Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Intrebari utilizatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.10.2011, 00:03:56
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
unii vor sa-si lase copiii nebotezati, supusi riscului osandei
Apropos de osândă, mai priviți odată textul:

"Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi." (Marcu 16,16)

Să presupunem că cineva se va boteza fără a crede. Se va mântui el, sau se va osândi? Să presupunem acum că o mamă își botează bebelușul fără ca acesta să [poată să] creadă (datorită vârstei super-fragede). Întrebare: cine-și supune odrasla "riscului osândei"?
Și vă rog nu mă mai aburiți că crede în locul lui nașul, verișoara de-a III-a, ori șogorul. Pentru Numele lui Dumnezeu, aici e vorba de mântuire ori osândă veșnică, nu de o procură pentru decontarea unei facturi de 2 lei și 30 de bani!


Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Copiii vechilor evrei intrau la 8 zile sub Legamantul Lui Avraam. (probabil sugarii si-au declarat in mod public dorinta aceasta, de a incheia un legamant cu Dumnezeu s-au veselit si au inteles ceea ce li s-a spus).
Prin zona asta a Galaxiei, de regulă copiii nu-și pot alege locul nașterii
Reply With Quote
  #2  
Vechi 28.10.2011, 00:15:05
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Apropos de osândă, mai priviți odată textul:

"Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi." (Marcu 16,16)
Aceeași întrebare ABSURDĂ folosindu-ne cu un verset rupt din context.
Domnule osutafaraunu deci se pare că vorbim în limbi diferite...chiar nu puteți apela la raționamentul dumneavoastră? Marcu 16, 15 ce zice?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 28.10.2011, 00:30:27
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Aceeași întrebare ABSURDĂ folosindu-ne cu un verset rupt din context.
Domnule osutafaraunu deci se pare că vorbim în limbi diferite...chiar nu puteți apela la raționamentul dumneavoastră? Marcu 16, 15 ce zice?
Nu cred că v-ați dori la ora aceasta să analizăm și versetul 15... s-ar putea să mai descoperiți un motiv pentru care nu poți boteza un bebe de 8 zile. Ce ziceți, vă angajați într-o asemenea intreprindere, sau mai bine o lăsăm pe mâine?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 28.10.2011, 08:46:27
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Nu cred că v-ați dori la ora aceasta să analizăm și versetul 15... s-ar putea să mai descoperiți un motiv pentru care nu poți boteza un bebe de 8 zile. Ce ziceți, vă angajați într-o asemenea intreprindere, sau mai bine o lăsăm pe mâine?
Aștept interpretarea versetelor de la Marcu 16, 15-16:
15. Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura.
16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.

ps: eu l-am explicat...la fel a facut-o și Erethorn
Reply With Quote
  #5  
Vechi 28.10.2011, 09:14:04
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Aștept interpretarea versetelor de la Marcu 16, 15-16:
15. Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura.
16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.
Aici sunt prezentate două condiții cerute de la cei care primeau proclamația evanghelică - credința în Iisus și botezul. Cea dintâi este primirea lăuntrică a mântuirii atât de îndurător oferită de moartea înlocuitoare a Răscumpărătorului lumii; a doua este semnul extern al unei schimbări lăuntrice a vieții (vezi Romani 6,3-6).

Este demn de notat că, dacă cineva capătă condamnare, aceasta se datorează necredinței, deoarece realitatea lăuntrică depășește cu mult în importanță semnul exterior. Lipsa botezului ar fi pur și simplu un semn exterior al unei necredințe lăuntrice, necredință care, prin ea însăși, este suficientă pentru a împiedica pe cineva să ajungă la binecuvântările mântuirii.
Versetul 15 (așa cum am anticipat de azi noapte) mai aduce un element în sprijinul botezului făcut la maturitate (cel puțin la maturitatea înțelegerii spirituale, nu neapărat la vârsta maturității biologice) pe lângă credință și anume: acceptarea propovăduirii Evangheliei. Păi cum să propovăduiești unui bebeluș? E ca și cum ai propovădui la pereți!
Reply With Quote
  #6  
Vechi 28.10.2011, 09:24:27
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Aici sunt prezentate două condiții cerute de la cei care primeau proclamația evanghelică - credința în Iisus și botezul. Cea dintâi este primirea lăuntrică a mântuirii atât de îndurător oferită de moartea înlocuitoare a Răscumpărătorului lumii; a doua este semnul extern al unei schimbări lăuntrice a vieții (vezi Romani 6,3-6).

