Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.08.2011, 06:09:12
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Mai frate eu am pus 4 linkuri la aceeasi pericopa evanghelica,de la BOR (adica ziarul lumina),de la un frate postata aceeasi pericopa evanghelica pe acest forum,de la mrea Adormirii Maicii Domnului de tine de BOSV si de la BO Greaca din SUA,cu aceeasi pericopa evanghelica.
Era ce au inselat duhurile rele pe fratia ta sa interpretezi in stil catolicesco-judaicesc ,in legatura cu "aruncarea cu anateme".
Mai anume de la Sfanta Evanghelie dupa Sfantul Apostol si Evanghelist Matei,capitolul 18,versetul 18,care e inclus la acea pericopa evanghelica,data in acele linkuri diferite.
Respectiva pericopa,e citata de la 3 Biserici ortodoxe diferite,doua pe stil nou:
adica BOR si BO Greaca si de la una care nu e in comuniune cu BOR si BO Greaca adica BOSV - pentru a fi clar ca acea pericopa asa se citeste peste tot in Biserica.
Din respectiva pericopa se poate observa vorbeste de legaturile care omul le poate pune asupra sa,prin tinerea urii,a supararii fata de altii si care raman si pe lumea celalta,daca omul nu iarta pe cei care i-au gresit.
S-a mai pus si un link,unde se vede cum dracii inseala pe cei din BC sa arunce literal cu anateme,folosind ca justificare acel verset Sfanta Evanghelie care precum se vede e gresit inteles (in BC).

Referitor la ce zici fratia ta,ca "eretici gresesc lui Dumnezeu" aceasta e o alta absurditate,pe care dracii inseala pe fratia ta sa o zici in stil judaico-catolic.
Iata ce zice in VT Duhul Sfant prin gura lui Elihu,care corespunde cu invatatura crestin ortodoxa despre pacat:
"6.Dacă păcătuiești, ce rău îi faci lui Dumnezeu și dacă păcatele tale sunt numeroase, ce-I strică Lui?
7.Dacă ești drept, ce dar Îi faci sau ce primește El din mâna ta?
8.Răutatea ta poate să strice unui om ca și tine, dreptatea ta să folosească celui ce este ca și tine născut din om."
(Sfanta Scriptura,cartea lui Iov,capitolul 35)
Daca Sfantul prooroc David zice "Tie unuia am gresit si rau inaintea Ta am facut" aceasta se intelege din Sfanta Scriptura - la Sfintele Evanghelii unde Dumnezeu Iisus Hristos zice,la predica referitoare la Judecata de apoi,ca faptele bune facute asupra altora se vor considera ca facute lui Dumnezeu Iisus Hristos,iar faptele bune nefacute asupra altora,vor fi considerate ca nefacute lui Dumnezeu Iisus Hristos.

Sfintii Parinti au aratat acele invataturi (erezii) ca otravitoare de suflet,ca sa pazeasca crestinii sa nu le urmeze,precum doctorul spune ca o anumita boala e letala.
Iar pe aceia care erau inselati de draci sa creada asa,au aratat ca sunt despartiti de Dumnezeu,iar nu ca Sfintii Parinti au despartit pe aceia de Dumnezeu zicand "anatema".
Deci dracii inseala pe fratia ta sa talcuiesti aceasta in stil catolico-judaicesc (despre anateme).
Ca daca zici ca "eretici nu sunt considerati oameni" pai oare nu dracii te inseala pe fratia ta sa zici asemenea absurditati,asa dracii au inselat pe unii prin BC sa ii supuna la diverse prigoniri pe acestia.
Daca tot zici de Sfinti Parinti,de ce nu citezi ce a zis Sfantul Ioan Gura de Aur "cel care ucide un eretic face un pacat de neiertat"?
http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ina-98186.html

Pana una alta mai frate zi asa pe romaneste,din care biserica ortodoxa face parte?
De ce eviti raspunsul?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 28.08.2011 at 06:26:13.
  #2  
Vechi 28.08.2011, 06:21:14
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate eu am pus 4 linkuri la aceeasi pericopa evanghelica,de la BOR (adica ziarul lumina),de la un frate postata aceeasi pericopa evanghelica pe acest forum,de la mrea Adormirii Maicii Domnului de tine de BOSV si de la BO Greaca din SUA,cu aceeasi pericopa evanghelica.
Era ce au inselat duhurile rele pe fratia ta sa interpretezi in stil catolicesco-judaicesc ,in legatura cu "aruncarea cu anateme".
Mai anume de la Sfanta Evanghelie dupa Sfantul Apostol si Evanghelist Matei,capitolul 18,versetul 18,care e inclus la acea pericopa evanghelica,data in acele linkuri diferite.
Respectiva pericopa,e citata de la 3 Biserici ortodoxe diferite,doua pe stil nou:
adica BOR si BO Greaca si de la una care nu e in comuniune cu BOR si BO Greaca adica BOSV - pentru a fi clar ca acea pericopa asa se citeste peste tot in Biserica.
Din respectiva pericopa se poate observa vorbeste de legaturile care omul le poate pune asupra sa,prin tinerea urii,a supararii fata de altii si care raman si pe lumea celalta,daca omul nu iarta pe cei care i-au gresit.
S-a mai pus si un link,unde se vede cum dracii inseala pe cei din BC sa arunce literal cu anateme,folosind ca justificare acel verset Sfanta Evanghelie care precum se vede e gresit inteles (in BC).

Referitor la ce zici fratia ta,ca "eretici gresesc lui Dumnezeu" aceasta e o alta absurditate,pe care dracii inseala pe fratia ta sa o zici in stil judaico-catolic.
Iata ce zice in VT Duhul Sfant prin gura lui Elihu,care corespunde cu invatatura crestin ortodoxa despre pacat:
"6.Dacă păcătuiești, ce rău îi faci lui Dumnezeu și dacă păcatele tale sunt numeroase, ce-I strică Lui?
7.Dacă ești drept, ce dar Îi faci sau ce primește El din mâna ta?
8.Răutatea ta poate să strice unui om ca și tine, dreptatea ta să folosească celui ce este ca și tine născut din om."
(Sfanta Scriptura,cartea lui Iov,capitolul 35)
Daca Sfantul prooroc David zice "Tie unuia am gresit si rau inaintea Ta am facut" aceasta se intelege din Sfanta Scriptura - la Sfintele Evanghelii unde Dumnezeu Iisus Hristos zice,la predica referitoare la Judecata de apoi,ca faptele bune facute asupra altora se vor considera ca facute lui Dumnezeu Iisus Hristos,iar faptele bune nefacute asupra altora,vor fi considerate ca nefacute lui Dumnezeu Iisus Hristos.

Sfintii Parinti au aratat acele invataturi (erezii) ca otravitoare de suflet,ca sa pazeasca crestinii sa nu le urmeze,precum doctorul spune ca o anumita boala e letala.
Iar pe aceia care erau inselati de draci sa creada asa,au aratat ca sunt despartiti de Dumnezeu,iar nu ca Sfintii Parinti au despartit pe aceia de Dumnezeu zicand "anatema".
Deci dracii inseala pe fratia ta sa talcuiesti aceasta in stil catolico-judaicesc (despre anateme).
Toti oamenii ii gresesc lui Dumnezeu, dar "ereticii gresesc lui Dumnezeu" in mod specific hulind impotriva Duhului Sfint. Si orice erezie este o blasfemie impotriva Duhului, despre care Domnul spune: "celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu i se va ierta lui, nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12:32). Asa ca ia aminte!
  #3  
Vechi 28.08.2011, 11:58:12
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
Toti oamenii ii gresesc lui Dumnezeu, dar "ereticii gresesc lui Dumnezeu" in mod specific hulind impotriva Duhului Sfint. Si orice erezie este o blasfemie impotriva Duhului, despre care Domnul spune: "celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu i se va ierta lui, nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12:32). Asa ca ia aminte!
Bisericisme grecolatre ultra-schismatice..."care au infatisarea adevarului", adica "seamana, dar nu rasare" cu ce invata oricare Biserica Apostolica... De unde ati scos-o ca oricine altcineva in afara de voi este eretic?! Sefii vostri sunt obsedati de catolici si "ereticii de pe stil nou", aruncand cu noroi si venin la aproape fiecare predica. Bre, liderii tai au o maaare surpriza pentru tine: se vor uni pe sest cu BOR, iar fanatici ca tine vor ramane cu buza umflata, si cu potera UE dupa ei. Uite ce zice dizidentul vostru, ca si ala are buguri esentiale, si are nevoie de un dist-upgrade rapid:
http://pro-orthodoxie.blogspot.com/
  #4  
Vechi 28.08.2011, 15:15:53
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
Toti oamenii ii gresesc lui Dumnezeu, dar "ereticii gresesc lui Dumnezeu" in mod specific hulind impotriva Duhului Sfint. Si orice erezie este o blasfemie impotriva Duhului, despre care Domnul spune: "celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu i se va ierta lui, nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12:32). Asa ca ia aminte!
Mai frate dracii te inseala sa zici iar absurditati,vis-a-vis de oamenii care au fost inselati de draci sa cada in erezii/erezie si sa interpretezi aiurea Sfanta Scriptura,sa aduci versete talcuite gresit din insuflarea duhurilor rele.
Ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici,in acest punct de vedere,ar insemna ca daca cineva cade in erezie,nu mai poate sa se pocaiasca.
Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?
Despre oameni care au cazut in erezie si apoi s-au pocait e plina istoria bisericeasca,a se vedea numai istoria de la consiliul ecumenic de la Niceea unde s-a aratat de erezia arianista,cu acel invatat care era de partea ereziei,dar a trecut la crestin ortodoxie la loc.
"
Incepătorii cei ce se luptau pentru dreapta credință, cei împodobiți cu viața și cu învățătura erau aceștia: Marele între sfinți Alexandru, care era încă preot și în vremea aceea ținea locul Sfîntului Mitrofan, patriarhul Constantinopolului, nefiind acolo acesta, fiindcă zăcea pe patul durerii; apoi slăvitul Atanasie, care nu era încă împodobit cu rînduiala preoțească și ținea slujba diaconiei în biserica Alexandriei. Pentru această pricină nu puțină neîmpăcare era asupra lor, din partea zavistnicilor, căci nefiind cinstiți cu treapta episcopiei covîrșeau pe alții în înțelegerea credinței. Atunci era împreună cu dînșii și acest mare Spiridon, a cărui viață și dar care locuia într-însul, era mai de folos și mai puternic, pentru înduplecare spre cele de folos, decît gurile altora și decît legăturile silogismelor cele cu meșteșug împletite ale ritorilor. Încă în acel sobor, cu voia împăratului, erau și filosofi elini, care se numeau peripatetici, între care era un înțelept care-l ajuta pe Arie, care tăia ca și cu o sabie ascuțită de amîndouă părțile și se mîndrea cu limba sa de sofist, sîrguindu-se a rîde de învățătura celor dreptcredincioși.
Cu acel filosof a cerut a se întreba Sfîntul Spiridon, fiind bărbat neînvățat, care numai pe Hristos știa și pe Acesta răstignit. Iar Sfinții Părinți, știind învățătura lui, căci n-a avut cît de puțină învățătură elinească, îl opreau, să nu îndrăznească a se întreba cu acel sofist, care era meșter la cuvinte. Dar acesta, știind ce poate înțelepciunea cea de sus și cît sînt de neputincioase puterile înțelepciunii omenești, s-a apropiat de bărbatul acela, zicîndu-i: "În numele lui Iisus Hristos, o, fiolosofule, ia aminte la mine și ascultă cele ce voiesc a-ți spune". Filosoful a zis: "Vorbește și te voi asculta". Sfîntul a început a vorbi zicînd: "Unul este Dumnezeu Care a făcut cerul și pămîntul, pe om din pămînt l-a zidit și toate celelalte, cele văzute și nevăzute le-a așezat cu Cuvîntul și cu Duhul Său. Pe acel Cuvînt Îl credem și noi, că este Fiul lui Dumnezeu, Care S-a milostivit de rătăcirea noastră, S-a născut din Fecioară, a viețuit cu oamenii, a pătimit, a murit pentru mîntuirea noastră, a înviat și împreună cu El a înviat neamul omenesc. Pe Acesta Îl așteptăm să vină, să judece pe toți cu dreptate și să răsplătească fiecăruia după vrednicie și-L credem că este de o ființă cu Tatăl, împreună șezător și asemenea cinstit. Acestea astfel le mărturisim fără ispitire și încercare și nici tu nu îndrăzni a ispiti cum sînt acestea; pentru că acestea covîrșesc înțelegerea ta și sînt mult mai înalte decît toată cunoștința".
Apoi, tăcînd puțin, a zis: "Nu ți se pare și ție a fi acestea astfel, o! filosofule? Pentru ca să te încredințezi de adevăr, ia aminte la acest mic lucru, măcar că nu se cade să asemănăm firea cea îndumnezeită și mai presus de ființă, cu făptura zidită și stricăcioasă. Dar, de vreme ce ochii sînt mai credincioși decît urechile și cel care este puțin credincios, nu crede cu înlesnire, dacă nu va vedea ceva cu ochii cei trupești, pentru aceasta voiesc să vă încredințez pe față cu această cărămidă, care este alcătuită din trei.
Acestea zicînd sfîntul, a făcut semnul Sfintei Cruci cu dreapta, avînd în stînga cărămida și a zis: "În numele Tatălui și al Fiului și al Sfîntului Duh". Și îndată strîngînd cărămida, o! prea slăvită minune! focul s-a ridicat în aer, apa s-a vărsat pe pămînt, iar lutul a rămas în mîinile sfîntului. Cei ce vedeau s-au înspăimîntat și mai vîrtos filosoful, care, înspăimîntîndu-se cu sufletul, tăcea, ca și cum nu mai știa să vorbească, neavînd gură s-o deschidă împotriva cuvintelor sfîntului, în care lucra o putere dumnezeiască, încît s-au împlinit cele scrise: "Nu stă în cuvînt împărăția lui Dumnezeu, ci în putere".
Apoi, filosoful a zis: "Cred că așa sînt cele grăite de tine". Atunci bătrînul a zis: "Vino dar și primește semnul sfintei credințe". Iar filosoful întorcîndu-se către prietenii și către ucenicii săi, a zis: "Ascultați-mă: pînă cînd era cu mine întrebarea din cuvinte, am adus cuvinte împotriva cuvintelor, iar cu meșteșugul iubirii de întrebare, biruiam pe cele puse înainte. Dar de cînd, în locul cuvintelor, a ieșit din gura acestui bătrîn puterea și facerea minunii, nimic nu mai pot cuvintele împotriva puterii, pentru că nu poate sta omul împotriva lui Dumnezeu. Deci, dacă și dintre voi cineva poate să înțeleagă ca mine, să creadă în Hristos și, împreună cu mine, să urmeze acestui bătrîn, prin a cărui gură Dumnezeu a grăit".
Astfel, filosoful acela, primind credința creștinească, se bucura că a fost biruit de sfîntul bătrîn spre folosul său și se bucurau toți cei binecredincioși, iar cei răucredincioși s-au rușinat."
(Vietile Sfintilor pe decembrie,de la BOR)
Iar ce inseamna talcuirea acelui verset de la Sfanta Scriptura nu stiu,dar talcuirea insuflata fratiei tale in acest mod e de la duhurile rele.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 28.08.2011 at 15:32:19.
  #5  
Vechi 30.08.2011, 03:10:02
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate dracii te inseala sa zici iar absurditati,vis-a-vis de oamenii care au fost inselati de draci sa cada in erezii/erezie si sa interpretezi aiurea Sfanta Scriptura,sa aduci versete talcuite gresit din insuflarea duhurilor rele.
Ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici,in acest punct de vedere,ar insemna ca daca cineva cade in erezie,nu mai poate sa se pocaiasca.
Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?
Despre oameni care au cazut in erezie si apoi s-au pocait e plina istoria bisericeasca,a se vedea numai istoria de la consiliul ecumenic de la Niceea unde s-a aratat de erezia arianista,cu acel invatat care era de partea ereziei,dar a trecut la crestin ortodoxie la loc.
"
Incepătorii cei ce se luptau pentru dreapta credință, cei împodobiți cu viața și cu învățătura erau aceștia: Marele între sfinți Alexandru, care era încă preot și în vremea aceea ținea locul Sfîntului Mitrofan, patriarhul Constantinopolului, nefiind acolo acesta, fiindcă zăcea pe patul durerii; apoi slăvitul Atanasie, care nu era încă împodobit cu rînduiala preoțească și ținea slujba diaconiei în biserica Alexandriei. Pentru această pricină nu puțină neîmpăcare era asupra lor, din partea zavistnicilor, căci nefiind cinstiți cu treapta episcopiei covîrșeau pe alții în înțelegerea credinței. Atunci era împreună cu dînșii și acest mare Spiridon, a cărui viață și dar care locuia într-însul, era mai de folos și mai puternic, pentru înduplecare spre cele de folos, decît gurile altora și decît legăturile silogismelor cele cu meșteșug împletite ale ritorilor. Încă în acel sobor, cu voia împăratului, erau și filosofi elini, care se numeau peripatetici, între care era un înțelept care-l ajuta pe Arie, care tăia ca și cu o sabie ascuțită de amîndouă părțile și se mîndrea cu limba sa de sofist, sîrguindu-se a rîde de învățătura celor dreptcredincioși.
Cu acel filosof a cerut a se întreba Sfîntul Spiridon, fiind bărbat neînvățat, care numai pe Hristos știa și pe Acesta răstignit. Iar Sfinții Părinți, știind învățătura lui, căci n-a avut cît de puțină învățătură elinească, îl opreau, să nu îndrăznească a se întreba cu acel sofist, care era meșter la cuvinte. Dar acesta, știind ce poate înțelepciunea cea de sus și cît sînt de neputincioase puterile înțelepciunii omenești, s-a apropiat de bărbatul acela, zicîndu-i: "În numele lui Iisus Hristos, o, fiolosofule, ia aminte la mine și ascultă cele ce voiesc a-ți spune". Filosoful a zis: "Vorbește și te voi asculta". Sfîntul a început a vorbi zicînd: "Unul este Dumnezeu Care a făcut cerul și pămîntul, pe om din pămînt l-a zidit și toate celelalte, cele văzute și nevăzute le-a așezat cu Cuvîntul și cu Duhul Său. Pe acel Cuvînt Îl credem și noi, că este Fiul lui Dumnezeu, Care S-a milostivit de rătăcirea noastră, S-a născut din Fecioară, a viețuit cu oamenii, a pătimit, a murit pentru mîntuirea noastră, a înviat și împreună cu El a înviat neamul omenesc. Pe Acesta Îl așteptăm să vină, să judece pe toți cu dreptate și să răsplătească fiecăruia după vrednicie și-L credem că este de o ființă cu Tatăl, împreună șezător și asemenea cinstit. Acestea astfel le mărturisim fără ispitire și încercare și nici tu nu îndrăzni a ispiti cum sînt acestea; pentru că acestea covîrșesc înțelegerea ta și sînt mult mai înalte decît toată cunoștința".
Apoi, tăcînd puțin, a zis: "Nu ți se pare și ție a fi acestea astfel, o! filosofule? Pentru ca să te încredințezi de adevăr, ia aminte la acest mic lucru, măcar că nu se cade să asemănăm firea cea îndumnezeită și mai presus de ființă, cu făptura zidită și stricăcioasă. Dar, de vreme ce ochii sînt mai credincioși decît urechile și cel care este puțin credincios, nu crede cu înlesnire, dacă nu va vedea ceva cu ochii cei trupești, pentru aceasta voiesc să vă încredințez pe față cu această cărămidă, care este alcătuită din trei.
Acestea zicînd sfîntul, a făcut semnul Sfintei Cruci cu dreapta, avînd în stînga cărămida și a zis: "În numele Tatălui și al Fiului și al Sfîntului Duh". Și îndată strîngînd cărămida, o! prea slăvită minune! focul s-a ridicat în aer, apa s-a vărsat pe pămînt, iar lutul a rămas în mîinile sfîntului. Cei ce vedeau s-au înspăimîntat și mai vîrtos filosoful, care, înspăimîntîndu-se cu sufletul, tăcea, ca și cum nu mai știa să vorbească, neavînd gură s-o deschidă împotriva cuvintelor sfîntului, în care lucra o putere dumnezeiască, încît s-au împlinit cele scrise: "Nu stă în cuvînt împărăția lui Dumnezeu, ci în putere".
Apoi, filosoful a zis: "Cred că așa sînt cele grăite de tine". Atunci bătrînul a zis: "Vino dar și primește semnul sfintei credințe". Iar filosoful întorcîndu-se către prietenii și către ucenicii săi, a zis: "Ascultați-mă: pînă cînd era cu mine întrebarea din cuvinte, am adus cuvinte împotriva cuvintelor, iar cu meșteșugul iubirii de întrebare, biruiam pe cele puse înainte. Dar de cînd, în locul cuvintelor, a ieșit din gura acestui bătrîn puterea și facerea minunii, nimic nu mai pot cuvintele împotriva puterii, pentru că nu poate sta omul împotriva lui Dumnezeu. Deci, dacă și dintre voi cineva poate să înțeleagă ca mine, să creadă în Hristos și, împreună cu mine, să urmeze acestui bătrîn, prin a cărui gură Dumnezeu a grăit".
Astfel, filosoful acela, primind credința creștinească, se bucura că a fost biruit de sfîntul bătrîn spre folosul său și se bucurau toți cei binecredincioși, iar cei răucredincioși s-au rușinat."
(Vietile Sfintilor pe decembrie,de la BOR)
Iar ce inseamna talcuirea acelui verset de la Sfanta Scriptura nu stiu,dar talcuirea insuflata fratiei tale in acest mod e de la duhurile rele.
A citea oara vrei sa-ti spun ca tu nu esti ortodox??!! Zici “ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici, in acest punct de vedere, ar insemna ca daca cineva cade in erezie, nu mai poate sa se pocaiasca” – dar sa stii ca exact asa si este! Si nu pentru ca o spun eu, ci chiar Sfinta Scriptura:
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ma mai intrebi “Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?” – din cauza ca unii sint in erezie fara de vina: unii inselati si, altii, care s-au nascut in erezie. Dar ai grija ce faci ca s-ar putea ca in ciuda alibiurilor pe care le ai sa reiasa ca L-ai rastignit a doua oara!
  #6  
Vechi 30.08.2011, 03:15:50
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
A citea oara vrei sa-ti spun ca tu nu esti ortodox??!! Zici “ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici, in acest punct de vedere, ar insemna ca daca cineva cade in erezie, nu mai poate sa se pocaiasca” – dar sa stii ca exact asa si este! Si nu pentru ca o spun eu, ci chiar Sfinta Scriptura:
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ma mai intrebi “Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?” – din cauza ca unii sint in erezie fara de vina: unii inselati si, altii, care s-au nascut in erezie. Dar ai grija ce faci ca s-ar putea ca in ciuda alibiurilor pe care le ai sa reiasa ca L-ai rastignit a doua oara!
Sfinte calendar, da-le minte tuturor fraierilor care ti se inchina.
  #7  
Vechi 30.08.2011, 05:00:12
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
A citea oara vrei sa-ti spun ca tu nu esti ortodox??!! Zici “ca dupa ce te inseala dracii pe fratia ta sa zici, in acest punct de vedere, ar insemna ca daca cineva cade in erezie, nu mai poate sa se pocaiasca” – dar sa stii ca exact asa si este! Si nu pentru ca o spun eu, ci chiar Sfinta Scriptura:
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ma mai intrebi “Daca e asa atunci pentru ce mai sunt Sfinte randuieli de re-primire la ortodoxie in cartile de slujba?” – din cauza ca unii sint in erezie fara de vina: unii inselati si, altii, care s-au nascut in erezie. Dar ai grija ce faci ca s-ar putea ca in ciuda alibiurilor pe care le ai sa reiasa ca L-ai rastignit a doua oara!
Fratia ta esti sub inselarea dracilor si sustii un punct de vedere care nu este sustinut de vreo Biserica ortodoxa,nici de cele ce se zic "stiliste" nici de cele ce se zic "oficiale".
Acolo se vorbeste de Sfantul Botez prin afundare in apa de trei ori care nu se repeta,a se vedea la Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul:
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...tez-80107.html
"Marturisim un botez spre iertarea pacatelor si spre viata de veci. Botezul indica moartea Domnului (Romani VI, 4; Coloseni II, 12.). Ne ingropam, deci, prin botez impreuna cu Domnul, dupa cum spune dumnezeiescul apostol (Coloseni II, 12.). Si dupa cum o data s-a savarsit moartea Domnului, tot astfel o data trebuie sa ne botezam. Ne botezam, dupa cuvantul Domnului, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei XXVIII, 19.); iar prin aceste cuvinte suntem invatati marturisirea in Tatal si in Fiul si in Sfantul Duh. Asadar toti cei care au fost botezati in Tatal si in Fiul si in Sfantul Duh si au fost invatati prin aceasta o singura fire a Dumnezeirii in trei ipostase si se boteaza din nou, acestia rastignesc inca o data pe Hristos, dupa cum spune dumnezeiescul apostol: "Caci este cu neputinta ca cei odata luminati" si cele ce urmeaza, "sa se innoiasca iarasi spre pocainta, pentru ca ei rastignesc pentru ei din nou pe Hristos si-l batjocoresc" (Evrei VI, 4-6.). Dar toti cei care n-au fost
botezati in Sfanta Treime, trebuie rebotezati."

Si iata si de la Pravila bisericeasca:
"http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/pravila-bisericeasca/botezul-81892.html
"186. -"Episcopul sau prezbiterul, de va boteza din nou pe cel botezat cu adevarat (Efes. 4, 5; Evrei 6, 4-6) sau de nu va boteza pe cel spurcat (cu botezul fals) de catre necinstitorii lui Dumnezeu (F. Ap. 19, 1-6), sa se cateriseasca ca unul ce-si bate joc de crucea si de moartea Domnului (Rom. 6, 3-5) si nu deosebeste pe adevaratii preoti, de preotii cei mincinosi ai ereticilor". -Apost. 47.-"

Au fost Sfinti care au cazut si din impartasirea din grade inalte de harul lui Dumnezeu,ca au gresit ceva si s-au intors apoi la pocainta,precum vedem chiar in Sfanta Scriptura cu Sfantul Apostol Petru,ca doar la Schimbarea la Fata vazuse din slava cea fara sfarsit a lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Despartirea de Dumnezeu se face nu numai prin caderea in erezie dar si prin caderea in diverse pacate.
Iar mai incolo Sfantul Ioan Damaschinul,la capitolul "Despre credinta si botez" arata si cum se uneste omul din nou cu Dumnezeu,daca cade dupa Sfantul Botez in pacate:
"Al șaselea botez este botezul prin pocăință si lacrimi, care este
cu adevărat greu.
"
Aci este vorba despre taina pocaintei la care se include si taina Sfanta Spovedanii.
Cu acest botez se iarta pacatele facute dupa Sfantul Botez,botezul pocaintei.
Deci mai frate ia mai zi o data din ce biserica ortodoxa faci parte?
Ca dupa ce scrii nu pare ca faci parte din vreuna,ci dracii te-au inselat si te-au trimis sa scrii aci absurditati,sa bage prin fratia ta invrajbire intre crestini ortodocsi.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 30.08.2011 at 05:16:43.
  #8  
Vechi 30.08.2011, 06:54:13
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

mihailt, ai ajuns mai rau decit “pocaitii”. Nu numai ca iei din Sfinta Scriptura de ici, de colo ce iti convine, dar si scoti din ea ce nu iti place (macar aceia au decenta sa spuna ca traducerea nu este buna!).

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
dupa cum spune dumnezeiescul apostol: "Caci este cu neputinta ca cei odata luminati" si cele ce urmeaza, "sa se innoiasca iarasi spre pocainta, pentru ca ei rastignesc pentru ei din nou pe Hristos si-l batjocoresc" (Evrei VI, 4-6.)
Cum adica “si cele ce urmeaza” cind tocmai “cele ce urmeaza” arata clar ca se refera la eretici – cei cazuti din Biserica lui Hristos (, despre care tot discutam aici):
“Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,

Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

Cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc iarași, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură.” (Evrei 6:4-6)
Ce scrie aici se refera la eretici, in general (si nu numai la cei care se boteaza a doua oara sau boteaza a doua oara, despre care trateaza articolul la care faci tu trimitere), adica la hulitorii de Duh Sfint, carora, asa cum am vazut: " nu [li] se va ierta [lor], nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12:32).

Pentru binele vostru, opriti-va. Ce faceti este foarte grav! catalin2 toarna minciuni (vezi mai sus), iar tu negi Sfinta Scriptura in zelul vostru nebun de a va justifica profetii mincinosi.
  #9  
Vechi 30.08.2011, 10:11:31
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Calendarul nu este o "problema" pur dogmatica (adica care sa reveleze adevaruri duhovnicesti, ce nu pot fi intelese de mintea umana fara luminarea Duhului Sfant - vezi I Corinteni cap. 2) ci fiind un subiect strict legat de creatia vazuta (materie, spatiu si timp) trebuie privita strict din puct de vedere stiintific, evident prin metode stiintifice.

Reamintesc ca Sfintii Parinti aveau vaste cunostinte stiintifice (astronomie, geometrie, aritmetica etc) potrivit vremii lor (vezi parintii Capadocieni spre exempu, sau Sfantul Ioan Damaschin care in Dogmatica sa expune succint stiinta vremii respective).

La primul Sinod Ecumenic (Niceea 325), Sfintii Parinti au adoptat calendarul oficial al Imperiului Roman (calendar laic, care a fost intocmit de Sosigne in anul 46 i.d. Hr, in vremea imparatului Iuluis Cezar). Iata deci ca Sfintii Parinti nu s-au implicat in domeniul stiintific mai exact astronomic (intrucat calendarul tine de domeniul astronomiei mai mult), ci au adoptat calendarul civil (stabilit de astronomi).

Intrucat calendarul iulian avea erori mari de sincronizare intre anul calendaristic si cel astronomic, a fost necesara revizuirea lui (de catre oamenii de stiinta evident, caci acestia cunosteau matematica, astronomie, geometrie...) pentru o sicronizare cu o precizie cat mai buna intre anul calendaristic si anul astronomic tropical. Astfel a aparut calendarul gregorian (in sec al XVI lea si calendarul iulian revizuit in secolul al XX lea).

Ce este calendarul? Cum funcționează?
http://www.scientia.ro/stiinta-la-mi...alendarul.html

In concluzie vai vai vai de cei ce cauta mantuirea in alta parte decat in Hristos Iisus si in Sfanta Sa Biserica (Ortodoxa), in Sfintele Taine ale Bisericii (lui Hristos).

Vai de cei ce se inchina zilei, calendarului, Pamantului (cei ce sustin geocentrismul afirmand ca pamantul este fix spre exemplu) etc ... caci acestea sunt forme de idolatrie.

Ce este mai importanta ziua sau Sfanta Liturghie? Ce este mai importanta Sfanta Biserica sau locul unde este amplasata Biserica.
Evident ca importanta este Sfanta Liturghie (Sfintele Taine) caci prin Sfintele Taine intram in comuniune deplina cu Hristos si nu ziua in care se savarseste Sfanta Liturhie, caci Sfanta Liturghie are acceasi insemnatate indiferent de ziua saptamanii in care este savarsita, caci doar nu zicem "Liturghia din ziua de Duminica e mai buna decat cea din ziuea de luni spre exemplu".
Si bineinteles ca locul unde este amplasata Biserica nu este important ci importanta este Sfanta Liturghie, Sfintele Taine, caci doar nu zicem ca "Liturghia de la Biserica din centrul orasului e mai buna decat cea de la Biserica de la marginea orasului"!


Fratilor Hristos Iisus este Mantuitorul (si nu ziua, nici calendarul si nici geocentrismul etc. Vai de cei ce cauta mantuirea prin ele!) Fugiti de orice forma de idolatrie. Indreptarea noastra este intru Hristos Iisus prin viata noastra intru EL.
Sa ne punem nadejdea in Hristos Iisus si in Sfanta Sa Biserica Ortodoxa si in Sfintele Taine. Sa nu amestecam sau sa confundam stiinta cu teologia. Stiina ne ajuta sa intelegem in detaliu Creatia vazuta, iar teologia ne ajuta sa intelegem "chiar si adacurile lui Dumnezeu" (I corinteni cap 2) intru Duhul Sfant.

Doamne ajuta. Har si pace.
  #10  
Vechi 30.08.2011, 10:20:09
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...ui/#more-14170

Fireste ca este foarte important concluziile ce le tragem dupa citirea acestui material. Tinand cont de faptul ca in mintea stramba si ce e drept se stramba sa ne rugam la Dumnezeu sa avem minte dreapta.

Extras din material:
"Sandu Tudor (adica viitorul parinte isihast si marturisitor Daniil de la Rarau, participant de frunte al Miscarii “Rugul Aprins” de la Antim) a participat si era foarte in tema cu problema pascaliei si a calendarului. Cu toate acestea, Sandu Tudor decide sa se faca monah in 1948, avandu-l drept duhovnic pe Parintele Cleopa. Sa nu fi stiut oare Sandu Tudor nimic despre factiunile obscure stiliste existente in momentul in care a devenit monah? Greu de crezut… In orice caz, era foarte in tema pe problema calendarului si totusi nu numai ca a ramas in Biserica Ortodoxa Romana fara sovaiala, dar a devenit monah si apoi parinte duhovnicesc si staret in cadrul acesteia acesteia! Pentru a-si sfarsi alergarea sa ca martir in iadul Aiudului. Inteleg oare noii zeloti de astazi care impart icoane cu Sfantul Mucenic Daniil pilda acestuia? Tare ne indoim…"
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Casatorie stil vechi Andrreea Nunta 289 06.09.2019 18:44:23
pentru o casatorie pe stil vechi doca Botezul 30 08.09.2012 20:29:55
biserica ortodoxa de stil vechi silviu.pintilie Secte si culte 6 12.11.2010 15:03:30
Hotararea Sinodului Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi referitor la actele biometrice bunicu Stiri, actualitati, anunturi 2 24.03.2009 12:20:37
casatorie cu ortodox de stil vechi doca Nunta 1 31.01.2008 16:06:59