Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.08.2011, 02:22:54
Sara I's Avatar
Sara I Sara I is offline
Member
 
Data înregistrării: 17.07.2011
Mesaje: 73
Implicit

Catalin, multumesc de "indreptare"...nu-s intodeauna atenta la exprimare...si mai stiu ca unele cuvinte pot avea semnificatii diferite pentru doua persoane..

De ex, in acceptiunea mea de acum,(si de gresesc ma incred sa ma lumineze Dumnezeu) fariseismul il inteleg drept cel mai mare obstacol in apropierea(reala) unui om de Hristos, si aducatorul de cea mai mare osanda, pentru ca daca eu is un "fariseu"..nu doar ca ma tai singur de la mantuire...dar pot fi piatra de poticnire pentru altii, care in drumul lor catre Mantuitor...se lovesc de mine...si in cercul meu de influenta, familie, prieteni, cunoscuti, colegi,oameni,etc...pot sa-I prezint o imagine falsa...in care totul la mine sa fie citate din Scripturi, sau Parinti, si sa merg toata ziua la biserica, si sa ma imbrac ultraconservator, si sa stau ore si ore cu carti in fata...sau rugaciune...si ma dau mare la toti cat is eu de "sfant"..si ii acuz pe ei ca is "pacatosi"..rataciti...si ii dispretuiesc...dar cand e vorba sa intind mana sa ajut efectiv, sau sa spun o vorba buna, sau sa ma las pe mine ca sa-i fiu de folos altuia...cand ar fi cazul ca efectiv sa traiesc ceea ce predic...zero...silence... asa ca omului sa i se strepezeasca dintii...de mine...si religia mea...si sa zica...no, eu aici...pe drumul asta...ba!

Ai observat in Evanghelii...Hristos iarta vamesi(camatari)...desfranate...indoielnici...trad are, lepadare....putin credinciosi..de tot necredinciosi...leprosi, purulenti...etc...dar unei singure categorii de oameni le zice "vai de voi"...si doar la acestia ia biciul...Lor le zice..."nici voi nu intrati...si pe altii impiedicati sa intre..in Imparatia Cerurilor...

Si ne spune...sa ne iertam fratele...de muuulte ori, cand ne greseste...si sa nu judecam...si sa fim sinceri...sa avem mila, bunatate, intelegere..unii cu altii...sa nu ne dam mari...sa nu ne socotim singur intelepti...si sa avem incredere in El...si in Tatal...or un fariseu esueaza exact in aceste aspecte...

Fariseul e "cazut din har"..dupa cum ne descrie sf.Pavel, pentru ca el se bizuie pe propria sa putere,stiinta, elavie, iscusinta,determinare.. pentru a implini Legea...(ep. Galateni), si e "cazut din credinta"..pentru ca se increde in el insusi..si din ritualuri in sine poate sa faca..o capishte idoleasca...si nu se bizuie pe Hristos...Cel VIU..

Un om care crede(in Hristos)...stie ca..."fara Duhul Sfant, omul nu e decat tarana(lut)pacatoasa"(sf. Siluan), si ce amar viata lui ar putea sa faca el singur de capul lui, fara harul lui Dumnezeu?(in cele ce tin de Dumnezeu...ca la rau...se descurca el singur)...si aceasta "stiinta"...ca "nimic bun nu locuieste in mine"...il face pe credincios candidat la miluirea cu harul Duhului Sfant...care se stie ca e cu cei smeriti...si celor mandri...le sta impotriva...Pentru acest om...nadejdea lui este Tatal...caci acolo vrea sa ajunga...cu orice chip...in starea din care am cazut, ca umanitate...scaparea lui este Fiul(pentru ca e o cale ingusta, a pocaintei... si cade, si o da in bara, si iar cade...dar mana lui Hristos il ridica...din nou...si din nou...si-i da curaj...si indraznire.."Satan v-a cerut sa va cearna ca pe grau...dar M-am rugat pentru tine...sa nu se piarda credinta ta..)..si acoperamantul lui este Duhul Sfant(ca fara harul Dumnezeiesc...care-i da lumina, si pricepere...si-l calauzeste..o da din gard in zid..si iar in gard...)

Hristos ne-a spus cum sa traim..sa fim fericiti...cum sa ne raportam unii la altii..cum sa iertam...cum sa ajungem la Tatal...ne-a spus totul...si ne-a dat totul...cand ni S-a dat pe Sine...si sunt in Evanghelii doar doua lucruri despre care El Insusi ne spune..sa ne ferim....sa ne pazim...sa fugim de...sa nu luam parte la...sa nu avem de-a face cu:

-prorocii mincinosi
-aluatul fariseilor
__________________
"Mergeti pretutindeni, spunand tuturor ca Dumnezeu exista, si ca in Adevar, Dragoste El este. Si..daca trebuie..folositi si cuvinte"(Francisc de Assisi)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.08.2011, 11:02:12
zaharia_2009's Avatar
zaharia_2009 zaharia_2009 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.07.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.239
Implicit