Este demn de notat că, dacă cineva capătă condamnare, aceasta se datorează necredinței, deoarece realitatea lăuntrică depășește cu mult în importanță semnul exterior. Lipsa botezului ar fi pur și simplu un semn exterior al unei necredințe lăuntrice, necredință care, prin ea însăși, este suficientă pentru a împiedica pe cineva să ajungă la binecuvântările mântuirii.
Versetul 15 (așa cum am anticipat de azi noapte) mai aduce un element în sprijinul botezului făcut la maturitate (cel puțin la maturitatea înțelegerii spirituale, nu neapărat la vârsta maturității biologice) pe lângă credință și anume: acceptarea propovăduirii Evangheliei. Păi cum să propovăduiești unui bebeluș? E ca și cum ai propovădui la pereți!
Ioan 3,5
"Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu. "

Va putea un om care moare înainte de maturitate să intre în Împărăția Lui Dumnezeu? Da sau nu?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 28.10.2011, 09:43:21
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Ioan 3,5
"Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu. "

Va putea un om care moare înainte de maturitate să intre în Împărăția Lui Dumnezeu? Da sau nu?
Depinde de foarte multe elemente, însă înainte de toate de hotărârea lui Dumnezeu. El judecă drept și poate duce (la înviere) în Împărăția Sa pe un om nebotezat sau la fel de bine i-ar putea refuza intrarea acolo unui alt om botezat. Putem să-I cerem socoteală pentru asta?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 28.10.2011, 10:33:43
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Păi cum să propovăduiești unui bebeluș? E ca și cum ai propovădui la pereți!
Concluzia e clara, copii care nu au ajuns la varsta discernamantului sunt considerati de neoprotestanti un fel de fiinte inferioare celor umane, ca si animalele. Nu trebuie botezati, oricum nu sunt decat partial oameni si nu au nevoie de mantuire.
E evident ca un copil mic nu are cum sa se nasca invatat, nu stie nimic atunci cand e mic. Harul e un dar al Domnului catre oameni, nu are niciun merit un om sa primesca harul si bunul Dumnezeu s-a milostivit sa ne trimita harul desi dupa caderea lui Adam nimeni nu-l mai putea primi.
In felul asta un bebelus nu ar trebui hranit, avut grija de el, etc. Botezul si harul sunt pentru sufletul sau, asta insemna pentru neoprotestanti ca micutii nu au suflet?

Cred ca asta vine si din conceptia protestanta ca toti oamenii din cauza caderii lui Adam sunt rai si au cazut de tot. In ortodoxie toti oamenii sunt buni din fire, nu rai din nastere.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 28.10.2011, 12:15:02
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Concluzia e clara, copii care nu au ajuns la varsta discernamantului sunt considerati de neoprotestanti un fel de fiinte inferioare celor umane, ca si animalele.
Pardon, aceasta este concluzia ortodoxă despre neoprotestanți expusă magistral de părintele Cleopa (neoprotestanții nu sunt oameni, ci câini, poci, lupi, vulpi; nu trebuie iubiți, ci alungați). Concepția neoprotestantă despre prunci este contrară: sunt oameni care nu au încă maturitate fizică și spirituală, de aceea trebuie cu dragoste învățați în spiritul credinței creștine. Iar când vor ajunge să înțeleagă, vor experimenta metanoia de care vorbea Hristos, solicitând singuri botezul.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In ortodoxie toti oamenii sunt buni din fire, nu rai din nastere.
Cu atât mai absurdă se prezintă dogma botezului infantil! Dacă pruncul e bun din fire și din naștere la ce mai are nevoie de botez?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 29.10.2011, 00:24:12
sebislider sebislider is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.10.2011
Mesaje: 37
Implicit ei nah - ai dus-o prea departe acum

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Concluzia e clara, copii care nu au ajuns la varsta discernamantului sunt considerati de neoprotestanti un fel de fiinte inferioare celor umane, ca si animalele. Nu trebuie botezati, oricum nu sunt decat partial oameni si nu au nevoie de mantuire.
E evident ca un copil mic nu are cum sa se nasca invatat, nu stie nimic atunci cand e mic. Harul e un dar al Domnului catre oameni, nu are niciun merit un om sa primesca harul si bunul Dumnezeu s-a milostivit sa ne trimita harul desi dupa caderea lui Adam nimeni nu-l mai putea primi.
In felul asta un bebelus nu ar trebui hranit, avut grija de el, etc. Botezul si harul sunt pentru sufletul sau, asta insemna pentru neoprotestanti ca micutii nu au suflet?

Cred ca asta vine si din conceptia protestanta ca toti oamenii din cauza caderii lui Adam sunt rai si au cazut de tot. In ortodoxie toti oamenii sunt buni din fire, nu rai din nastere.
Ai ma Cataline ca acum chiar ai tras-o tare de par. Pai sigur ca nu a spus asta. De ce sa punem afirmatii in gura omului cand ele nu au fost facute asa? O faci fara sa-ti dai seama sau incerci sa jignesti?

Tocmai ca omul este pacatos din nastere nu sfant. Pacatul este perpetuat de la Adam si Eva pana in zilele noastre. Cum adica "oamenii sunt buni din fire" cand chiar mai inainte cineva a spus ca la botezul practicat de biserica ortodoxa nasul se leapada pentru copil de Satana? Pai ce rost ar avea sa se leapede daca ar fi bun din fire?
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
eu ortodoxa,el baptist anamnaz Alte Religii 62 25.04.2016 22:56:31
Cultul penticostal rafael12345 Intrebari utilizatori 46 23.01.2014 10:07:13
Toaca in cultul crestin costel Generalitati 8 05.07.2012 17:01:05
Cum intelegeti cultul ortodox ? STEPHAN Spiritualitatea ortodoxa 10 11.06.2012 17:13:39
Muzica in cultul Bisericii Alexandru Muzica Bisericeasca 14 28.02.2007 18:13:44