![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Caci daca toti sint mincinosi la fel de mincinosi sint si cei care fac dogmele. deci de ce as urma alti mincinosi si nu calauzirea lui Iisus? |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
I.Tim.3:15. Ca să știi, dacă zăbovesc, cum trebuie să petreci în casa lui Dumnezeu, care este Biserica Dumnezeului celui viu, stâlp și temelie a adevărului. Tu fiind om ești mincinos, oamenii care fac dogmele sunt mincinoși, dar Biserica aceea care nu face dogmele ci le primește de sus este Adevărată. Ortodocșii nu au făcut dogmele ci le-au primit de sus, în Biserică iar nu personal. Sfintele Sinoade ale Bisericii din toată lumea nu sunt adunări de revelații personale care pot fi mincinoase ci au primit dogmele lui Hristos, fără schimbare, care sunt ceea ce a crezut Biserica dintotdeauna, universal și în consens. Dacă ar fi fost posibil ca tu să primești de la Iisus ceva mai presus de ce primește Biserica ar fi spus în Sfânta Scriptură tot omul e mincinos mai puțin Mihai36 și/sau Biserica și Mihai36 sunt stâlpul și temelia adevărului. cum nu scrie aceasta și nici că Biserica este stâlpul și temelia moralității atunci noi te credem pe tine mincinos iar nu pe Hristos. Singura Biserică păstrătoare a învățăturilor de la început este Biserica Ortodoxă. La tine dacă vine "Iisus" să te învețe altceva decât învață pe Biserica Ortodoxă să fi convins că este antihrist. Iar dacă nu ești cu atât mai rău pentru tine. Iisus cel adevărat nu se contrazice pe Sine. Doamne ajută!
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
C. ÎMPREUNĂ LUCRAREA OMULUI CU DUMNEZEU
http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ian-73047.html Ca ucenic credincios al marilor invatatori capadocieni: Sfintii Vasile cel Mare, Grigorie Teologul si , ca si al Sfantului Ioan Gura de Aur, Cuviosul Ioan Casian s-a ridicat atunci impotriva unei separari adanci intre firea omeneasca si harul divin, pe care Fe¬ricitul Augustin o stabilise pentru a lupta impotriva ereziei lui Pelagiu. Intr-adevar, desi tot darul desavarsit si tot harul de sus coboara, de la Dumnezeu Parintele Luminilor, libertatea noastra omeneasca, zidita dupa chipul libertatii absolute a lui Dumnezeu si reinnoita in Sfantul Botez, este chemata sa raspunda si sa conlucreze cu harul dumnezeiesc pentru a produce in suflet roadele mantuitoare ale sfintelor virtuti si intr-o asa masura, incat se poate spune, cu Sfantul Ioan Gura de Aur, ca: "Lucrul lui Dumnezeu este de a ne darui harul Sau, iar cel al omului este de a-I oferi credinta sa". Caci, asa cum graieste acelasi mare invatator al Bisericii in alt loc: "Harul lui Dumnezeu curge atat pe cat este de deschis vasul credintei pus sub sipot". O asemenea invatatura isi avea limpede radacina in cuvantul lui Dumnezeu, pentru ca Domnul a aratat: Cel care luase cinci talanti de la stapanul sau, a adus alti cinci talanti, iar cel ce a luat doi, a adus de asemenea alti doi (Matei I 25, 20-22). Deci cu adevarat, precum spune si Sfantul Apostol Pavel, suntem impreuna lucratori cu Hristos (II Corinteni 6, 1). http://www.ziarullumina.ro/articole;...-Occident.html Ioan Casian și teologia sinergiei La cumpăna secolelor IV-V, Occidentul a fost tulburat disputa dintre adepții lui Pelagiu și cei ai Augustin în problema mântuirii omului. Pelagiu, un ascet originar din Bretania, care se bucura de mare renume în Roma, învăța că omul are deplină libertate în a alege binele și răul, prin urmare, se poate mântui singur; harul lui Dumnezeu este numai un ajutor pentru ca binele să poată fi săvârșit mai ușor. Augustin, criticând erezia pelagiană, va ajunge la cealaltă extremă: omul nu poate face nimic bun singur, binele este exclusiv rodul lui Dumnezeu; mai mult, pentru a-și susține punctul