Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.07.2011, 11:56:21
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Să înțeleg că, pe de o parte făcând distincția, pe de alta luând în considerare că în vremurile noastre botezul se administrează pruncilor, consideri că articolul 10 din Crez nu-și are rostul?
Dimpotriva, consider ca Botezul cu Duhul Sfant se desavarseste in mod tainic atunci cand omul constientizeaza starea de pacat si vrea sa mearga la Domnul, sa renunte la viata de pacat. Ori asta nu o face bebelusul ci o face adultul in mod constient. De aceea am insistat asupra semnificatiei data de Sf. Ioan Gura de Aur botezului copiilor, merita o analiza mai amanuntita, dar daca nimeni nu-i interesat, ok.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.07.2011, 12:12:31
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
De aceea am insistat asupra semnificatiei data de Sf. Ioan Gura de Aur botezului copiilor, merita o analiza mai amanuntita, dar daca nimeni nu-i interesat, ok.
Nu e vorba că n-ar fi cineva interesat, e vorba că dai a înțelege că Botezul acționează într-ul fel asupra pruncilor și altfel (iertarea păcatelor) asupra adulților.
Ori pentru iertarea păcatelor săvârșite DUPĂ botez avem taina Sfintei Pocăințe.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.07.2011, 21:01:16
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Nu e vorba că n-ar fi cineva interesat, e vorba că dai a înțelege că Botezul acționează într-ul fel asupra pruncilor și altfel (iertarea păcatelor) asupra adulților.
Ori pentru iertarea păcatelor săvârșite DUPĂ botez avem taina Sfintei Pocăințe.
Eu dau de inteles? Pai altii au dat de inteles ca Botezul sterge pacatele la adulti (cele dinainte de Botez bine-nteles) si sterge consecintele pacatului stramosesc la copii.
Eu inca nu am spus parerea Sf. Ioan Gura de Aur cu exceptia faptului ca nu au pacate copiii si ca atare indica alte motive pentru botez la copii. Si vad ca nimeni nu pare sa stie despre ce este vorba, dar nici nu vrea sa afle citatul cu pricina, continuand totusi discutia :-P
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.07.2011, 23:31:26
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Eu inca nu am spus parerea Sf. Ioan Gura de Aur cu exceptia faptului ca nu au pacate copiii si ca atare indica alte motive pentru botez la copii. Si vad ca nimeni nu pare sa stie despre ce este vorba, dar nici nu vrea sa afle citatul cu pricina, continuand totusi discutia :-P

Fa bine si citeste primele doua omilli baptisamale ale Sf. Ioan Gura de Aur. Le-am postat zilele trecute pe acest thread. Compara apoi inptiile tale cu ce spune sfantul. Adriana ai desprisn un citat din a treia omilie baptismala si ii dai toata ziua buna ziua cu el. Fetito invatatura despre botez a sf. Ioan Gura de Aur nu se rezuma la un citat. Citeste-i apoi intreaga opera si vezi cat de diferit vede sf. Ioan Gura de Aur mantuirea fata de optica ta. Asa ca las-o mai moale cu sf. Ioan Gura de Aur. Ti-am intelege raportarea la scrierile lui daca intr-adevar i-ai ipartasi pozitia.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.07.2011, 07:23:46
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Cipri85,
Si eu as putea sa iti arunc niste judecati nu tocmai laudative, ca nu-i greu, insadaca fac asa imi acumulez altele mie, asa ca mai bine ma lipsesc.
Oamenii nu este tot una cu dreptii asa cum si Botezul spre iertarea pacatelor nu este tot una cu iertarea tuturor pacatelor, si asa cum nici "toti oamenii au inteles mesajul lui Iisus" din postarea unui user nu erau chiar toti oamenii acestei planete. Doar tu iubesti scosul din context si chitibusareala, si inca pana im panzele albe, fereasca Domnul sa recunosti ca numai placerea de a-l desfiinta cu orice pret pe celalalt te-a facut sa te repezi ca vulturul la prada in loc sa fi purtat un dialog normal si sa fi intrebat pur si simplu interlocutorul ce a vrut sa zica.