Citind postarile din acest fir se poate sesiza de departe una din greselile nebanuite ale celor ce par a dezavua fariseismul si a iubi sincer pe Hristos.
Foarte multi sunt impotriva citatelor din Sfinta Scriptura si din sfintii parinti (ca forma sigura de fariseism !!) , multi sunt impotriva darii de exemple referitoare la aceste surse ori la Sfintele Canoane ori la Sfinta Traditie .
Trebuie stiut ca cei care folosesc aceste citate si referiri la marea baza patristica a ortodoxiei NU SUNT cu siguranta toti farisei cum de altfel nici cei care NU FOLOSESC citate si referiri la aceste isvoare nu sunt cu siguranta crestini cu viata adevarata , deoarece straini fiind de isvorul filocalic al ortodoxiei nu este sigur ca mai vietuiesti in dreptate si adevar , nu este sigur ca traind doar dupa ce iti da tie prin cap reusesti sa te ti in duhul adevarului.
Si pe deasupra cum se face ca din tot ce lecturezi tu crestine, cu infocare si sirguinta, nu s-a intimplat sa iti ramina nici un citat din parinti ??? Nici din cele foarte frumoase si adevarate care ti-au inmuiat inima asa de mult citindu-le incit te-au adus pina la lacrimi si nici din cele prin care gasind raspuns la intrebarile tale nu te-ai invrednicit sa le ti minte ca atunci cind vei intilni pe unul la fel ca tine de nestiutor in aceiasi problema sa sti si mai ales sa ai cu ce sa il convingi despre credinta dreapta si sa il poti calauzi la calea Adevarului ?

De asemenea observ ca nimeni din cei ce au postat nu au inteles pina acum sau macar nu au observat ca un traitor in duh si adevar atunci cind vorbeste despre dreapta credinta nu mai poate vorbi cu cuvintele sale ci folosind pilde, cuvinte , citate si invataturi din acel isvor patristic de care deja am pomenit . De exemplu batrinul Cleopa, si ca el foarte multi asemenea , vorbea aproape numai prin citate si facea referire aproape continuu la invataturile sfintilor tocmai pt. a intelege ca ceea ce spunea si invata el nu erau cuvinte si pareri de la el ci reactualiza si propaga in enoriasi invataturile sfintilor .
Defapt, daca stam si ne gindim bine , si mai preus iubim isvorul filocalic al credintei , nu avem cum sa nu ne aducem aminte sau sa uitam cuvintele Sf. Vasile cel Mare care ne spunea despre invatatura sa cum ca : ,,... nu indresnim sa va invatam si sa propagam invataturi de ale noastre , ca sa nu ne fie noua sminteala, ci invatam numai ceea ce ne-au lasat noua parintii si sfintii nosrtrii inaintemergatori tocmai pt. a ne fi spre mintuire "

Asadar , nu fiti cu totul impotriva celor care folosesc citate , pilde si invataturi din parinti si Evanghelie , atita vreme cit nu le cunoasteti f. bine modul de vietuire (si aici pe forum este tare greu sa poti cunoaste cu adevarat viata unui user !) tocmai pt. ca aceasta sa nu ne fie noua ca un semn de slabiciune sau de nesocotinta(adica de prostie !) .
De asemnea , invatati pe toti cei apropiati sa tina minte cit mai multe citate, cuvinte, pareri si invataturi din lecturile lor tocmai pt a fi feriti atunci cind vor vorbi cu altii despre credinta adevarata si vor fi intrebati de aceia : ,, de unde sti tu asta, ce baza a adevarului ai ???" . Deci, tocmai pt. a avea o baza scripturistica puternica in primul rind a vietii noastre (adica sa stim bine in ce credem !!) si apoi si pt. discutiile purtate !

Cit despre legatura directa sau inversa dintre cunoasterea ,,citatelor" precum si de necunoasterea acestora si viata duhovniceasca a unui frate ... este cu mult imposibil de a ne lamuri noi aici pe forum si acum , cind dorim noi sa epatam. Bine este noua sa o lasam pe aceasta in seama lui Dumnezeu care le stie si pe cele vazute (de exemplu aici pe forum) dar si pe cele nevazute (din viata fiecaruia ).

Dar ca si concluzie ,remarc totusi ca atit de frumoasa este ortodoxia si atit de profunde sunt invataturile sfintilor parinti pt. viata noastra a fiecaruia incit nu este cu putinta a citi ceva din filocalia neamului ortodox si tu la sfirsit sa nu fi in stare sa reproduci nici un citat sau sa fi atit de hain la inima incit atunci cind vorbesti cu un frate al tau incepator in credinta sa nu fi in stare sa ii dai o baza certa , clara, imbatabila, la invataturile sau parerile pe care i le spui !!! Nu preferati saracia ,,necitatelor" ci din contra frumusetea si hrana lor , in tot ceasul !!

NB : am raspuns astfel si sorei care m-a intrebat ,,in versuri" , ce mai fac ?
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul .

Last edited by zaharia_2009; 24.08.2011 at 11:46:30.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 24.08.2011, 14:09:30
vintage
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zaharia_2009 Vezi mesajul
Citind postarile din acest fir se poate sesiza de departe una din greselile nebanuite ale celor ce par a dezavua fariseismul si a iubi sincer pe Hristos.
Foarte multi sunt impotriva citatelor din Sfinta Scriptura si din sfintii parinti (ca forma sigura de fariseism !!) , multi sunt impotriva darii de exemple referitoare la aceste surse ori la Sfintele Canoane ori la Sfinta Traditie .
Trebuie stiut ca cei care folosesc aceste citate si referiri la marea baza patristica a ortodoxiei NU SUNT cu siguranta toti farisei cum de altfel nici cei care NU FOLOSESC citate si referiri la aceste isvoare nu sunt cu siguranta crestini cu viata adevarata , deoarece straini fiind de isvorul filocalic al ortodoxiei nu este sigur ca mai vietuiesti in dreptate si adevar , nu este sigur ca traind doar dupa ce iti da tie prin cap reusesti sa te ti in duhul adevarului.
Si pe deasupra cum se face ca din tot ce lecturezi tu crestine, cu infocare si sirguinta, nu s-a intimplat sa iti ramina nici un citat din parinti ??? Nici din cele foarte frumoase si adevarate care ti-au inmuiat inima asa de mult citindu-le incit te-au adus pina la lacrimi si nici din cele prin care gasind raspuns la intrebarile tale nu te-ai invrednicit sa le ti minte ca atunci cind vei intilni pe unul la fel ca tine de nestiutor in aceiasi problema sa sti si mai ales sa ai cu ce sa il convingi despre credinta dreapta si sa il poti calauzi la calea Adevarului ?