de vedere, a introdus învățătura despre predestinație: mântuirea nu se acordă tuturor, ci numai acelora aleși de Dumnezeu din veci. Sfântul Ioan Casian va răspunde prin intermediul scrierilor sale deopotrivă pelagienilor și augustinienilor, oferind învățătura teologică tradițională a Bisericii: în mântuirea omului există o tainică împreună-lucrare a omului cu Dumnezeu (sinergie). Dintre dialogurile sale cu Părinții, în special Convorbirea a XIII cu avva Cheremon tratează această problemă. Iată câteva fragmente din această convorbire: Cum ne mântuiește Dumnezeu „Priceperea omenească nu înțelege ușor cum se face că Domnul, pe de o parte, dă celor ce cer, Se descoperă celor ce-L caută, deschide celor ce bat, iar pe de altă parte, Se descoperă celor care nu-L caută, apare și răspunde celor ce nu-L întreabă și toată ziua întinde mâinile către un popor care nu crede în El și-I vorbește împotrivă, îi cheamă pe cei ce rezistă și stau de-o parte, îi atrage la mântuire pe cei ce nu vor, celor ce vor să păcătuiască le taie putința de a-și îndeplini această dorință, li se împotrivește cu bunătate celor ce se grăbesc să facă rău. În om este întotdeauna libertatea de alegere, care poate să nesocotească sau să respecte harul lui Dumnezeu. Apostolul nu ne-ar fi învățat spunând: «cu frică și cu cutremur lucrați la mântuirea voastră», dacă n-ar fi știut că harul poate fi cultivat sau neglijat de noi. Dar, ca să nu creadă cineva că pentru lucrarea mânuirii nu este nevoie de ajutorul dumnezeiesc, adaugă: «căci Dumnezeu Cel Care lucrează în voi și ca să voiți și ca să săvârșiți, după a Lui bunăvoință». De aceea, sfătuindu-l pe Timotei, îi spune: «nu fi nepăsător față de harul lui Dumnezeu, care este în tine», și, de asemenea: «de aceea, te îndemn să ții aprins harul lui Dumnezeu, care este în tine». Așadar, El întâmpină voința omului, precum se spune: «Dumnezeul meu, mila Ta mă va întâmpina». Dimpotrivă, Dumnezeu este întâmpinat de voința noastră când El întârzie și așteaptă oarecum în chip folositor, ca să pună la încercare libertatea voinței noastre, zicând: «Dimineața rugăciunea mea te va întâmpina». Ne cheamă și ne invită, când zice: «toată ziua am întins mâinile Mele către poporul care nu crede în Mine și Mi se împotrivește», și este invitat de noi când Îi spunem: toată ziua am întins mâinile mele către Tine. Ne așteaptă, când ne spune prin profet: «de aceea așteaptă Domnul ca să se milostivească de voi», și este așteptat de noi când zicem: «cu răbdare L-am așteptat pe Domnul și S-a uitat la mine». Ne întărește când zice: «Și Eu am învățat și am întărit brațele lor, și ei au cugetat împotriva Mea». Strigă Iisus: «dacă este cineva însetat, să vină la Mine și să bea»; strigă la El și profetul: «ostenit-am strigând, amorțit-a gâtlejul meu, slăbit-au ochii mei nădăjduind spre Dumnezeul meu».“ Va urma cu: VI. NICI CEI CE MOR PENTRU HRISTOS DAR SUNT DEZBINAȚI DE BISERICĂ NU SE POT MÂNTUI
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Stimate Domnul Atanasiu
Am observat,nu o singura data,ca dvs criticati doctrina predestinarii.Este dreptul dvs sau al bisericii din care faceti parte.Insa corect ar fi sa o faceti criticand punctual si exact aceasta doctrina in care credem noi.Din ce ati scris pana acum pentru mine,ca si calvinist,este clar ca nu stiti la ce se refera aceasta doctrina si mi mult,o prezentati trunchiat si asa cum va convine.Prin urmare va solicit sa o analizati in intregime,punctual, cu critici pe fiecare aspect invocat de noi. Va promit ca o sa va insotesc si eu in acesta analiza cu clarificarile necesare pt ca sa va ajut cumva,in cazul in care chiar doriti sa criticati cu temei,sa aveti la dispozitie ceea ce credem noi si nu ce spun altii despre noi sau,si mai grav,ce-si imagineaza altii si servesc