Iar despre "Ineptiile" pe care le-am zis inca nu mi-ai demonstrat ca sunt ineptii, cuvantul tau fara dovezi este egal cu zero. Sf. Ioan Gura de Aur a spus ca, copiii nu au pacate si ca atare motivul botezului nu este iertarea pacatelor ci Sfantul indica alte motive. Unde este ineptia? Pana acum nu ai demonstrat nimic ci dimpotriva, s-a demonstrat ca intr-adevar copiii nu au pacate si intr-adevar Botezul lor nu este spre iertarea pacatelor. Si iata ca au zis-o altii pe forum dar tu tot o dai inainte cu acuzatiile de ineptie. Iar daca esti asa convins ca sunt ineptii, de ce ti-e asa teama sa imi ceri citatul despre Botezul copiilor din Sfantul Ioan Gura de Aur? Sau de ce nu imi arati tu ce a zis sfantul despre Botezul copiilor, pentru ca pana acum nu ai dat citate decat despre Botezul adultilor. Sau poate tu nu ai habar ce postezi. Ca in ceea ce ai dat tu ca citat din cuvintele Sfantului nici urma de copii, si le-am citit din cap in coada. Nu este si pace. Oricum este foarte interesant ritualul Botezului la adulti pe vremea Sfantului, mai ales partea cu dezbracatul noaptea, nu stiam ca trebuie sa fie musai noaptea. Si la fel este interesanta partea cu ingenunchiatul si ridicarea mainilor. Am citit chiar foarte atent ce ai postat si nu se refera la copii. Deci, te incumeti sa afli paragraful referitor la copii sau nu?

Iar in cazul apostolului, eram sigura ca habar nu ai despre ce vorbesc. Ai niste goluri importante in cunostinte, dar te ocosesti sa contrazici lumea de parca ai avea totul la degetul mic :P Ca sa nu mai zic ca in postarea ta, Sf. Ioan Gura de Aur zice sa fie combatuti ereticii cu cuvintele Scripturii. Ori la tine nu vad sa le cunosti pe multe din aceste cuvinte ca sa poti combate intr-adevar ceva, ci combaterea ta a celor pe ii judeci tu ca fiind eretici sunt acuzatiile gratuite :-P

Demonstratie: despre agurida, citeste postarea in care am dat profetiile pentru ca scrie negru pe alb ca in Noul Legamant se schimba treaba cu strapezitul dintilor:

Profetia este din Ieremia capitolul 31:
"29. In zilele acelea nu vor mai zice: “Parintii au mancat agurida si copiilor li s-au strepezit dintii”.
30. Ci fiecare va muri pentru faradelegea sa; cine va manca agurida, aceluia i se vor strepezi dintii.

31. Iata vin zile, zice Domnul, cand voi incheia cu casa lui Israel si cu casa lui Iuda legamant nou.
32. Insa nu ca legamantul pe care l-am incheiat cu parintii lor in ziua cand i-am luat de mana, ca sa-i scot din pamantul Egiptului. Acel legamant ei l-au calcat, desi Eu am ramas in legatura cu ei, zice Domnul.
33. Dar iata legamantul pe care-l voi incheia cu casa lui Israel, dupa zilele acela, zice Domnul: Voi pune legea Mea inauntrul lor si pe inimile lor voi scrie si le voi fi Dumnezeu, iar ei Imi vor fi popor.
34. Si nu se vor mai invata unul pe altul si frate pe frate, zicand: “Cunoasteti pe Domnul” ca toti de la sine Ma vor cunoaste, de la mic pana la mare, zice Domnul, pentru ca Eu voi ierta faradelegile lor si pacatele lor nu le voi mai pomeni”."

