![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Te inseli! Esti un partener de discutie neplacut, de joasa factura intelectuala si agresiv prin negarea oricarui argument care si numai iti pune in discutie “ortodoxia”. Toate interventiile mele sint documentate prin trimitere la surse. Tu, insa, tii cu tot dinadinsul sa te prostituezi intelectual facind tot felul de afirmatii fara acoperire. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sfintele Manastiri din Athos pomenesc pe PF Bartolomeu desi tin calendarul neindreptat.
Normal,calendarul iulian nu e problema de dogma.De unde s-a scos aceasta,de calendarul iulian ca e dogma? Calendarul bisericesc e ceva diferit de calendarul iulian,calendarul bisericesc face legatura prin Sfintele Pasti si prin alte sarbatori cu anumite evenimente astronomice. Pentru ca BO nu e biserica gnostica,si Universul e zidit tot de Preasfanta Treime,asa ca e normal sa legi Sfintele Pasti cu echinocthiul de primavara astronomic. Calendarul iulian e un calendar omenesc,facut de niste ne-crestini,care nu prea au fost asa luminati de Duhul Sfant. Cum ar putea atunci sa fie calendarul iulian dogma?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Manastirile din Athos tin intr-adevar calendarul bisericesc, dar Manastirea Vatopedu a umblat dupa Stilul Nou intre 1924 si 1971. Calendarul Bisericesc este dogma pentru ca asa au lasat Sfintii Parinti. Vezi sigilionul de 1583, punctul VII: Orișicine nu ar urma hotărârile Bisericii statuate în cele Șapte Soboare Ecumenice și Sfintele Paști socotite pentru a le urma, ci vrea să urmeze noua invenție a pascaliei și a noului calendar al astronomilor atei papiști, și vor să răstălmăcească și să distrugă dogmele și tradiția Bisericii care noi le-am moștenit de la Sfinții Părinți, anatema unora ca aceștia și să fie îndepărtați de Biserică și de împărtășirea credinței.Dupa cum observi, a schimba calendarul inseamna a "rastalmaci si distruge dogmele si traditia Bisericii", deci este de ne-schimbat, adica dogma, chiar daca nu este explicit definit asa. Canonul 7 din Pidalion afirma si el (ceea ce Sfinta ta BO a Finlandei nu pare sa fii auzit): Dacă vreun Episcop, ori Presbiter, ori Diacon, sfânta zi a Paștilor mai-nainte de primăvăreasca Isimerie cu Iudeii o va săvârși, să se caterisească.Si cine au fost atunci luminati de Duhul Sfint daca nu Parintii Bisericii Ortodoxe: Papa si masonii Metaxakis, Papadopoulis si Cristea? Toate astea ti le-am mai spus in repetate rinduri. Facind pe prostul nu cred ca iti rezolvi problema. Vrei sa ai ultimul cuvint? Esti liber sa il ai... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cu iertare va spun. "Totuși, după sfârșitul primului Război Mondial (1918) aproape toate țările lumii, în plan civil, au adoptat acest calendar gregorian și astfel în țările ortodoxe a apărut un dublu calendar: unul bisericesc – iulian, și altul civil – gregorian. În cele din urmă, patriarhul Meletie Metaxakis (cunoscut prin tendințele lui inovatoare) convoacă la Constantinopol în 1923 o Conferință teologică interortodoxă, adunând reprezentanți din toate Bisericile Ortodoxe pentru a hotărî problema calendarului. Această conferință nu a avut valoare de sinod, pentru că la ea nu au participat decât doar câțiva episcopi (și nu din toate țările), la ei adăugându-se mai mulți profesori de teologie și oameni de știință. Unele Biserici locale (Rusă – în primul rând) nu și-au trimis reprezentanți la conferință. Din partea Bisericii Ortodoxe Române au participat doar doi profesori de teologie. Totuși această conferință a hotărât ca fiecare Biserică Autocefală să treacă la calendarul iulian îndreptat, asemănător cu cel gregorian, dar „mai perfect”. Conform calendarului iulian îndreptat, dintre anii seculari (care se împart la 100), vor fi bisecți doar cei a căror cifră, împărțită cu 9, dă rest 2 sau 