public pe post de adevar.Este posibil ca intreg formul sa nu fie de acord cu mine.Imi asum asta dar mi-as dori,daca tot tineti lectii despre ,,neadevarurile" predestinarii,sa discutam putin,noi doi,public,despre ce contine ea,ce am inteles fiecare din ea si la ce ne referim.Apoi,dupa ce clarificam,veti putea si critica.Pana atunci emiteti judecati dintr-o singura directie si am zis sa nu va las singur in acest cautat noncombat. Intrucat si eu si cred ca si dvs mai avem si alte treburi pe lumea asta,va propun sa lasati analiza pe episoade si eu voi raspunde la fiecare.La final tragem concluziile.Puteti folosi ce materiale teologice doriti si ale cui doriti.Si eu voi face la fel dar cu indicarea sursei si autorului pt ca oricine sa poata verifica.Si am suficiente pe tema asta,va spun inainte sa incepem.Pana acum,din ceea ce scrieti,nu m-ati convins cu nimic in ceea ce priveste existenta unei critici reale si fundamentate teologic.Sau si mai exact:biblic.Si cu ocazia asta vom mai clarifica si o alta minciuna des vehiculata despre noi:cum privim noi liberul arbitru in raport de suveranitatea absoluta a divinitatii.Asadar astept cu mare interes ori acceptul dvs sau,si mai bine,semnalul de incepere,adica primul episod.Discutam fara limita in timp:calm,metodic,asa cum trebuie.Bineinteles ca puteti refuza si continua monologul.As fi dezamagit dar cumva v-as intelege. Cu deosebit respect Scotland The Brave |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am mai observat ca unii neoprotestanti spun ca si ei au toate Tainele, dar problema e diferenta intre ce inteleg ei si ce intelegem noi. De exemplu calvinii pot spune ca si ei au Impartasania (una din cele doua taine ramase la ei), dar ei nu spun ca se transforma in Trupul si Sangele Mantuitorului, desi pentru noi asta e important, nu denumirea. Tu (sau dvs. daca preferi) spui ca noi nu intelegem predestinarea cum e la calvini, dar peste tot unde am citit despre calvinism asta scrie. Uite, ca sa dau de exemplu doar wikipedia (bineinteles, nu e o forma ideala de informare) http://ro.wikipedia.org/wiki/Jean_Calvin " Calvin crede într-o predestinare absolută a aleșilor și celor condamnați la "judecata din urmă", respingând astfel complet liberul arbitru." "Calvin credea în ideea predestinării (mântuirea sau damnarea unui individ este hotărâtă de Dumnezeu de la bun început)." Nu stiu, poate vei sa spui ca intre timp bisericile calvine si-au mai nuantat doctrina in aceasta privinta, dar si daca un castravete are doar 40% apa in loc de 60% tot castravete e. Recunosc, nu sunt suficient de informat cu privire la dogma calvinismului, pentru ca de obicei protestantii nu practica prozelitismul si nu am avut contact prea mult cu ei pana acum. Iar daca te lasa in pace ce as putea avea de obiectat? O sa revin daca ma informez mai amanuntit. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Catalin,din respect pentru tine,voi fi si eu scurt.Nu aveti probleme cu calvinistii pentru ca,in marea lor majoritate,ei nu stiu nici macar unde sunteti pe harta.La ortodocsi ma refer.Voi considerandu-va o biserica rugatoare si nu una militanta,am vazut scris asta pe forum,sansele sa afle mai multe despre voi tin de voia Domnului si calitatea conexiunii la internet.Orice alta informatie peste asta poate fi considerat un bonus.Daca ati merge la ei sa le spuneti cum vedeti voi problema probabil ca ar ramine perplexi,v-ar strange mana politicos si s-ar duce-n treaba lor.Eu sunt in caz atipic,nu sunt un exemplu,sigur nu in sens pozitiv si oricum eu sunt in ,,vizita" aici pentru o perioada.Fiecare cu ale lui.Am inteles acesta granita pe acest forum mai bine decat as fi crezut sau decat mi-as fi dorit.Macar acum am inteles mai bine anumite lucruri si am scapat de iluzii inutile.