De asemenea observ ca nimeni din cei ce au postat nu au inteles pina acum sau macar nu au observat ca un traitor in duh si adevar atunci cind vorbeste despre dreapta credinta nu mai poate vorbi cu cuvintele sale ci folosind pilde, cuvinte , citate si invataturi din acel isvor patristic de care deja am pomenit . De exemplu batrinul Cleopa, si ca el foarte multi asemenea , vorbea aproape numai prin citate si facea referire aproape continuu la invataturile sfintilor tocmai pt. a intelege ca ceea ce spunea si invata el nu erau cuvinte si pareri de la el ci reactualiza si propaga in enoriasi invataturile sfintilor .
Defapt, daca stam si ne gindim bine , si mai preus iubim isvorul filocalic al credintei , nu avem cum sa nu ne aducem aminte sau sa uitam cuvintele Sf. Vasile cel Mare care ne spunea despre invatatura sa cum ca : ,,... nu indresnim sa va invatam si sa propagam invataturi de ale noastre , ca sa nu ne fie noua sminteala, ci invatam numai ceea ce ne-au lasat noua parintii si sfintii nosrtrii inaintemergatori tocmai pt. a ne fi spre mintuire "

Asadar , nu fiti cu totul impotriva celor care folosesc citate , pilde si invataturi din parinti si Evanghelie , atita vreme cit nu le cunoasteti f. bine modul de vietuire (si aici pe forum este tare greu sa poti cunoaste cu adevarat viata unui user !) tocmai pt. ca aceasta sa nu ne fie noua ca un semn de slabiciune sau de nesocotinta(adica de prostie !) .
De asemnea , invatati pe toti cei apropiati sa tina minte cit mai multe citate, cuvinte, pareri si invataturi din lecturile lor tocmai pt a fi feriti atunci cind vor vorbi cu altii despre credinta adevarata si vor fi intrebati de aceia : ,, de unde sti tu asta, ce baza a adevarului ai ???" . Deci, tocmai pt. a avea o baza scripturistica puternica in primul rind a vietii noastre (adica sa stim bine in ce credem !!) si apoi si pt. discutiile purtate !

Cit despre legatura directa sau inversa dintre cunoasterea ,,citatelor" precum si de necunoasterea acestora si viata duhovniceasca a unui frate ... este cu mult imposibil de a ne lamuri noi aici pe forum si acum , cind dorim noi sa epatam. Bine este noua sa o lasam pe aceasta in seama lui Dumnezeu care le stie si pe cele vazute (de exemplu aici pe forum) dar si pe cele nevazute (din viata fiecaruia ).

Dar ca si concluzie ,remarc totusi ca atit de frumoasa este ortodoxia si atit de profunde sunt invataturile sfintilor parinti pt. viata noastra a fiecaruia incit nu este cu putinta a citi ceva din filocalia neamului ortodox si tu la sfirsit sa nu fi in stare sa reproduci nici un citat sau sa fi atit de hain la inima incit atunci cind vorbesti cu un frate al tau incepator in credinta sa nu fi in stare sa ii dai o baza certa , clara, imbatabila, la invataturile sau parerile pe care i le spui !!! Nu preferati saracia ,,necitatelor" ci din contra frumusetea si hrana lor , in tot ceasul !!

NB : am raspuns astfel si sorei care m-a intrebat ,,in versuri" , ce mai fac ?
:))
Da! Si multumesc pt raspuns!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 25.08.2011, 14:37:36
Sara I's Avatar
Sara I Sara I is offline
Member
 
Data înregistrării: 17.07.2011
Mesaje: 73
Implicit

Zaharia2009, cele scrise sunt profunde si bine punctate
Cataline, in privinta asta gandim la fel, desi poate exprimam diferit.

Sunt absolut pentru cunoasterea Adevarului,si ramanere in El..in credinta data sfintilor odata pentru totdeauna. Exista o singura Evanghelie..reala..data de Dumnezeu, si nu inventata/imaginata de oameni. Si toate epistolele apostolilor,tot soborul sfintilor, avertizeaza impotriva eresurilor,falsilor ingeri de lumina,invaturilor mincinoase, falsi hristosi,antihristi,falsa credinta,modificarea/adaugirea/diluarea..ADEVARULUI. Sunt pentru cunoasterea/cercetarea Scripturilor, scrierilor parintilor..si dreapta lor intelegere..prin lumina Duhului Sfant.Dumnezeu Insusi ne spune ca''poporul Meu piere din lipsa de cunostinta"dumnezeiasca(Osea4:6)
Nu aici e baiul...da Doamne sa le citim...dar cel mai tare, da Doamne sa le traim...

