![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Iata cum s-au intors la Biserica Ortodoxa mai multi calugari ce tineau vechiul calendar de la Muntele Athos. Trebuie spus ca la inceput stilistii nu erau chiar schismatici, doar ca nu il mai pomeneau pe patriarhul ecumenic. Apoi s-au rupt de tot de BO.
http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...si-calendarul/ "Într-o primă accepțiune, la Sfântul Munte, zelotiști s-au numit toți aceia care, neprimind noul calendar, au încetat și pomenirea patriarhului de la Constantinopol (atitudine adoptată în primă fază și de Cuvios). Cu timpul, s-a cristalizat un zelotism extremist, caracterizat prin neascultarea față de ierarhie, tăgăduirea valabilității Sfintelor Taine ale tuturor acelora care slujesc „pe nou” și respingerea comuniunii cu toate Bisericile Ortodoxe „oficiale”. În chip asemănă*tor, puțin mai târziu, Starețul Iosif a auzit în timp ce se ruga o voce dumnezeiască, zicându-i: „Biserica se află la Patriarhia Ecumenică, la Constantinopol”. Astfel, au înțeles că lucrurile nu stă*teau așa cum spuneau vechii calendariști și că Tainele celor de pe stilul nou sunt valide. Atunci au hotărât să-i ceară mitropolitului Florinei iertare în scris. Când s-a trezit a înțeles tâlcuirea visului și de atunci a început a tăgădui co*rectitudinea poziției sale de mai înainte. Dar și părintele Efrem Katunakiotul, când s-a rugat pentru aceeași problemă, a fost înștiințat de o voce puternică, care i-a spus: „În persoana lui Hrisostom al Florinei ai renegat toată Biserica”. Astfel, începând cu anul 1937, Starețul a început să primească ambele calenda*re, deși a continuat să rămână zelotist. Puțin mai târziu însă, la 13/26 martie 1950, a fost emisă o nouă enciclică semnată de patru episcopi vechi-calendariști: Hrisostom al Florinei, Gherman al Cicladelor, Hristofor al Hristianopolului și Policarp al Diavliei. Scria in acea enciclica: „Tainele săvârșite de cei de pe stilul nou, ca unii ce sunt schismatici, sunt lip*site de Harul sfințitor. " - S-a terminat! Ne retragem! Aceștia au căzut pe dinafară. Nu se poate ca ade*vărul lui Dumnezeu să fie acesta. Va trebui să luăm poziția mănăstirilor. Dar mai în*tâi vom face rugăciune ca să vedem ce ne va spune Dumnezeu. Fiilor, rugăciune! Rugăciune, părinților, ca să ne descopere Dumnezeu și să nu facem vreo greșeală. Ceea ce ne va descoperi Dumnezeu, aceea vom primi. În a treia zi Staretul s-a închis în coliba sa si toată noaptea s-a rugat varsand siroaie de lacrimi. Iar noi îl asteptam afară pe Staret, ca pe un alt Moise, ca să ne dea rezultatele „sinodului”. După rugăciune se pare că a avut o descoperire, căci, iesind afară, ne-a spus: „Câti sunteti credinciosi…”. Părintilor, s-a terminat! Am primit vestire că trebuie să trecem de partea mănăstirilor. Acesta e adevărul. Zelotistii sunt înselati! Cu adevărat, mare si bruscă a fost întoarcerea Starețului, căci fusese zelotist si încă unul înfocat. Tu, părinte Atanasie, ia-ti traista si mergi la Lavra si spune-le că ne vom supune mănăstirii si Patriarhiei. Veti merge acolo ca să vă înscrieti. Repede! S-a terminat. Veti lua buletine si vom deveni în mod oficial monahi ai Mănăstirii Lavra. Aceasta este calea lui Dumnezeu. Zelotistii au pierdut calea. Auzi, să spună că Tainele nu au Har si că noii calendaristi sunt osânditi! Și astfel, părintele Atanasie a pornit spre Lavra cu traista în spate, dar plin de gânduri. Se gândea: „Oare, Staretul are dreptate ori nu?”. Si asa cum mergea prin pădure, a obosit si s-a asezat ca să se odihnească putin. Atunci a adormit si a avut o vedenie care l-a încredintat despre pozitia corectă a Staretului. Când s-a trezit a pornit îndată înapoi si plin de entuziasm a spus Starețului: - Gheronda, mă supun. Și pe Patriarh îl pomenesc si fac orice îmi spuneti. Ceea ce am văzut… este voia lui Dumnezeu. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Continui cu acea carte si mai ales cu marturia despre har a calugarilor.