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=506

Deci, nu mai vorbi in necunostinta de cauza, nu mai crede in mandria ta ca celalalt nu are dreptate inainte de a verifica tu insuti

Si revenind la Botez, vad ca eviti foarte abil sa imi spui de ce marturisesc un Botez spre iertarea pacatelor si nu unul pentru stergerea consecintelor pacatelor inaintasilor. Ortodocsii mintim cu nonsalanta la fiecare Crez pe care il spunem?

Si inchei spunandu-ti: "fa bine" si cauta ce a zis Sf. Ioan Gura de Aur despre Botezul copiilor pentru ca ceea ce ai postat tu se refera la Botezul adultilor. Pentru cata dovada dai de goluri in cunoastere, iti permiti cam usor sa vorbesti autoritar. Si sa stii ca autoritatea masculina in general ma lasa complet rece, iar a ta, plina in plus de agresivitate, si inca gratuita, bazata doar pe gaurile tale in cunoastere si in intelegere a cele scrise negru pe alb, si de care nu te lasi cu nici un chip, imi spune multe despre tine.
Numai bine!

Last edited by Adriana3; 27.07.2011 at 07:49:21.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 27.07.2011, 08:03:26
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Si inchei spunandu-ti: "fa bine" si cauta ce a zis Sf. Ioan Gura de Aur despre Botezul copiilor pentru ca ceea ce ai postat tu se refera la Botezul adultilor. Pentru cata dovada dai de goluri in cunoastere, iti permiti cam usor sa vorbesti autoritar. Si sa stii ca autoritatea masculina in general ma lasa complet rece, iar a ta, plina in plus de agresivitate, si inca gratuita, bazata doar pe gaurile tale in cunoastere si in intelegere a cele scrise negru pe alb, si de care nu te lasi cu nici un chip, imi spune multe despre tine.
Numai bine!
Bun. Ce a zis Sfântul? Pune tu aici te rog citatul.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #7  
Vechi 27.07.2011, 08:18:15
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Bun. Ce a zis Sfântul? Pune tu aici te rog citatul.
Cu placere :)

„Binecuvântat este Dumnezeu, singurul Care face minuni.” Ai văzut câte sunt darurile botezului? Mulți cred că singurul dar este iertarea păcatelor, noi însă am numărat zece vrednicii. De aceea și botezăm copiii, deși nu au păcate: ca să li se adauge sfințenia, dreptatea, înfierea, moștenirea, înfrățirea, să fie mădulare ale lui Hristos, să devină sălaș al Duhului.

http://www.ioanguradeaur.ro/113/omil...catre-neofiti/
Reply With Quote
  #8  
Vechi 27.07.2011, 08:03:41
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Cipri85,

Eu sunt convinsa ca nici ce ai postat tu nu ai citit cu atentie, adica cu spirit analitic, si asta din cauza puternicei tale indoctrinari specifice fundamentalismului religios, pentru ca iata ce zice printre altele Sf. Ioan Gura de Aur in postarea ta despre Botez:

"19. Plâng acum și greu mă tângui (18)! Căci mi-am adus aminte de acea zi în care și eu m-am învrednicit să rostesc aceste cuvinte, dar cugetând la povara păcatelor pe care am adunat-o de atunci până azi, mi se tulbură mintea și mă mușcă gândul văzând câtă ocară mi-am agonisit prin delăsare (19). De aceea vă și rog pe voi toți, să aveți oarece mărinimie față de mine și pentru că urmează să vă întâlniți cu Împăratul – căci vă va primi cu multă dorire si vă va îmbrăca cu acea haină împărătească si vă va da, oricâte daruri și pe care le vreți, numai să căutăm din cele duhovnicești – cereți har și pentru noi, ca să nu ne ceară socoteală pentru păcate, ci să ne învrednicească din partea Sa de iertare pentru cele făcute [după botez]. Și nu mă îndoiesc că iubitori fiind, veți face aceasta pentru dascălii voștri."

