Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Vezi rezultatele sondajului: Considerati autoexcitarea:
La fel de grava ca sexul de placere 14 34,15%
Mai putin grava decat sexul de placere 13 31,71%
Mai grava decat sexul de placere 6 14,63%
Nu stiu 8 19,51%
Votători: 41. Nu poti vota in acest sondaj

Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.08.2011, 13:52:06
WhiteChakra's Avatar
WhiteChakra WhiteChakra is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2011
Religia: Catolic
Mesaje: 86
Implicit

Am citit toate postarile, hai sa-mi dau si eu cu parerea acum. Daca esti baiat (baietii sunt mai...) si esti la "acea" varsta in care hormonii o iau razna, oricat de mult te-ai abtine, intr-un final, nu mai poti suporta acea tensiune si trebuie sa te eliberezi. Tensiunea este incredibil de insuportabila si la un moment dat, numai la sex iti sta capul (mai ales in ziua de azi). Dupa cum a spus si crestinOrtodoxa, in acest caz, doar ocazia te desparte de acest pacat. Deci, chiar daca te abtii fizic de la acest lucru, psihic tot cazi in pacat. Parerea mea este ca daca esti inca un copil (pan' pe la vreo 19 ani) si nu ai prieten(a), e necesar sa te mai eliberezi din cand in cand, dupa cum a spus si maria40, "nici abuz dar nici refuz". Nu de alta, dar la un moment dat simti ca explodezi, o spun din propria mea experienta, tot respectul meu pentru cei care rezista, as vrea sa pot si eu..
  #2  
Vechi 29.08.2011, 14:10:59
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de WhiteChakra Vezi mesajul
Am citit toate postarile, hai sa-mi dau si eu cu parerea acum. Daca esti baiat (baietii sunt mai...) si esti la "acea" varsta in care hormonii o iau razna, oricat de mult te-ai abtine, intr-un final, nu mai poti suporta acea tensiune si trebuie sa te eliberezi. Tensiunea este incredibil de insuportabila si la un moment dat, numai la sex iti sta capul (mai ales in ziua de azi). Dupa cum a spus si crestinOrtodoxa, in acest caz, doar ocazia te desparte de acest pacat. Deci, chiar daca te abtii fizic de la acest lucru, psihic tot cazi in pacat. Parerea mea este ca daca esti inca un copil (pan' pe la vreo 19 ani) si nu ai prieten(a), e necesar sa te mai eliberezi din cand in cand, dupa cum a spus si maria40, "nici abuz dar nici refuz". Nu de alta, dar la un moment dat simti ca explodezi, o spun din propria mea experienta, tot respectul meu pentru cei care rezista, as vrea sa pot si eu..
In mesajul tau induci ideea ca masturbarea este o "solutie" de implinire a dorintei sexuale firesti, ceea ce este impotriva invataturii Sfantei Scripturi si a Sfanta Biserici Ortodoxe.
Sfantul Pavel este fara echivoc:
" Cât despre cele ce mi-ați scris, bine este pentru om să nu se atingă de femeie.
2. Dar din cauza desfrânării, fiecare să-și aibă femeia sa și fiecare femeie să-și aibă bărbatul său. " I Corintei 7,1-2

Astfel pentru cei ce nu pot trai in feciorie singura cale MANTUITOARE este CASATORIA. Deci pentru implinirea dorintei sexuale normale singura cale este Taina Sfintei Cununii. Nu va amagiti singuri alta cale nu exista. Oare nu spune clar Sfantul Pavel ca cei ce se masturbeaza nu vor vedea imparatia cerurilor? "Nu știți, oare, că nedrepții nu vor moșteni împărăția lui Dumnezeu? Nu vă amăgiți: Nici desfrânații, nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomiții, " I Corinteni 6,9


Repet: Masturbarea este o forma de desfranare, iar efectele ei sunt devastatoare atat pentru femei dar mai ales pentru barbati:

La tinerii care se masturbează de la o vârstă fragedă, probabilitatea de a avea copii e foarte redusă, aparatul genital și reproducător fiind uzat până la epuizare și dereglat până la a nu mai fi bun de nimic.

Copiii și tinerii americani, care au luat contact din primii ani de viață cu pornografia, ajung ca încă de la 7-8 ani să se masturbeze, de câteva ori pe zi. Suficient ca de la 18-20 de ani să intervină problemele sexuale și la 25-30 impotența. Concomitent, din punct de vedere mental, ajung niște legume (Scade incredera in sine, scade dorinta de viata, se instaleaza depresia...)


P.S. Nici Biserica Romano-Catolica nu incurajarea masturbarea! Precizez asta pentru ca te declari romano-catolic.

Last edited by Eugen7; 29.08.2011 at 14:17:08.
  #3  
Vechi 29.08.2011, 14:17:40
WhiteChakra's Avatar
WhiteChakra WhiteChakra is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2011
Religia: Catolic
Mesaje: 86
Implicit

Mi se pare absurd, sincer, ca singura solutie sa fie casatoria. Mi se pare imposibil.
  #4  
Vechi 29.08.2011, 14:22:24
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de WhiteChakra Vezi mesajul
Mi se pare absurd, sincer, ca singura solutie sa fie casatoria. Mi se pare imposibil.
NU este absurd si nici imposibil decat daca activitatea sexuala este privita independent de persoana (trup si suflet). Cand iubesti pe cineva, iubesti persoana (trup si suflet) care este unica, si dorinta de comuniune deplina este atat trupeasca (senzatii) cat mai ales sufleteasca (spirituala, duhovniceasca, emotionala) si conduce in mod firesc la casatorie, insa daca "iubesti" doar sexul (senzatia) nu conteaza cel/cea care iti satisface strict dorinta sexuala trupeasca ci doar trupul lui/ei de aceea casatoria este vazuta ca o "piedica" de cei robiti de desfranare (care include si masturbarea dupa cum am precizat mai sus).

Last edited by Eugen7; 29.08.2011 at 14:25:30.
  #5  
Vechi 29.08.2011, 14:40:47
WhiteChakra's Avatar
WhiteChakra WhiteChakra is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2011
Religia: Catolic
Mesaje: 86
Implicit

@Eugen7: Si daca nu iubesti pe nimeni, nu ai prieten(a) ?
  #6  
Vechi 29.08.2011, 15:07:20
laviniu laviniu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.08.2011
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de WhiteChakra Vezi mesajul
@Eugen7: Si daca nu iubesti pe nimeni, nu ai prieten(a) ?
aici oarecum ai dreptate! sex poti face si fara sa iubesti, insa eu cred ca se poate face vorbire in acest spatiu de dragoste in sens fizic si nu de sex! Na, ca incep sa gandesc precum evele noastre!numai bine!
  #7  
Vechi 29.08.2011, 15:22:26
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de WhiteChakra Vezi mesajul
@Eugen7: Si daca nu iubesti pe nimeni, nu ai prieten(a) ?
Daca nu iubesti pe nimeni (persoana de sex opus evident) sufleteste (cu cele 3 componente: emotionala, duhovniceasca, spirituala) si trupeste (senzatii), nu te casatoresti si evident ca nu ai parte de activitate sexuala normala (fireasca)
  #8  
Vechi 29.08.2011, 15:39:48
alina.elie alina.elie is offline
Member
 
Data înregistrării: 28.08.2011
Mesaje: 30
Implicit

si daca partenerul de viata nu intelege ca vrei sa tii post sau nu intelege cum deodata de la o viata intima de gen x, se transforma intr-o relatie de gen y... daca intelegeti ce vreau sa spun.... stiti? cand sunteti tineri, necasatoriti, e destul de usor sa judecati.... ia incercati sa va puneti in pielea altora: incercati sa deveniti din carnivori peste noapte vegetarieni si din ateu credincios, etc....
  #9  
Vechi 29.08.2011, 15:40:01
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Bine ai revenit, Eugen.
Găsesc foarte utile postările tale legate de sexualitate, cu atât mai mult cu cât, contaminați cu toții de păcatele în legătură cu ea, nu mai putem distinge între bine și rău, între normal și anormal, între păcat și virtute.

Ne-am obișnuit atât de mult cu desfrânarea, încât credem că asta e starea normală, ni se pare cel mult inofensivă, nedându-ne seama că e o pantă teribil de alunecoasă, care duce direct în iad.
  #10  
Vechi 29.08.2011, 16:08:47
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Pentru a vedea care este optica bisericii cu privire la desfranare cea am atasat mai jos un pasaj din Pidalion(canoanele bisericii ortodoxe). Dupa o scurta lectura se poate observa ca biserica considera mult mai grav pacatul curviei, al sexului de placere pentru care se da canon de pana la 9 ani(iar pentru preacurvie sau adulter 18 ani) si mult mai putin grav pacatul autosatisfacerii pentru care se da canon maxim 40 de zile.
Curvia, preacurvia sunt considerate unele dintre cele mai mari pacate, mai mult decat acestea se canonisesc doar uciderile si lepadarea de credinta. O alta comparatie: un tanar care a facut curvie nu mai poate fi sfintit preot insa unul care a facut malahie va putea fi sfintit preot dupa ce va face un canon de pocainta. Sau un preot care a facut curvie/preacurvie pierde calitatea de preot pe cand unul care a facut malahie se opreste o perioada de la slujire facand si un canon dupa care isi reia activitatea de preot.

CURVIÂ LAICILOR

454. -Se numește curvie, păcatul sexual făcut de un bărbat și o femeie, a.căror faptă se numește simplă curvie sau desfrînare. Dacă unul este necăsătorit, el face simplă curvie, iar cel căsătorit săvîrșeșle preacurvie sau adulter, sau răsdesfrînare și se canonisește fiecare după situația și fapta sa. în Vechiul Testament curvia se pedepsește cu moartea: "Dacă fata s-a dovedit a nu fi fecioară, să se scoată la ușa tatălui său și să fie ucisă cu pietre, pentm că a săvîrșit nelegiuire în Israel. Să se curețe astfel răul din mijloculpoponilui" (Deut. 22, 13-21). Unirea căsătoriei legiuite are de scop nașterea de copii, pe cînd prin curvie se înfăptuiește numai păcatul osîndirii de sine și de altul. "Fugiți de curvie! Orice păcat pe.care îl face omul, este în afară de tmp, dar cine curvește într-al său tmp păcătuiește. Oare nu știți că Impui vostru este biserica Duhului Sfînt, care locuiește întm voi și, pe care l-ați primit de la Dumnezeu'/" (I Cor. 6,18-19). Curvarii, împărăția lui Dumnezeu, nu O vor vedea (I Cor. 6, 9-10; Gal. 5, 19-21; Efes. 5, 5; Apoc. 21,8).

455. -"Dacă cineva, dorind femeie, se va înclina să se culce cu ea, dar dorința nu s-a împlinit, învederat este că a fost ajutaj de harul lui Dumnezeu". -Neocez.4.

456. -"Cel ce s-a întinat în somn cu patima scurgerii, o zi se oprește de la împărtășanie, va citi psalmul 50 și va face 50 de metanii și astfel se socotește că s-a curățit de înlinăciune" I. Post. 8.

457. -"Cel ce s-a întinat cu impui fiind treaz, se oprește de la împărtășanie șapte zile, citind în fiecare zi psalmul 50 și făcînd 50 de metanii" I. Post. 9.

458. -"Cel ce a făcut malahie, se canonisește 40 de zile, hrănindu-se cu mîncare uscată și făcînd în fiecare zi cîte o sută de metanii". -I. Post. 10.

459. -"Iar amestecarea provocării cu alții, ca ceea ce este o malahie îndoită, se canonisește pînă la 80 de zile". I. Post. n.

460. -"Dacă vreun cleric, mai înainte de hirotonie, a căzut în malahie, poate neștiind că numai pentm aceasta nu se va opri de la preoție, mai întîi să se canonisească îndeajuns și apoi să fie hirotonisit. Iar, dacă va face acest păcat după hirotonie, după ce va înceta de a mai păcătui, fiind canonisit după cuviință, la un an să i se dea să slujească cele preoțești. Dar dacă și după ce va cunoaște păcatul, ar mai repeta această greșală de două sau de trei ori, să nu mai slujească ca preot, ci să treacă în dreapta citeților", i. Post. 12.

461. -"Insă și femeile vor primi canonisirea pentm malahie, care s-a săndat și pipăit cu un bărbat, fără a fi stricată. I. Post. 13.

462. -"Canonul al patndea al Sf. Grigore de Nisa, pe cel curvar îl afurisește pe un timp de nouă ani de la sfintele taine, iar canonul al 59-lea al lui Vasile cel Mare, pe timp de șapte ani". i.Post. 14; s. Aten. IV, p. 437.

463. -"în canonul al 21-lea al Sf. Vasile,pe cel ce este însurat cu o femeie și cade în curvie, merită să fie canonisit îndoit mai mult decît cel ce nu are femeie și este stăpînit de această patimă " I. Post. 15.

464. -"Canonul 4, al Sf. Grigore de Nisa, izgonește de la împărtășanie pe preacurvar pe timp de optsprezece ani. Canonul 58 al Sf. Vasile îi îngăduie să se împărtășească după cincisprezece ani. Canonul 20 Ancira dispune ca, canonisirea să se tennine după șapte ani. Noi socotim că unul ca acela, după trei ani să se împărtășească, numai cu condiția ca, după ceasul al nouălea (15) zilnic, să mănînce mîncare uscată și să facă 250 metanii. Iar, de va fi neglijat și nu va împlini aceasta, va aștepta sfîrșilul timpului hotărît de Părinți". I. Post. 20.

465. -"De va păcătui cineva cu o păgînă, evreică, turcoaică, sau eretică neavînd soție legitimă, se canonisește trei ani, mîncînd hrană uscată după ora a noua (15) și făcînd zilnic cîte 200 de metanii. La fel se canonisește și femeia care nu are soț legitim, dacă va păcătui cu evreu, turc, eretic sau armean. Dacă bărbatul care are soție și, femeia care are bărbat legitim, ar păcătui cu astfel de persoane păgîne sau eretice, se canonisește palm ani sau cinci ani, mîncînd hrană uscată după ceasul al nouălea (15) și făcînd zilnic cîte 250 metanii". -I. Post. 61.-

466. -"Dacă o femeie ar păcătui cu un famen, se canonisește trei ani, mîncînd hrană uscată după ora a noua (15) și făcînd zilnic cîte 300 de metanii" I. Post. 64.-

467. -"Cînd apostolul zice: Dacă vreun frate va fi numit desfrînat, cu acesta nu trebuie a sta la masă (l Cor. 5,11), se vede că nu zice cu acela pe care îl știu unul sau doi că este desfrînat, ci cu acela pe care to[i îl știu că este defrînat. Păcatele făcute fără nișine în public, atrag o mai mare osîndă. (pentru sminteală publică). Nichifor 37.

468. -"Stricările cele făcute prin deplină silire, să rămînă fără canonisire; deci și sclava, dacă se va silui de stăpînul său, este necanonisită". -Sf. Vasile. 49.-

469. -"Curvaml va fi neîmpărtășit cu sfintele taine șapte ani; Doi ani tînguindu-se, doi ascultînd, doi îngenunchind și numai unul stînd împreună, iar în al optulea an, va fi primit la împărtășire" sf. Vasile 59.-

470. -"Iată cum trebuie să se aprecieze păcatele, care izvorăsc din plăcere și mișcarea patimilor. Unii le împart în preacurvie și simplă curvie. Cei mai scmpuloși au socotit și curvia egală cu preacurvia, pentru că însoțirea cea legiuită a bărbatului cu femeia este numai una. Deci, ■ tot ceea ce este ilegal, este nedrept și contra legilor și, tot cel ce ia altuia, înseamnă că se bucură de ceea ce'nu este al său (furt moțai). Dumnezeu n-a dat bărbahdui decît o singură femeie, iar femeia nu poale să aibă decît un singur cap. Legea naturii nu îngăduie decît plăcerea căsătoriei legitime, celor ce știu să-și stăpînească vasul tntpului tor în sfințenie și cinste, așa cum spune apostolul (i Tes. 4, 4). însă a lua ceea ce este al altuia, însemnează a lua o femeie care nu este a sa, chiar cînd ea n-are bărbat. Deci, cînd se cercetează îndeaproape și, curvia nu este prea departe de preacurvie, de aceea și Scriptura zice: "Nu fi prea mult timp cu cea Străină" (Prov. 5,20).
"Totuși, părinții au socotit că slăbiciunile celor neputincioși trebuiesc tratate cu îngăduință și potrivii cu această distincție generală, ei au zis că curi'ia este o supunere sub năvala poftelor, care nu face nedreptate altei persoane și, că preacurvia este o nedreptate făcută altuia". "Stricarea dobitoacelor și pederastia este ceva asemănător, adică o preacurvie contra naturii, (animalelor și oamenilor) cărora li se face nedreptate. Pentm toate aceste feluri de păcate, se aplică acelașfel de tratament, pentm ca cel păcătos să se curețe de aceste murdării, lepădîndu-se de josnicia poftelor".
"întrucît prin curvie, nu se face nedreptate altuia, s-a prescris numai o jumătate din timpul pocăinței, decît cel pentm preacurvie, stricarea dobitoacelor, sau cuivia cu bărbații, adică sodomia, pentm că aceste păcate au o dublă vinovăție: a plăcerii lor personale oprite și nedreptatea făcută altuia (a celuilalt bărbat sau animal).
"De asemenea și canonisirea va fi diferită. Se vapedepsi mai ușor cel ce de bună voie își mărturisește păcatul, cu toate că nu este știut de nimeni și care deja (înainte de spovedanie) și-a început vindecarea poftelor sale păcătoase, dînd dovadă de o adevărată pocăință. însă, cel care a fost descoperit de alții, va fi osîndit la o pocăință mai lungă și, nu i se va da voie să se împărtășească, decît după ce se va curați pe deplin". "Canoanele pedepsesc pe curvari, ca trei ani să fie înlăturați de la rugăciunile obștești, alți trei ani să asculte și, apoi alți trei ani să îngenunche cu cei păcătoși și, apoi (după nouă ani), se va învrednici de sfintele taine".
"Cei ce au dat dovadă de o pocăință mai serioasă, vor putea fi scutiți de o parte a pocăinței, așa cum duhovnicii vor socoti că este mai de folos pentru mînhtirea credincioșilor. Aceștia vor putea fi primiți mai curind la Sfintele Taine, în urma încercărilor și a canonisirilor la care au fost supuși. Insă, după cum este oprit de a arunca mărgăriland înaintea porcilor (Matei 7,6), adică de a da sfintele taine cu ușurință, tot așa este o nedreptate de a opri de la sfintele taine pc cel ce s-a lepădat de păcate cu toată hotărîrea, printr-o curată pocăință".
"Preacurvia, precum și toate celelalte păcate (curvia cu dobitoace sau sodomia), se vor canoniși ca și cuivia, dublîndu-se cele trei stadii de pocăință (adică 18 ani). Totuși, se va ține seama de felul pocăinței fiecăruia, pentru a i se iconomisi corect timpul ca să ajungă la împărtășirea sfintelor taine". -Sf. Gr. de Nisa 4.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ce intelegeti dumneavoastra prin desfranare? AGabriela Generalitati 83 23.02.2024 20:19:51
Totul despre spovedanie iosif Pocainta 42 13.08.2011 01:01:59
Totul despre catolicism strajeru Biserica Romano-Catolica 7 15.12.2007 05:48:31
"A intelege totul inseamna a ierta totul" irina77 Generalitati 12 21.11.2006 11:31:25