6, ceilalți fiind socotiți comuni. În acest fel, eroarea calendaristică este de o zi, la câteva zeci de mii de ani. Bisericile care au adoptat acest calendar iulian îndreptat sunt: Patriarhia de Constantinopol – 1924 Patriarhia de Alexandria – 1928 Patriarhia de Antiohia – 1924 Patriarhia Română – 1924 Patriarhia Bulgară – 1968 Bisericile Autocefale din: Grecia (cu excepția Sfântului Munte) Cipru Cehoslovacia Polonia Finlanda și majoritatea Bisericilor Ortodoxe din Occident. Au rămas după calendarul iulian vechi, „neîndreptat”: Patriarhia Ierusalimului Patriarhia Rusă[9] (cu unele mici excepții în Ucraina și Republica Moldova) Patriarhia Georgiei Patriarhia Serbiei (azi o parte trec la calendarul nou) Sfântul Munte, dependent de Patriarhia Ecumenică. În anul 1948, în cadrul Conferinței teologice la Moscova a avut loc și o ședință Sinodală panortodoxă la care s-a hotărât ca toate Bisericile Ortodoxe să sărbătorească Paștile după calendarul vechi, așa cum sărbătorește Biserica Ierusalimului (aceasta mai ales datorită minunii coborârii Sfintei Lumini care se coboară la Slujba Vecerniei din Sâmbăta Mare), iar în privința celorlalte sărbători – fiecare Biserică să țină de calendarul adoptat deja, fără ca aceasta să se considere o abatere canonică sau dogmatică. Calendarul vechi sau nou nu este un motiv de dezbinare; Bisericile pe stil nou sunt și ele Ortodoxe, toate Tainele sunt valabile la cei pe stil nou ca și la cei pe stil vechi, și toți au șanse egale de mântuire. În acest sens, Sinodul de la Moscova din 1948 ridică vechile anateme asupra celor care urmează calendarul nou, în scopul menținerii unității Bisericii Ortodoxe de pretutindeni. Calendarul este ceva important, dar nu esențial în Biserică, de aceea, în duhul Sfinților Părinți, trebuie mai degrabă de a lucra la păstrarea unității Bisericii Ortodoxe decât la accentuarea unor diferențe minore, mai ales că Biserica Ortodoxă nu se leagă foarte mult de timp, ci țintește veșnicia. Desigur, atunci când este o problemă dogmatică – situația este cu totul alta. Se greșește dogmatic în privința Calendarului doar atunci când Paștile este sărbătorit înaintea Paștilor iudaice sau odată cu acesta[14], ceea ce ar contraveni adevărului biblic, chiar dacă astăzi și evreii au rămas în urmă față de Calendarul tropic, iar noi (într-un fel) suntem nevoiți să așteptăm mai întâi Paștile lor, greșind din punct de vedere astronomic, căci ajungem tocmai în a doua lună plină după echinocțiul de primăvară, dar păstrând adevărul dogmatic. De aceea este nevoie de multe cunoștințe teologice și mult discernământ duhovnicesc pentru a deosebi esențialul de secundar și pentru a proceda corect, fără a face vreo dezbinare în Biserică. Iată de ce și noi, cei din Biserica Ortodoxă de stil vechi, nu avem dreptul să-i osândim pe cei ce țin stilul nou, fiind în același timp buni ortodocși (cu dogmele și fapta). Să nu-i ascultăm pe cei care zic că ierarhii, preoții și mirenii care țin stilul nou nu au har sau că se vor mântui. O asemenea afirmație nu este în duhul Ortodoxiei, iar cei care o fac, ei înșiși nu au har și își periclitează mântuirea, rupând cămașa lui Hristos. Bineînțeles, nu este un secret că schimbarea calendarului a fost o greșeală instrumentată de forțe ostile Ortodoxiei, menite să dezbine Biserica. Noi însă nu trebuie intrăm în logica acestor forțe masonice, arătându-le că în ciuda eforturilor lor de a dezbina Ortodoxia, noi am rămas uniți și așa vom rămâne până la sfârșitul, cu harul lui Dumnezeu." Ieromonah protosinghel Petru Pruteanu doctor in liturgica si dogmatica cautati pe net si veti gasi lucrarile dumnealui. In ceea ce ne priveste pe noi romanii care tinem de Biserica ortodoxa romana si deci dupa calendarul pe stil nou, eu cred si asa inteleg ca trebuie sa ne avem ca fratii in sanul Bisericii ortodoxe cu cei de pe stil vechi care nu fac din calendar