Din modul in care vorbste nu pare sa fie iertate cu siguranta pacatele de dupa Botez (asa cum se intampla astazi prin Taina Spovedaniei) ci intalnirea cu Imparatul pare rezervata Botezului. Exact cum stiam si eu despre acele timpuri, Spovedania nu exista in forma stiuta de noi astazi cu iertarea pacatelor data la sfarsit, iertare ce sterge pacatele ca la Botez, de aceea plangeau si se tanguiau atat de mult sfintii, si de aceea Imparatul Constantin cel Mare si multi altii amanau Botezul pana inainte de moarte pentru a se putea duce curati la Domnul. Si cum stiu ca sari repede cu gura, desi este evident din cuvintele de mai sus ale sfantului, am zis sa verific ce a zis Sfantul cu privire la Spovedanie, iata ca se facea direct lui Dumnezeu pe vremea sfantului, fara dezlegare din partea vreunui preot, ci pacatele trebuiau tinute in fata ochilor pentru a le tangui si marturisite lui Dumnezeu, si scrise pe o hartie pentru ca Dumnezeu sa le stearga. Iar sfantul, in cuvantarea despre Spovedanie, nu face altceva decat arate in ce mod trebuie facut examenul de constiinta, cat de minutios trebuie sa fie.*

http://mantuire.50webs.com/ih_omilie_spovedanie.html

Daca tu ai si alte cuvantari de ale Sfantului in care sa vorbeasca despre Spovedania la preot si dezlegarea de pacate data de preot, chiar te invit sa le postezi
Reply With Quote
  #9  
Vechi 27.07.2011, 12:35:25
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Cipri85,

Eu sunt convinsa ca nici ce ai postat tu nu ai citit cu atentie, adica cu spirit analitic, si asta din cauza puternicei tale indoctrinari specifice fundamentalismului religios, pentru ca iata ce zice printre altele Sf. Ioan Gura de Aur in postarea ta despre Botez:

"19. Plâng acum și greu mă tângui (18)! Căci mi-am adus aminte de acea zi în care și eu m-am învrednicit să rostesc aceste cuvinte, dar cugetând la povara păcatelor pe care am adunat-o de atunci până azi, mi se tulbură mintea și mă mușcă gândul văzând câtă ocară mi-am agonisit prin delăsare (19). De aceea vă și rog pe voi toți, să aveți oarece mărinimie față de mine și pentru că urmează să vă întâlniți cu Împăratul – căci vă va primi cu multă dorire si vă va îmbrăca cu acea haină împărătească si vă va da, oricâte daruri și pe care le vreți, numai să căutăm din cele duhovnicești – cereți har și pentru noi, ca să nu ne ceară socoteală pentru păcate, ci să ne învrednicească din partea Sa de iertare pentru cele făcute [după botez]. Și nu mă îndoiesc că iubitori fiind, veți face aceasta pentru dascălii voștri."

Din modul in care vorbste nu pare sa fie iertate cu siguranta pacatele de dupa Botez (asa cum se intampla astazi prin Taina Spovedaniei) ci intalnirea cu Imparatul pare rezervata Botezului. Exact cum stiam si eu despre acele timpuri, Spovedania nu exista in forma stiuta de noi astazi cu iertarea pacatelor data la sfarsit, iertare ce sterge pacatele ca la Botez, de aceea plangeau si se tanguiau atat de mult sfintii, si de aceea Imparatul Constantin cel Mare si multi altii amanau Botezul pana inainte de moarte pentru a se putea duce curati la Domnul. Si cum stiu ca sari repede cu gura, desi este evident din cuvintele de mai sus ale sfantului, am zis sa verific ce a zis Sfantul cu privire la Spovedanie, iata ca se facea direct lui Dumnezeu pe vremea sfantului, fara dezlegare din partea vreunui preot, ci pacatele trebuiau tinute in fata ochilor pentru a le tangui si marturisite lui Dumnezeu, si scrise pe o hartie pentru ca Dumnezeu sa le stearga. Iar sfantul, in cuvantarea despre Spovedanie, nu face altceva decat arate in ce mod trebuie facut examenul de constiinta, cat de minutios trebuie sa fie.*