Ordinea normala in raportul Cuvant Dumnezeiesc-om, eu o inteleg cam asa..1.El, Dumnezeu, initiaza.."conversatia"..si..la inima/mintea mea(la a ta, la oricare dintre noi)..prin harul lui Dumnezeu, ajunge un Cuvant Dumnezeiesc. Ca-l citesc, ca-l aud, ca mi-l spune cineva, ca vad vreun om care traieste deosebit de restul lumii(vreo epistola vie)..ca Dumnezeu vorbeste in multe feluri...2.eu primesc acel cuvant...il cred, il accept, il iau drept etalon...sau macar il pun sub semnul intrebarii.."oare...se poate...sa fie adevarat?" 3.odata acceptat/crezut,provoaca o schimbare in fiinta mea...ma determina inspre pocainta...imi trezeste constiinta...ma apropie de Dumnezeu...ma taie in doua...separand in mine...omul launtric,duhovnicesc..de omul firesc,de inclinatiile mele pacatoase...nu-mi mai place ce iubeam inainte...nu ma mai regasesc in multe activitati dinainte...pot avea "crize de identitate"...nu mai stiu cine sunt/ce vreau...etc..4.eu cautand sa traiesc prin credinta/incredere in Hristos..alte vieti in jurul meu sunt afectate...reactiile oamenilor sunt impartite...unii se apropie de mine sa afle despre Dumnezeul meu...altii ma resping, ma batjocoresc...etc.

Pentru ca orice Cuvant Dumnezeiesc e viu..e putere...e lucrator...rodeste in om...schimba minti, inimi, vieti..
Sigur ca vorbim de un proces in timp..si vorbim de mai multe domenii din vietile noastre, care sunt curatate gradual...sunt etape, de aceea e calea pocaintei...si de aceea e o lupta...care se cere dusa pana la capat..

Or, in cazul unui fariseu, lipsesc punctele 2 si 3.Undeva, din cauza unor "scurtcircuite" in constiinta sa..in inima sa..Cuvantul Dumnezeiesc ricoseaza..si nu-I patrunde in fiinta. Ramane la nivelul informativ..se impauneaza cu aceasta colectie de date..da in cap la altii cu ele...esuand in a extrage beneficii duhovnicesti pentru sine. E ca pomul blestemat, cu multe frunze(vorbe, impresii,atitudini exterioare,aparente), dar fara rod(traire adevarata in Duh, de care el insusi si cei din jur sa se poata folosi). Ce sa fie acest scurtcircuit? Daca un cuvant Dumnezeiesc nu poate fi fara rod, odata crezut de om...inseamna ca omul acesta nu il crede.. Pai de ce nu Il crede?Pai nu poate.De ce nu poate?Ne spune Hristos de ce:"Cum puteti voi sa credeti, cand cautati slava unii de la altii si slava care vine de la Singurul Dumnezeu nu o cautati?(Ev.Ioan,5:44)

Asta e lepra interioara a fariseului.Si blocajul lui.Dorinta de slava de la oameni.Slava desarta. Imaginea.Ce cred ei de mine?Cum sunt eu vazut de oameni in societate?Care e impresia pe care o las?Inima fariseului nu-L iubeste pe Dumnezeu. Nu mai incape in el dragostea de Dumnezeu, pentru ca e impatimit. De sine insusi.Va face orice sa dea bine in fata altora, va rastalmaci scripturile ca sa-si scoata dreptatea, si sa-si acopere pacatele.Este el religios? Ba bine ca nu.Dar nu cunoaste,nici traieste religia curata in fata lui Dumnezeu:"Religiunea curata si neintinata, inaintea lui Dumnezeu, Tatal nostru, este sa cercetam pe orfani si pe vaduve in necazurile lor, si sa ne pazim neintinati de lume."(Ep.Iacov,1:27)
Ci religia lui e moarta. Poate sa mearga sa dea acatiste, sa se inchine la icoane, sa dea bani la biserici, sa caute compania preotilor,calugarilor,sa mearga la manastiri..sa faca cruci largi, corecte,si cand ajunge acasa sa injure, sa barfeasca, sa blesteme,sa invidieze..sa curveasca, sa preacurveasca,sa urasca..sa otraveasca cu vorbele lui, si daca il calci pe bataturi, din greseala, o sa-si dea "evlavia" pe fata..muscand ca un ..pui de naparca..

Si ce e cu adevarat tragic la fariseu, este ca se crede in ordine si buna randuiala cu Dumnezeu,pentru ca are "fapte".Isi adoarme constiinta cu apartenenta la o religie, mers la biserica,respectare stricta a ritualurilor..posturi, etc.Dar inima lui e moarta.

Ce vrea Dumnezeu de la noi? Ce ne cere El? De la inceput?

UN SINGUR LUCRU : Fiule, da-mi INIMA ta. Si gaseste-ti placerea in Mine, in a Ma cunoaste pe Mine, in realitate si nu in inchipuire, in a cunoaste caile Mele...Cauta-Ma..intreaba-Ma...fa un pas...catre Mine...si restul ii fac Eu.. Ma voi lasa gasit de tine..daca Ma cauti cu toata inima ta...
Doamne-ajuta!
__________________
"Mergeti pretutindeni, spunand tuturor ca Dumnezeu exista, si ca in Adevar, Dragoste El este. Si..daca trebuie..folositi si cuvinte"(Francisc de Assisi)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 25.08.2011, 19:01:37
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Sara I Vezi mesajul
Zaharia2009, cele scrise sunt profunde si bine punctate
Cataline, in privinta asta gandim la fel, desi poate exprimam diferit.