mijloc de dezbinare si sa nu lasam loc de ingaduinta celor care incearca sa dezbine Biserica ortodoxa profitand de lipsa de informatii ale ortodocsilor simpli. Daca studiem atent aceasta problema a calendarului, vom vedea ca aparitia calendarului gregorian nu are legatura cu dogma sau credinta ci pur simplu s-a vrut sa fie o corectura din pdvr a timpului, timp care ne defineste pe noi muritorii. De aceea, în creștinism în general, dar mai ales în cultul liturgic al Bisericii, timpul are o valoare mistagogică (tainică) și eshatologică – el marcând pe de o parte anumite momente concrete și precise din viața Bisericii, iar pe de altă parte, tinzând a deveni un „prezent continuu” al Împărăției lui Dumnezeu, adică veșnicie. Toată viața liturgică a Bisericii se desfășoară acum dar și pururea și în vecii vecilor…, prin aceasta făcându-se prezentă în timp lucrarea lui Hristos prin Tainele Bisericii, dar nu în vederea accentuării timpului, ci a depășirii lui spre Împărăția veșnică a lui Dumnezeu. Chiar și evenimentele care au avut loc în trecut – „în vremea aceea” – prin cultul liturgic sunt aduse într-un prezent real, spre un viitor înveșnicit și mai real (datorită caracterului netrecător). Cine continua sa dezbine cu acest prilej al calendarului nu dovedeste decat ca este condus de un duh al dezbinarii.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=444 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mai, sa fii sanatos, dar nu pot sa fiu de acord cu fixismele tale. Mi se pare ca esti cam sarac cu duhul dar n-ai ce-i face. Daca sustii ca esti un tip asa "doxat", de ce mai stai la vorba cu noi? daca tot ne contrazicem?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Am intalnit acest "zel" iesit din comun cam la toti stilistii (nu zic vechi-calendaristi, ca sa nu fie intretinuta confuzia pe care o vor chiar ei). Se simte o "rautate pozitiva" (sic, ca nu e pozitiva deloc) pe care ei o confunda cu ravna. Daca ati fi citit mesajele postate de catalin2, ati fi inteles indemnul de la final: ravna cea buna se manifesta in dragoste, in milostenie, in privegheri, in blandete, in taierea voii si nu in ultimul rand in ascultare. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1583 Sinodul pan – ortodox din Constantinopol condamna si pune sub anatema noul calendarIar daca acuza dumneavoastra nu este total gratuita, atunci va invit sa-mi indicati o singura decizie sinodala sau sa-mi citati din invatatura vreunui sfint de pina la 1923 care sa fi luat pozitie in favoarea calendarului Gregorian. Iar daca nu puteti sa o faceti, ce sa inteleg? ca ma batjocoriti doar ca sa va probati “dragostea, milostenia si blindetea”? In ce ma priveste eu cred ca gresesc doar pentru ca nu m-am oprit dupa ce am spus si a doua oara, caci “de omul eretic, dupa intaia si a doua mustrare, departeaza-te” (Tit. 3:10), zice sfintul apostol. Totusi sint curios sa stiu de ce imi cereti impotriva Sfintei Scripturi sa abordez erezia cu dragoste – milostenie – ascultare? Daca nu ma insel, chiar Psalmistul zice: “Pe călcătorii de Lege i-am urît.” (Psalm 118, 113)S chiar sii Sfintii Parinti vorbesc in acelasi sens: "Pe eretici, ca pe niște hulitori și vrăjmași ai lui Dumnezeu, Scriptura nu i-a numit oameni, ci cîini, lupi și antihriști" (Sf. Efrem Sirul)Si numai Sf. Ioan Gura de Aur face referire la eretici in scrierile sale in urmatorii termeni:
Iar daca stiati altceva, puteti sa imi oferiti un exemplu de invatatura ortodoxa din care sa rezulte ca erezia si ereticii trebuie abordati cu “dragoste, milostenie, blindete si ascultare”? Sau poate ca in ciuda incalcarii atitor Sfinte Canoane (calendar, ecumenism, serghianism) chiar va inchipuiti ca umblati in Duh si Adevar??? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Cum se face mai frate ca nicio biserica care tine stilul vechi nu a anatematizat masoneria?
