Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.07.2011, 09:14:38
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Iisus spune ucenicilor ca va veni si li se va arata celor care implinesc Legea si poruncile. Iar un ucenic intreaba -De ce noua si nu lumii?

Credeti voi ca va veni si Se va arata celor care implinesc acestea?
De ce intreb? fiindca este posibil sa fie legat de a doua Sa venire , cum anume va veni a doua oara? Ce anume vom vedea si ce anume va face Iisus ?
In ce consta venirea Sa ca luceafarul diminetii si cum este venirea Sa ca o trimbita?
Si ce legatura este intre venirea Sa si invierea mortilor? care inviere? invierea pentru Judecata sau invierea catre viata vesnica in urma Judecatii?

Exista versete in VT care se refera la a doua Sa venire?

De ce promitea Iisus ca va veni Imparatia lui Dumnezeu pe pamint daca ea venise deja? In ce sens venise deja?

In Imparatie sufletele au trup?
Cum adica inviere catre viata vesnica? adica vor fi facuti instant desavirsiti in caracterul nostru chiar daca nu am fost dinainte? De unde rezulta asta?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.07.2011, 09:30:10
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihai36 Vezi mesajul
Iisus spune ucenicilor ca va veni si li se va arata celor care implinesc Legea si poruncile. Iar un ucenic intreaba -De ce noua si nu lumii?

Credeti voi ca va veni si Se va arata celor care implinesc acestea?
De ce intreb? fiindca este posibil sa fie legat de a doua Sa venire , cum anume va veni a doua oara? Ce anume vom vedea si ce anume va face Iisus ?
In ce consta venirea Sa ca luceafarul diminetii si cum este venirea Sa ca o trimbita?
Si ce legatura este intre venirea Sa si invierea mortilor? care inviere? invierea pentru Judecata sau invierea catre viata vesnica in urma Judecatii?

Exista versete in VT care se refera la a doua Sa venire?

De ce promitea Iisus ca va veni Imparatia lui Dumnezeu pe pamint daca ea venise deja? In ce sens venise deja?

In Imparatie sufletele au trup?
Cum adica inviere catre viata vesnica? adica vor fi facuti instant desavirsiti in caracterul nostru chiar daca nu am fost dinainte? De unde rezulta asta?
Uite ce spune Hristos cu privire la a doua venire:

1 Și pe când ieșea El din templu, unul dintre ucenicii Săi I-a zis: „Privește, Învățătorule, ce pietre!, ce zidiri!... a“.

2 Dar Iisus i-a zis: „Vezi tu aceste zidiri mărețe?: Piatră pe piatră nu va rămâne din ele, care să nu se risipească“.

3 Și șezând El pe Muntele Măslinilor, în fața templului, Petru, Iacob, Ioan și Andrei L-au întrebat numai ei între ei:

4 „Spune-ne când vor fi acestea? Și care va fi semnul când toate acestea va fi să se plinească?“

5 Iar Iisus a început să le spună: „Luați aminte, să nu vă amăgească cineva.

6 Că mulți vor veni în numele Meu, zicând: Eu sunt!, și pe mulți îi vor amăgi.

7 Iar când veți auzi de războaie și de zvonuri de războaie, să nu vă tulburați, căci ele trebuie să fie; dar încă nu va fi sfârșitul.

8 Și neam peste neam se va ridica și împărăție peste împărăție; cutremure vor fi pe alocuri, și foamete și tulburări vor fi. Acestea sunt începutul durerilor nașterii b.

9 Luați seama la voi înșivă. Că din pricina Mea vă vor da în adunări și veți fi bătuți în sinagogi și veți sta înaintea conducătorilor și a împăraților, spre mărturie lor c.

10 Și trebuie ca mai întâi Evanghelia să se propovăduiască la toate neamurile.

11 Iar când vă vor duce să vă predea, nu vă îngrijiți dinainte ce veți vorbi, ci să vorbiți ceea ce vi se va da vouă în ceasul acela. Că nu voi sunteți cei ce veți vorbi, ci Duhul Sfânt.

12 Și frate pe frate va da la moarte, și tată pe fiu; și copiii se vor răzvrăti împotriva părinților și-i vor ucide.

13 Și de toți veți fi urâți din pricina numelui Meu; dar cel ce va răbda până la sfârșit, acela se va mântui.

14 Iar când veți vedea urâciunea pustiirii d, cea prezisă de profetul Daniel, stând unde nu se cuvine – cine citește, să înțeleagă – , atunci cei ce vor fi în Iudeea să fugă în munți;

15 și cel ce va fi pe acoperiș să nu se coboare, nici să intre să-și ia ceva din casa sa;

16 și cel ce va fi în țarină să nu se întoarcă îndărăt să-și ia haina.

17 Dar vai de cele ce vor fi însărcinate și de cele ce vor alăpta în zilele acelea!

18 Rugați-vă, dar, ca fuga voastră să nu fie iarna.

19 Că necaz va fi în zilele acelea, cum n'a mai fost până acum de la'nceputul zidirii pe care a zidit-o Dumnezeu, și nici nu va mai fi.