Când Staretul a adormit întru cuviosie si sfintenie, iar noi, fiii săi duhovnicesti, ne-am învrednicit să dobândim obsti cu multi ucenici, zelotistii au fost nevoiti să mărturisească: Da, într-adevăr, astfel de călugări!… Atât de multi părinti virtuosi! Trebuie să recunoaștem că Staretul a avut dreptate, fiindcă nu se poate ca rădăcina să fie putredă si să scoată astfel de roade si să se adune astfel de obsti. „După roade se cunoaște pomul”. Prin urmare, noi am greșit, iar Bătrânul Iosif avea dreptate, era Sfânt. Când ne-am alăturat celorlalti părinti athoniti si i-am lăsat pe zelotisti, am cunoscut din experientă puterea Harului Tainelor săvârsite de noii calendaristi. De aceea, atunci când Staretul ne spunea că vede Harul umplând biserica, noi nu-l întelegeam. Și aceasta până când l-am văzut si noi. În orice caz, atunci când i-am părăsit pe zelotisti, cu totii am văzut Harul cu ochii cei trupești. „Când ne-am întors la calea urmată de mănăstiri, încă nu pomeneam pe Patriarh. Însă atunci când am venit la Noul Schit, a trebuit odată să liturghisesc la Mănăstirea Sfântului Pavel si negreșit trebuia să pomenesc pe Patriarh. - Ce să fac acum, Gheronda? l-am întrebat pe Staret. - Mergi si pomeneste! Iar când te vei întoarce îmi vei spune ce-ai simtit. Cu adevărat pot să vă spun că arareori am primit atât de mult Har în timpul Sfintei Liturghii. Suvoaie de lacrimi am vărsat pe toată durata ei. Nici măcar ecfonisele nu le puteam rosti. Când m-am întors, Staretul mi-a spus: - Cu sigurantă că te-ai umplut de Har. - Da, Gheronda. Asta și asta mi s-a întâmplat. - Vezi, fiul meu, că nu păcătuiești când îl pomenești pe Patriarh, orice ar spune sau face, până ce nu este caterisit și câtă vreme nu există Potir comun”. Cum pot spune vechii calendaristi ca Tainele noastre sunt nelucratoare? In 1947, in timp ce faceam slujba Sfintirii si cantam „Slavit esti Tu, Doamne, si slavite sunt lucrurile Tale”, un abur a iesit din potir si apa s-a incalzit. Chiar si in cupele ce era tinute de crestinii evlaviosi, s-a incalzit apa. Cum poti sa-mi zici atunci ca Tainele sunt nelucratoare? Cum poate face Dumnezeu minuni pe noul calendar, daca este de osanda? Cum se putea petrece minunea Sfantului Visarion, din satul Dusiko? Este indeajuns, ca sa ne arate ca dreapta credinta, dragostea si tinerea poruncilor joaca un rol important in sfintirea omului. Nu iau in considerare nimic altceva. Am scris despre problema aceasta Parintelui Filotei Zervakos (ucenicul Sfantului Nectarie) si mi-a raspuns cu dreptate – si la fel cred si eu, cel neinvatat, din experienta mea de viata – ca treisprezece zile nici nu te vor indeparta, nici nu te vor aseza in Imparatia Cerurilor... I-am intrebat si pe Arhangheli despre aceasta, si ei mi-au zis: „Ramai unde esti”. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ce spune Fericitul Filotheos Zervakos despre cei care contesta Tainele de pe stilul nou: http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...-vechi-si-noi/
“Nu sunt de acord cu acei creștini de stil vechi care predică și trâmbițează că Tainele celor de pe stilul nou nu sunt valabile, deoarece nu țin calendarul vechi. Într-adevăr, n-ar fi valabile, dacă preoții ar cere ca noul sau vechiul calendar să se pogoare din cer pentru a sfinți Cinstitele Daruri; însă ei cheamă Sfântul Duh, care sfințește Cinstitele Daruri și credincioșii se împărtășesc cu Trupul și Sângele lui Hristos. Ceea ce spun ei este o mare amăgire și erezie. Vai preoților nevrednici, și mai mult celor care au vrăjmășii între ei. Sfinții îngeri participă la sfintele