Daca tu ai si alte cuvantari de ale Sfantului in care sa vorbeasca despre Spovedania la preot si dezlegarea de pacate data de preot, chiar te invit sa le postezi
Adriana in acel pasaj Sf Ioan Gura de Aur ii atentioneaza pe credinciosi asupra importantei modului in care il intalnim pe Hristos atunci cand mergem sa ne impartasim 'pentru că urmează să vă întâlniți cu Împăratul ; căci vă va primi cu multă dorire si vă va îmbrăca cu acea haină împărătească si vă va da, oricâte daruri și pe care le vreți'. Sf. Ioan Gura de Aur ne atentioneaza asupra importantei vredniciei, a curatirii de pacate inainte de impartasire. Si nici de cum nu vorbeste despre Taina Sf. Spovedanii. Vorbeste despre cum trebuie sa ne pregatim pentru aceasta Taina, despre cum trebuie sa ne apropiem de scaunul Spovedaniei(oculunde preotul spovedeste) pentru a fi gata dupe vrednicie sa ne impartasim in Trupul si Sangle Mantuitorului. Dupa cum spune Ioan Gura de Aur imparatsirea cu vrednicie aduce din partea Imparatului daruri nenumarate, pe cand cea cu nevrednicie(fiind murdari de pacate) ne aduc doar osanda. Din cate imi dau seama tu ai inteles ca Spovedania ar fi un act mecanic in care pacatosul merge la preot, isi marturiseste mecanic pacatele si gata e iertat. Nu! Preotul duhovnic da dezlegare de pacate('Luati duh Sfant carora le veti ierta pacatele iertate vor fi si in cer iar caroara le veti tine tinute vor fi si un cer' ) doar daca penitentul vine la Spovedanie cu dorinata de a se pocai, cu cainta, cu parere de rau pentru pacat si chiar dupa indeplinirea unui canon(adaptat in functie de penitent: post, rugaciune, milostenie). Scopul canonului nu este de a pedepsi ci are rolul de a-l ajuta pe penitent sa-si vindece ranile pacatului prin rugaciune si post, de a-i da medicamentul potrivit, de al face vrednic de intalnirea cu Hristos Euharistic aflat in Sfantul Potir 'acest neam de divoli nu poate fi scos decat numai cu rugaciune si cu postul'. Draga fara pocainta sincera(si ai vazut ce inseamana aceasta) te alegi doar cu osanda venind cu nevrednici la Sf. Potir. Vezi ce spune Sf. Ioan Gura de Aur in Omiliile despre Euharistie. Vezi ce rugaciune frumoasa contine liturghia scrisa de sfant prin care preotul il implora pe Dumnezeu ca crediniciosii sa se impartaseasca cu vrednicie, ca Dumnezeu sa ii curateasca sa le treaca cu vedere pacatele. Vezi ce rugaciuni citeste preotul pentru el cu acelasi scop.

Sa nu incepi sa afirmi ca la Sf. Ioan Gura de Aur impartasirea(Euharistia) e una relativa si nu ritualica pentru ca ai sa te faci din nou de cacao intrucat sfantul este autorul celei mai raspandite Liturghii(alaturi de cea a sf. Vasile cel Mare sau cea a Sf. Apostol Iacob(savarsita in prezent doar in patriarhia Alexandriei - nordul Africii) al caror miez e chiar Euharistia). Daca ai dat din cand in cand pe la biserica mai mult ca sigur l-ai auzit pe preotul de serviciu facand optpusul si afirmand 'si pentru rugaciunile sfantului Ioan Gura de aur Arhiepiscopul Consantinopolului a carui sfanta Liturghie am savarsit' I-a fa-ti rost de aceasta Liturghie(varianta pentru preoti si nu doar raspunsurile credinciosilor) sa vezi ce rugaciuni frumoase contine, sa afli cum painea si vinul se preschimba in Trupul si Sangele Mantuitorului.