Sunt absolut pentru cunoasterea Adevarului,si ramanere in El..in credinta data sfintilor odata pentru totdeauna. Exista o singura Evanghelie..reala..data de Dumnezeu, si nu inventata/imaginata de oameni. Si toate epistolele apostolilor,tot soborul sfintilor, avertizeaza impotriva eresurilor,falsilor ingeri de lumina,invaturilor mincinoase, falsi hristosi,antihristi,falsa credinta,modificarea/adaugirea/diluarea..ADEVARULUI. Sunt pentru cunoasterea/cercetarea Scripturilor, scrierilor parintilor..si dreapta lor intelegere..prin lumina Duhului Sfant.Dumnezeu Insusi ne spune ca''poporul Meu piere din lipsa de cunostinta"dumnezeiasca(Osea4:6)
Nu aici e baiul...da Doamne sa le citim...dar cel mai tare, da Doamne sa le traim...

Ordinea normala in raportul Cuvant Dumnezeiesc-om, eu o inteleg cam asa..1.El, Dumnezeu, initiaza.."conversatia"..si..la inima/mintea mea(la a ta, la oricare dintre noi)..prin harul lui Dumnezeu, ajunge un Cuvant Dumnezeiesc. Ca-l citesc, ca-l aud, ca mi-l spune cineva, ca vad vreun om care traieste deosebit de restul lumii(vreo epistola vie)..ca Dumnezeu vorbeste in multe feluri...2.eu primesc acel cuvant...il cred, il accept, il iau drept etalon...sau macar il pun sub semnul intrebarii.."oare...se poate...sa fie adevarat?" 3.odata acceptat/crezut,provoaca o schimbare in fiinta mea...ma determina inspre pocainta...imi trezeste constiinta...ma apropie de Dumnezeu...ma taie in doua...separand in mine...omul launtric,duhovnicesc..de omul firesc,de inclinatiile mele pacatoase...nu-mi mai place ce iubeam inainte...nu ma mai regasesc in multe activitati dinainte...pot avea "crize de identitate"...nu mai stiu cine sunt/ce vreau...etc..4.eu cautand sa traiesc prin credinta/incredere in Hristos..alte vieti in jurul meu sunt afectate...reactiile oamenilor sunt impartite...unii se apropie de mine sa afle despre Dumnezeul meu...altii ma resping, ma batjocoresc...etc.

Pentru ca orice Cuvant Dumnezeiesc e viu..e putere...e lucrator...rodeste in om...schimba minti, inimi, vieti..
Sigur ca vorbim de un proces in timp..si vorbim de mai multe domenii din vietile noastre, care sunt curatate gradual...sunt etape, de aceea e calea pocaintei...si de aceea e o lupta...care se cere dusa pana la capat..

Or, in cazul unui fariseu, lipsesc punctele 2 si 3.Undeva, din cauza unor "scurtcircuite" in constiinta sa..in inima sa..Cuvantul Dumnezeiesc ricoseaza..si nu-I patrunde in fiinta. Ramane la nivelul informativ..se impauneaza cu aceasta colectie de date..da in cap la altii cu ele...esuand in a extrage beneficii duhovnicesti pentru sine. E ca pomul blestemat, cu multe frunze(vorbe, impresii,atitudini exterioare,aparente), dar fara rod(traire adevarata in Duh, de care el insusi si cei din jur sa se poata folosi). Ce sa fie acest scurtcircuit? Daca un cuvant Dumnezeiesc nu poate fi fara rod, odata crezut de om...inseamna ca omul acesta nu il crede.. Pai de ce nu Il crede?Pai nu poate.De ce nu poate?Ne spune Hristos de ce:"Cum puteti voi sa credeti, cand cautati slava unii de la altii si slava care vine de la Singurul Dumnezeu nu o cautati?(Ev.Ioan,5:44)

Asta e lepra interioara a fariseului.Si blocajul lui.Dorinta de slava de la oameni.Slava desarta. Imaginea.Ce cred ei de mine?Cum sunt eu vazut de oameni in societate?Care e impresia pe care o las?Inima fariseului nu-L iubeste pe Dumnezeu. Nu mai incape in el dragostea de Dumnezeu, pentru ca e impatimit. De sine insusi.Va face orice sa dea bine in fata altora, va rastalmaci scripturile ca sa-si scoata dreptatea, si sa-si acopere pacatele.Este el religios? Ba bine ca nu.Dar nu cunoaste,nici traieste religia curata in fata lui Dumnezeu:"Religiunea curata si neintinata, inaintea lui Dumnezeu, Tatal nostru, este sa cercetam pe orfani si pe vaduve in necazurile lor, si sa ne pazim neintinati de lume."(Ep.Iacov,1:27)
Ci religia lui e moarta. Poate sa mearga sa dea acatiste, sa se inchine la icoane, sa dea bani la biserici, sa caute compania preotilor,calugarilor,sa mearga la manastiri..sa faca cruci largi, corecte,si cand ajunge acasa sa injure, sa barfeasca, sa blesteme,sa invidieze..sa curveasca, sa preacurveasca,sa urasca..sa otraveasca cu vorbele lui, si daca il calci pe bataturi, din greseala, o sa-si dea "evlavia" pe fata..muscand ca un ..pui de naparca..

Si ce e cu adevarat tragic la fariseu, este ca se crede in ordine si buna randuiala cu Dumnezeu,pentru ca are "fapte".Isi adoarme constiinta cu apartenenta la o religie, mers la biserica,respectare stricta a ritualurilor..posturi, etc.Dar inima lui e moarta.

Ce vrea Dumnezeu de la noi? Ce ne cere El? De la inceput?