Pe cand BO a Ciprului ,BOR si BO Greaca,care toate au calendarul indreptat au anatematizat masoneria? Arhierei ortodocsi nu pentru calendar au aruncat respectivele anateme (in legatura cu indreptarea calendarului) ci de frica de absurditatile cu care au inselat dracii pe Augustin de Hipo,ca sa nu zica acestea public,care absurditati sunt la mare valoare in BC. Ia vezi ca Sfantul Ioan Cassian in BO tot timpul a fost considerat Sfant Parinte iar in BC dupa anul 500 o parte din invatatura sa a fost condamnata ca semi-pelagiana,ca eretica.Iar Sfantul Ioan Cassian a contestat puternic multe din invataturile fericitului Augustin. In BC fericitul Augustin e considerat "doctor al Bisericii" adica Sfant Parinte. Zici ca esti "stilist" dar de fapt esti inselat de draci,vezi ca scriu parinti si arhierei stilisti despre faptul ca documentele de la Sfantul Sinod Ecumenic al cincilea,in care se zice ca fericitul Augustin ar fi sfant,nu se mai gasesc in original,iar ce documente s-au luat provin de la BC. Ia calendarul BOSV si vezi daca se gaseste in el cinstit fericitul Augustin sau al altei Biserici pe stil vechi si vezi ca nu se gaseste. Iata ce zice in "Vietile Sfintilor" din BOR: " Ca ucenic credincios al marilor învățători Sfinții Capadocieni Vasile cel Mare, Grigore Teologul și Grigore de Nîssa, ca și al Sfîntului Ioan Gură de Aur, Cuviosul Ioan Casian s-a ridicat atunci împotriva unei separări adînci între firea omenească și harul divin, pe care Fericitul Augustin o stabilise pentru a lupta împotriva ereziei lui Pelagiu. Într-adevăr, deși tot darul desăvîrșit și tot harul de sus coboară, de la Dumnezeu Părintele Luminilor, libertatea noastră omenească, zidită după chipul libertății absolute a lui Dumnezeu și reînnoită în Sfîntul Botez, este chemată să răspundă și să conlucreze cu harul dumnezeiesc pentru a produce în suflet roadele mîntuitoare ale sfintelor virtuți și, într-o așa măsură, încît se poate spune, cu Sfîntul Ioan Gură de Aur, că: "Lucrul lui Dumnezeu este de a ne dărui Harul Său, iar cel al omului este de a-și oferi credință". Căci, așa cum grăiește același mare învățător al Bisericii în alt loc: "Harul lui Dumnezeu curge atît pe cît este de deschis vasul credinței pus sub șipot". O asemenea învățătură își avea limpede rădăcina în cuvîntul lui Dumnezeu, pentru că Domnul a arătat: Cel care luase cinci talanți de la stăpînul său, a adus alți cinci talanți, iar cel ce a luat doi, a adus de asemenea alți doi (Matei 25, 20-22). Deci cu adevărat, precum spune și Sfîntul Apostol Pavel, sîntem împreună lucrători cu Hristos (2 Cor. 6,1). Față de aceste împotriviri care au mai durat, Cuviosul Ioan Casian a rămas statornic în dreapta credință a Bisericii, departe de zgomot și certuri, învățat cu adîncul contemplării divine, taină a unei păci nesurpate și blînde, și a unei liniști senine. El își încredință în pace sufletul său lui Dumnezeu către anul 435." Iar in BO Greaca din SUA,zice oleaca mai clar: http://www.goarch.org/chapel/saints_view?contentid=445 "The error opposed to Pelagianism but equally ruinous was Augustine's teaching that after the fall, man was so corrupt that he could do nothing for his own salvation, and that God simply predestined some men to salvation and others to damnation. Saint John Cassian refuted this blasphemy in the thirteenth of his Conferences, with Abbot Chairemon, which eloquently sets forth, at length and with many citations from the Holy Scriptures, the Orthodox teaching of the balance between the grace of God on one hand, and man's efforts on the other, necessary for our salvation." "Eroarea opusa pelagianismului dar la fel de dezastruoasa era invatatura lui Augustin ca dupa cadere,firea omeneasca era atat de corupta ca omul nu mai putea face nimic pentru mantuire si ca Dumnezeu a predestinat pe unii spre mantuire si pe altii spre damnare.Sfantul Ioan Cassian a contrazis aceasta blasfemie in a treisprezecea din etc...." Din aceste absurditati a venit si dogma "Imaculatei conceptiuni" in BC,care zice ca Maica Domnului a primit din momentul conceperii,adica cand samanta Sfantului Ioachim s-a unit cu samanta Sfintei Ana,adica se zice de concepere ca s-a facut pe calea fireasca,dar Maica Domnului a primit cum a fost conceputa "un har special",in vederea "meritelor lui Dumnezeu Iisus Hristos". http://www.newadvent.org/cathen/07674d.htm