20 Și dacă Domnul n'ar fi scurtat zilele acelea, nici un trup n'ar mai scăpa; dar El a scurtat acele zile de dragul celor aleși, pe care El i-a ales.

21 Și dacă va zice atunci cineva: Iată, aici este Hristos!, sau: Iată, acolo!, să nu credeți.

22 Că se vor scula hristoși mincinoși și profeți mincinoși și vor face semne și minuni ca să-i ducă în rătăcire, de se poate, pe cei aleși.

23 Dar voi luați seama! Iată, pe toate vi le-am spus de mai'nainte.

24 Ci în acele zile, după necazul acela, soarele se va întuneca și luna nu-și va mai da lumina.

25 Și stelele vor cădea din cer și puterile cele din ceruri se vor clătina.

26 Și atunci Îl vor vedea pe Fiul Omului venind pe nori, cu putere multă și cu slavă.

27 Și atunci pe îngerii Săi îi va trimite și pe aleșii Săi îi va aduna din cele patru vânturi, de la marginea pământului până la marginea cerului.

28 Învățați de la smochin parabola: Când mlădița lui se face fragedă și înfrunzește, știți că vara e aproape.

29 Tot așa și voi, când le veți vedea pe acestea plinindu-se, să știți că El este aproape, lângă uși.

30 Adevăr vă grăiesc că neamul acesta nu va trece până ce toate acestea nu vor fi.

31 Cerul și pământul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece.

32 Iar despre ziua aceea și despre ceasul acela nimeni nu știe, nici îngerii din cer, nici Fiul, ci numai Tatăl.

33 Luați aminte, privegheați și vă rugați, că nu știți când va fi vremea aceea.

34 E ca un om care a plecat departe, și-a lăsat casa, a dat puterea pe mâna slugilor, fiecăruia lucrarea lui, iar portarului i-a poruncit să vegheze.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.07.2011, 11:27:00
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Desigur aceste versete sint cunoscute si se leaga in continut in privinta succesiunii evenimentelor cu profetiile din VT insa venirea si vederea venirii Lui pe norii cerului ("orice ochi Il va vedea") poate avea mai multe interpretari avind in vedere si unele versete tot din VT.

Un verset din VT spune ca "deodata" El intra in templu ca sa pregateasca calea lui Dumnezeu. Lucru care poate sugera un lucru in echipa -El cu Dumnezeu- asa cum a lucrat Ioan Botezatorul cu Iisus.

Alte versete promit evreilor ca Sluga lui Dumnezeu se va aseza si ii va curati si ii va albi si apoi ei vor imparati -probabil nu doar ei, deasemenea altele spun ca evreii isi vor intoarce fata catre cel pe care L-au strapuns si se vor boci, vor plinge, va fi o plingere generala.

Alt verset arata ca Dumnezeu ii spune sa stea "deoparte, pina cind Dumnezeu se va lupta cu dusmanii Lui."

Alte versete arata ca nu doar Iisus va veni ci si Dumnezeu cu toti sfintii si atunci evreii in vremurile cind muntele Maslinilor se va crapa in doua vor fugi prin valea muntilor pina la locul unde Domnul va da mintuire precizind ca este o zi anume in timp de frig.
Din cite am inteles capatul vaii muntilor este la poalele muntelui Sionului.
Sion si Ierusalim amintite de alt verset care spune ca din ele vor iesi Legea si Cuvintul in acele zile -intr-un context eschatologic.

Alt verset spune ca atunci Dumnezeu va fi Imparatul a tot pamintul si va fi un singur Domn si un singur Nume. -ceea ce sugereaza ca Dumnezeu este intrupat si recunoascut de tot pamintul intro singura religie pe tot pamintul.
lucru care nu este exclus avind in vedere ca Dumnezeu vine sa adune "laolalta toate popoarele" si cind ele (cei care vor scapa cu viata) vor veni si se vor inchina din sabat in sabat si din luna noua in luna noua.(isaia 66)

Prezenta lui Dumnezeu intrupat pe pamint (Cineva de pe tron,Tronul si Mielul din Cortul venit pe pamint sa locuiasca cu oamenii ca Nou Ierusalim insa cu autoritate cereasca) este sugerata si in Apocalipsa cu precizarea unui interval de 42 de luni in care neamurile vor calca in picioare "curtea exterioara data lor".
Alt verset tot din VT spune clar "Eu sint cel care va vorbeste: Iata-Ma!" tot in contextul schatologic al evenimentelor care inca nu au avut loc.

Prezenta lui Dumnezeu intrupat (Savaut rege in vremea urgiei) si chemarea Sa neasteptata alaturi de sfintii sai (Duhul si mireasa) poate fi motivul pornirii razboiului neamurilor impotriva Ierusalimului razboi religios parte mediatic parte militar- in realitate impotriva Sa.
Poate fi motivul pustiirii locasului sfint si intreruperea ofrandei -pustiire venita conform Daniel din doua directii :imparatul din Grecia care era odata un regat mare neimpartit in 4 deasemenea si imparatul din Asiria -"oști trimise de el vor sta și vor pângări locașul sfânt și cetatea, iar jertfa de fiecare zi o var da de o parte și vor pune în loc urâciunea pustiirii.