slujbe și Liturghii cu frică și spaimă, în vreme ce noi, oamenii păcătoși, ne purtăm ca fiarele și după aceea ne mândrim că suntem ortodocși autentici, pentru că mergem după calendarul vechi și credem că asta e de ajuns ca să ne mântuim. Hristos, care a venit în lume, nu ne-a învățat despre calendarul vechi și nou. Ne-a învățat despre iubire, smerenie, blândețe, răbdare, dreptate, înfrânare, cumințenie. Citește Sfânta Evanghelie, izvorul adevărului și luminii, și vei vedea că nicăieri nu este scris despre calendare. Sfinții Părinți s-au sfințit nu prin calendare, ci prin rugăciuni, posturi, privegheri și alte nevoințe, pe care le-au răbdat cu smerenie, pentru iubirea lui Dumnezeu. Și cei ce se vor mântui, se vor mântui nu prin calendare, ci prin credința și iubirea lor fierbinte pentru Dumnezeu și prin faptele lor bune." Iata si doua minuni care arata unde este adevarul: http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...l-ci-pocainta/ Last edited by catalin2; 24.08.2011 at 11:45:09. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu daca ai terminat inca scoala sau nu, insa, din pacate, observ si la tine aceleasi deprinderi “intelectuale” ca si la studentul vivi, adica ai damblaua scrisului despre lucruri pe care nu le cunosti si nu le intelegi. Cind spui “Dar și părintele Efrem Katunakiotul, când s-a rugat pentru aceeași problemă, a fost înștiințat de o voce puternică, care i-a spus: “În persoana lui Hrisostom al Florinei ai renegat toată Biserica,”” nu realizezi ca de fapt aduci un argument extraordinar de puternic chiar in defavoarea ta. Ips Hrisostom al Florinei a fost incepind cu 1935 (si pina la moarte, in 1955) in Sfintului Sinod al Bisericii Ortodoxe – celei adevarate – a Greciei. Parintele Efrem Katunakiotul l-a urmat in schisma pe episcopul Matei (care s-a despartit de Hrisostom). Deci, in noul context, ce concluzie iti inchipui ca ar putea fi trasa?! Mai zici: “Citește Sfânta Evanghelie, izvorul adevărului și luminii, și vei vedea că nicăieri nu este scris despre calendare”, probabil ca sa-mi demonstrezi ca toata “ortodoxia” ta de parada nu-i decit protestantism de cel mai curat soi prin sola scriptura. Ca doar ce-ti pasa tie de sinoade ecumenice si canoane (care vorbesc de pascalii, isimerii si sinaxare)?! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din pacate pentru tine si din fericire pentru ea, "studentul" vivi este o fata ce doreste sa sa marite cu un stilist si intrase pe forum sa afle informatii mai multe despre stilisti. Cu aceasta ocazie si tu ai ajutat sper prin agresivitatea ta sa-si cristalizeze o perceptie negativa despre stilism si sa ramana astfel in dreapta credinta. In rest nu cred ca ai inteles ca eu nu ti-am scris nimic in acele mesaje, erau doar citate din acele materiale cu parintii induhovniciti de la Muntele Athos. Povestea cu Hrisostom al Florinei era putin mai lunga, eu am dat doar un citat din material, nu ai avut rabdarea sa il citesti pe tot. "Însă în 1935 episcopul Florinei, Hrisostom Kavouridis, s-a rupt de Biserica oficială și a intrat în cea a vechilor calendariști. Până în 1937, printre vechii calendariști a existat o mare nedumerire: dacă cei de pe stilul nou trebuie să fie socotiți schismatici sau nu. Astfel, prin enciclica sa oficială Hrisostom a declarat că maica vechilor calendariști era Biserica Greciei și că de acolo primeau Harul și că poziția lor era una de protest." " Însă atunci când a declarat că Tainele celor de pe stilul nou sunt valide, vechii calendariști s-au despărțit în două tabere vrăjmașe: cei moderați, care îl