UN SINGUR LUCRU : Fiule, da-mi INIMA ta. Si gaseste-ti placerea in Mine, in a Ma cunoaste pe Mine, in realitate si nu in inchipuire, in a cunoaste caile Mele...Cauta-Ma..intreaba-Ma...fa un pas...catre Mine...si restul ii fac Eu.. Ma voi lasa gasit de tine..daca Ma cauti cu toata inima ta...
Doamne-ajuta!
Ca de obicei o postare cu mult folos a sorei Sara I. Adaug doar un verset, sper sa nu stric frumusetea postarii, unde vad eu greseala lor cea mai mare si pe care nici Domnul nu o iarta:

Matei, 23,13.
Vai vouă, cărturarilor și fariseilor fățarnici! Că închideți împărăția cerurilor înaintea oamenilor; că voi nu intrați, și nici pe cei ce vor să intre nu-i lăsați.

Inimi moarte se mai gaseau si printre talhari, insa mai aveau sansa sa se trezeasca chiar si inaintea mortii fizice (talharul de-a dreapta), dar sa inchizi Imparatia cerurilor altora e considerat cel mai grav lucru. Sa ne ferim pe cat putem de aceasta uraciune. Dar este drept ca Domnul vrea inima noastra. Ma iertati, sora draga, de adaos.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.

Last edited by MariS_; 25.08.2011 at 19:23:25.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 25.08.2011, 23:39:17
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Sara I Vezi mesajul
Or, in cazul unui fariseu, lipsesc punctele 2 si 3.Undeva, din cauza unor "scurtcircuite" in constiinta sa..in inima sa..Cuvantul Dumnezeiesc ricoseaza..si nu-I patrunde in fiinta.
Si eu te-am mai intrebat si data trecuta, de unde iti dai seama ca acela e fariseu? Pentru asta trebuie sa stai sa-l urmaresti sa vezi ce face sa-i numeri greselile sau pacatele si sa vezi daca ce arata in exterior nu e la fel cu ce face. Daca vedem ca a mancat putin carne in post ne spunem in gand, uite ce fariseu, eu tin post si el nu tine. Apoi daca are o divergenta cu cineva, spunem, uite el se cearta, nu are dragoste, nu e ca mine de exemplu care trebuie sa-l judec.
Mie mi se pare ca dimpotriva, cel care face asta e fariseu, nu despre cel ce zice. Si judecarea aproapelui nu e cumva pacat mai mare decat ce face un fariseu? Nu e mai bine sa ne urmarim pacatele noastre si mai putin pe ale fariseilor? Acelasi raspuns si pentru MariS.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.08.2011, 02:32:33
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Si eu te-am mai intrebat si data trecuta, de unde iti dai seama ca acela e fariseu? Pentru asta trebuie sa stai sa-l urmaresti sa vezi ce face sa-i numeri greselile sau pacatele si sa vezi daca ce arata in exterior nu e la fel cu ce face. Daca vedem ca a mancat putin carne in post ne spunem in gand, uite ce fariseu, eu tin post si el nu tine. Apoi daca are o divergenta cu cineva, spunem, uite el se cearta, nu are dragoste, nu e ca mine de exemplu care trebuie sa-l judec.
Mie mi se pare ca dimpotriva, cel care face asta e fariseu, nu despre cel ce zice. Si judecarea aproapelui nu e cumva pacat mai mare decat ce face un fariseu? Nu e mai bine sa ne urmarim pacatele noastre si mai putin pe ale fariseilor? Acelasi raspuns si pentru MariS.
Frate Catalin, ai dreptate, dar...
Vedem o persoana, care se arata f evlavioasa, se roaga, se inchina, se imbraca f corect, merge la biserica, etc, dar atunci cand se adreseaza semenilor, e plina de superioritate, jigneste in mod repetat, nu tine cont de suferinta aproapelui, etc. Nu trebuie sa contabilizezi prea mult, ca sa-ti dai seama de neconcordanta dintre gesturi si vorbe.
Si daca se manifesta in felul acesta fata de tine, incerci sa ierti, odata, de doua ori, de multe ori; dar cand este nemiloasa cu aproapele tau aflat in suferinta, ierti odata, de doua ori, apoi te faci sabie.
Vom da seama nu numai de cele facute, ci s1 de cele pe care le-am fi putut face, dar nu le-am facut.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.08.2011, 10:20:27
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Frate Catalin, ai dreptate, dar...
Vedem o persoana, care se arata f evlavioasa, se roaga, se inchina, se imbraca f corect, merge la biserica, etc, dar atunci cand se adreseaza semenilor, e plina de superioritate, jigneste in mod repetat, nu tine cont de suferinta aproapelui, etc. Nu trebuie sa contabilizezi prea mult, ca sa-ti dai seama de neconcordanta dintre gesturi si vorbe.
Si daca se manifesta in felul acesta fata de tine, incerci sa ierti, odata, de doua ori, de multe ori; dar cand este nemiloasa cu aproapele tau aflat in suferinta, ierti odata, de doua ori, apoi te faci sabie.
Vom da seama nu numai de cele facute, ci s1 de cele pe care le-am fi putut face, dar nu le-am facut.
Ai dreptate intr-o privinta, e bine sa-i spunem cuiva care greseste si are un pacat pentru ca facem un bine. De exemplu daca cineva are patima bauturii, incercam sa-i spunem ca greseste si sa-l ajutam. Pentru ca multi nu au parte de sfaturi, doar sunt certati ca beau.
In schimb nu putem sa judecam, se spune ca judecarea este un pacat mai mare decat pacatul in sine. E si o veste proasta, toti avem pacate, de unde stim ca pacatele noastre sunt mai mici? Ar insemna ca din mandrie ne vedem mai virtuosi decat altii, doar sfintii sau calugarii despatimiti putem spune ca s-au eliberat de majoritatea pacatelor.
Ca sa dau un exemplu din viata Sf. Nifon http://www.sfaturiortodoxe.ro/nifon/cap1.html#ispita
"Alta data, mergand iarasi la acea biserica, a vazut un om pacatuind si l-a osandit in sinea lui si l-a urat. Cand a intrat in biserica si a ridicat privirea la icoana Maicii Domnului, o vede ca-l priveste cu asprime si ca-si intoarce fata de le el. Mare tulburare si mahnire a simtit Nifon din pricina aceasta. Mintea lui nu putea gasi pricina, dar cercetandu-se cu atentie, a inteles: ca osandise cu mintea pe acel om. De aceea Maica Domnului se intorcea acum de la el. Indata a cazut la pamant si si-a marturisit greseala. Plangea cu amar si ruga pe Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu sa-l ierte. Astfel, rugandu-se multa vreme, vede ca icoana il priveste cu fata vesela si asa a iesit usurat din biserica. "