In acel moment razboiul tocmai incepe de aceea li se spune celor din Iudeea si din Ierusalim sa plece urgent in munti.
Razboi in care Dumnezeu va avea de partea Sa 7 arhierei si 10 comandanti care pot fi 7 patriarhi si 10 comandanti de trupe militare cu armatele lor intre care si NATO (corabii din Kitim) si trupele militate ale tarii de la rasarit impotriva careia porneste imparatul din Asiria (Iran) cu toti din toate tarile care il urmeaza -egiptenii, etopienii, etc-lumea araba musulmana fanatica.
La rasarit de Iran este tot citeva tari musulmane Afganistan si Pakistan dupa care este India, Tibet si China.
Razboi care "va dura pina la urgie" "pina la sfirsit" -sfirsitul timpului inainte de urgia justitiara.
Urgia fiind catastrofa planetara cu valul de fum care va acoperi cerul aproape 3 zile (de intuneric) incit Soarele se va intuneca si Luna se va face rosie -asa cum s-a mai intimplat local in cazul unor vulcani explodati care au aruncat in armosfera fum si pamint rosu.

Asa incit urgia cu intunecarea respectiva este si ea semn al venirii lui Iisus- si oricine pretinde ca El este sau ca El ar fi undeva inainte de urgie nu are dreptate. Sau are dar nu va spune.
Nici macar dupa urgie El nu va fi vestit in pustiu sau in case ci cel mult ca venind din cer -alt semn fiint crucea pe cer -deci poate veni si in avion in forma de cruce. Si nu vestit de oameni ci de catre Dumnezeu insusi care stie ziua.

Acea zi -perioada este infricosatoare fiindca va avea loc dupa urgie inca o secerare justitiara insa daca la urgie ne vom ascunde in case impotriva fumului acid de data asta nu vom mai avea unde ne ascunde -unul va fi luat si altul lasat -populatia globului atita cit va fi ramas se va injumatati.

Dar trebuie sa rabdam pina la sfirsit- sfirsitul Judecatii cind cel rau va fi legat , noi treimea ramasa astfel albiti si lamuriti cind va incepe in toata puterea cuvintului Imparatia lui Hristos -Imparatia sfintilor pe pamint din vremurile frumoase pormise- mii de ani.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.07.2011, 11:53:35
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Asadar locasul sfint se refera la locasul din Ierusalim iar cetatea pustiinta fiind Ierusalimul atacat mlitar de popoarele din jur.
Slujitorii bisericii care vor abandona slujirea in locas pot fi proprietarii odoarelor din Biserica Sf. Mormint -odoare - patrimoniu care apartine preponderent Bisericii ortodoxe grecesti.
Lucru care (pustiirea) va fi vazut si de locuitorii din Iudeea si din Ierusalim in zilele noastre prin intermediul transmisiilor stirilor Tv si radio.

Asa cum iudeii trebuie sa se retraga din calea navalitorilor musulmani am putea presupune ca tot din acest motiv vor putea pustii preventiv si ortodocsii greci locasul sfint din Ierusalim luind cu ei odoarele si lasind locul gol sau abandonind totul in urma lor.
Insa musulmanii nu au ceva nici cu ortodocsii nici cu evreii ci doar cu Ierusalimul , cu locasul si cu tara de la rasarit pina la care vor strabate citeva tari pe directia est dupa cum spune si Daniel.
Posibil ca insusi Dumnezeu venit trupeste sa le spuna personal ortodocsilor greci sa ia cu ei odoarele caci El stie ce va urma.
Posibil ca patriarhul ortodox grec sa fie unul din cei 7 arhierei de partea lui Dumnezeu.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.07.2011, 09:56:22
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihai36 Vezi mesajul
Exista versete in VT care se refera la a doua Sa venire?
Daniil capitolul 11

1 În vremea aceea se va ridica Mihail, marele voievod, cel ce stă [de veghe] asupra fiilor poporului tău; și va fi vreme de necaz, necaz cum n'a mai fost din vremea când s'a făcut neam pe pământ și până'n vremea de acum; în vremea aceea se va mântui poporul tău, și anume oricine va fi găsit scris în carte a.

2 Și mulți dintre cei ce dorm în țărâna pământului se vor trezi b: unii la viață veșnică, iar alții la ocară și rușine veșnică.

3 Și cei ce au cunoașterea c vor străluci ca lumina cerului d; iar din cei drepți e, mulțime, vor fi ca stelele în vecii vecilor.

4 Iar tu, Daniele, închide cuvintele și pecetluiește cartea până la vremea sfârșitului, f până ce mulți vor fi învățați și cunoașterea va spori».

5 Și eu, Daniel, am văzut; și, iată, alți doi stăteau; unul, dincoace de malul râului și altul, dincolo de malul râului.