urmau pe Hrisostom al Florinei, și cei extremiști, care îl urmau pe Matei Karpathakis și susțineau că Tainele Bisericii oficiale sunt nevalide. Între cele două tabere exista destulă vrăjmășie. Desigur, zelotiștii aruncau asu*pra lui Hrisostom al Florinei nu puține anateme și blesteme." Asadar in 1937 Hrisostom a declraat ca ei nu sunt schismatici si ca recunosc BO, ci doar protesteaza fata de patriarhul Constantinopolului si nu il mai pomeneau la slujba. In carte parintele spune de zeloti, care erau diferiti de stilisti. Abia in 1950 e al doilea episod, in care cei patru episcopi zeloti printre care si hrisostom dau un comunicat in care spun ca nu recunosc Tainele din Sfanta Biserca Ortodoxa, intrand astfel in schisma. Atunci calugarii hotarasc sa nu-i mai urmeze si sa revina si din zelotism, pomenind pe patriarhul Constantinopolului. In concluzie actiunile unor monahi e a nu-l mai recunoaste pe patriahul ecumenic nu inseaman schisma si stilism, ci zelotism, dar ramanere in BO. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
O sa redau si cele doua povestiri de aici: http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...l-ci-pocainta/
În satul lui Partenie era un tânăr oarecare pe care câțiva vechi calendariști, în Paros, l-au convins să nu meargă la Biserică, să nu se spovedească, să nu se împărtășească cu preacuratele Taine, pentru că va merge în iad, pentru că prin noul calendar nu există Liturghie, nici Taine. Câți merg la Biserică după noul calendar, se spovedesc și se împărtășesc, toți sunt ai iadului. Îngrozit, tânărul s-a îndepărtat de Biserică și de Sfânta Împărtășanie și a pățit nefericitul ceea ce zice Sfântul Chiril: „Cei ce se îndepărtează pe ei înșiși de Biserică și de Sfintele Taine se fac vrăjmași ai lui Dumnezeu și prieteni ai diavolului”. Însă înduratul Dumnezeu nu l-a lăsat să se piardă, pentru că din simplitate a fost rătăcit de către vechii calendariști. Și atunci când s-a îmbolnăvit și s-a apropiat de moarte, într-o zi, a intrat in camera sa o mulțime de demoni, îl îmbrățișau și-i spuneau: Am venit să te luăm, ești al nostru. În prezența și la vederea necuraților demoni, tânărul s-a îngrozit și a strigat cu glas mare: Ajutor! Ajutor! Scoateți-i pe acești negri care au venit să mă ia! Părinții alergară îngroziți, la fel și vecinii, și-l întrebară ce a pățit. Acesta mai tare striga: Scoateți-i pe negrii care au venit să mă ia! Părinții și cei care veniseră în grabă nu vedeau pe nimeni și încercau să-l mângâiem dar el tremura continuu, plângea și striga să-i scoată afară. După ce a văzut că niciun ajutor nu i-au dat, a spus către părinții săi: Aduceți-mi-l pe preotul Filotei ca să mă spovedesc! Și pentru că i-au spus că lipsește, le-a zis: Aduceți-l pe preotul Manole. I-au zis: Este nou-calendarist, iar tu nu ai fost niciodată la Biserică, pentru că era nou-calendarist și nici nu-l salutai. Cum îl convingi acum să vină? Am greșit, am greșit! Aduceți-l ca să mă spovedesc. I-au adus la cunoștință, a venit, iar tânărul s-a spovedit. Când a intrat insa preotul, demonii au ieșit și stăteau la ușă. Iar când preotul i-a citit rugăciunea de iertare, negrii și urâții demoni au fugit plângând, și intrând câțiva tineri frumoși, minunați la înfățișare, l-au îmbrățișat și i-au spus: Pentru că te-ai spovedit curat, am venit în ajutorul tău. Tânărul a încetat să mai plângă, să se mai teamă și cu glasuri de mulțumire, cu fața luminoasă și liniștită, îi chema pe părinți și pe vecini ca să vadă strălucirea și frumusețea acelor tineri, dar ca niște nevrednici aceia nu-i vedeau. După trei zile a spus părinților săi: Aduceți-i la cunoștință părintelui Manole ca mâine la orele 9 să vină să mă împărtășească, pentru că tinerii care mi-au vorbit, mi-au spus că mă vor lua cu ei. Astfel s-a și întâmplat și a plecat zâmbind și cu nădejdi bune în Ierusalimul cel de sus. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