Cu privire la dorinta unora de a critica sau de a fi apologeti.Cand cineva iti ataca credinta este normal sa o aperi.Accept asta.Dar cand unii nu prea vin sa iti atace credinta si pe tine de maninca degetele sa ii critici pe altii ,atunci trebuie sa te astepti la o replica.O sa fiu si mai explicit.Eu nu ma inchin si nu venerez moaste.Nici acum si nici vreodata.Asa cred eu si este problema mea.Daca in schimb as dori sa-i critic,din lipsa de alta ocupatie,pe ortodocsi pentru asta as proceda asa: 1.M-as documenta serios despre ce cred ei din sursele lor. 2.As face un rezumat al obiectiilor mele si as vedea pe ce se bazeaza argumentele ambelor parti.Aici as merge pe ambele surse. 3.As trimite cuiva autorizat de la ei punctul meu de vedere,cu argumente. 4.As analiza raspunsul si daca mi-as mentine obiectiile mi-as vedea de treaba mea si ei de a lor.Daca as admite raspunsul lor,in tot sau in parte,atunci as aprofunda verificarile la ei. Sau:cred ce vreau eu,sau ce spun doar cei de la mine,nu verific ce spun si ei si care sunt argumentele lor si atunci foaie verde si-o pastaie eu sunt ceea mai pura oaie.Din turma Domnului bineinteles.In prima faza,daca tot ai chef de combatut,dai sansa unei replici,buna sau proasta,amatoare sau profesionista,dar dai sansa.In cea de-a doua situatie ,,tu centrezi tu dai cu capul".Si cu asta basta. PS 1:nu cred ca vor aparea prea curand pe aici si alti calvinisti asa ca don't worry nu cu noi veti avea dispute.Decat daca de prea multa traire duhovniceasca ii apuca pe unii cheful de dispute.Sa fie primite,bucurosi le-om duce toate, de e pace, de-i razboi :). Pana acum nu cred ca au venit calvinisti aici,la forum ma refer,sa va combata credinta si nici nu vor veni pentru ca nu cred ca sunt interesati de asta.Marea majoritate cred ca lumea crestina are doua unitati: protestantism si catolicism.Daca dansul accepta bine daca nu iaras bine.Daca merge pe metoda ,,eu postez si doar atat"atunci macar stiu sa nu mai ma obosesc sa citesc si eventual sa spun ce cred.Fiecare isi vede de ale lui si cu asta basta.Am vazut ca dansul are mai multe target:catolici,bioenergie,protestanti+neo si tot ce mai misca in afara granitelor ortodoxe.Pa daca este apologet atunci il invit sa discutam putin ceea ce afirma el. PS2:yep,nu stiti despre ce este vorba cu predestinarea.Daca ar fi stiut ar fi comentat-o in interiorul celor 5 Teze ale Calvinismului.Asa cum facem noi,nu cum face dansul,cand o rupe din context.Noi niciodata nu o analizam si nu o sustinem izolat.Se aude dom' doctor?NICIODATA.Dar cand o analizezi in context,cu Biblia in fata,atunci se schimba discutia.Dar toate la timpul lor,cand vrea domnul doctor.Daca vrea. PS3:corectitudinea nu exclude dragostea.Ba chiar o presupune si o si contine dom' doctor. Pentru Delia:nu Delia,in ciuda intentiei tale generoase,nu poti sustine ambele tabere/confesiuni.Mai ales cand sustin lucruri complet diferite si cand cei ce le reprezinta,fie si in mod virtual,fiecare in felul lui,isi vor sustine cauza pana la capat,indiferent care va fi acela.Tu ii vei sustine pe ai tai,asa cum este normal,firesc si logic.Amandoi stim asta.Ai tu un suflet bun,la fel ca atii de aici dar asta nu va schimba situatia.Iarasi o stim amandoi.Hristos cu tine! Toate cele bune. Last edited by Scotland The Brave; 26.08.2011 at 15:47:47. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ceva parca nu suna bine referitor la predestinare si liber arbitru.