6 Și unul i-a zis bărbatului înveșmântat în in, cel ce era deasupra apei râului: «Pe când va fi sfârșitul minunilor despre care ai grăit?»

7 Și l-am auzit pe bărbatul înveșmântat în in, cel ce era deasupra apei râului; și el și-a ridicat dreapta și stânga la cer și s'a jurat pe Cel ce în veac este viu: «În vreme și vremi și o jumătate de vreme g; când rămășițele poporului celui sfânt se vor aduna din risipire h, atunci pe toate le vor cunoaște. i»

8 Iar eu am auzit, dar n'am înțeles. Și am zis: Doamne, care va fi sfârșitul acestor lucruri?

9 Iar el a zis: «Vino, Daniele, căci închise și pecetluite sunt cuvintele până la vremea sfârșitului.

10 Mulți vor fi aleși și înălbiți și încercați prin foc și sfințiți; dar nelegiuiții vor face nelegiuiri, și nimeni dintre nelegiuiți nu va avea cunoașterea, dar cei înțelepți vor avea cunoașterea j.

11 Și de la vremea când va înceta jertfa cea necontenită, când se va așeza urâciunea pustirii: o mie două sute și nouăzeci de zile.

12 Fericit este cel ce așteaptă și ajunge la o mie trei sute și treizeci și cinci de zile k.

13 Tu însă du-te și te odihnește l, că încă mai sunt zile și ceasuri până la plinirea sfârșitului; și te vei odihni și te vei scula în ceea ce-i al tău m la sfârșitul zilelor»“.

Daniil 9, 27:

Și'ntr'o săptămână va încheia El legământ cu mulți c2; și la mijlocul săptămânii va înceta jertfa mea și prinosul d2; iar în sfântul locaș va fi urâciunea pustiirilor e2; și la sfârșitul vremii i se va pune capăt pustiirii f2»“.

Daniil 11,31

Și seminții vor odrăsli din el și vor pângări sfântul locaș al tăriei și vor da la o parte jertfa de fiecare zi și vor face o urâciune pustie

Toti Sfintii Parinti interpreteaza versetele Daniil 9,11, Daniil 11,31, Daniil 9, 27, Mc 13:14, Mt 24,15 astfel: atat timp cat pe Pamant se va savarsi Sf. Liturghie, Jertfa cea fara da sange(jertfa cea necontenita) raul(uraciunea pustiiri) nu va fi biruitor nu se va instala la loc de cinste(chiar in sfintele altare datorita apostaziei slujitorilor si a poporului).
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.07.2011, 22:02:48
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihai36 Vezi mesajul
De ce promitea Iisus ca va veni Imparatia lui Dumnezeu pe pamint daca ea venise deja? In ce sens venise deja?
Grasule,ia fii atent ce intreaba omul asta.O sa zic eu ceva si tu sa zici,fii amabil te rog, daca este corect ce spun sau nu.Da sa argumentezi biblic.Iti explic prin intermediul acestui post ce am vrut sa-ti spun.Sa ma critici fara mila:) ,ca dor nu isi va schimba nimeni credinta.As aprecia daca ai comenta si in asamblu,nu numai pe bucati,scosul din context este un playback ce poate sa il faca si o surdo-muta.Theo,frate,postul asta este pentru tine si pentru nadejdea noastra.

Hristos afirma Imparatia lui Dumnezeu pentru viitor.Pe de alta parte EL afima ca imparatia lui Dumnezeu deja a venit de vreme ce EL insusi impreuna cu Duhul Sfant a alungat moartea prin vindecarea bolii si invierea din morti in anticiparea biruintei asupra mortii pe care o va dobandi prin propria moarte.Practic din acel moment este timpul dintre ,,deja implinit"(Imparatia a venit,Duhul lucreaza)si ,,inca neincheiat"(moartea va fi distrusa complet la final:Apocalipsa 20:14).

Puterea datatoare de viata,adica Duhul Sfant,deja lucreaza in noi.Pavel foloseste termenul(versiunea Cornilescu) ,,parga"cu privire la Duh(Romani 8:23)dar il foloseste,sub forma de ,,incepatura" si pentru Isus insusi(I Corinteni 15:23).Omul din noi este innoit in fiecare zi,in acest timp intermediar,de catre Duhul Sfant(II Corinteni 4:16, Efeseni 3:16).A se retine,cu privire la acest timp,ca mesajul lui Hristos din Evanghelii a fost unul eshatologic,de sfarsit de lume(Matei 1:15).De fiecare data cand apare Duhul Sfant puterea mortii da inapoi chiar si din trup.Duhul este marea putere a vietii,elementul Invierii,de aceea se si spune ca pacatele contra Duhului nu pot fi iertate.In epoca,sa o numim a ,,Sfarsitului", in care traim, intrucat Hristos a invins moartea si inviat,fiind singurul trup de slava din istorie,singura materie duhovniceasca ,nestricacioasa,desi moartea continua sa existe,Duhul a pus stapinire pe omul interior in mod decisiv iar acesta ,,se inoieste din zi in zi"(II Corinteni 4:16).