Si Adriana in primele secole crestine Spovedania era una si mai 'drastica'. Se facea in public. Cand iti venea randul marturiseai in fata intregii comunitati ca esti un hot, un zavistnic, un lacom sau un desfaranat... cam neplacut nu? Erai prins intre rusinea de a afla vecinul ce poama esti(si ca urmare erai tentat sa-ti ascunzi o parte a pacatelor) si urmarile unei marturii mincinoase chiar in fata celor sfinte(osanda vesnica). Ca urmare a rusinii unor credinciosi de a-si marturisi anumite pacate cazand astfel intr-un pacat foarte greu, Biserica a trecut la marturisirea individuala, in taina, preotul fiind legat sa nu dezvalui nimic din ceea ce i s-a marturisit sub epitrahil.

La sfarsit un indemn: nu mai spicui de ici de colo fara a cunoste inintregime Sf. Scriptura sa opera unui sfant. Altfel iti aduci numai osanda vorbind in numele lui Hristos, al apostolului X sau sfantului X.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 27.07.2011, 11:25:34
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit demonstratie incompleta a Adrianei si ca urmare gresita

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Cipri85,


Demonstratie: despre agurida, citeste postarea in care am dat profetiile pentru ca scrie negru pe alb ca in Noul Legamant se schimba treaba cu strapezitul dintilor:

Profetia este din Ieremia capitolul 31:
"29. In zilele acelea nu vor mai zice: “Parintii au mancat agurida si copiilor li s-au strepezit dintii”.
30. Ci fiecare va muri pentru faradelegea sa; cine va manca agurida, aceluia i se vor strepezi dintii.

31. Iata vin zile, zice Domnul, cand voi incheia cu casa lui Israel si cu casa lui Iuda legamant nou.
32. Insa nu ca legamantul pe care l-am incheiat cu parintii lor in ziua cand i-am luat de mana, ca sa-i scot din pamantul Egiptului. Acel legamant ei l-au calcat, desi Eu am ramas in legatura cu ei, zice Domnul.
33. Dar iata legamantul pe care-l voi incheia cu casa lui Israel, dupa zilele acela, zice Domnul: Voi pune legea Mea inauntrul lor si pe inimile lor voi scrie si le voi fi Dumnezeu, iar ei Imi vor fi popor.
34. Si nu se vor mai invata unul pe altul si frate pe frate, zicand: “Cunoasteti pe Domnul” ca toti de la sine Ma vor cunoaste, de la mic pana la mare, zice Domnul, pentru ca Eu voi ierta faradelegile lor si pacatele lor nu le voi mai pomeni”."

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=506

Deci, nu mai vorbi in necunostinta de cauza, nu mai crede in mandria ta ca celalalt nu are dreptate inainte de a verifica tu insuti
Demonstratie incompleta!

Si nu vorbesc in necunostinta de cauza asta spre deosebire de persoana matale. Adriana in 'mandria mea' aia de care faci atat caz sustin punctul de vedere al biserici(daca asta e mandrie ramane de vazut). Pe cand matale in mandria ta spicuiesti citate pe care le talmacesti fara a avea o cat de mica competenta, te pui deasupra bisericii, deasupra sfintilor parinti(inzestrati atat intelectual dar si aflati sub adumbrirea Duhului Sfant). Adriana in mandria ta te crezi mai inteleapta decat biserica si mai indumnezeita decat sfintii parinti. Foarte grav!

Draga prin acel citat n-ai facut decat sa ne ridici mingea la fileu.