Din punctul meu de vedere atita vreme cit exista Dumnezeu si capacitatea sa de a interveni in viata oamenilor in momentul cind intervine liberul arbitru al omului este stirbit. Iar Dumnezeu desigr ca intervine insa noi nu vedem exact masura in care este realizat acest lucru. Deci liberul arbitru este negociat cu masura in care lucrurile sint fie dinainte stabilite fie se intervine suplimentar si pe parcurs ori numai pe parcurs fara sa fie dinainte stabilit nimic in afara de Judecata si potopul hotarit. ("Am zis, voi face, am promis, voi implini." Deci posibilitati sint mai multe inclusiv ca soarta sa fie dinainte stiuta de Dumnezeu -El fiind simultan in toate timpurile cit si in afara lui. Iar libeul arbitru sa aibe anuminte limite peste care nu se poate trece. ori chiar el sa fie in sine doar o iluzie si in realitate tot ceea ce credem ca determinam noi sa fie fara sa stim o planiicare si o infaptuire pina la cel mai mic detaliu si asta nu doar in privinta oamenilor ci in pina in cel mai mic detaliu aparent intimplator. Cum ar fi de ex. sortii -asazisa ghicire sau divinatie- folosita cu rezultate exacte si exemplificata inclusiv biblic -in legatura cu Iona pe cind se afla pe corabia prinsa in furtuna. Deasemenea la fel cum preotul apeleaza la deschiderea cartii oficial (la maslu daca este vre-un bolnav pe moarte) sau neoficial prin "deschiderea cartii". Acest lucru a fost studiat de oamenii de stinta -atei bineinteles- si au concluizionat teoretizind oarecum "Legea sincronicitatii acauzale"- deci o anumita sincronicitate a evenimentelor si detaliilor care nu este predeterminata de intentia omului (referitor la rezultat) insa ea inexplicabil functioneaza. Cei credinciosi evident ca au alta explicatie referitoare la aceasta Lege si la efectele ei. Iar predestinarea prin care toti oamenii sa fie salvati chiar si impotriva vointei lor -in conditiile in care liberul arbitru ar trebui sa nu fie incalcat inseamna ca Dumnezeu intr-un mod f subtil ar trebui sa ii faca sa isi doreasca sa fie salvati incit sa puna si ei marul la acest lucru.-indiferent prin ce mijloace (cu suferinta sau fara). profetia Apocalipsei arata ca sint doua secerari -una prin care se arata cite piederi vor fi (o treime din toate cite exista si toata iarba si apoi inca una dar in care vor fi secerati doar jumatate din oameni (unul va fi luat si altul lasat) -deci precizarea acestor amanunte numerice releva faptul ca lucrurile sint dinainte stiute si ca nu au loc intimplator -lasate doar la liberul arbitru al omului- deci ele sint dinainte stabilite. Deci lucrurile sint ceva mai complexe decit par la prima vedere. Oricum ai considera lucrurile viata te forteaza sa manifesti atit responsabilitatea cit si abandonul -ideal e fiecare dupa necesitati. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Acum am citit mai multe despre calvinism, dar e exact ce stiam, sustin predestinarea. Daca nici ei nu sustin predestinarea inseamna ca nimeni nu sustine. http://en.wikipedia.org/wiki/Calvinism E totul destul de clar in acele puncte. Si primul punct e diferit de conceptia ortodoxa, ei spun ca natura umana este total cazuta, deci ca nu mai pastreaza chipul lui Dumnezue in om si deci nici vointa. La noi nu e asa, o dovada clara e ca si unii oameni care nu sunt crestini pot face fapte bune, au vointa, nu sunt toti inclinati doar spre rau. Caderea a adus o deteriorare a firii umane, dar nu o cadere totala. De aici de la eroare punctului unu urmeaza in mod