De catre ori lucreaza Duhul Sfant se intimpla ceva ce echivaleaza cu o retragere a mortii,fie si temporara, o prevestire a sfarsitului ei.Nu poti cuceri decat daca invadezi teritoriul inamic.Duhul traieste in omul interior:,,Si daca Duhul Celui ce a inviat pe Isus dintre cei morti locuieste in voi" si prin urmare ,,Cel ce a inviat pe Hristos Isus din morti va invia si trupurile voastre muritoare, din pricina Duhului Sau, care locuieste in voi."(Romani 8:14).Hristos fiind ,,primul nascut dintre cei morti".Acu percutezi ideea? :) Invierea nu priveste numai trupul,acesta va fi o parte a unei intregi creatii noi ma: ,,Dar noi, dupa fagaduinta Lui, asteptam ceruri noi si un pamant nou, in care va locui neprihanirea."(II Petru 3:13).

Nadejdea crestina,de care zici tu, se aplica nu numai la starea mea individuala ci la intreaga creatie care,la randul ei,asteapta izbavirea din acesta lume a pacatului,stricacioasa : ,,Pentru ca faptura asteapta cu nerabdare descoperirea fiilor lui Dumnezeu.Caci faptura a fost supusa desertaciunii - nu din voia ei, ci din cauza aceluia care a supus-o - cu nadejde,Pentru ca si faptura insasi se va izbavi din robia stricaciunii, ca sa fie partasa la libertatea maririi fiilor lui Dumnezeu."(Romani 8:19-21).Acesta izbavire va veni atunci cand Duhul Sfant va schimba toate lucrurile,cand Dumnezeu va elibera materia definitiv de ,,carne",carnea fiind puterea pacatului si prin ea puterea mortii asupra noastra.

Este un proces divin total,noi singuri nu putem face asta,o face altcineva pentru noi.Cand Dumnezeu l-a inviat pe Hristos a refacut actul creatiei de la inceput,un nou trup,de slava,care invinsese moartea de data asta,biruitor asupra pactului.Razboiul final contra satanei,mortii si pacatului a intrat in ultima perioada ma.Puterea lor a fost infranta,ce au vrut ei sa distruga a fost readus la viata prin Hristos,intr-un trup ce nu mai poate fi atins de morte.De aceea este ,,El este inceputul, intaiul nascut din morti, ca sa fie El cel dintai intru toate"(Coloseni 1:18).

Cei in Hristos il vor urma si din moment ce Domnul meu nu a fost inconstient in timpul mortii,lucru atesat de Apostolul Petru(I Petru 3:18-20) cum as putea eu sa cred,avand ,,parga Duhului Sfant"(nu ma refer la mine da vezi ce face Duhul in Romani 8:11)ca pe timpul mortii,chiar si daca as dormi cum ziceti voi,as putea sa fiu inconstient? Pai nu zice Pavel: ,,Ca daca traim, pentru Domnul traim, si daca murim, pentru Domnul murim. Deci si daca traim, si daca murim, ai Domnului suntem.Caci pentru aceasta a murit si a inviat Hristos, ca sa stapaneasca si peste morti si peste vii."(Romani 14:8-9).Cum puteti sa credeti ca Domnul ne-ar lasa prada mortii,asa cum sustineti ca erau vechii evrei?Pai ei aveau parga Duhului Sfant?Cum sa ne lase Domnul in ghearele mortii,cu duhoarea ei infecta,cand EL,pentru noi,a invins-o?Niciodata nu ne lasa ma singuri.

,,Caci sunt incredintat ca nici moartea, nici viata, nici ingerii, nici stapanirile, nici cele de acum, nici cele ce vor fi, nici puterile,Nici inaltimea, nici adancul si nici o alta faptura nu va putea sa ne desparta pe noi de dragostea lui Dumnezeu, cea intru Hristos Iisus, Domnul nostru."(Romani 8:39).

Acum iti repet si eu intrebarea pusa de catre Delia31:,,Daca sufletul apostolului L-a primit pe Datatorul Vietii vesnice in el, daca viata care izvoraste din Duhul Sfant e viata vesnica, atunci care ar fi motivul pt. care dupa incetarea functiilor biologice ale trupului, Duhul Sfant sa se retraga din acel suflet si astfel sufletul sa ramana lipsit de Viata, stiut fiind ca doar pacatul cauzeaza despartirea sufletului de Dumnezeu?"

Nadejdea mea este in Hristos.Nu ma intereseaza nici daca toata lumea este impotriva mea,cu moarte cu tot.EL ne-a incredintat de ceva si niciodata,dar niciodata Hristos nu a fost inconstient,la propriu sau la figurat.Intrucat stiu ca Domnul meu a invins moartea si nimic nu ma poate desparti de dragostea Lui,nici nu ma intereseaza prin ce trec pana la acel moment,nu am motive sa-mi fie frica de nici un somn inconstient,abandonat in intuneric si nefiinta, pentru ca ,,Chiar daca ar fi sa umblu prin valea umbrei mortii, nu ma tem de niciun rau, caci Tu esti cu mine"(Psalmul 23:4).