Acelea pe care le face un om sunt pacatele lui persoanale. Nu stim daca in compensatie nu are virtuti mai mari decat pacatele sau cum il vede Dumnezeu. Dadea un parinte un exemplu de doi cuviosi din Rusia care cand se intalneau se certau intre ei si chiar se luau la bataie, iar cand se bateau mergeau pe apa, asa ca lumea a vazut ca ei de fapt sunt sfinti. Mai e si cazul in care mandria e insotita si de o falsa smerenie, acela va parea altfel decat ce simte.
Nu stiu cum e in alte localitati, la bisericile de aici unde merg eu oamenii mi se par normali si foarte de treaba, as vrea sa fiu si eu macar ca unii dintre ei. E adevarat ca nici nu-i cunosc pe toti ce fac in viata de zi cu zi si cum se comporta.
Dar cred ca era vorba de altceva, de dogme, iar dreapta invatatura nu e ceva de negociat.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.08.2011, 10:29:46
Sara I's Avatar
Sara I Sara I is offline
Member
 
Data înregistrării: 17.07.2011
Mesaje: 73
Smile

Cataline, asa cum un arbore se cunoaste dupa fructe(ca pana nu da rod, nu stii ce e, mar, par,vezi numa ca are frunze, ca toti ceilalti) asa un om se cunoaste "dupa vorba, dupa port"..:-). Dupa cuvinte, gesturi, atitudini, comportament.(inima unui om, interiorul lui, se revarsa prin vorbire, ne spune Mantuitorul).

Si, ai dreptate, judec.Vad in mine naravul asta prost, drept care l-am spovedit, si am nadejde in mila lui Dumnezeu, pentru indreptare. Si pentru ca, dintre noi toti, doar Hristos este imun la pacat, de orice fel, eu vad in mine, printre altele, si porniri de fariseu.(Milei Tale ma dau, Doamne) Poate ca de asta is atat de inversunata.:-) Asa cum ne invata parintii, osandesc pacatul, in mine..

Acuma, despre judecata..M-a framantat mult si pe mine aspectul asta..Cum sa fac sa nu judec, si totusi, sa nu ma mint pe mine insami..numind raul bine si binele rau...si concluzia pe care o am acum este asta:

Daca eu imi judec fratele, aproapele, pacatuiesc, si ma situez singura sub osanda, deoarece Hristos ne spune sa nu judecam. De ex, daca eu zic de tine ca esti asa, si pe dincolo, si te vorbesc de rau, si ma uit urat la tine...si te cataloghez intr-un fel sau altul, fac pacat...impotriva ta, care esti fratele meu, si impotriva lui Hristos, pentru ca Ii calc porunca.

Dar daca eu nu te judec pe tine in nici un fel, n-am treaba cu tine, ci cu "pacatul " in sine...?
Eu asa vad modelul lasat noua de parinti,de nevoitori...luptau cu pacatele ca si cu fiarele salbatice...n-aveau ei treaba cu alti oameni,ci cu..pacatul din ei...

Eu am inteles ca pacatul in sine este de osandit..oriunde il vedem, dar cel mai bine in noi insine...ca sa evitam judecata aproapelui.

Asadar, o sa zic ca fatarnicia, minciuna, ipocrizia, vrajitoria, idolatria,desfranarile,abuzul, manipularea,tradarea, barfa,invidia,gelozia,hotia,certurile,mania,trufia ,dezbinarile...si restul din categoria lor, sunt rele...sunt pacate. In sine sunt de osandit. De evitat. Sf.ap Pavel ne spune ca nici unul din cei ce practica si continue sa practice pana la sfarsitul vietii lor astfel de lucruri,fara sa se pocaiasca de ele, nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu. Si multe din acestea pot sa fie in mine, in firea mea pacatoasa, si le constientizez prin lumina Duhului Sfant, si tot prin harul Lui,unit cu credinta noastra, ajungem sa le lepadam, Doamne-ajuta..

Acuma, daca noi doi suntem frati, si tu vrei sa implinesti porunca Mantuitorului, sa ma iubesti ca pe tine insuti..dar vezi ca eu fac un pacat, cum te vei comporta cu mine?

Uite, 4 posibile variante:

1.Ma incurajezi sa ma duc tot inainte, daca asa imi cade bine..ca "avem doar o viata"?
Asta ar fi umanism...si daca ai face asta, n-ai numi pacatul pacat, raul rau, si binele bine...deci n-ai fi in Adevar...