A doua povestire:
În Syros erau doi ieromonahi-duhovnici fanatici și zelotiști, foarte râvnitori ai calendarului vechi, care îi sfătuiau și îi învățau pe oameni, pe creștini, să nu se mai ducă la Biserică, să nu se mai împărtășească cu Preacuratele Taine. În loc să se împărtășească, să prefere să umple un pahar de vin și să afunde în el o felie de pâine și să mănânce, aceasta ar fi mai de preferat. De asemenea, copiilor lor, în loc să-i boteze preoții nou-calendariști, să prefere să le facă o baie în mare sau să pună într-o vană apă și să-i spele. Iar unul mai fanatic spunea că împărtășania nou-calendariștilor o pune jos și o calcă în picioare și spunea și un cuvânt rușinos. Și aveau între ei atâta ură, invidie și răutate încât nu se ocupau cu nimic altceva, cât de mult îi preocupa să meargă la oamenii cunoscuți lor și la cei necunoscuți, să se judece unul pe altul, cu judecăți înfricoșătoare și cu clevetiri groaznice. Se făcuse o mare sminteală în orașul Syros. Câțiva oameni cuminți și cu frică de Dumnezeu mă roagă să-i împac. Am încercat să-i conving că sunt datori ca creștini și, mai mult, ca ieromonahi și duhovnici, să se ierte, să se împace, să zădărnicească invidia și dușmănia, ca să nu moară în dușmănie. A fost însă imposibil. Pe unul prin multe pilde și învățături din Evanghelie, l-am convins să se ierte. Celălalt a fost imposibil de înduplecat, de aceea i-am spus: Dacă nu-l ierți, să nu mai liturghisești, pentru că Hristos spune: Mai întâi să te împaci cu vrăjmașul tău și atunci să-ți aduci darul și jertfa ta. Eu, îmi spune, voi liturghisi… Dar în loc să liturghisească, după puține zile după ce i-am spus să nu liturghisească, a luat un cuțit și s-a dus să junghie pe nepotul unui negustor pentru că îi luase banii. Și pentru că polițistul l-a închis pentru câteva zile și l-a amenințat să nu se mai atingă vreodată de nepotul aceluia, pentru că îl va pedepsi, s-a dus ca un alt Iuda și a luat o funie și și-a făcut un ștreang ca să se sugrume. Dar în clipa aceea l-a văzut o femeie care a strigat și au alergat de i-au tăiat funia și a fost salvat. Dar pentru că hulea, l-au închis la azil. Și astfel a murit neîmpărtășit, el care zicea că Împărtășania nou-calendariștilor o pune jos și o calcă în picioare și o amestecă în necurății. Iar când l-au dezgropat l-au găsit neputrezit. Cadavrul lui era negru, răspândea un miros greu, gura îi era deschisă și limba îi atârna în afara gurii. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Perintele Filotheos de la care avem marturisirea si cele doua povestiri incheie srisoarea astfel:
" Îți scriu acestea ca să nu fii înșelat și ca să nu crezi că le zic întru apărarea noului calendar. De la început am fost, sunt și voi fi împotriva introducerii noului calendar în mod imprudent, anticanonic și ilegal. M-am luptat, mă lupt și voi lupta până la sfârșit pentru revenirea la vechiul calendar, nu pentru că accept calendarul, că doar el mă va mântui. Mă lupt pentru un singur gând (înțelegere), pentru unitatea și pacea Bisericii în afara cărora și neamul și Biserica vor naufragia…" |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Iata si spusele Parintelui Epifanie tot de la Muntele Athos: http://www.razbointrucuvant.ro/2007/...pta-socoteala/