Cineva a spus odata esenta nadejdii crestine:,,Eu sunt al lui Isus Hristos.Am trait intru Isus Hristos.Acum mor intru Isus Hristos.Dincolo de moarte nadejdea mea este in Isus Hristos."

Last edited by Scotland The Brave; 22.07.2011 at 08:36:51.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.07.2011, 22:40:36
grasu77 grasu77 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.06.2011
Locație: Brasov
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 856
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Grasule,[i]ia fii atent
Sa fiu atent? Nu prea mai reusesc, mai ales cand am de-a face cu un articol (nu cu o postare). Sper sa nu te superi daca o sa-ti raspund, detaliat, cu alta ocazie (probabil maine). Trebuia sa fiu la nani mai de mult.

Totusi, am trecut peste articolul tau. Vreau sa dau un raspuns general. Stiti care este problema multora: nu pricep ce inseamna moartea intaia (cea din care exista inviere) si de aceea o resping, respingand astfel si fagaduinta INVIERII.

Pentru mine, moartea intaia nu inseamna o "despartire". Este doar ceva ca o clipeala din ochi (chiar daca din momentul mortii pana la inviere pot trece mii de ani - in moarte nu am constienta a nimic, nici macar a timpului). Nadajduiesc ca, daca voi muri, in clipa imediat urmatoare voi fi in fata Mantuitorului (pentru ca voi fi inviat pentru viata vesnica). Recunosc moartea asa cum o prezinta Cuvantul lui Dumnezeu. Dar, stiind ca evenimentul imediat urmator, dupa ce inchid ochii, este INVIEREA, nu are rost sa-mi pun problema mortii (nici Scriptura nu o pune). Doar o recunosc. Daca nu as recunoaste-o nu as avea nici marea nadejde a INVIERII data de Hristos.

Voi vreti sa fiti, pe timpul mortii, constienti si plini de vigilenta. De aici apar problemele. Credeti in nemurirea mortului si nu aveti nadejdea reala a INVIERII. Va chinuiti sa dati sens si plinatate mortii.


Mai vorbim. Noapte buna.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.07.2011, 22:50:05
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de grasu77 Vezi mesajul
Sa fiu atent? Nu prea mai reusesc, mai ales cand am de-a face cu un articol (nu cu o postare). Sper sa nu te superi daca o sa-ti raspund, detaliat, cu alta ocazie (probabil maine). Trebuia sa fiu la nani mai de mult.

Totusi, am trecut peste articolul tau. Vreau sa dau un raspuns general. Stiti care este problema multora: nu pricep ce inseamna moartea intaia (cea din care exista inviere) si de aceea o resping, respingand astfel si fagaduinta INVIERII.

Pentru mine, moartea intaia nu inseamna o "despartire". Este doar ceva ca o clipeala din ochi (chiar daca din momentul mortii pana la inviere pot trece mii de ani - in moarte nu am constienta a nimic, nici macar a timpului). Nadajduiesc ca, daca voi muri, in clipa imediat urmatoare voi fi in fata Mantuitorului (pentru ca voi fi inviat pentru viata vesnica). Recunosc moartea asa cum o prezinta Cuvantul lui Dumnezeu. Dar, stiind ca evenimentul imediat urmator, dupa ce inchid ochii, este INVIEREA, nu are rost sa-mi pun problema mortii (nici Scriptura nu o pune). Doar o recunosc. Daca nu as recunoaste-o nu as avea nici marea nadejde a INVIERII data de Hristos.

Voi vreti sa fiti, pe timpul mortii, constienti si plini de vigilenta. De aici apar problemele. Credeti in nemurirea mortului si nu aveti nadejdea reala a INVIERII. Va chinuiti sa dati sens si plinatate mortii.


Mai vorbim. Noapte buna.
Okie,comentezi cand vrei,nu-i graba.Problema este ca eu ti-am spus ca nici macar nu ma intereseaza sa fac teorii pe tema cum sunt pe timpul mortii,tocmai,ce ironie,pentru ca,,evenimentul imediat urmator, dupa ce inchid ochii, este INVIEREA"(te-am citat)iar pe parcursul acelei clipe,somn,stare intermediara,secole,judecata intermediara,cum vreti voi sa-i spuneti,stiu ca Domnul este cu mine.Este suficient sa stiu ca este cu mine.Las ca mai comentam amandoi in viitor,chiar am discutat recent subiectul acesta cu un amic din Herrnhuter Brüdergemeine.

Noapte buna.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 21.07.2011, 22:50:24
tara tara vrem ostas tara tara vrem ostas is offline
Banned
 
Data înregistrării: 01.07.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 390
Implicit

Citat:
În prealabil postat de grasu77 Vezi mesajul
Sa fiu atent? Nu prea mai reusesc, mai ales cand am de-a face cu un articol (nu cu o postare). Sper sa nu te superi daca o sa-ti raspund, detaliat, cu alta ocazie (probabil maine). Trebuia sa fiu la nani mai de mult.

