Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 30.10.2011, 19:25:50
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit Reiau o parte din mesajul anterior pentru a limpezi încă o dată

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Există deosebire între "a nu se mântui" și "a fi condamnat la pedeapsa veșnică a iadului". Mântuirea înseamnă o stare de fericire supranaturală dată de vederea permanentă a lui Dumnezeu. "Mântuire" și "viziune beatifică" sunt două expresii pentru același lucru.
Ca și cum nu ar fi fost de ajuns felul în care mistificați cu intenția clară de a induce în eroare, trebuia să o spuneți și pe asta. Problema este că viziunea beatifică nu este mântuirea sau toată mântuirea, ci este doar desăvârșirea stării de mântuire, mântuirea sau starea de mântuire presupunând în prealabil iertarea păcatelor, încorporarea virtuților, sfințirea, iar ca desăvârșire este iluminarea dumnezeiască sau viziunea beatifică. Și tot problema este aceea că biserica romană a spus că în afara bisericii nu există mântuire, nu există iertare a păcatelor (vezi Bonifaciu VIII) prin urmare când vorbește despre inexistența mântuirii în afara bisericii nu se referă exclusiv la desăvârșirea stării de mântuire, ci la mântuire cu toate treptele ei, de la purificare sau iertare a păcatelor până la îndumnezeire sau viziune beatifică. Cu alte cuvinte fie rătăciți neștiind scripturile, fie rătăciți cu intenția de a îi rătăci și pe alții.

Pentru mine este evident că mergeți în continuare în logica inducerii în eroare în care ați și început acest fir de discuție. Totuși aceia inteligenți, pentru care scriu, pot să vadă și văd foarte bine inducerea sau tentativa de inducere în eroare pe care o practicați; iar aceia care nu vor să o vadă, o să le deschidă Dumnezeu ochii.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 30.10.2011, 20:29:57
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit Cum ajunge un om să fie eretic

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Universalitatea mântuirii, aici, nu înseamnă că toți se mântuiesc, ci înseamnă că toți sunt chemați la mântuire, chemare la care unii răspund, iar alții nu răspund. Noi nu putem crede că Dumnezeu cheamă pe cineva la mântuire fără a-i oferi și mijloacele concrete de a se urca în vehicului mântuirii, care este Biserica. Putem noi, oare, crede că Dumnezeu procedează astfel: îi adună pe toți cei care vor fi drepți în Europa și în țările creștine ale lumii în vreme ce îi face pe ceilalți să se nască printre islamici, evrei și păgâni ? Deci, trebuie să existe ceva dincolo de apartenența formală la Biserică, ce te poate mântui printr-o altfel de apartenență la aceeași Biserică. Altfel spus, dacă Biserica e asemenea unui organism viu, care are cap și are mădulare, ea are și un "suflet" al ei, o "conștiință" a ei, un ceva care trece dincolo de ceea ce vedem din ea, în care, dacă cineva se lasă înglobat, e suficient pentru salvare. Asta e altceva decât a susține că există mijloace de salvare în afara Bisericii.
Toată această expunere contrazice flagrant dogmele sau definițiile dogmatice anterioare ale bisericii romane. Și așa ajunge un om să fie un eretic (adică ceea ce și ești!!) prin faptul că, deși are expuse formulările domatice infailibile anterioare el alege (de aici și erezia, pentru că erezia este o alegere) să creadă cu totul și cu totul altceva. Și readuc în atenție definirile, formulările dogmatice anterioare ce se pretind sub spectrul infailibilității pentru ca să se vadă foarte clar erezia, la propriu, pe care o practicați, pe urmele unora ca Pius IX, Pius X, Paul VI, Ioan Paul II.

Citat:
There is indeed one universal church of the faithful, outside of which nobody at all is saved, in which Jesus Christ is both priest and sacrifice. His body and blood are truly contained in the sacrament of the altar under the forms of bread and wine, the bread and wine having been changed in substance, by God's power, into his body and blood, so that in order to achieve this mystery of unity we receive from God what he received from us. Nobody can effect this sacrament except a priest who has been properly ordained according to the church's keys, which Jesus Christ himself gave to the apostles and their successors. But the sacrament of baptism is consecrated in water at the invocation of the undivided Trinity -- namely Father, Son and holy Spirit -- and brings salvation to both children and adults when it is correctly carried out by anyone in the form laid down by the church. If someone falls into sin after having received baptism, he or she can always be restored through true penitence. For not only virgins and the continent but also married persons find favour with God by right faith and good actions and deserve to attain to eternal blessedness.

sursa: Conciliul IV Lateran (1215) sub papa Inocențiu III
Citat:
Urged by faith, we are obliged to believe and to maintain that the Church is one, holy, catholic, and also apostolic. We believe in her firmly and we confess with simplicity that outside of her there is neither salvation nor the remission of sins, as the Spouse in the Canticles [Sgs 6:8] proclaims: 'One is my dove, my perfect one. She is the only one, the chosen of her who bore her,' and she represents one sole mystical body whose Head is Christ and the head of Christ is God [1 Cor 11:3]. In her then is one Lord, one faith, one baptism [Eph 4:5]. There had been at the time of the deluge only one ark of Noah, prefiguring the one Church, which ark, having been finished to a single cubit, had only one pilot and guide, i.e., Noah, and we read that, outside of this ark, all that subsisted on the earth was destroyed. (...)

Furthermore, we declare, we proclaim, we define that it is absolutely necessary for salvation that every human creature be subject to the Roman Pontiff.

sursa: bula "Unam Sanctam" a papei Bonifaciu VIII promulgată la 1302
Citat:
Since however there is for both regulars and seculars, for superiors and subjects, for exempt and non-exempt, one universal church, outside of which there is no salvation, for all of whom there is one Lord, one faith and one baptism, it is right that all who are of the same body should be of one will, and as brethren bound to one another by the bond of charity.

sursa: Conciliul de la Vienne (1311-1312) sub papa Clement V
Citat:
It firmly believes, professes and preaches that never was anyone, conceived by a man and a woman, liberated from the devil's dominion except by faith in our lord Jesus Christ, the mediator between God and humanity, who was conceived without sin, was born and died. He alone by his death overthrew the enemy of the human race, cancelling our sins, and unlocked the entrance to the heavenly kingdom, which the first man by his sin had locked against himself and all his posterity.

sursa: Conciliul de la Florența, sesiunea a XI-a, bula papei Eugeniu IV de unire cu copții (1442)
Citat:
It firmly believes, professes and preaches that all those who are outside the catholic church, not only pagans but also Jews or heretics and schismatics, cannot share in eternal life and will go into the everlasting fire which was prepared for the devil and his angels, unless they are joined to the catholic church before the end of their lives

sursa: Conciliul de la Florența, sesiunea a XI-a, bula papei Eugeniu IV de unire cu copții (1442)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.10.2011, 21:34:54
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
mântuirea sau starea de mântuire presupunând în prealabil iertarea păcatelor, încorporarea virtuților, sfințirea,
Aici vă aflați sub influență (neo)protestantă. Pentru catolici, nimeni nu este mântuit în timpul vieții sale în trup, oricât de sus ar fi ajuns pe scara urcușului spiritual. Tot așa ar trebui să fie și pentru ortodocși. Vom putea spune că suntem mântuiți abia atunci când ni se va deschide poarta raiului, acest lucru întâmplându-se după judecată.

Pax Christi,
M.D.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare