intre talhari pe cale, care se află "abia viu"? In Potir exista, chiar si eu pot depune marturie spre aceasta, Trupul si Sangele Mantuitorului Hristos! Detalii teologice despre Sfanta Impartasanie sunt sau nu sunt capabil sa ofer, dar cu toata fiinta mea marturisesc in fata Cerului si a pamantului ca acolo este Insusi Domnul. De unde vine taria marturisirii aceasteia? Tu poate nu poti intelege, dar eu vad zilnic minunea si ma spaimantez! Stiu insa ca "Lumina lui Hristos lumineaza tuturor!", asa ca, de vei crede, vei putea vedea! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Daca Dumnezeu a dat unele revelatii in care s-a aratat ca om,de aci inseamna ca Dumnezeu e personal?
Referitor la Dumnezeu Iisus Hristos,e Dumnezeu intrupat,dar daca Dumnezeu intrupat,asta inseamna ca e "personal"? Nu cred. Despre intrupare stim ca Dumnezeu s-a intrupat din Maica Domnului dar nicidecum nu stim cum s-a facut asta si mai stim ca desi Dumnezeu era intrupat,ramane impreuna cu Tatal si cu Duhul Sfant Dumnezeu necuprins,fiind in acelasi timp in trup,dar si necuprins.Era unit cu Sfantul sau suflet si trup,dar era si peste tot cu Tatal si cu Duhul Sfant. Astea sunt taine. Se poate citi la Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul un pic despre intruparea lui Dumnezeu Iisus Hristos. Despre Dumnezeu pe acolo zice: "Cel care vrea să vorbească sau să audă despre Dumnezeu trebuie să știe în chip clar că atât cele cu privire la doctrina despre Dumnezeu, cât si cele cu privire la doctrina întrupării, nu sunt toate inexprimabile și nici toate exprimabile, nici toate incognoscibile si nici toate cognoscibile. Altceva este cognoscibilul si altceva exprimabilul, după cum altceva este vorbirea și altceva cunoașterea. Pentru aceasta nu pot fi exprimate cu claritate multe din acelea care se înțeleg în chip obscur despre Dumnezeu, ci suntem siliți să exprimăm lucrurile, care sunt mai presus de noi, în felul nostru omenesc de a vorbi, după cum spunem că Dumnezeu doarme, că se mânie, că nu ne poartă de grijă, că are mâini, picioare și cele asemenea." Parca zice ca exprimam lucrurile care sunt mai presus de noi,in felul nostru omenesc de a vorbi. Si mai inainte zice ca despre Dumnezeu nu sunt posibile sa fie cunoscute,nici toate imposibil de a fi cunoscute la fel si despre intruparea lui Dumnezeu Cuvantul. Adica sunt taine,nu in sensul ca le-ar fi ascuns Dumnezeu de noi,ci in sensul ca nu sunt in putinta noastra sa cunoastem,adica peste puterea noastra de cunoastere,peste puterea noastra de intelegere. Nu poti sa iti explici,cam asa mi se pare.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Daca se stie ce este mantuirea,pentru ce nu s-a scris un capitol la Dogmatica "Ce este mantuirea"?
Dumnezeu Iisus Hristos a zis ca daca cuiva i se va propovadui cum se cade Sfanta Evanghelie si nu va crede,acela se va osandi. Adica sa ii fie propovaduita de un om Sfant,cu minuni etc cum au facut Sfintii Apostoli. Da unde a zis ca cei carora nu li s-a propovaduit Evanghelia cum se cade,sau celor care nu li s-a propovaduit deloc nu vor merge spre bine in vesnicie adica ceea ce zicem noi ca Rai? Nu a zis nicaieri. Daca dracii au inselat pe unii sa mearga sa propovaduiasca ce scria prin Sfanta Evanghelie cu trupe in spate,imbracati luxos,lipsiti de minuni,apoi e foarte fireste ca acele popoare nu au crezut si aceea ca nu au crezut acelora cred ca se socoteste ca virtute la Dumnezeu. Asa mi se pare mie.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mihai,
Este interesant ca l-ai mentionat pe Melchisedec care era mai mare decat Abraham iar preotia lui Iisus este cea a lui Melchisedec si nu cea levitica a lui Aaron. Iar impartitul bucatelor binecuvantate este foarte important de stiut pentru ca anumite versete din NT lasa sa se inteleaga faptul ca primii crestini nu imparteau numai paine si vin ci ei imparteau de fapt bucate pe care le mancau cu siguranta dupa ce le binecuvantau. Acesta este adevaratul mod de celebrare al Euharistiei la primii crestini, dar nu stiam ca se celebreaza la fel si in alte parti in afara crestinatatii. Asta nu face decat sa intareasca cele spuse anterior. Si este iar interesant ca toti crestinii au atributele lui Iisus: preot, profet si rege. Insa nimeni nu pune accent pe acestea desi nu sunt deloc lipsite de importanta... |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Da intradevar trebuia data o definitie mintuirii.