firesc si punctul patru, harul irezistibil, care nu tine cont de vointa omului, un fel de infailibilitate papala extinsa la toti credinciosii. Iar punctul doi urmeaza firesc, predestinarea. Oamenii sunt alesi dinainte fara vreo conditie si in functie de aceasta alegere arbitrara unii se mantuiesc si unii nu. Ma intreb de ce nu sunt alesi toti, pentru ca Dumnezeu e bun. Asadar nu era niciun secret, e ceva ce stiam dinainte despre calvinism (in mare), se poate observa ca e o dogma confuza si contradictorie. Daca nu se stie, in ortodoxie avem conlucrarea harului cu vointa, numita sinergie. In cazul unui om matur, datorita faptelor sale si a inimii bune, acesta devine deschis catre Dumnezeu si afla adevarul si credinta. In cazul in care ne nastem ortodocsi alegerile parintilor si faptele lor face ca si noi sa ne nastem tot ortodocsi. Asadar prin Botez si Mirungere primim harul, iar noi cu ajutorul vointei conlucram cu acest har. Faptele bune si credinta fac sa creasca harul, primind mai mult har devenim si mai apropiati de Dumnezeu si implinitori ai voii Lui si tot asa, intr-o spirala. Harul se poate pierde (cum facem adesea), prin Spovedanie si Impartasanie reeditam Botezul si Mirungerea si primi har in continuare. Daca Luther sau Calvin stiau acestea despre ortodoxie nu mai era nevoie sa faca alte dogme, acestea sunt perfecte si ei aflau adevarul. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Pe asta mizez si eu. Pe sufletul tau bun, pe chipul Lui Dumnezeu din tine. Si ai fi surprins da’ si eu sustin predestinarea, in sensul ca Dumnezeu a predestinat acest Chip al Lui din tine si din altii sa ajunga la Asemanarea cu El. Te-a/ne-a predestinat sa fii/fim cu El. Doar ca drumul de la chip la asemanare e destul de intortocheat si uneori, cazand prada deznadejdii, ne pierdem in labirint crezand ca acolo ne e scris s-o sfarsim. Dumnezeu n-are nici un interes sa-si predestineze propriul Chip din noi, decat spre Asemanarea cu El. Noi nu suntem ai nostri, Scot. Suntem chipul Lui si pe El Il doare cel mai tare daca ne pierdem. Dar sa nu anticipez concluzia discutiei inainte de a parcurge pasii... Hristos sa fie in chipul si asemanarea ta! |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Hi, Scot! Te-ai mutat de buna voie cu tot cu coji de nuci in astalalt colt al forumului? Vezi ca pe Alexandru nu il cheama Atanasiu (a-thanatos=fara moarte), ci Anastasiu (Anastasia= Inviere). Sper sa nu te taxeze prea tare pe chestia asta, ca stii ca nu-i scapa detalii de astea. Si eu vreau sa urmaresc "meciul" asta si intrucat tin cu tine, pe termen lung, sper sa castige Alexandru, hic et nunc, pe termen scurt. Intelegi tu cum vine asta... Si eu sunt gata sa admit predestinarea doar cu conditia ca asta inseamna ca Dumnezeu ne-a predestinat pe absolut toti sa fim cu El, fara insa sa ne incalce cu ceva si libertatea noastra. Dumnezeu tine mana intinsa pt. toti, dar depinde de fiecare daca-I intindem si noi mana sau nu sau daca o lasam sa ne scape, atunci cand ne depasesc incercarile si deznadejdea. Stii doar ce paradoxal e El - ii iubeste pe cei ce Il rastignesc dar ii rastigneste (ii pune la grele incercari) pe cei e Il iubesc. Hristos cu tine! |
![]() |
| Tags |
| bioterapie, înșelare demonică |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 14:28:48 |
| Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 16:37:16 |
| Despre pacate si despre Canoanele duhovnicilor | gheorghecoser23 | Preotul | 5 | 25.06.2008 18:01:23 |
|
|