Draga tocmai prin botez copiilor nu le mai strepezesc dintii datorita mancariii aguridei de catre parinti. Asta insemana Legamantul cel Nou. Dupa cum ti-a spus si Catalin prin botez ai sansa de a porni de la 0, fiind sterse astfel urmarile pacatului stramosesc(impreuna cu cele personale, daca botezul se face la maturitate). Ce e asa de greu de inteles. Draga intrarea in Legamantul cel Nou se face prin Sf. Taina a botezului prin pogorarea harului Duhului Sfant peste neofit in timp ce se afla in scaldatoarea Sfantului Botez. Draga prin botez firea umana este restaurata complet, prin botez Dumnezeu 'pune legea Mea inauntrul lor si pe inimile lor voi scrie si le voi fi Dumnezeu, iar ei Imi vor fi popor'. Asta inseamana 'pecetea Duhului Sfant'. Fara botez nu faci parte din Noul Legamant(o spune Hristos). Trebuie sa te nasti a doua oara din apa si Duh Sfant(o spune Hristos) pentru a face parte din biserica(noul Israel(cel ce vede pe Dumnezeu), noul popor al lui Dumnezeu), pentru a fi pecetluit cu pecetea Duhului Sfant. E foarte simplu: nu esti botezat nu faci parte din Noul Legamant si 'iti strepezesc dintii' datorita pacatelor inaintasilor, esti botezat faci parte din Noul Legamant iar urmarile pacatelor stramosilor sunt anulate. Facand o comparatie cu Vechiul Legamant intrarea in Israel, in poporul ales se facea prin taierea imprejur, corespondentul botezului din Vechiul Legamant. Lucrurile sunt foarte simple: prorocia respectiva anunta venirea Mantuitorului care a incheiat cu neamul omenesc un nou legamnat, ne-a lasat botezul ca intrare/initiere in noul legamant precum si celelalte taine care ne ajuta sa ne mentinem, la fel cum Dumnezeu a incheiat Vechiul Legamant cu Avraam si l-a intarit mai apoi prin Moise. Draga in vechiul legamant daca nu erai taiat imprejur erai considerat pagan. Pe cand chiar dintre cei ce n-aveau sange iudeu dar erau taiati imprejur erau considerati ca facand parte din poporul lui Dumnezeu. Este cazul etiopienilor multi, cei ce n-au trecut la ortodoxie, ramasi in religia mozaica si astazi si repatriati de statul modern Israel cu cateva zeci de ani in urma. Acestia sunt mai numiti si al 13-lea trib al lui Israel. La fel cei aflati in afara noului legamant al noului Israel se plaseaza inrandurile paganilor.

Uita ce spun Sf Ioan Botezatorul, Hristos si apostolii despre botez si Duhul Sfant:

Eu unul vă botez cu apă spre pocăință, dar Cel ce vine după mine este mai puternic decât mine; Lui nu sunt vrednic să-I duc încălțămintea; Acesta vă va boteza cu Duh Sfânt și cu foc.

Eu v-am botezat pe voi cu apă, El însă vă va boteza cu Duh Sfânt.

ar când vă vor duce ca să vă predea, nu vă îngrijiți dinainte ce veți vorbi, ci să vorbiți ceea ce se va da vouă în ceasul acela. Căci nu voi sunteți cei care veți vorbi, ci Duhul Sfânt.

Lc 3:22 VBO Și S-a coborât Duhul Sfânt peste El, în chip trupesc, ca un porumbel, și s-a făcut glas din cer: Tu ești Fiul Meu cel iubit, întru Tine am binevoit.

Mt 3:16 VBO Iar botezându-se Iisus, când ieșea din apă, îndată cerurile s-au deschis și Duhul lui Dumnezeu s-a văzut pogorându-se ca un porumbel și venind peste El.

Lc 4:1 VBO Iar Iisus, plin de Duhul Sfânt, S-a întors de la Iordan și a fost dus de Duhul în pustie,

Lc 4:18 VBO "Duhul Domnului este peste Mine, pentru care M-a uns să binevestesc săracilor; M-a trimis să vindec pe cei zdrobiți cu inima; să propovăduiesc robilor dezrobirea și celor orbi vederea; să slobozesc pe cei apăsați,

In 3:5 VBO Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.

In 3:6 VBO Ce este născut din trup, trup este; și ce este născut din Duh, Duh este.

In 3:8 VBO Vântul suflă unde voiește și tu auzi glasul lui, dar nu știi de unde vine, nici încotro se duce. Astfel este cu oricine e născut din Duhul.

In 14:26 VBO Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela vă va învăța toate și vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu.