Mintuire inseamna salvare insa salvari pot fi multe adica de la diferite necazuri si probleme. Mintuirea salvarea finala este cea prin accederea in Imparatia lui Dumnezeu de catre cei care au botezul sfint si totodata desavirsirea. Insa pot exista diferite salvari de parcurs asa incit drumul sa fie mai usor, mai sigur. O astfel de salvare este cea prin botezul sfint prin care primesti duh sfint caci a aceasta a doua nastere ne salveaza de la a doua moarte (decaderea spirituala) asigurindu-ne un parcurs catre desavirsire indiferent de hopurile din cale. In vremea lui Iisus si in acele locuri necredinta in El era o problema mai mare decit necredinta pe plaiurile noastre fiindca acolo cei care nu credeau in el Il si huleau si Il acuzau de vrajitorie printro intreaga campanie impotriva. Daca credeai in El erai salvat de la eventuale hule si in plus aveai si posibilitatea sa fii botezat plus bonus invatatura Sa si binecuvintarile. Asa incit chiar si unde nu existau campanii impotriva refuzul care te face sa ratezi aceste beneficii este o adevarata osinda din punct de vedere spiritual mai cu seama in cazul in care erai lipsit de o doctrina comparabila. O alta salvare de parcurs este a celor care in urma Judecatii sint selectionati sa faca parte din Imparatia sfintilor pe pamanint (sfintii lui Dumnezeu) in vremurile miilor de ani de vremuri fericite- cei care fie sint in viata fie care inviaza din nou. Acestia au viata vesnica asigurata findca nu mai pot cadea din moment ce nu mai au parte de incercari ci doar de trairi pozitive, calauzire si binecuvintari. Si ei merg spre desavirsire fiind cei mai aproape de ea dintre cei care inca nu au atinso. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Personal nu cred ca neintelegerea complexitatii tainei Euharistiei o anuleaza , ca si cum Dumnezeu ca parinte iubitor vazind ca unii nazuitori sinceri vad doar simbolizat trupul si singele Lui gata le retrage darul..
La urma urmei cantitatea de binecuvintari cuprinsa in taina nu se reduce la capacitatea piinii si vinului de a inmagazina energetic binecuvintari, nici macar nu este vorba de a minca fizic ci de a-ti hrani spiritul cu inaltimea Sa spirituala si cu Duh Sfint. In acest fel Euharistia este simbolul hranirii sufletului cu neprihanire si har. Este deasemenea o rugaciune in acest sens. Este ceva care are rezonanta in conduita si de aceea cei care in acest fel isi fac partea lor si faptic si haric (iar Dumnezeu partea Sa) vor avea parte de viata vesnica si vor fi inviati in ziua cea de apoi. Altfel ce rost are taina daca nu urmareste un rod duhovnicesc? doar ca sa fie inca ceva prin care sa ne exersam disciplina de a tine o regula sau ceva cu care sa ne falim ca avem doar noi si altii nu? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Da ce nu gasit fratia ta bine pe acolo?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Nu prea inteleg intrebarea :)
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Singurul lucru lipsit relativității este existența Creatorului , în rest totul este cuprins unui anume gen al relativității, pîna și noi, prin modul în care putem percepe realitatea actualmente....
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Intrebare: Cum este privita femeia in diversele religiile lumii? | maria-luisa | Generalitati | 43 | 25.10.2017 11:55:13 |
| Faptele bune | danyel | Pocainta | 23 | 26.03.2011 10:45:46 |
| A venit gerul peste Romania.Lucruri bune sunt?dar lucruri rele? | tigerAvalo9 | Generalitati | 15 | 06.01.2011 11:45:18 |
| Fapte bune. | alexdu | Generalitati | 7 | 08.01.2010 15:38:18 |
| VESTI BUNE ! | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 28 | 28.04.2008 23:39:04 |
|
|