"Am vazut aici ce atitudine categorica, severa si fara echivoc a manifestat parintele Epifanie fata de ecumenism si fata de abaterile grave de la credinta ale Patriarhului Ecumenic Atenagora. Dar pentru ca intransigenta sa nu fie interpretata gresit si sa conduca la atitudini “revolutionare”, de razvratire si ruptura, asadar pentru a nu da in niciun un fel “apa la moara” zelotistilor, extremistilor si super-corectilor “canonici” (impotriva carora, in America, dar in aceeasi perioada, a scris si Parintele Seraphim Rose foarte mult!) a tinut sa ia o pozitie la fel de ferma si dura fata de cealalta ratacire, aflata la polul extrem anti-ecumenist, si anume ratacirea stilista." “rau, foarte rau ca s-a facut schimbarea calendarului. Dar de la acest punct pana la punctul de a vedea calendarele ca dogme de credinta si sa legam de ele validitatea Tainelor si dobandirea mantuirii distanta este abisala“. "pentru a putea noi insine sa ne gasim dreapta masura si sa vedem, prin exemple graitoare si imbatabile din Istoria Bisericii care a fost duhul in care aceasta a luptat, de-a lungul vremii, prin indelunga-rabdare si iconomie, dinaluntrul sau, pentru a marturisi in acelasi timp Adevarul fara niciun compromis, pentru a se amenda si delimita de ratacirile episcopilor (fie ei si patriarhi) fara teama, dar si pentru a se pazi cat se poate de mult de producerea unor schisme sau a unor “lupte” fratricide." Una este adoptarea de către Biserică, de dragul iconomiei, a unei oarecare învățături străine și includerea ei în dogmele Bisericii ca adevăr și cu totul altceva este îngăduința arătată față de persoane rău slăvitoare și care învață învățături străine. Primul lucru este de neconceput și niciodată nu s-a petrecut și nici nu se va petrece, pentru că Biserica este „stâlp și temelie a adevărului“, nu vistierie de rătăciri și de erezii. Al doilea lucru însă, adică îngăduința arătată față de persoane rău slăvitoare, s-a făcut de multe ori. Întrebi de unde am cules informația? Din Istoria Bisericească, prea iubitule. Schisma, iubiți frați, nu au pricinuit-o abaterile de la linia exactă a Sfintelor Canoane, ci întreruperea împărtășirii și a legăturii cu celelalte Biserici Ortodoxe și renegarea de către acelea. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eu am vazut care e tactica,sunt trimisi unii de ii inseala dracii,de se zic membri ai nu stiu carei biserici ortodoxe de ii zice "de stil vechi" dar de fapt nu sunt si incep sa scrie diverse absurditati,vis-a-vis de Bisericile ortodoxe oficiale.
Cum sa nu recunoasca Sfintele Taine din Bisericile ortodoxe oficiale bisericile pe stil vechi,cand doar spre exemplu BOSV daca trece un crestin ortodox din BOR,la ei nu ii repeta botezul? Iar daca trece un preot,cu credinciosii nici nu ii repeta hirotonia? Ia zi mai frate de iti zici cz400,cam din ce biserica ortodoxa pe stil vechi faci fratia ta parte? Sau te-au trimis unii pe aci de i-au inselat dracii care vor sa semene dezbinare intre crestini ortodocsi?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatorie stil vechi | Andrreea | Nunta | 289 | 06.09.2019 17:44:23 |
pentru o casatorie pe stil vechi | doca | Botezul | 30 | 08.09.2012 19:29:55 |
biserica ortodoxa de stil vechi | silviu.pintilie | Secte si culte | 6 | 12.11.2010 14:03:30 |
Hotararea Sinodului Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi referitor la actele biometrice | bunicu | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 24.03.2009 11:20:37 |
casatorie cu ortodox de stil vechi | doca | Nunta | 1 | 31.01.2008 15:06:59 |
|