In 15:26 VBO ar când va veni Mângâietorul, pe Care Eu Îl voi trimite vouă de la Tatăl, Duhul Adevărului, Care de la Tatăl purcede, Acela va mărturisi despre Mine.

In 16:13 VBO Iar când va veni Acela, Duhul Adevărului, vă va călăuzi la tot adevărul; căci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi și cele viitoare vă va vesti.

 Fapt 1:5 VBO Că Ioan a botezat cu apă, iar voi veți fi botezați cu Duhul Sfânt, nu mult după aceste zile.

Fapt 1:8 VBO Ci veți lua putere, venind Duhul Sfânt peste voi, și Îmi veți fi Mie martori în Ierusalim și în toată Iudeea și în Samaria și până la marginea pământului.

Fapt 2:17 VBO &quot;Iar în zilele din urmă, zice Domnul,</b> voi turna din Duhul Meu peste tot trupul și fiii voștri și fiicele voastre vor prooroci și cei mai tineri ai voștri vor vedea vedenii și bătrânii voștri vise vor visa.

Fapt 8:17 VBO Atunci își puneau mâinile peste ei, și ei luau Duhul Sfânt.

Fapt 8:18 VBO Și Simon văzând că prin punerea mâinilor apostolilor se dă Duhul Sfânt, le-a adus bani,
Fapt 8:19 VBO Zicând: Dați-mi și mie puterea aceasta, ca acela pe care voi pune mâinile să primească Duhul Sfânt.

Fapt 11:16 VBO Și mi-am adus aminte de cuvântul Domnului, când zicea: Ioan a botezat cu apă; voi însă vă veți boteza cu Duh Sfânt.

Fapt 2:38 VBO Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt.

Rom 8:11 VBO Iar dacă Duhul Celui ce a înviat pe Iisus din morți locuiește în voi, Cel ce a înviat pe Hristos Iisus din morți va face vii și trupurile voastre cele muritoare, prin Duhul Său care locuiește în voi.

Rom 8:14 VBO Căci câți sunt mânați de Duhul lui Dumnezeu sunt fii ai lui Dumnezeu.

Rom 8:26 VBO De asemenea și Duhul vine în ajutor slăbiciunii noastre, căci noi nu știm să ne rugăm cum trebuie, ci Însuși Duhul Se roagă pentru noi cu suspine negrăite.

Rom 8:27 VBO Iar Cel ce cercetează inimile știe care este dorința Duhului, căci după Dumnezeu El Se roagă pentru sfinți.

Rom 15:13 VBO Iar Dumnezeul nădejdii să vă umple pe voi de toată bucuria și pacea în credință, ca să prisosească nădejdea voastră, prin puterea Duhului Sfânt.

Rom 15:16 VBO Ca să fiu slujitor al lui Iisus Hristos la neamuri, slujind Evanghelia lui Dumnezeu, pentru ca prinosul neamurilor, fiind sfințit în Duhul Sfânt, să fie bine primit.

Rom 15:19 <b>VBO Prin puterea semnelor și a minunilor, prin puterea Duhului Sfânt, așa încât de la Ierusalim și din ținuturile de primprejur până la Iliria, am împlinit propovăduirea Evangheliei lui Hristos,<b>

1Cor 2:11 VBO Căci cine dintre oameni știe ale omului, decât Duhul omului, care este în el? Așa și cele ale lui Dumnezeu, nimeni nu le-a cunoscut, decât Duhul lui Dumnezeu.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Intrebare: Cum este privita femeia in diversele religiile lumii? maria-luisa Generalitati 43 25.10.2017 10:55:13
Faptele bune danyel Pocainta 23 26.03.2011 09:45:46
A venit gerul peste Romania.Lucruri bune sunt?dar lucruri rele? tigerAvalo9 Generalitati 15 06.01.2011 10:45:18
Fapte bune. alexdu Generalitati 7 08.01.2010 14:38:18
VESTI BUNE ! cristiboss56 Resurse ortodoxe on-line 28 28.04.2008 22:39:04