Totusi, am trecut peste articolul tau. Vreau sa dau un raspuns general. Stiti care este problema multora: nu pricep ce inseamna moartea intaia (cea din care exista inviere) si de aceea o resping, respingand astfel si fagaduinta INVIERII.

Pentru mine, moartea intaia nu inseamna o "despartire". Este doar ceva ca o clipeala din ochi (chiar daca din momentul mortii pana la inviere pot trece mii de ani - in moarte nu am constienta a nimic, nici macar a timpului). Nadajduiesc ca, daca voi muri, in clipa imediat urmatoare voi fi in fata Mantuitorului (pentru ca voi fi inviat pentru viata vesnica). Recunosc moartea asa cum o prezinta Cuvantul lui Dumnezeu. Dar, stiind ca evenimentul imediat urmator, dupa ce inchid ochii, este INVIEREA, nu are rost sa-mi pun problema mortii (nici Scriptura nu o pune). Doar o recunosc. Daca nu as recunoaste-o nu as avea nici marea nadejde a INVIERII data de Hristos.
Ba da avem : "Astept invierea mortilor si viata veacului ce va sa vie, Amin".

Citat:
Voi vreti sa fiti, pe timpul mortii, constienti si plini de vigilenta. De aici apar problemele. Credeti in nemurirea mortului si nu aveti nadejdea reala a INVIERII. Va chinuiti sa dati sens si plinatate mortii.


Mai vorbim. Noapte buna.
doar ca cine crede in Hristos nu va muri in veac..
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.07.2011, 15:48:36
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Grasule,ia fii atent ce intreaba omul asta.O sa zic eu ceva si tu sa zici,fii amabil te rog, daca este corect ce spun sau nu.Da sa argumentezi biblic.Iti explic prin intermediul acestui post ce am vrut sa-ti spun.Sa ma critici fara mila:) ,ca dor nu isi va schimba nimeni credinta.As aprecia daca ai comenta si in asamblu,nu numai pe bucati,scosul din context este un playback ce poate sa il faca si o surdo-muta.Theo,frate,postul asta este pentru tine si pentru nadejdea noastra.

Hristos afirma Imparatia lui Dumnezeu pentru viitor.Pe de alta parte EL afima ca imparatia lui Dumnezeu deja a venit de vreme ce EL insusi impreuna cu Duhul Sfant a alungat moartea prin vindecarea bolii si invierea din morti in anticiparea biruintei asupra mortii pe care o va dobandi prin propria moarte.Practic din acel moment este timpul dintre ,,deja implinit"(Imparatia a venit,Duhul lucreaza)si ,,inca neincheiat"(moartea va fi distrusa complet la final:Apocalipsa 20:14).

Puterea datatoare de viata,adica Duhul Sfant,deja lucreaza in noi.Pavel foloseste termenul(versiunea Cornilescu) ,,parga"cu privire la Duh(Romani 8:23)dar il foloseste,sub forma de ,,incepatura" si pentru Isus insusi(I Corinteni 15:23).Omul din noi este innoit in fiecare zi,in acest timp intermediar,de catre Duhul Sfant(II Corinteni 4:16, Efeseni 3:16).A se retine,cu privire la acest timp,ca mesajul lui Hristos din Evanghelii a fost unul eshatologic,de sfarsit de lume(Matei 1:15).De fiecare data cand apare Duhul Sfant puterea mortii da inapoi chiar si din trup.Duhul este marea putere a vietii,elementul Invierii,de aceea se si spune ca pacatele contra Duhului nu pot fi iertate.In epoca,sa o numim a ,,Sfarsitului", in care traim, intrucat Hristos a invins moartea si inviat,fiind singurul trup de slava din istorie,singura materie duhovniceasca ,nestricacioasa,desi moartea continua sa existe,Duhul a pus stapinire pe omul interior in mod decisiv iar acesta ,,se inoieste din zi in zi"(II Corinteni 4:16).

De catre ori lucreaza Duhul Sfant se intimpla ceva ce echivaleaza cu o retragere a mortii,fie si temporara, o prevestire a sfarsitului ei.Nu poti cuceri decat daca invadezi teritoriul inamic.Duhul traieste in omul interior:,,Si daca Duhul Celui ce a inviat pe Isus dintre cei morti locuieste in voi" si prin urmare ,,Cel ce a inviat pe Hristos Isus din morti va invia si trupurile voastre muritoare, din pricina Duhului Sau, care locuieste in voi."(Romani 8:14).Hristos fiind ,,primul nascut dintre cei morti".Acu percutezi ideea? :) Invierea nu priveste numai trupul,acesta va fi o parte a unei intregi creatii noi ma: ,,Dar noi, dupa fagaduinta Lui, asteptam ceruri noi si un pamant nou, in care va locui neprihanirea."(II Petru 3:13).