2.Te faci ca nu vezi, ca n-ai chef de discutii, si apoi, ce te priveste pe tine ce fac eu? Asta ar fi poate egoism,nepasare, si lasitate...si n-ai fi in Dragoste

Ei bine, tu fiind crestin, n-ai alege nici una din acestea, ci mai degraba, dupa cum te lumineaza Duhul lui Dumnezeu...

3.fie mi-ai atrage atentia cu blandete ca nu fac e bine,deoarece pacatul e pacat, si plata lui e moartea.. si m-ai sfatui de bine, m-ai ajuta sa ma indrept...

4.fie, daca ai sesiza ca am inima atat de impietrita incat in momentul asta n-ar avea rost sa vorbesti cu mine, ca m-as apara, m-as indreptati, as sari sa te atac..da, ce, tu pe tine nu te vezi...etc...deci n-ai avea cu cine vorbi...si atunci te-ai ruga in taina pentru mine...cerand sa ma lumineze si sa ma izbaveasca mila lui Dumnezeu

Asa vad eu acum, nu stiu daca am dreptate, Singurul care are intodeauna dreptate este Dumnezeu, caci a Lui este Dreptatea..dar zic si eu ce cred si ce am inteles, cu nadejdea ca Dumnezeu ma va milui cu dreapta intelegere, si pe mine, si pe toti cei ce cauta in adevar fata Lui.

Doamne-ajuta!
__________________
"Mergeti pretutindeni, spunand tuturor ca Dumnezeu exista, si ca in Adevar, Dragoste El este. Si..daca trebuie..folositi si cuvinte"(Francisc de Assisi)

Last edited by Sara I; 26.08.2011 at 10:52:55.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 24.08.2011, 12:27:13
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Sara I Vezi mesajul
De ex, in acceptiunea mea de acum,(si de gresesc ma incred sa ma lumineze Dumnezeu) fariseismul il inteleg drept cel mai mare obstacol in apropierea(reala) unui om de Hristos, si aducatorul de cea mai mare osanda, pentru ca daca eu is un "fariseu"..nu doar ca ma tai singur de la mantuire...dar pot fi piatra de poticnire pentru altii, care in drumul lor catre Mantuitor...se lovesc de mine...si in cercul meu de influenta, familie, prieteni, cunoscuti, colegi,oameni,etc...pot sa-I prezint o imagine falsa...in care totul la mine sa fie citate din Scripturi, sau Parinti, si sa merg toata ziua la biserica, si sa ma imbrac ultraconservator, si sa stau ore si ore cu carti in fata...sau rugaciune...si ma dau mare la toti cat is eu de "sfant"..si ii acuz pe ei ca is "pacatosi"..rataciti...si ii dispretuiesc...dar cand e vorba sa intind mana sa ajut efectiv, sau sa spun o vorba buna, sau sa ma las pe mine ca sa-i fiu de folos altuia...cand ar fi cazul ca efectiv sa traiesc ceea ce predic...zero...silence... asa ca omului sa i se strepezeasca dintii...de mine...si religia mea...si sa zica...no, eu aici...pe drumul asta...ba!
Draga Sara, ai dreptate in ceea ce spui aici, in acest sens e adevarat. Dar de cele mai multe ori am observat ca acest cuvant "fariseu" e folosit in mod total eronat de unii care au conceptii ecumeniste si ii caracterizeaza pe cei ce scriu despre dreapta credinta ca farisei. Fara sa-si dea seama sau sa observe ca si sfintii sau Biserica are aceleasi invataturi si conceptii. Ei avand alte conceptii despre credinta spun ca e lipsa de dragoste sa scrii impotriva invataturilor gresite, pentru ca acestea nu au importanta si Iisus de asta i-ar fi criticat pe farisei pentru ca tineau si deci nu conteaza invatatura si dogmele, sunt ceva ce tine de fanatism.

Asadar daca te referi la fariseu ca cel ce tine ritualurile si invataturile si nu are si o viata conforma cu acestea, ci doar pe dinafara e corect si esti si in asentimentul meu. Dar daca te referi la partea a doua cu invataturile de credinta e complet gresit.
Dar si la prima parte, nu cadem noi de fapt in judecarea aproapelui, un pacat mult mai mare, cand ne uitam ala ce pacate are si ce face? Si de unde stim ce e in inima lui si ce relatie are cu Dumnezeu, unii chiar foarte pacatosi s-au indrepatat api devenind chiar sfinti? Nu inseamna de fapt asta fariseism, sa credem ca acela are mai multe pacate decat noi si noi avem mai multa dragoste si el nu are? Bineinteles ca toti judecam pentru ca nu suntem sfinti. Iar pacatul care a spus chiar Iisus ca nu se iarta e cel impotriva Duhului Sfant, impotriva vietii si adevarului, in care intra si negarea a ceea ce a spus Duhul sfant (cum au alte culte greseli dogmatice). In schimb orice alt pacat se poate ierta, inclusiv fariseismul, iar cel ce face asta oricand isi poate reveni din fariseism.

Cel mai bine ar fi sa citim chiar noi pe sfinti, ca sa nu spunem ca dau altii citate, chiar trebuie sa ii citim, e o obligatie.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Formalism in Biserica Templier Knight Despre Biserica Ortodoxa in general 60 08.11.2012 19:21:38
Credinta Guru inc. Generalitati 32 30.06.2011 01:13:22
credinta daniel7 Resurse ortodoxe on-line 6 26.06.2008 23:52:09
credinta erzbet Generalitati 35 13.03.2007 18:33:23