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. Last edited by mihailt; 24.08.2011 at 10:35:35. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar tu de fapt nu cu mine ai treaba si nu pe mine esti catranit, ci pe faptul ca arat adevarul si tie asta nu-ti place. Pentru ca cine nu este in adevar nu-i place sa-i fie aratat, are doua optiuni: ori vine la adevar, ori alege sa lupte impotriva lui si mai ales impotriva celor ce il spun. De aceea nu am de ce sa ma supar cumva, oricum nu as putea sa-si fac pe plac si sa scriu ce iti place, cred ca stii si tu bine ca e mai bine sa fiu orice vrei tu decat sa fiu schismatic sau chiar eretic. Eu ti-am raspuns data trecuta, desi nu prea ai ce sa raspunzi la asemenea basme pe care le spui tu, ca din 1953 nu mai vine serpii si localnicii umbla cu borcanele. Si apoi tot tu te enervezi ca eu sau altii nu credem tot ce spui si nu vrem sa spunem ca suntem eretici sau ce spui tu ca sunt ortodocsii. Apoi te plangi ca esti banat. Pana acum nu ti-ai data seama ca intrand pe un forum ortodox si catalogandu-i pe acestia eretici sau ce mai zici tu si atacandu-i pe cei ce nu spun ca tine nu o sa fii prea bine primit. Tu nu te-ai gandit inainte sa scrii despre consecintele a ceea ce scrii. Uite, eu de exemplu cat am stat pe forumul catolic nu m-am plans pentru ca stiam ca nu pot scrie orice imi trece prin cap, iar daca o fac voi suporta consecintele. In legatura cu banarea, nu am cerut banarea nimanui vreodata, nu sunt de acord cu banarea la prim abatere si intotdeauna am spus de atentionare si atragerea atentiei. Dar tu ai avut nick si ianinte sa intru eu pe forum cu care ai fost banat, deci nu eu am avut vreo contributie atunci. Chiar cred ca mult mai buna e atentionarea, astfel acel user sau altii care citesc pot intelege regulile si ce gresesc, altfel la banare nici macar nu se stie cine ce a gresit. Trecand si la raspuns, desi nu are nicio importanta pentru ca tu o sa crezi doar ce vrei si ce tine de conceptia ta si nu poti accepta adevarul, despre serpii din Kefalonia exista chiar si video, unul facut chiar de un grup de romani in 1999, deci dupa 1953 :http://www.trilulilu.ro/mihaioana/00baa9660f2c1f Un alt documentar, prima parte aici: http://www.youtube.com/watch?v=FQ6getCfxBE Si alte documentare, in unul ni se prezinta si drumul parcurs de serpi, deci pana la biserica. Si data pe care o spui e tocmai invers, pana in 1953 nu au mai venit serpii, incepanad cu anul 1940. Dar pentru ca mi-ai scris mesajul si asa am cautat mai multe despre stilism, o sa dau niste materiale ce le-am gasit azi, ca sa se cunoasca adevarul. Cu ocazia asta am aflat si eu mai mult despre acest lucru, pot doar sa-ti multumesc ca ai facilitat asta. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatorie stil vechi | Andrreea | Nunta | 289 | 06.09.2019 17:44:23 |
pentru o casatorie pe stil vechi | doca | Botezul | 30 | 08.09.2012 19:29:55 |
biserica ortodoxa de stil vechi | silviu.pintilie | Secte si culte | 6 | 12.11.2010 14:03:30 |
Hotararea Sinodului Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi referitor la actele biometrice | bunicu | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 24.03.2009 11:20:37 |
casatorie cu ortodox de stil vechi | doca | Nunta | 1 | 31.01.2008 15:06:59 |
|