Nadejdea crestina,de care zici tu, se aplica nu numai la starea mea individuala ci la intreaga creatie care,la randul ei,asteapta izbavirea din acesta lume a pacatului,stricacioasa : ,,Pentru ca faptura asteapta cu nerabdare descoperirea fiilor lui Dumnezeu.Caci faptura a fost supusa desertaciunii - nu din voia ei, ci din cauza aceluia care a supus-o - cu nadejde,Pentru ca si faptura insasi se va izbavi din robia stricaciunii, ca sa fie partasa la libertatea maririi fiilor lui Dumnezeu."(Romani 8:19-21).Acesta izbavire va veni atunci cand Duhul Sfant va schimba toate lucrurile,cand Dumnezeu va elibera materia definitiv de ,,carne",carnea fiind puterea pacatului si prin ea puterea mortii asupra noastra.

Este un proces divin total,noi singuri nu putem face asta,o face altcineva pentru noi.Cand Dumnezeu l-a inviat pe Hristos a refacut actul creatiei de la inceput,un nou trup,de slava,care invinsese moartea de data asta,biruitor asupra pactului.Razboiul final contra satanei,mortii si pacatului a intrat in ultima perioada ma.Puterea lor a fost infranta,ce au vrut ei sa distruga a fost readus la viata prin Hristos,intr-un trup ce nu mai poate fi atins de morte.De aceea este ,,El este inceputul, intaiul nascut din morti, ca sa fie El cel dintai intru toate"(Coloseni 1:18).

Cei in Hristos il vor urma si din moment ce Domnul meu nu a fost inconstient in timpul mortii,lucru atesat de Apostolul Petru(I Petru 3:18-20) cum as putea eu sa cred,avand ,,parga Duhului Sfant"(nu ma refer la mine da vezi ce face Duhul in Romani 8:11)ca pe timpul mortii,chiar si daca as dormi cum ziceti voi,as putea sa fiu inconstient? Pai nu zice Pavel: ,,Ca daca traim, pentru Domnul traim, si daca murim, pentru Domnul murim. Deci si daca traim, si daca murim, ai Domnului suntem.Caci pentru aceasta a murit si a inviat Hristos, ca sa stapaneasca si peste morti si peste vii."(Romani 14:8-9).Cum puteti sa credeti ca Domnul ne-ar lasa prada mortii,asa cum sustineti ca erau vechii evrei?Pai ei aveau parga Duhului Sfant?Cum sa ne lase Domnul in ghearele mortii,cu duhoarea ei infecta,cand EL,pentru noi,a invins-o?Niciodata nu ne lasa ma singuri.

,,Caci sunt incredintat ca nici moartea, nici viata, nici ingerii, nici stapanirile, nici cele de acum, nici cele ce vor fi, nici puterile,Nici inaltimea, nici adancul si nici o alta faptura nu va putea sa ne desparta pe noi de dragostea lui Dumnezeu, cea intru Hristos Iisus, Domnul nostru."(Romani 8:39).

Acum iti repet si eu intrebarea pusa de catre Delia31:,,Daca sufletul apostolului L-a primit pe Datatorul Vietii vesnice in el, daca viata care izvoraste din Duhul Sfant e viata vesnica, atunci care ar fi motivul pt. care dupa incetarea functiilor biologice ale trupului, Duhul Sfant sa se retraga din acel suflet si astfel sufletul sa ramana lipsit de Viata, stiut fiind ca doar pacatul cauzeaza despartirea sufletului de Dumnezeu?"

Nadejdea mea este in Hristos.Nu ma intereseaza nici daca toata lumea este impotriva mea,cu moarte cu tot.EL ne-a incredintat de ceva si niciodata,dar niciodata Hristos nu a fost inconstient,la propriu sau la figurat.Intrucat stiu ca Domnul meu a invins moartea si nimic nu ma poate desparti de dragostea Lui,nici nu ma intereseaza prin ce trec pana la acel moment,nu am motive sa-mi fie frica de nici un somn inconstient,abandonat in intuneric si nefiinta, pentru ca ,,Chiar daca ar fi sa umblu prin valea umbrei mortii, nu ma tem de niciun rau, caci Tu esti cu mine"(Psalmul 23:4).

Cineva a spus odata esenta nadejdii crestine:,,Eu sunt al lui Isus Hristos.Am trait intru Isus Hristos.Acum mor intru Isus Hristos.Dincolo de moarte nadejdea mea este in Isus Hristos."
Frate, iti multumesc. O expunere magistrala, asa cum ne-ai obisnuit pe toti, dintotdeauna. Daca Cel Care inspira credinciosi ca tine nu e Sfantul Duh, atunci nu stiu cine este...
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
"Nu mancarurile sunt rele, ci lacomia pantecelui" cristiboss56 Din Vechiul Testament 55 08.08.2013 14:11:31
Care sunt "gaurile" stiintei? Bast-et Teologie si Stiinta 28 19.09.2010 10:30:28
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! valentinalogo Preotul 28 06.06.2010 07:26:42
"Viata in Hristos" de Sfantul Cabasila a aparut la EIBMBOR mihailt Stiri, actualitati, anunturi 0 02.04.2009 00:19:20
"Este religia o parte importanta din viata ta de zi cu zi ? " cristiboss56 Generalitati 22 15.02.2009 23:49:08